Suomalaiset datan ostajat panostavat laatuun ja GDPR -yhteensopivuuteen

2018/05/28

Kohderyhmien käyttäminen digitaalisessa mainonnassa on yleistynyt. Keskustelua on viime aikoina käyty paljon mm. datan laadun ja läpinäkyvyyden ympärillä. Datamarkkina kasvaa pohjoismaissa nopeasti. Kartoittaaksemme tarkemmin suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohderyhmien käytöstä mainonnassa toteutimme tutkimuksen huhtikuussa 2018. Nyt voimme iloksemme jakaa muutamia havaintojamme.

Kuinka moni tutkimukseen vastanneista käyttää kohderyhmiä mainoskampanjoissa ja kuinka usein?

70% kyselyyn vastanneista mainostajista ja mediatoimistoista olivat käyttäneet kohderyhmiä mainoskampanjoissa. 86% oli käyttänyt omaan dataan perustuvia kohderyhmiä ja 50% oli käyttänyt kampanjoissa muita yleisöjä kuten esim. eri palveluidentarjoajien maksuttomia kohderyhmiä. Yli puolet kyselyyn osallistuneista käytti kohderyhmiä mainoskampanjoissaan viikottain ja 21% kuukausittain. Ainoastaan 3% vastanneista eivät olleet koskaan käyttäneet kampanjassa kohdeyleisöä.

Mitkä kohderyhmät kiinnostavat ( % vastanneista):

– Ikäryhmät ( 87%)
– Perhetilanteeseen liittyvä (74%)
– Ostoaiedataan perustuvat (74%)
– Sukupuoleen perustuvat (68%)
– Harrastuksiin liittyvä (61%)
– Asumismuotoon liittyvä (58%)
– Yrityspäättäjiä tai muita yrityselämän kohdeyleisöjä (55%)
– Ruokaan liittyvä (52%)
– Tuloluokkiin perustuvia (48%)

Kuinka tärkeitä seuraavat asiat ovat kohderyhmien hyödyntämisessä? (asteikko 1-5)

Relevantin tutkimus kohderyhmien käytöstä mainonnassa | Relevant

Kiitokset kaikille tutkimukseen osallistuneille! Jos haluat kuulla lisää tutkimuksesta tai datapalveluistamme kerromme mielellämme.

Lue lisää datan ostamisesta ja myymisestä:
Oman datan kaupallistaminen
Laadukkaita yleisöjä mainostajille

Comments

comments

Lue myös:

Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, All-in-One-ratkaisun, jonka avulla julkaisijat voivat kasvattaa digitaalisten tilausten tuottoja

2018/09/04

Kumppanimme Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, uuden koneoppimiseen perustuvan teknoloigian, jonka avulla voidaan hallita dynaamisia maksumuureja sekä personoituja asiakaskokemuksia. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi.

Lue lisää

Esittelyssä Google Ad Manager

2018/09/03

Kolmen viimeisen vuoden ajan Google on työskennelly tuodakseen DoubleClick Ad Exchangen (AdX) and DoubleClick for Publishers (DFP) yhteen järjestelmään. Tämän päivän DoubleClickiä on kehitetty myös muuten mm. sisältö, mobiiliaplikaatiot ja eri päätelaitteiden videot huomioiden niin, että se voisi lunastaa odotukset seuraavan sukupolven mainosympäristönä.

Lue lisää

Katseet kohti loppuvuoden kehityshankkeita

2018/09/03

Kesällä olemme saaneet ladata akkuja ja iloita toinen toistaan hienoimmista kesäpäivistä. Pian kesä taittuu kirpakkaan syksyy pääsemme nauttimaan pimenevistä illoista. Syksy on myös se hetki kun on aika kääntää katseet kohti loppuvuotta ja ehkä jo ensi vuodenkin kehityshankkeita ja projekteja.

Lue lisää

Esittelyssä Google Marketing Platform

2018/09/03

Google Marketing Platform tuo yheen järjestelmään DoubleClick Digital Marketingin ja Googlen Analytics 360 Suiten digitaalisen median ja asiakaskokemuksen suunnittelun, ostamisen, mittaamisen ja optimoinnin helpottamiseksi. Googlen Marketing Platform auttaa tekemään entistä merkityksellisempää ja tehokkaampaa markkinointia asiakkaiden yksityisyyttä ja omien tietojen hallintaa kunnioittaen.

Lue lisää

Tärkeimmät päivitykset IAB Tech Labin RTB 3.0 Standardiin

2018/09/03

IAB Technology Laboratory on julkaissut kommentointiin OpenRTB standardin toisen vaiheen jatkona viime syyskuussa julkaistun viitekehyksen käyttöönotolle. Tarkoituksena kasvattaa luottamusta mainonnan ohjelmalliseen myyntiin tarjoamalla ostajille lisää läpinäkyvyyttä. Uudet tekniset suuntaviivat on kehitetty tukemaan ohjelmallista kaupankäyntiä ja edistämään ohjelmallisen mainosmyynnin tervettä kasvua.

Lue lisää