Tori.fi mukaan Relevant Audienceen

2018/02/16

Tori.fi on liittynyt mukaan Relevant Audienceen. Tori täydentää tarjoamaamme laadukkaan ostoaiedatan osalta. Ostoalustoilta löytyy myynnissä jo nyt segmenttejä Torin dataan pohjautuen, tarjoaman löytää myös Segment Finderista. Jos kaipaamaanne segmenttiä ei löydy valmiina, olkaa yhteydessä niin voimme räätälöidä sen.

Relevant ja Tori jakavat samanlaiset arvot datan kaupallistamisen suhteen

Läpinäkyvyys ja avoimuus ovat molemmille yrityksille tärkeitä arvoja, ja tämä tekeekin yhteistyön aloittamisesta luontevaa.

”Torin mukaantulo täydentää erittäin hyvin Relevant Audiencen tarjontaa laadukkaan ostoaiedatan osalta. Mainostajat kaipaavat laadukkaista lähteistä kerättyä ostoaiedataa, on hienoa päästä vastaamaan tarpeeseen yhdessä Torin kanssa. Yhteistyön käynnistäminen on ollut vaivatonta, meillä molemmilla on sama agenda; tehdä datan käytöstä digimainonnassa läpinäkyvää ja avointa, sekä mainostajille että kuluttajille.” – toteaa Relevantin dataliiketoiminnasta vastaava Olli Järvilehto.

Torin Product Manager, Advertising Susanna Kuokkanen kommentoi yhteistyötä: ”Tällä hetkellä Suomessa luodaan datamarkkinaa ja haluamme olla osaltamme mukana kehittämässä ja tarjoamassa mainostajille mahdollisuuksia tehdä yhä toimivampaa markkinointia datan avulla. Jaamme Torin ja Relevantin kanssa samat arvot datan kaupallistamisen suhteen joten yhteistyön aloittaminen oli helppoa ja vaivatonta. Avoimuus ja läpinäkyvyys ovat asioista joita haluamme tuoda vahvasti Suomen datamarkkinalle laadukkaan ostoaiedatamme lisäksi.”

Relevant Audience on vuodesta 2017 rakentanut datan kaupallistamispalvelua, jossa datan tarjoajia autetaan kaupallistamaan yleisösegmenttejään ohjelmallisesti. Palvelussa on mukana jo toistakymmentä datakumppania Suomessa, ja palvelu on käynnistetty myös Tanskassa ja Ruotsissa.

Esimerkkejä Relevant Audiencessa tarjolla olevista segmenteistä:

– 41 uutta Torin ostoaiedataan perustuvaa segmenttiä
– Auton omistajat ja autoa ajavat
– Kasvis- ja gluteiiniton ruokavalio
– Fitness ja muoti
– Sisustus
– Perheen koko ja tulotasot
– B2B päätöksentekjiät
– Kesätyön etsijät
Lisää segmenttejä löydät täältä

Otathan rohkeasti yhteyttä, jos sinulla olisi tarpeen tavoittaa tietynlainen yleisö tai muuten herää kysymyksiä segmentteihin liittyen. Mikäli toivomasi yleisö on mahdollista luoda kumppaniemme datasta luomme segmentit ostettavaksi ilman erillistä veloitusta. Pystymme reagoimaan tarpeisiisi nopeallakin aikavälillä – joten laita ihmeessä toiveesi tulemaan. Segmentti toiveesi voit laittaa s-postilla osoitteeseen: datasegment(a)relevant-digital.com. Lisää tarjolla oleviin segementteihin ja niiden ostomahdollisuuksiin voit tutustua täällä.

Lisätietoja:

Olli Järvilehto, Head of Data
+358 44 378 8037, olli.jarvilehto(a)relevant.fi

Lue myös:

Motiivipohjaiset segmentoinnit – silta offlinen ja onlinen välillä

2019/04/16

Jotta mainostajalle relevanttia dataa voitaisiin hyödyntää myös digitaalisessa brändimarkkinoinnissa tehokkaasti, olemme mahdollistaneet mainostajien omien segmentointien tuomisen digitaalisen mainonnan kohdennuskriteeriksi.

Lue lisää

Ohjelmallisen mainonnan trendit

2019/03/28

Ohjelmallisesti ostettu mainonta jatkaa digimainonnan kasvun moottorina kaikilla mantereilla. IAB:n ekonomisti Daniel Knapp arvioi, ohjelmallisesti ostettu digimainonta kasvaa 2,5-kertaiseksi vuoden 2023 loppuun mennessä.

Lue lisää

Googlen siirtyminen First price huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa aiheuttaa päänvaivaa mainonnan ostajille

2019/03/26

Googlen Ad Exchange (AdX) on siirtymässä mainonnan ohjelmallisessa myynnissä monien muiden toimijoiden tapaan First price -hinnoittelumalliin, jossa mainostaja maksaa näytöstä tarjoamansa hinnan. Se on yksinkertaisempi verrattuna perinteiseen Second price -malliin, jossa mainosnäytön hintatarjouksen voittanut mainostaja maksaa mainosnäytöstä ainoastaan yhden sentin toiseksi tullutta hintatarjousta enemmän.

Lue lisää

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää