Tärkeimmät päivitykset IAB Tech Labin RTB 3.0 Standardiin

2018/09/03

IAB Technology Laboratory on julkaissut kommentointiin OpenRTB standardin toisen vaiheen jatkona viime syyskuussa julkaistulle viitekehykselle. Tarkoituksena kasvattaa luottamusta mainonnan ohjelmalliseen myyntiin tarjoamalla mm. ostajille lisää läpinäkyvyyttä. Uudet tekniset suuntaviivat on kehitetty tukemaan ohjelmallista kaupankäyntiä ja edistämään ohjelmallisen mainosmyynnin tervettä kasvua.

OpenRTB 3.0:lle ehdotetut tärkeimmät päivitykset:

– Päivityksen tärkeimmät tavoitteet ovat ohjelmistojen turvallisuuden ja avoimuuden lisääminen

– Kolme OpenRTB 3.0 standardin teknistä uudistusta:
– ads.cert inventaarin todentamiseksi ja huijausten ehkäisemiseksi
* Ehdotus tarjousten digitaalisesta allekirjoituksesta inventaarin aitouden varmistamiseksi
– AdCOM (Advertising Common Object Model)
* Uusi lähestymistapa mainoskohteiden kuvailemiseksi OpenRTB: ssä tai muissa kaupallisissa kohteissa
– Ad Management API
* API-yhteyksien standardisointi luovan hyväksymisprosessin avulla, läpinäkyyden ja laadun parantamiseksi

Julkinen kommentointi jakso kestää 60 päivää, kunnes 24. syyskuuta alkaa beta-vaiheen testaus. Voit tarkastella ehdotettuja OpenRTB-, ads.cert-, AdCOM- ja Ad Management API -määrityksiä täällä.

IAB Technology Laboratory

IAB Technology Laboratory (Tech Lab) on voittoa tavoittelematon tutkimus- ja kehitysyhteistyö, joka tuottaa ja tarjoaa standardeja, ohjelmistoja ja palveluita tehokkaan ja kestävän globaalin digitaalisen median ekosysteemin kasvun edistämiseksi. IAB Tech Lab koostuu digitaalisista julkaisjoista ja mainosteknologiayrityksistä sekä markkinoijista, toimistoista ja muista interaktiivisen markkinointiympäristöön erikoistuneista yrityksistä. Sen tavoitteena on mahdollistaa brändin ja median kasvu läpinäkyvän, turvallisen ja tehokkaan toimitusketjun avulla. Johdonmukainen mittaus ja paremmat mainoskokemukset kuluttajille keskittyen erityisesti mobiili- ja televisio- / digitaalivideokanavien käyttöön.

Lähde: Tiedote

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Dmexco järjestetään jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Tänä vuonna Relevantilla on Kölnissä oma osasto uusille innovaatioille omistetussa Future Parkissa. Osastomme löytyy Hallista 9 paikalta C-032a. Jos olet tulossa paikan päälle tule ihmeessä käymään. Voit myös sopia ennakkoon tapaamisen Ollin, Petrin tai Ronnyn kanssa.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää