Tärkeimmät päivitykset IAB Tech Labin RTB 3.0 Standardiin

2018/09/03

IAB Technology Laboratory on julkaissut kommentointiin OpenRTB standardin toisen vaiheen jatkona viime syyskuussa julkaistulle viitekehykselle. Tarkoituksena kasvattaa luottamusta mainonnan ohjelmalliseen myyntiin tarjoamalla mm. ostajille lisää läpinäkyvyyttä. Uudet tekniset suuntaviivat on kehitetty tukemaan ohjelmallista kaupankäyntiä ja edistämään ohjelmallisen mainosmyynnin tervettä kasvua.

OpenRTB 3.0:lle ehdotetut tärkeimmät päivitykset:

– Päivityksen tärkeimmät tavoitteet ovat ohjelmistojen turvallisuuden ja avoimuuden lisääminen

– Kolme OpenRTB 3.0 standardin teknistä uudistusta:
– ads.cert inventaarin todentamiseksi ja huijausten ehkäisemiseksi
* Ehdotus tarjousten digitaalisesta allekirjoituksesta inventaarin aitouden varmistamiseksi
– AdCOM (Advertising Common Object Model)
* Uusi lähestymistapa mainoskohteiden kuvailemiseksi OpenRTB: ssä tai muissa kaupallisissa kohteissa
– Ad Management API
* API-yhteyksien standardisointi luovan hyväksymisprosessin avulla, läpinäkyyden ja laadun parantamiseksi

Julkinen kommentointi jakso kestää 60 päivää, kunnes 24. syyskuuta alkaa beta-vaiheen testaus. Voit tarkastella ehdotettuja OpenRTB-, ads.cert-, AdCOM- ja Ad Management API -määrityksiä täällä.

IAB Technology Laboratory

IAB Technology Laboratory (Tech Lab) on voittoa tavoittelematon tutkimus- ja kehitysyhteistyö, joka tuottaa ja tarjoaa standardeja, ohjelmistoja ja palveluita tehokkaan ja kestävän globaalin digitaalisen median ekosysteemin kasvun edistämiseksi. IAB Tech Lab koostuu digitaalisista julkaisjoista ja mainosteknologiayrityksistä sekä markkinoijista, toimistoista ja muista interaktiivisen markkinointiympäristöön erikoistuneista yrityksistä. Sen tavoitteena on mahdollistaa brändin ja median kasvu läpinäkyvän, turvallisen ja tehokkaan toimitusketjun avulla. Johdonmukainen mittaus ja paremmat mainoskokemukset kuluttajille keskittyen erityisesti mobiili- ja televisio- / digitaalivideokanavien käyttöön.

Lähde: Tiedote

Lue myös:

Mitä kannattaa huomoida kun teet uudelleenkohdennusta eli retargetointia – viisi vinkkiä!

2020/06/16

Uudelleenkohdennus eli retargetointi tarkoittaa muistuttavien mainosten näyttämistä sivustolla jo vierailleille. Alkuun uudelleenkohdentamisessa pääsee melko helposti, mutta kannattaa silti kiinnittää huomiota muutamaan asiaan, jotta kampanjat toimisivat tehokkaasti. Kokosimme blogiimme viisi vinkkiä!

Lue lisää

5 tapaa tehdä yleisökohdennusta digitaalisessa markkinoinnissa

2020/05/13

Moni mainostaja miettii, miten voisi hyödyntää dataa markkinoinnissaan ja miten digimainonnasta saisi enemmän tehoja irti. Jotta potentiaalisia asiakkaita voidaan tavoittaa verkossa paremmin kannattaa alkuun tutustua erilaisiin tapoihin tehdä yleisökohdennusta ja sen jälkeen lähteä toteuttamaan itsellesi parhaiten soveltuvia vaihtoehtoja.

Lue lisää

Tilaajamyynnin kasvattamiseen: Piano – The digital business platform

2020/04/29

Piano auttaa medioita rakentamaan sitoutuneita yleisöjä sekä kasvattamaan tilausmyyntituottoja. Jos haluat ymmärtää paremmin yleisösi tarpeita, kasvattaa rekisteröityneiden käyttäjien määrää ja kehittää maksullisen sisällön strategiaa, Piano tarjoaa joustavat työkalut tavoitteiden saavuttamiseen.

Lue lisää

Consent Management Platform – Vaihtoehtoja IAB TCF:n noudattamiseksi

2020/04/22

Toimiala on sopinut, että TCF:n uusimman version 2.0 käytöstä tulee datakohdennetun mainonnan toimivuuden edellytys elokuun puolivälissä 2020. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ohjelmallisen ostamisen ja myymisen toimivuus edellyttää TCF:ää tukevan CMP:n käyttöönottoa 15.8.2020 mennessä.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin in-housing – edut, haasteet ja vaikutukset

2020/04/14

Digitaalisen markkinoinnin in-housingilla tarkoitetaan pääsääntöisesti sitä, että mainostajat kasvattavat omia kyvykkyyksiään digitaalisen markkinoinnin saralla hankimalla itselleen tarvittavat teknologiat ja osaamisen. Skaala on laaja. Joillekin yrityksille tämä voi tarkoittaa markkinointiteknologian ja datan omistajuutta, toisille sisällöntuotantoa, kolmansille kaikkea, sisältäen teknologian, tuotannon, mediasuunnittelun ja ostamisen.

Lue lisää