Syksy on muutosten aikaa

2018/09/27

Syksy on saatu vauhdilla käyntiin. Niin yksityiselämässä kuin yritysmaailmassakin syksy usein antaa mahdollisuuden aloittaa lomien jälkeen uudella draivilla ja innostaa tekemään muutoksia. Pieniä muutoksia on tapahtunut myös meillä Relevantilla. Olemme nimittäin saaneet johtoryhmäämme mukaan dataliiketoiminnastamme vastaavan Olli Järvilehdon. Onnittelut Ollille! Onko johtoryhmämme sinulle jo muuten tuttu? Sivustoltamme voit lukea pienet esittelyt, johtoryhmämme jäsenistä.

Uutta näkökulmaa syksyyn ja alan kuumia perunoita oli tarjolla myös 11-12. syyskuuta järjestetyssä Dmexcossa. Tänäkin vuonna messuilla käytiin paljon keskustelua mm. tekoälyyn ja koneoppimiseen, dataa, mainonnan ohjelmalliseen kaupankäyntiin ja mainonnan turvallisuuteen liittyen. Yli 40 000 kävijän joukkoon mahtui myös porukkaa meiltä Relevantilta. Jos et itse päässyt paikalle käy lukemassa blogistamme pieni yhteenveto vuoden 2018 alan kantavista teemoista.

Muutosta on tapahtunut myös kummanillamme Cxsensellä, sillä he ovat lanseeranneet uuden työkalun, Conversion Enginen, jonka avulla voidaan mm. konvertoida helpommin lukijoita tilaajiksi menettämättä mainostuottoja. Conversion Engine perustuu dynaamiseen, datapohjaiseen ja reaaliaikaiseen personointiin ja se toimii kaikissa päätelaitteissa. Blogistamme voit lukea myös pienen esittelyn Conversion Enginesta.

Syksyllä valmistellaan myös loppuvuoden mainoskampanjoita. Oletko jo ehtinyt tutustua Relevant Audiencen kohderyhmätarjoamaan? Adformin, Google Display & video 360:n ja Appnexusen kautta ohjelmallisesti ostettavia kohderyhmiä on tarjolla jo yhteensä jo lähes 900. Tarjoamasta voi olla vaikea löytää juuri ne omalle mainoskampanjalle sopivimmat. Avasimme tätä aihetta myös blogissa, eli jos kaipaat kampanjalle toimivampaa yleisöä käy lukemassa vinkkimme kohderyhmän valintaan.

Kirpakkaa syksyn jatkoa toivottaen,
Relevantin Tiimi

Ps. Varaathan ajoissa mahdolliset AdOpsin tuki ja tuuraus palvelut, loppuvuoden lomatarpeisiin. Adops paveluihimme tutustut tarkemmin täällä.

Lue myös:

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää

Miten Demand Side Platform (DSP) toimii sekä esimerkkejä DSP alustoista

2019/02/27

Jotta mainontaa voidaan ostaa ohjelmallisesti tarvitaan DSP (demand-side platform) alusta, joka mahdollistaa mainosinventaarin ostamisen useasta eri lähteestä samanaikaisesti. Ostojärjestelmä on integroitu myyjän myyntijärjestelmään SSP (supply-side platform), jonka kautta julkaisija on asettanut mainostilaa ostettavaksi sivustoltaan.

Lue lisää

Useamman SSP:n ja Adserverin seuranta ja raportointi yhdessä järjestelmässä

2019/02/26

Useiden myyntijärjestelmien käyttäminen on osa miltei jokaisen median arkea, varsinkin ohjelmallisessa myynnissä. Teknologiakumppaneiden määrän kasvattaminen on välttämätöntä myynnin kasvun saavuttamiseksii, mutta samalla myynnin seuranta ja raportointi hankaloituu. Ratkaisimme haasteen kehittämällä työkalun, joka mahdollistaa usean SSP:n ja Adserverin seurannan ja raportoinnin yhdessä käyttöliittymässä.

Lue lisää

Relevant on muutakin kuin ad-techiä

2019/02/19

Relevant Digital Oy tunnetaan mainosteknologioita virittävänä talona ja tech-talkkia tulee viljeltyä varmasti välillä liikaakin. Mainospalvelimet, ohjelmallisen myymisen ja -ostamisen teknologiat ja niihin liittyvä osaaminen ovat tärkeä osa tarjoamaamme, mutta vain osa. Teknologia projektien lisäksi toteutamme säännöllisesti vaativia konsultointihankkeita.

Lue lisää