Syksy on muutosten aikaa

2018/09/27

Syksy on saatu vauhdilla käyntiin. Niin yksityiselämässä kuin yritysmaailmassakin syksy usein antaa mahdollisuuden aloittaa lomien jälkeen uudella draivilla ja innostaa tekemään muutoksia. Pieniä muutoksia on tapahtunut myös meillä Relevantilla. Olemme nimittäin saaneet johtoryhmäämme mukaan dataliiketoiminnastamme vastaavan Olli Järvilehdon. Onnittelut Ollille! Onko johtoryhmämme sinulle jo muuten tuttu? Sivustoltamme voit lukea pienet esittelyt, johtoryhmämme jäsenistä.

Uutta näkökulmaa syksyyn ja alan kuumia perunoita oli tarjolla myös 11-12. syyskuuta järjestetyssä Dmexcossa. Tänäkin vuonna messuilla käytiin paljon keskustelua mm. tekoälyyn ja koneoppimiseen, dataa, mainonnan ohjelmalliseen kaupankäyntiin ja mainonnan turvallisuuteen liittyen. Yli 40 000 kävijän joukkoon mahtui myös porukkaa meiltä Relevantilta. Jos et itse päässyt paikalle käy lukemassa blogistamme pieni yhteenveto vuoden 2018 alan kantavista teemoista.

Muutosta on tapahtunut myös kummanillamme Cxsensellä, sillä he ovat lanseeranneet uuden työkalun, Conversion Enginen, jonka avulla voidaan mm. konvertoida helpommin lukijoita tilaajiksi menettämättä mainostuottoja. Conversion Engine perustuu dynaamiseen, datapohjaiseen ja reaaliaikaiseen personointiin ja se toimii kaikissa päätelaitteissa. Blogistamme voit lukea myös pienen esittelyn Conversion Enginesta.

Syksyllä valmistellaan myös loppuvuoden mainoskampanjoita. Oletko jo ehtinyt tutustua Relevant Audiencen kohderyhmätarjoamaan? Adformin, Google Display & video 360:n ja Appnexusen kautta ohjelmallisesti ostettavia kohderyhmiä on tarjolla jo yhteensä jo lähes 900. Tarjoamasta voi olla vaikea löytää juuri ne omalle mainoskampanjalle sopivimmat. Avasimme tätä aihetta myös blogissa, eli jos kaipaat kampanjalle toimivampaa yleisöä käy lukemassa vinkkimme kohderyhmän valintaan.

Kirpakkaa syksyn jatkoa toivottaen,
Relevantin Tiimi

Ps. Varaathan ajoissa mahdolliset AdOpsin tuki ja tuuraus palvelut, loppuvuoden lomatarpeisiin. Adops paveluihimme tutustut tarkemmin täällä.

Lue myös:

Webinaari: Haluatko kuulla tulevaisuuden näkymiä maksumuurien käytöstä verkkojulkaisuissa?

2018/10/12

Miten dataa analysoimalla saadaan tietoa todennäköisimmistä tilaajista? Miten maksumuurimallit toimivat ja miksi lukijakeskeinen lähestymistapa voisi korvata sisältöön keskittyneet mallit? Tule mukaan webinaariin, jossa Piechota kertoo yhdessä Cxensen Annbjørg Medhaugin kanssa dynaamisista maksumuureista.

Lue lisää

Datakaupan läpinäkyvyys GDPR:n jälkeisessä maailmassa

2018/10/05

GDPR astuessa voimaan 4 kuukautta sitten koko ala hyperventiloi pahasti ja osa pelkäsi ohjelmallisen mainoskaupan loppuvan kokonaan, jos kuluttajilta ei saataisi lupaa datan käyttöön. Suurin osa peloista oli alunperinkin ylimitoitettuja, sillä kuluttajien käyttäytyminen ei muutu yhdessä yössä uuden asetuksen voimaantulon myötä. Relevantilla olimme vakuuttuneita että GDPR:n voimaantulo kitkisi räikeimpiä hämäräpelureita datamarkkinalta pois.

Lue lisää

Ajankohtaisia havaintoja vuoden 2018 Dmexcosta

2018/09/27

Dmexco järjestettiin jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Vuodesta 2009 järjestetty tapahtuma on digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja uusien innovaatioiden kohtaamispaikka, jossa mukana on alan johtajia, markkinoinnin ja median ammattilaisia sekä teknologioiden edelläkävijöitä. Luonnollisesti muutamassa päivässä ei kaikkea ehdi kahlata läpi, mutta tässä muutamia teemoja, jotka erityisesti jäivät mieleemme.

Lue lisää

Tehokkaan kohderyhmän valitseminen mainoskampanjalle

2018/09/26

Ihmiset kohtaavat päivän mittaan eri ympäristössä lukemattoman määrän viestejä, joilla mainostajat pyrkivät vaikuttamaan heidän ostokäyttäytymiseen. Mainosviestien tulvassa on yhä vaikeampi koskettaa ja tulla huomatuksi. Puhuttelevan mainosviestin lisäksi on syytä kiinnittää huomiota myös siihen, että kampanja suunnataan niille, jotka todennäköisemmin ovat tuotteesta tai palvelusta kiinnostuneita. Näin palvellaan myös viestin vastaanottajaa.

Lue lisää

Miten kasvattaa digitaalisten sisältöjen tilausmääriä menettämättä mainostuottoja?

2018/09/25

Mietitkö, miten digitaalisten sisältöjen tilausmäärää voisi kasvattaa menettämättä mainostuottoja? Vastaus on Conversion Enginen dynaaminen, dataan pohjautuva reaaliaikainen personointi, joka toimii kaikissa päätelaitteissa. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi.

Lue lisää