Syksy on muutosten aikaa

2018/09/27

Syksy on saatu vauhdilla käyntiin. Niin yksityiselämässä kuin yritysmaailmassakin syksy usein antaa mahdollisuuden aloittaa lomien jälkeen uudella draivilla ja innostaa tekemään muutoksia. Pieniä muutoksia on tapahtunut myös meillä Relevantilla. Olemme nimittäin saaneet johtoryhmäämme mukaan dataliiketoiminnastamme vastaavan Olli Järvilehdon. Onnittelut Ollille! Onko johtoryhmämme sinulle jo muuten tuttu? Sivustoltamme voit lukea pienet esittelyt, johtoryhmämme jäsenistä.

Uutta näkökulmaa syksyyn ja alan kuumia perunoita oli tarjolla myös 11-12. syyskuuta järjestetyssä Dmexcossa. Tänäkin vuonna messuilla käytiin paljon keskustelua mm. tekoälyyn ja koneoppimiseen, dataa, mainonnan ohjelmalliseen kaupankäyntiin ja mainonnan turvallisuuteen liittyen. Yli 40 000 kävijän joukkoon mahtui myös porukkaa meiltä Relevantilta. Jos et itse päässyt paikalle käy lukemassa blogistamme pieni yhteenveto vuoden 2018 alan kantavista teemoista.

Muutosta on tapahtunut myös kummanillamme Cxsensellä, sillä he ovat lanseeranneet uuden työkalun, Conversion Enginen, jonka avulla voidaan mm. konvertoida helpommin lukijoita tilaajiksi menettämättä mainostuottoja. Conversion Engine perustuu dynaamiseen, datapohjaiseen ja reaaliaikaiseen personointiin ja se toimii kaikissa päätelaitteissa. Blogistamme voit lukea myös pienen esittelyn Conversion Enginesta.

Syksyllä valmistellaan myös loppuvuoden mainoskampanjoita. Oletko jo ehtinyt tutustua Relevant Audiencen kohderyhmätarjoamaan? Adformin, Google Display & video 360:n ja Appnexusen kautta ohjelmallisesti ostettavia kohderyhmiä on tarjolla jo yhteensä jo lähes 900. Tarjoamasta voi olla vaikea löytää juuri ne omalle mainoskampanjalle sopivimmat. Avasimme tätä aihetta myös blogissa, eli jos kaipaat kampanjalle toimivampaa yleisöä käy lukemassa vinkkimme kohderyhmän valintaan.

Kirpakkaa syksyn jatkoa toivottaen,
Relevantin Tiimi

Ps. Varaathan ajoissa mahdolliset AdOpsin tuki ja tuuraus palvelut, loppuvuoden lomatarpeisiin. Adops paveluihimme tutustut tarkemmin täällä.

Lue myös:

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa dataa?

2019/01/14

Kohdennettu kampanja saavuttaa sille sopivimman yleisön, jolloin mainosnäyttöjen merkityksellisyys yleisölle kasvaa. Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava sopivalle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Markkina on pullollaan dataa, johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Mihin huomio kiinnittyy digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa 2019?

2018/12/19

Vuosi 2018 lähenee loppuaan ja katseet käännetään kohti uutta vuotta. Tyypillisesti tässä kohtaa arvaillaan, mitkä teemat nousevat kuumimmiksi puheenaiheiksi tulevana vuonna. Asensimme kristallipalloomme uuden päivityksen, tarkastelimme teen lehtien asemoitumista ja päädyimme siihen, että digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksen puuhamaassa puhutaan ainakin seuraavista teemoista alkavana vuonna 2019.

Lue lisää

Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datapalvelun NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Lue lisää

Kasvava trendi: digitaalisen markkinoinnin in-housing

2018/11/27

Keskustelu mainostajien halusta ja tarpeesta kerätä digitaalisen markkinoinnin langanpäät omiin käsiin käy kuumana. IAB Europen raportin mukaan eurooppalaisista mainostajista jopa 54 % in-housaa mainonnan ohjelmallisen ostamisen kuluvana vuonna ja hulppeat 43 % jäljelle jäävistä harkitsee in-housaamista. Sama trendi nousee vahvasti esille myös Suomessa, yhä useampi mainostaja kokeilee, tai ainakin harkitsee erilaisia malleja digitaalisen markkinoinnin tuottamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Relevantin Petri Kokkonen IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

2018/11/26

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 21.11. uuden hallituksen. Puheenjohtajakseen hallitus valitsi Relevantin toimitusjohtajan Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen Sanomilta. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Lue lisää