Syksy on muutosten aikaa

2018/09/27

Syksy on saatu vauhdilla käyntiin. Niin yksityiselämässä kuin yritysmaailmassakin syksy usein antaa mahdollisuuden aloittaa lomien jälkeen uudella draivilla ja innostaa tekemään muutoksia. Pieniä muutoksia on tapahtunut myös meillä Relevantilla. Olemme nimittäin saaneet johtoryhmäämme mukaan dataliiketoiminnastamme vastaavan Olli Järvilehdon. Onnittelut Ollille! Onko johtoryhmämme sinulle jo muuten tuttu? Sivustoltamme voit lukea pienet esittelyt, johtoryhmämme jäsenistä.

Uutta näkökulmaa syksyyn ja alan kuumia perunoita oli tarjolla myös 11-12. syyskuuta järjestetyssä Dmexcossa. Tänäkin vuonna messuilla käytiin paljon keskustelua mm. tekoälyyn ja koneoppimiseen, dataa, mainonnan ohjelmalliseen kaupankäyntiin ja mainonnan turvallisuuteen liittyen. Yli 40 000 kävijän joukkoon mahtui myös porukkaa meiltä Relevantilta. Jos et itse päässyt paikalle käy lukemassa blogistamme pieni yhteenveto vuoden 2018 alan kantavista teemoista.

Muutosta on tapahtunut myös kummanillamme Cxsensellä, sillä he ovat lanseeranneet uuden työkalun, Conversion Enginen, jonka avulla voidaan mm. konvertoida helpommin lukijoita tilaajiksi menettämättä mainostuottoja. Conversion Engine perustuu dynaamiseen, datapohjaiseen ja reaaliaikaiseen personointiin ja se toimii kaikissa päätelaitteissa. Blogistamme voit lukea myös pienen esittelyn Conversion Enginesta.

Syksyllä valmistellaan myös loppuvuoden mainoskampanjoita. Oletko jo ehtinyt tutustua Relevant Audiencen kohderyhmätarjoamaan? Adformin, Google Display & video 360:n ja Appnexusen kautta ohjelmallisesti ostettavia kohderyhmiä on tarjolla jo yhteensä jo lähes 900. Tarjoamasta voi olla vaikea löytää juuri ne omalle mainoskampanjalle sopivimmat. Avasimme tätä aihetta myös blogissa, eli jos kaipaat kampanjalle toimivampaa yleisöä käy lukemassa vinkkimme kohderyhmän valintaan.

Kirpakkaa syksyn jatkoa toivottaen,
Relevantin Tiimi

Ps. Varaathan ajoissa mahdolliset AdOpsin tuki ja tuuraus palvelut, loppuvuoden lomatarpeisiin. Adops paveluihimme tutustut tarkemmin täällä.

Lue myös:

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää

TRANSPARENCY AND CONSENT FRAMEWORK (TCF) VERSION 2.0 – Mitä julkaisijana tulee tietää?

2019/04/26

TFC:stä on julkaistu nyt standardin vuosipäivänä päivitetty versio julkiseen kommentointiin. Aluperäistä versiota on paranneltu perustuen markkinoilta, erityisesti julkaisijoilta, sekä EU:n jäsenvaltioiden tietosuojaviranomaisilta saatuihin palautteisiin. Uuden version tärkeimmät muutokset ovat esimerkiksi läpinäkyvyyden ja kontrollin lisääminen kuluttajille entisestään ja julkaisijoiden paremmat mahdollisuudet kontrolloida sitä mihin käyttötarkoitukseen kukin teknologiavendori voi dataa hyödyntää.

Lue lisää

Jos tarvitset AdOps resursseja loma-ajalle – vielä ehdit!

2019/04/25

Kesä ja lomakausi on pian täällä. Relevant AdOps tarjoaa verkkomainonnan tukipalveluita tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa. Vielä ehdit varmaan meiltä resursseja kesälomien ajaksi. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat.

Lue lisää

Mainonnan ohjelmallinen ostaminen – 5 vinkkiä palveluiden ostajalle!

2019/04/24

Suhtaudu ohjelmalliseen ostamiseen avoimen uteliaasti. Tutustu mm. medioihin, datantarjoajiin, kampanjarakenteisiin, raportteihin sekä optimintimahdollisuuksiin. Mitä enemmän tiedät ohjelmallisesta ostamisesta itse sen paremmin osaa vaatia ja tarvittaessa myös kyseenalaistaa mediatoimiston tai kumppanin tapoja toimia.

Lue lisää