Suomen ensimmäinen IAB sertifioitu AdOps

2016/11/17

AdOpsilla (eng. Ad Operations) tarkoitetaan niitä toimintoja, jotka tukevat verkkomainonnan myyntiä ja toteutusta. Tarkemmin se sisältää prosesseja ja järjestelmiä, joita käytetään verkkomainonnan myyntiin, jakeluun ja hallintaan sekä toteuman seurantaan. Tyypillisesti AdOps-tiimi on osasto, joka huolehtii mm. verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjoiden seurannasta ja raportoinnista.  Lisäksi AdOps-osaajien toimenkuvaan kuuluu usein inventaarin hallintaan liittyvät tehtävät. Tekemisen kautta AdOpsille on karttunut valtava määrä osaamista ja ymmärrystä verkkomainonnasta ja verkkomedian kokonaisuudesta.

Alan nopea kehitys asettaa vaatimuksen sille, että AdOps ammattilaisen on kehitettävä osaamistaan jatkuvasti. Uudet alustat, kanavat, mainosmuodot, työkalut ja standardit on välttämätöntä tuntea, jotta työstä on mahdollista suoriutua hyvin. Parhaan mahdollisen tuoton saamiseksi mainonnan tehokas hallinta ja optimointi on tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin.

IAB AdOps ja Google sertifioitu tiimi

Relevantilla jatkuva henkilöstön kehittäminen nähdään asiakassuhteiden menestyksen edellytyksenä ja työhyvinvoinnin keskeisenä tekijänä. IAB AdOps sertifikaatin saamiseksi on tunnettava hyvin  digitaalisen mainonnan käsitteet, ohjeistukset ja käytännöt. Sertifikaattien suorittaminen on mielestämme hyvä tapa osoittaa ammattitaitoa.

Nyt voimmekin iloksemme kertoa, että Relevantin AdOps on esimmäinen IAB sertifioitu tiimi Suomessa. Lisäksi halusimme kehittää Googlen eri työkalujen tuntemusta ja suoritimme myös Googlen sertifikaatteja. Jatkossa voimme auttaa paremmin myös Googlen tuotteita käyttäviä asiakkaitamme.

Lisää IAB AdOps sertifioinnista

Yllättäviä tai haastavia tilanteita – Relevant auttaa

Relevantin AdOps tarjoaa verkkomainonnan tukipalveluita. Tilanteet muuttuvat ja toisinaan resursointi saattaa olla haastavaa. Tarjoamme tukea tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa esim. loma- tai sairastapauksissa. Autamme myös ratkomaan hankalia teknisiä ongelmia silloin kun apu on tarpeen. Palvelu voidaan tuottaa myös täysulkoistuksena asiakkaan omissa tiloissa. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat.

Lisätietoja: maria.tegner(a)relevant.fi

Lue myös:

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää

TRANSPARENCY AND CONSENT FRAMEWORK (TCF) VERSION 2.0 – Mitä julkaisijana tulee tietää?

2019/04/26

TFC:stä on julkaistu nyt standardin vuosipäivänä päivitetty versio julkiseen kommentointiin. Aluperäistä versiota on paranneltu perustuen markkinoilta, erityisesti julkaisijoilta, sekä EU:n jäsenvaltioiden tietosuojaviranomaisilta saatuihin palautteisiin. Uuden version tärkeimmät muutokset ovat esimerkiksi läpinäkyvyyden ja kontrollin lisääminen kuluttajille entisestään ja julkaisijoiden paremmat mahdollisuudet kontrolloida sitä mihin käyttötarkoitukseen kukin teknologiavendori voi dataa hyödyntää.

Lue lisää

Jos tarvitset AdOps resursseja loma-ajalle – vielä ehdit!

2019/04/25

Kesä ja lomakausi on pian täällä. Relevant AdOps tarjoaa verkkomainonnan tukipalveluita tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa. Vielä ehdit varmaan meiltä resursseja kesälomien ajaksi. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat.

Lue lisää

Mainonnan ohjelmallinen ostaminen – 5 vinkkiä palveluiden ostajalle!

2019/04/24

Suhtaudu ohjelmalliseen ostamiseen avoimen uteliaasti. Tutustu mm. medioihin, datantarjoajiin, kampanjarakenteisiin, raportteihin sekä optimintimahdollisuuksiin. Mitä enemmän tiedät ohjelmallisesta ostamisesta itse sen paremmin osaa vaatia ja tarvittaessa myös kyseenalaistaa mediatoimiston tai kumppanin tapoja toimia.

Lue lisää