Suomen ensimmäinen IAB sertifioitu AdOps

2016/11/17

AdOpsilla (eng. Ad Operations) tarkoitetaan niitä toimintoja, jotka tukevat verkkomainonnan myyntiä ja toteutusta. Tarkemmin se sisältää prosesseja ja järjestelmiä, joita käytetään verkkomainonnan myyntiin, jakeluun ja hallintaan sekä toteuman seurantaan. Tyypillisesti AdOps-tiimi on osasto, joka huolehtii mm. verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjoiden seurannasta ja raportoinnista.  Lisäksi AdOps-osaajien toimenkuvaan kuuluu usein inventaarin hallintaan liittyvät tehtävät. Tekemisen kautta AdOpsille on karttunut valtava määrä osaamista ja ymmärrystä verkkomainonnasta ja verkkomedian kokonaisuudesta.

Alan nopea kehitys asettaa vaatimuksen sille, että AdOps ammattilaisen on kehitettävä osaamistaan jatkuvasti. Uudet alustat, kanavat, mainosmuodot, työkalut ja standardit on välttämätöntä tuntea, jotta työstä on mahdollista suoriutua hyvin. Parhaan mahdollisen tuoton saamiseksi mainonnan tehokas hallinta ja optimointi on tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin.

IAB AdOps ja Google sertifioitu tiimi

Relevantilla jatkuva henkilöstön kehittäminen nähdään asiakassuhteiden menestyksen edellytyksenä ja työhyvinvoinnin keskeisenä tekijänä. IAB AdOps sertifikaatin saamiseksi on tunnettava hyvin  digitaalisen mainonnan käsitteet, ohjeistukset ja käytännöt. Sertifikaattien suorittaminen on mielestämme hyvä tapa osoittaa ammattitaitoa.

Nyt voimmekin iloksemme kertoa, että Relevantin AdOps on esimmäinen IAB sertifioitu tiimi Suomessa. Lisäksi halusimme kehittää Googlen eri työkalujen tuntemusta ja suoritimme myös Googlen sertifikaatteja. Jatkossa voimme auttaa paremmin myös Googlen tuotteita käyttäviä asiakkaitamme.

Lisää IAB AdOps sertifioinnista

Yllättäviä tai haastavia tilanteita – Relevant auttaa

Relevantin AdOps tarjoaa verkkomainonnan tukipalveluita. Tilanteet muuttuvat ja toisinaan resursointi saattaa olla haastavaa. Tarjoamme tukea tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa esim. loma- tai sairastapauksissa. Autamme myös ratkomaan hankalia teknisiä ongelmia silloin kun apu on tarpeen. Palvelu voidaan tuottaa myös täysulkoistuksena asiakkaan omissa tiloissa. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat.

Lisätietoja: maria.koskinen(a)relevant.fi

Lue myös:

Miten keräät ja hyödynnät tehokkaammin dataa

2018/10/23

Datan hyödyntämisestä puhutaan paljon, mutta millaista teknologiaa ja osaamista tarvitaan, jotta päästään liikkeelle käytännössä? Mahdollisuus analysoida, käsitellä ja aktivoida dataa on tullut laajamittaisesti mahdolliseksi yhä useammalle yritykselle vasta viime vuosina tehokkaampien datatyökalujen kehittyessä.

Lue lisää

Webinaari: Haluatko kuulla tulevaisuuden näkymiä maksumuurien käytöstä verkkojulkaisuissa?

2018/10/12

Miten dataa analysoimalla saadaan tietoa todennäköisimmistä tilaajista? Miten maksumuurimallit toimivat ja miksi lukijakeskeinen lähestymistapa voisi korvata sisältöön keskittyneet mallit? Tule mukaan webinaariin, jossa Piechota kertoo yhdessä Cxensen Annbjørg Medhaugin kanssa dynaamisista maksumuureista.

Lue lisää

Datakaupan läpinäkyvyys GDPR:n jälkeisessä maailmassa

2018/10/05

GDPR astuessa voimaan 4 kuukautta sitten koko ala hyperventiloi pahasti ja osa pelkäsi ohjelmallisen mainoskaupan loppuvan kokonaan, jos kuluttajilta ei saataisi lupaa datan käyttöön. Suurin osa peloista oli alunperinkin ylimitoitettuja, sillä kuluttajien käyttäytyminen ei muutu yhdessä yössä uuden asetuksen voimaantulon myötä. Relevantilla olimme vakuuttuneita että GDPR:n voimaantulo kitkisi räikeimpiä hämäräpelureita datamarkkinalta pois.

Lue lisää

Syksy on muutosten aikaa

2018/09/27

Syksy on saatu vauhdilla käyntiin. Niin yksityiselämässä kuin yritysmaailmassakin syksy usein antaa mahdollisuuden aloittaa lomien jälkeen uudella draivilla ja innostaa tekemään muutoksia. Pieniä muutoksia on tapahtunut myös meillä Relevantilla. Olemme nimittäin saaneet johtoryhmäämme mukaan dataliiketoiminnastamme vastaavan Olli Järvilehdon. Onnittelut Ollille! Onko johtoryhmämme sinulle jo muuten tuttu?

Lue lisää

Ajankohtaisia havaintoja vuoden 2018 Dmexcosta

2018/09/27

Dmexco järjestettiin jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Vuodesta 2009 järjestetty tapahtuma on digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja uusien innovaatioiden kohtaamispaikka, jossa mukana on alan johtajia, markkinoinnin ja median ammattilaisia sekä teknologioiden edelläkävijöitä. Luonnollisesti muutamassa päivässä ei kaikkea ehdi kahlata läpi, mutta tässä muutamia teemoja, jotka erityisesti jäivät mieleemme.

Lue lisää