Suomen ensimmäinen IAB sertifioitu AdOps

2016/11/17

AdOpsilla (eng. Ad Operations) tarkoitetaan niitä toimintoja, jotka tukevat verkkomainonnan myyntiä ja toteutusta. Tarkemmin se sisältää prosesseja ja järjestelmiä, joita käytetään verkkomainonnan myyntiin, jakeluun ja hallintaan sekä toteuman seurantaan. Tyypillisesti AdOps-tiimi on osasto, joka huolehtii mm. verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjoiden seurannasta ja raportoinnista.  Lisäksi AdOps-osaajien toimenkuvaan kuuluu usein inventaarin hallintaan liittyvät tehtävät. Tekemisen kautta AdOpsille on karttunut valtava määrä osaamista ja ymmärrystä verkkomainonnasta ja verkkomedian kokonaisuudesta.

Alan nopea kehitys asettaa vaatimuksen sille, että AdOps ammattilaisen on kehitettävä osaamistaan jatkuvasti. Uudet alustat, kanavat, mainosmuodot, työkalut ja standardit on välttämätöntä tuntea, jotta työstä on mahdollista suoriutua hyvin. Parhaan mahdollisen tuoton saamiseksi mainonnan tehokas hallinta ja optimointi on tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin.

IAB AdOps ja Google sertifioitu tiimi

Relevantilla jatkuva henkilöstön kehittäminen nähdään asiakassuhteiden menestyksen edellytyksenä ja työhyvinvoinnin keskeisenä tekijänä. IAB AdOps sertifikaatin saamiseksi on tunnettava hyvin  digitaalisen mainonnan käsitteet, ohjeistukset ja käytännöt. Sertifikaattien suorittaminen on mielestämme hyvä tapa osoittaa ammattitaitoa.

Nyt voimmekin iloksemme kertoa, että Relevantin AdOps on esimmäinen IAB sertifioitu tiimi Suomessa. Lisäksi halusimme kehittää Googlen eri työkalujen tuntemusta ja suoritimme myös Googlen sertifikaatteja. Jatkossa voimme auttaa paremmin myös Googlen tuotteita käyttäviä asiakkaitamme.

Lisää IAB AdOps sertifioinnista

Yllättäviä tai haastavia tilanteita – Relevant auttaa

Relevantin AdOps tarjoaa verkkomainonnan tukipalveluita. Tilanteet muuttuvat ja toisinaan resursointi saattaa olla haastavaa. Tarjoamme tukea tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa esim. loma- tai sairastapauksissa. Autamme myös ratkomaan hankalia teknisiä ongelmia silloin kun apu on tarpeen. Palvelu voidaan tuottaa myös täysulkoistuksena asiakkaan omissa tiloissa. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat.

Lisätietoja: maria.tegner(a)relevant.fi

Lue myös:

Datan rooli ja mahdollisuudet ohjelmallisessa ostamisessa

2020/04/07

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan mediatilan ostamista järjestelmän avulla. Data on varmasti yksi merkittävimmistä uusista ulottuvuusksista ohjelmallisen ostamisessa verrattuna perinteiseen tapaan ostaa mediatilaa. Luultavasti mainonnan ohjelmallinen ostaminen ei olisi koskaan saavuttanut nykyistä suosiotaan ilman monipuolisia datan hyödyntämisen mahdollisuuksia.

Lue lisää

Millä korvaisimme kolmannen osapuolen evästeen?

2020/03/19

Google ilmoitti estävänsä kolmannen osapuolen evästeet Chrome selaimessa kahden vuoden kuluessa. Heti Googlen ilmoituksen jälkeen alkoivat spekulaatiot siitä, mikä tulee korvaamaan kolmannen osapuolen evästeet tulevaisuudessa. Näkemys tulevasta tuntuu vaihtelevan melko lailla sen mukaan kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee. Tässä tekstissä avaamme hieman Googlen visiota aiheen tiimoilta.

Lue lisää

Relevant Digitalin asiakastyytyväisyys

2020/03/06

Loppuvuodesta 2019 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt neljännen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Display kampanjan ostaminen Googlen kautta – Mitä eroa on Display & Video 360:n ja Google Adsin välillä?

2020/03/05

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjan ostamiseen kaksi vaihtoehtoa. Toinen on Google Adsin kautta ostettava Google Display Network. Ja toinen on vaativampaan käyttöön suunnattu Google Marketing Platformiin kuuluva alusta Display & Video 360, jonka kanssa yhdessä usein käytetään myös Campaign Manager (CM) alustaa. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Tapaa meidät näissä tapahtumissa vuonna 2020

2020/03/03

Tänä vuonna olemme paikalla ainakin näissä tapahtumissa. Jos olet itse osallistumassa ja haluat tavata meitä, olethan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Lue lisää