Smart Programmatic Guaranteed yhteistyöhön Google DBM:n kanssa

2018/02/14

Ostajat voivat varata diilejä premium-sivustoilta taatulla jakelulla ja kiinteään hintaan. Mainostajat voivat nyt helpommin saavuttaa laatu- , mainosten jakelu- ja hintatakuun Smartin ja Google DoubleClick Bid Managerin uuden Programmatic Guaranteed integraation myötä.

Programmatic Guaranteed mahdollistaa mainostajalle diilien varaamisen Smartin premium julkaisijoilta taatulla jakelulla ja kiinteään hintaan Smart RTB+:n ja heidän DSP:nsä välillä. Google DBM on Smartin ensimmäinen Programmatic Guaranteed yhteistyökumppani (Smart on yksi heidän ensimmäisiä yhteistyökumppaneitaan). Smart pystyy tarjoamaan Programmatic Guaranteedia web-, video-, mobiili- ja sovellusympäristöihin. Mainosten jakaminen ja inventaarin ennustaminen ovat juuri niitä ominaisuuksia, jotka erottavat Smartin muista tarjontapuolen alustoista.

Yhteistyöstä

”Olemme innoissamme mahdollistamassa uusia tapoja hyödyntää reaaliaikaisten, datapohjaisten päätösten voimaa yhdistettynä suoraan julkaisijan inventaariin. Programmatic Guaranteed yksinkertaistaa ostoprosessia ja luo uusia mahdollisuuksia mainostajille ja julkaisijoille yhteyden muodostamiseen. Odotamme innolla yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa tämän saamiseksi markkinoille”, kommentoi Paul Cocks, EMEA Head of Product for Inventory & Programmatic Direct, Google.

Ostajat voivat nyt helpommin toteuttaa kampanjoita käyttäen myös tehokkaampia mainosmuotoja kuten haltuunottoa ja rich mediaa. Smart teki tämän siirron osana jatkuvaa tavoitettaan tarjota lisää kontrollia ja läpinäkyvyyttä ostajille ja myyjille. Kuten MediaPost raportoi viime kuussa, Smart oli ensimmäinen SSP, joka esti kaikki luvattomat ads.txt domainit.

”Ostajien tarvitsee tietää minne heidän mainontaan tarkoitetut rahat menevät, joten siirtyminen suoriin yhteyksiin on siinä avuksi,” kommentoi Smartin Chief Programmatic Officer, David Pironon. “Smart tarjoaa selkeän polun ostajille ja myyjille tehdä kauppaa suoraan – ilman perinteisiä aikaa vieviä prosesseja. Toimiala on siirtymässä pois standardeista IO-ostoista ohjelmalliseen kaupankäyntiin ja suoriin diileihin.

Meidän full-stack alustamme tehokas kampanjaennuste ottaa huomioon kaikki parametrit ja kysynnän lähteet, jotta julkaisijat voivat helposti tarjota ostajille 100% volyymin jakelusta ja samalla maksimoida tuoton”, lisää Pironon.

Tietoa Smartista

Smart on täysin avoin mainosmyynnin alusta, joka tarjoaa ohjelmallisen ostajille yksinomaisen pääsyn korkealaatuiseen premium julkaisijan inventaariin kaikissa kanavissa, näytöissä ja formaateissa. Työskentelemme suoraan yli tuhannen julkaisijan kanssa, mukaan lukien TracFone, Le Monde, ozy.com ja Wine Enthusiast jaellaksemme display-, video-, natiivi- ja rich media mainoksia. Smart tarjoaa ainutlaatuisia ratkaisuja optimoimaan ostajien ja myyjien välistä polkua taatakseen parhaat mahdollisuudet kohdentaa yleisölle laajassa mittakaavassa.

Relevant on Smartin yksinoikeutettu jälleenmyyjä Pohjoismaissa. Ota yhteyttä, jos haluat kuulla lisää Smartin palveluista tai saada pohjoismaisia referenssejä.

Lähde: Smart Adserver

Lue myös:

Motiivipohjaiset segmentoinnit – silta offlinen ja onlinen välillä

2019/04/16

Jotta mainostajalle relevanttia dataa voitaisiin hyödyntää myös digitaalisessa brändimarkkinoinnissa tehokkaasti, olemme mahdollistaneet mainostajien omien segmentointien tuomisen digitaalisen mainonnan kohdennuskriteeriksi.

Lue lisää

Ohjelmallisen mainonnan trendit

2019/03/28

Ohjelmallisesti ostettu mainonta jatkaa digimainonnan kasvun moottorina kaikilla mantereilla. IAB:n ekonomisti Daniel Knapp arvioi, ohjelmallisesti ostettu digimainonta kasvaa 2,5-kertaiseksi vuoden 2023 loppuun mennessä.

Lue lisää

Googlen siirtyminen First price huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa aiheuttaa päänvaivaa mainonnan ostajille

2019/03/26

Googlen Ad Exchange (AdX) on siirtymässä mainonnan ohjelmallisessa myynnissä monien muiden toimijoiden tapaan First price -hinnoittelumalliin, jossa mainostaja maksaa näytöstä tarjoamansa hinnan. Se on yksinkertaisempi verrattuna perinteiseen Second price -malliin, jossa mainosnäytön hintatarjouksen voittanut mainostaja maksaa mainosnäytöstä ainoastaan yhden sentin toiseksi tullutta hintatarjousta enemmän.

Lue lisää

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää