Smart Programmatic Guaranteed yhteistyöhön Google DBM:n kanssa

2018/02/14

Ostajat voivat varata diilejä premium-sivustoilta taatulla jakelulla ja kiinteään hintaan. Mainostajat voivat nyt helpommin saavuttaa laatu- , mainosten jakelu- ja hintatakuun Smartin ja Google DoubleClick Bid Managerin uuden Programmatic Guaranteed integraation myötä.

Programmatic Guaranteed mahdollistaa mainostajalle diilien varaamisen Smartin premium julkaisijoilta taatulla jakelulla ja kiinteään hintaan Smart RTB+:n ja heidän DSP:nsä välillä. Google DBM on Smartin ensimmäinen Programmatic Guaranteed yhteistyökumppani (Smart on yksi heidän ensimmäisiä yhteistyökumppaneitaan). Smart pystyy tarjoamaan Programmatic Guaranteedia web-, video-, mobiili- ja sovellusympäristöihin. Mainosten jakaminen ja inventaarin ennustaminen ovat juuri niitä ominaisuuksia, jotka erottavat Smartin muista tarjontapuolen alustoista.

Yhteistyöstä

”Olemme innoissamme mahdollistamassa uusia tapoja hyödyntää reaaliaikaisten, datapohjaisten päätösten voimaa yhdistettynä suoraan julkaisijan inventaariin. Programmatic Guaranteed yksinkertaistaa ostoprosessia ja luo uusia mahdollisuuksia mainostajille ja julkaisijoille yhteyden muodostamiseen. Odotamme innolla yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa tämän saamiseksi markkinoille”, kommentoi Paul Cocks, EMEA Head of Product for Inventory & Programmatic Direct, Google.

Ostajat voivat nyt helpommin toteuttaa kampanjoita käyttäen myös tehokkaampia mainosmuotoja kuten haltuunottoa ja rich mediaa. Smart teki tämän siirron osana jatkuvaa tavoitettaan tarjota lisää kontrollia ja läpinäkyvyyttä ostajille ja myyjille. Kuten MediaPost raportoi viime kuussa, Smart oli ensimmäinen SSP, joka esti kaikki luvattomat ads.txt domainit.

”Ostajien tarvitsee tietää minne heidän mainontaan tarkoitetut rahat menevät, joten siirtyminen suoriin yhteyksiin on siinä avuksi,” kommentoi Smartin Chief Programmatic Officer, David Pironon. “Smart tarjoaa selkeän polun ostajille ja myyjille tehdä kauppaa suoraan – ilman perinteisiä aikaa vieviä prosesseja. Toimiala on siirtymässä pois standardeista IO-ostoista ohjelmalliseen kaupankäyntiin ja suoriin diileihin.

Meidän full-stack alustamme tehokas kampanjaennuste ottaa huomioon kaikki parametrit ja kysynnän lähteet, jotta julkaisijat voivat helposti tarjota ostajille 100% volyymin jakelusta ja samalla maksimoida tuoton”, lisää Pironon.

Tietoa Smartista

Smart on täysin avoin mainosmyynnin alusta, joka tarjoaa ohjelmallisen ostajille yksinomaisen pääsyn korkealaatuiseen premium julkaisijan inventaariin kaikissa kanavissa, näytöissä ja formaateissa. Työskentelemme suoraan yli tuhannen julkaisijan kanssa, mukaan lukien TracFone, Le Monde, ozy.com ja Wine Enthusiast jaellaksemme display-, video-, natiivi- ja rich media mainoksia. Smart tarjoaa ainutlaatuisia ratkaisuja optimoimaan ostajien ja myyjien välistä polkua taatakseen parhaat mahdollisuudet kohdentaa yleisölle laajassa mittakaavassa.

Relevant on Smartin yksinoikeutettu jälleenmyyjä Pohjoismaissa. Ota yhteyttä, jos haluat kuulla lisää Smartin palveluista tai saada pohjoismaisia referenssejä.

Lähde: Smart Adserver

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Dmexco järjestetään jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Tänä vuonna Relevantilla on Kölnissä oma osasto uusille innovaatioille omistetussa Future Parkissa. Osastomme löytyy Hallista 9 paikalta C-032a. Jos olet tulossa paikan päälle tule ihmeessä käymään. Voit myös sopia ennakkoon tapaamisen Ollin, Petrin tai Ronnyn kanssa.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää