Smart Programmatic Guaranteed yhteistyöhön Google DBM:n kanssa

2018/02/14

Ostajat voivat varata diilejä premium-sivustoilta taatulla jakelulla ja kiinteään hintaan. Mainostajat voivat nyt helpommin saavuttaa laatu- , mainosten jakelu- ja hintatakuun Smartin ja Google DoubleClick Bid Managerin uuden Programmatic Guaranteed integraation myötä.

Programmatic Guaranteed mahdollistaa mainostajalle diilien varaamisen Smartin premium julkaisijoilta taatulla jakelulla ja kiinteään hintaan Smart RTB+:n ja heidän DSP:nsä välillä. Google DBM on Smartin ensimmäinen Programmatic Guaranteed yhteistyökumppani (Smart on yksi heidän ensimmäisiä yhteistyökumppaneitaan). Smart pystyy tarjoamaan Programmatic Guaranteedia web-, video-, mobiili- ja sovellusympäristöihin. Mainosten jakaminen ja inventaarin ennustaminen ovat juuri niitä ominaisuuksia, jotka erottavat Smartin muista tarjontapuolen alustoista.

Yhteistyöstä

”Olemme innoissamme mahdollistamassa uusia tapoja hyödyntää reaaliaikaisten, datapohjaisten päätösten voimaa yhdistettynä suoraan julkaisijan inventaariin. Programmatic Guaranteed yksinkertaistaa ostoprosessia ja luo uusia mahdollisuuksia mainostajille ja julkaisijoille yhteyden muodostamiseen. Odotamme innolla yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa tämän saamiseksi markkinoille”, kommentoi Paul Cocks, EMEA Head of Product for Inventory & Programmatic Direct, Google.

Ostajat voivat nyt helpommin toteuttaa kampanjoita käyttäen myös tehokkaampia mainosmuotoja kuten haltuunottoa ja rich mediaa. Smart teki tämän siirron osana jatkuvaa tavoitettaan tarjota lisää kontrollia ja läpinäkyvyyttä ostajille ja myyjille. Kuten MediaPost raportoi viime kuussa, Smart oli ensimmäinen SSP, joka esti kaikki luvattomat ads.txt domainit.

”Ostajien tarvitsee tietää minne heidän mainontaan tarkoitetut rahat menevät, joten siirtyminen suoriin yhteyksiin on siinä avuksi,” kommentoi Smartin Chief Programmatic Officer, David Pironon. “Smart tarjoaa selkeän polun ostajille ja myyjille tehdä kauppaa suoraan – ilman perinteisiä aikaa vieviä prosesseja. Toimiala on siirtymässä pois standardeista IO-ostoista ohjelmalliseen kaupankäyntiin ja suoriin diileihin.

Meidän full-stack alustamme tehokas kampanjaennuste ottaa huomioon kaikki parametrit ja kysynnän lähteet, jotta julkaisijat voivat helposti tarjota ostajille 100% volyymin jakelusta ja samalla maksimoida tuoton”, lisää Pironon.

Tietoa Smartista

Smart on täysin avoin mainosmyynnin alusta, joka tarjoaa ohjelmallisen ostajille yksinomaisen pääsyn korkealaatuiseen premium julkaisijan inventaariin kaikissa kanavissa, näytöissä ja formaateissa. Työskentelemme suoraan yli tuhannen julkaisijan kanssa, mukaan lukien TracFone, Le Monde, ozy.com ja Wine Enthusiast jaellaksemme display-, video-, natiivi- ja rich media mainoksia. Smart tarjoaa ainutlaatuisia ratkaisuja optimoimaan ostajien ja myyjien välistä polkua taatakseen parhaat mahdollisuudet kohdentaa yleisölle laajassa mittakaavassa.

Relevant on Smartin yksinoikeutettu jälleenmyyjä Pohjoismaissa. Ota yhteyttä, jos haluat kuulla lisää Smartin palveluista tai saada pohjoismaisia referenssejä.

Lähde: Smart Adserver

Lue myös:

Tutkimus kohderyhmien käytöstä mainonnassa

2019/06/13

Kohderyhmien käyttäminen digitaalisessa mainonnassa on yleistynyt. Keskustelua on viime aikoina käyty paljon mm. datan laadun ja läpinäkyvyyden ympärillä. Kartoittaaksemme tarkemmin suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohderyhmien käytöstä mainonnassa pyydämme teitä vastaamaan lyhyeen kyselyyn.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää

Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja Petri Kokkonen edustamaan Suomea IAB Europen hallitukseen

2019/06/04

Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.

Lue lisää

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää