Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun mainonnanjakelualusta

2016/09/13

Julkaisijoille tarkoitettujen teknologioiden tarjonta on viime vuosien aikana kasvanut ja pirstaloitunut valtavasti. Teknologioiden tarjoajat erikoistuvat yhä yksityiskohtaisemmin eri alueille jatkuvasti kasvavassa markkinassa. Uusia ratkaisuja esim. mobiilille, nativiille, ohjelmalliselle ja videolle tulee markkinoille usein. Nämä teknologiat ratkaisevat usein kuitenkin vain tietyn osa-alueen ja julkaisijat joutuvat valitsemaan ja rakentamaan useista teknologioista itselleen sopivimman kokonaisuuden.

Julkaisijat tarvitsevat enemmän kuin vain mainonnan hallinnan ja hyvän myyntialustan (SSP, Sell Side Platform) inventaarilleen. Mainonnan ostajien täytyy voida löytää ja ostaa inventaaria helposti, mutta lisäksi tarvitaan mm. asianmukaiset mittaus- ja hallintamahdollisuudet. Julkaisijalla on kaksi vaihtoehtoa: käyttää useiden eri teknologian tarjoajien ratkaisuja ja integroida ne yhteen tai valita yhteistyökumppani, joka pystyy tarjoamaan mahdollisimman suuren osan kerralla.

Mikä täyden palvelun mainosalusta oikein tarkoittaa?

Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun mainosalusta. Sen avulla julkaisija voi hallita digitaalista mainontaa kaikissa muodoissa (display, rich media, video, natiivi), kaikilla näytöillä (dektop, app, mobiili) ja kaikissa myyntikanavissa (suora, RTB, automated guaranteed) – oikeassa laitteessa, oikeassa muodossa ja oikeaan aikaan. Lisäksi se tarjoaa hyvät työkalut tuottojen hallintaan, jonka avulla suorasta – ja ohjelmallisesta mainosmyynnistä voidaan saada julkaisijalle paras mahdollinen tuotto. Järjestelmästä on näkymä kaikkeen inventaariin, jonka avulla kampanjan hallintaa voidaan tehdä kokonaisvaltaisesti.

Kaikki täyden palvelun mainosalustat eivät ole samanlaisia

On olemassa kahdenlaisia täydenpalvelun mainosalustoja. Sellaisia, jotka ovat alun perin kehitetty tiettyyn osa-alueeseen, ja joiden alustaan on tarpeen mukaan integroitu valikoituja muiden toimijoiden kehittämiä ominaisuuksia. Useiden eri toimijoiden kehittämien osioiden saumaton yhteen liittäminen on haastavaa ja voi näkyä mm. heikompana käyttökokemuksena. Toinen vaihtoehto on alusta, jonka osat ovat  alun perin rakennettu toimimaan yhtenäisenä kokonaisuutena. Tämän tyyppisessä ratkaisussa pohja on vahva ja kehitystä voidaan tehdä järjestelmän syvään tuntemukseen pohjautuen.

Smart Adserveriä ovat alun perin kehittäneet julkaisijat, joten mainosalusta on kehitetty vahvasti julkaisijoiden näkökulmasta. Alustaan on rakennettu mm. Rich Media mahdollisuudet, mobiili, kehittynyt videomainonta ja RTB. Se ei ole ainoastaan kustannustehokas vaihtoehto julkaisijalle vaan myös paras tapa varmistua laadukkaasta käyttökokemuksesta. Mm. mainospohjien hallinta, tuotesuunnittelu ja kehitys on toteutettu kokonaisvaltaisesti, jolloin tuloksena on luotettava täyden palvelun mainosalusta.  Koemme että tällaiselle toteutukselle on todella tarvetta markkinassa, joka on juuri nyt hajanaisempi kuin koskaan.

Smart AdServerin täyden palvelun ratkaisu:

Smart AdServer Full Stack

Relevant on tehnyt yhteistyötä vuodesta 2016 alkaen Smart AdServerin kanssa, joka on yksi johtavista digitaalisen mainonnanhallinnan alustoista. Relevant edustaa Smart Adserveriä yksinoikeudella Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa. Mutta autamme toki myös muiden järjestelmien käyttöönotoissa, sillä konsultoinnit ja käyttöönottoprojektit tuotetaan aina tapauskohtaisesti asiakkaan tarpeet ja mahdollisuudet huomioiden. Lue lisää mainonnahallinnan käyttöönotosta ja konsultoinnista täältä.

Lue myös:

Millä korvaisimme kolmannen osapuolen evästeen?

2020/03/19

Google ilmoitti estävänsä kolmannen osapuolen evästeet Chrome selaimessa kahden vuoden kuluessa. Heti Googlen ilmoituksen jälkeen alkoivat spekulaatiot siitä, mikä tulee korvaamaan kolmannen osapuolen evästeet tulevaisuudessa. Näkemys tulevasta tuntuu vaihtelevan melko lailla sen mukaan kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee. Tässä tekstissä avaamme hieman Googlen visiota aiheen tiimoilta.

Lue lisää

Relevant Digitalin asiakastyytyväisyys

2020/03/06

Loppuvuodesta 2019 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt neljännen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Display kampanjan ostaminen Googlen kautta – Mitä eroa on Display & Video 360:n ja Google Adsin välillä?

2020/03/05

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjan ostamiseen kaksi vaihtoehtoa. Toinen on Google Adsin kautta ostettava Google Display Network. Ja toinen on vaativampaan käyttöön suunnattu Google Marketing Platformiin kuuluva alusta Display & Video 360, jonka kanssa yhdessä usein käytetään myös Campaign Manager (CM) alustaa. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Tapaa meidät näissä tapahtumissa vuonna 2020

2020/03/03

Tänä vuonna olemme paikalla ainakin näissä tapahtumissa. Jos olet itse osallistumassa ja haluat tavata meitä, olethan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Lue lisää

Miten Googlen kolmannen osapuolen evästeiden kieltäminen tulee vaikuttamaan digitaalisen markkinoinnin ekosysteemiin?

2020/02/03

Google ilmoitti päätöksestään estää kolmansien osapuolten evästeet Chrome selaimesta kahden vuoden kuluessa. Käytännössä tämä tulee tarkoittamaan sitä, että käyttäjädatan kerääminen ja mainonnan kohdentaminen tulee kokemaan ison muutoksen, sillä Chrome hallitsee lähes 70 prosenttia pöytäkoneiden selainmarkkinoista.

Lue lisää