Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun mainonnanjakelu alusta

2016/09/13


Julkaisijoille tarkoitettujen teknologioiden tarjonta on viime vuosien aikana kasvanut ja pirstaloitunut valtavasti. Teknologioiden tarjoajat erikoistuvat yhä yksityiskohtaisemmin eri alueille jatkuvasti kasvavassa markkinassa. Uusia ratkaisuja esim. mobiilille, nativiille, ohjelmalliselle ja videolle tulee markkinoille usein. Nämä teknologiat ratkaisevat usein kuitenkin vain tietyn osa-alueen ja julkaisijat joutuvat valitsemaan ja rakentamaan useista teknologioista itselleen sopivimman kokonaisuuden.

Julkaisijat tarvitsevat enemmän kuin vain mainonnan hallinnan ja hyvän myyntialustan (SSP, Sell Side Platform) inventaarilleen. Mainonnan ostajien täytyy voida löytää ja ostaa inventaaria helposti, mutta lisäksi tarvitaan mm. asianmukaiset mittaus- ja hallintamahdollisuudet. Julkaisijalla on kaksi vaihtoehtoa: käyttää useiden eri teknologian tarjoajien ratkaisuja ja integroida ne yhteen tai valita yhteistyökumppani, joka pystyy tarjoamaan mahdollisimman suuren osan kerralla.

Mikä täyden palvelun mainosalusta oikein tarkoittaa?

Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun mainosalusta. Sen avulla julkaisija voi hallita digitaalista mainontaa kaikissa muodoissa (display, rich media, video, natiivi), kaikilla näytöillä (dektop, app, mobiili) ja kaikissa myyntikanavissa (suora, RTB, automated guaranteed) – oikeassa laitteessa, oikeassa muodossa ja oikeaan aikaan. Lisäksi se tarjoaa hyvät työkalut tuottojen hallintaan, jonka avulla suorasta – ja ohjelmallisesta mainosmyynnistä voidaan saada julkaisijalle paras mahdollinen tuotto. Järjestelmästä on näkymä kaikkeen inventaariin, jonka avulla kampanjan hallintaa voidaan tehdä kokonaisvaltaisesti.

Kaikki täyden palvelun mainosalustat eivät ole samanlaisia

On olemassa kahdenlaisia täydenpalvelun mainosalustoja. Sellaisia, jotka ovat alun perin kehitetty tiettyyn osa-alueeseen, ja joiden alustaan on tarpeen mukaan integroitu valikoituja muiden toimijoiden kehittämiä ominaisuuksia. Useiden eri toimijoiden kehittämien osioiden saumaton yhteen liittäminen on haastavaa ja voi näkyä mm. heikompana käyttökokemuksena. Toinen vaihtoehto on alusta, jonka osat ovat  alun perin rakennettu toimimaan yhtenäisenä kokonaisuutena. Tämän tyyppisessä ratkaisussa pohja on vahva ja kehitystä voidaan tehdä järjestelmän syvään tuntemukseen pohjautuen.

Smart Adserveriä ovat alun perin kehittäneet julkaisijat, joten mainosalusta on kehitetty vahvasti julkaisijoiden näkökulmasta. Alustaan on rakennettu mm. Rich Media mahdollisuudet, mobiili, kehittynyt videomainonta ja RTB. Se ei ole ainoastaan kustannustehokas vaihtoehto julkaisijalle vaan myös paras tapa varmistua laadukkaasta käyttökokemuksesta. Mm. mainospohjien hallinta, tuotesuunnittelu ja kehitys on toteutettu kokonaisvaltaisesti, jolloin tuloksena on luotettava täyden palvelun mainosalusta.  Koemme että tällaiselle toteutukselle on todella tarvetta markkinassa, joka on juuri nyt hajanaisempi kuin koskaan.

Smart AdServerin täyden palvelun ratkaisu:

Smart AdServer Full Stack

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi

Comments

comments

Lue myös:

EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa verkkopalveluihisi

2018/04/11

Riippumatta siitä, onko kyseessä suuri tai pieni yritys, sinun on saatava kävijöiltä suostumus tietojen keräämiseen heistä. Jos sivustollesi on asennettu esimerkiksi Google Analytics tai Sosiaalisen median jakopainikkeet, sinun on pyydettävä suostumus kaikilta, jotka vierailevat sivustollasi. Kun suostumus on saatu, Relevant Consent  muistaa vierailijan suostumuksen ja eikä kysy sitä uudelleen.

Lue lisää

Relevant Audience laajenee Latinalaiseen Amerikkaan

2018/04/11

We’re starting the year with new growth opportunities. Relevant Digital is now partnering with publishers and agencies in LATAM to leverage on the regions steady digital growth. As more agencies and advertisers dive into programmatic buys and given the digital market expected growth for 2018, the choice to explore Latin America is an exciting one.

Lue lisää

Mikä on Adserver?

2018/04/10

Tässä yksinkertainen määritelmä. Adserver eli mainonnanhallintajärjestelmä  on mainosten näyttämiseen käytetty tekninen alusta, johon mainosaineistot ladataan ja, jonka kautta mainokset jaetaan eri ympäristöihin kuten verkkosivustoille, mobiilisiville ja mobiilisovelluksiin. Adserverin käyttöliittymässä käyttäjät voivat hallita ja näyttää mainoksia perustuen tiettyihin sääntöihin kuten esimerkiksi kampanja-aikaan, näyttö-tavoitteisiin ja eri kohdennusvaihtoehtoihin sekä seurata ja optimoida kampanjoita.

Lue lisää

Natiivimainonnassa on kyse jakelusta – ”Sisältö ilman kunnollista jakelua on arvotonta”

2018/04/01

Strosslen Rickard Lawson uskoo, että mainonta, joka ei häiritse, yleistyy tulevaisuudessa. Kun Google ja Facebook korostavat käyttäjäystävällisyyttä, natiivimainonta voittaa, kertoo sisällön suositteluun ja natiivimainontaan erikoistuneen Strosslen julkaisijasuhteista vastaava johtaja Rickard Lawson. Hän puhui IAB:n järjestämässä tapahtumassa natiivimainonnan trendeistä.

Lue lisää

GDPR:n noudattaminen sivustolla – askeleet jotka kannattaa ottaa nyt

2018/03/28

Toukokuu ja uusi tietosuoja-asetus ovat pian täällä, niinpä onkin aika viimeistään nyt paneutua niihin muutoksiin, mitä asetuksen voimaantulo yrityksille merkitsee. Tutkimukset osoittavat, että riskeistä huolimatta on vielä paljon yrityksiä, jotka eivät täysin ymmärrä GDPR:n vaikutusta heidän liiketoimintaansa.

Lue lisää