Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun mainonnanjakelu alusta

2016/09/13


Julkaisijoille tarkoitettujen teknologioiden tarjonta on viime vuosien aikana kasvanut ja pirstaloitunut valtavasti. Teknologioiden tarjoajat erikoistuvat yhä yksityiskohtaisemmin eri alueille jatkuvasti kasvavassa markkinassa. Uusia ratkaisuja esim. mobiilille, nativiille, ohjelmalliselle ja videolle tulee markkinoille usein. Nämä teknologiat ratkaisevat usein kuitenkin vain tietyn osa-alueen ja julkaisijat joutuvat valitsemaan ja rakentamaan useista teknologioista itselleen sopivimman kokonaisuuden.

Julkaisijat tarvitsevat enemmän kuin vain mainonnan hallinnan ja hyvän myyntialustan (SSP, Sell Side Platform) inventaarilleen. Mainonnan ostajien täytyy voida löytää ja ostaa inventaaria helposti, mutta lisäksi tarvitaan mm. asianmukaiset mittaus- ja hallintamahdollisuudet. Julkaisijalla on kaksi vaihtoehtoa: käyttää useiden eri teknologian tarjoajien ratkaisuja ja integroida ne yhteen tai valita yhteistyökumppani, joka pystyy tarjoamaan mahdollisimman suuren osan kerralla.

Mikä täyden palvelun mainosalusta oikein tarkoittaa?

Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun mainosalusta. Sen avulla julkaisija voi hallita digitaalista mainontaa kaikissa muodoissa (display, rich media, video, natiivi), kaikilla näytöillä (dektop, app, mobiili) ja kaikissa myyntikanavissa (suora, RTB, automated guaranteed) – oikeassa laitteessa, oikeassa muodossa ja oikeaan aikaan. Lisäksi se tarjoaa hyvät työkalut tuottojen hallintaan, jonka avulla suorasta – ja ohjelmallisesta mainosmyynnistä voidaan saada julkaisijalle paras mahdollinen tuotto. Järjestelmästä on näkymä kaikkeen inventaariin, jonka avulla kampanjan hallintaa voidaan tehdä kokonaisvaltaisesti.

Kaikki täyden palvelun mainosalustat eivät ole samanlaisia

On olemassa kahdenlaisia täydenpalvelun mainosalustoja. Sellaisia, jotka ovat alun perin kehitetty tiettyyn osa-alueeseen, ja joiden alustaan on tarpeen mukaan integroitu valikoituja muiden toimijoiden kehittämiä ominaisuuksia. Useiden eri toimijoiden kehittämien osioiden saumaton yhteen liittäminen on haastavaa ja voi näkyä mm. heikompana käyttökokemuksena. Toinen vaihtoehto on alusta, jonka osat ovat  alun perin rakennettu toimimaan yhtenäisenä kokonaisuutena. Tämän tyyppisessä ratkaisussa pohja on vahva ja kehitystä voidaan tehdä järjestelmän syvään tuntemukseen pohjautuen.

Smart Adserveriä ovat alun perin kehittäneet julkaisijat, joten mainosalusta on kehitetty vahvasti julkaisijoiden näkökulmasta. Alustaan on rakennettu mm. Rich Media mahdollisuudet, mobiili, kehittynyt videomainonta ja RTB. Se ei ole ainoastaan kustannustehokas vaihtoehto julkaisijalle vaan myös paras tapa varmistua laadukkaasta käyttökokemuksesta. Mm. mainospohjien hallinta, tuotesuunnittelu ja kehitys on toteutettu kokonaisvaltaisesti, jolloin tuloksena on luotettava täyden palvelun mainosalusta.  Koemme että tällaiselle toteutukselle on todella tarvetta markkinassa, joka on juuri nyt hajanaisempi kuin koskaan.

Smart AdServerin täyden palvelun ratkaisu:

Smart AdServer Full Stack

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi

Comments

comments

Lue myös:

Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, All-in-One-ratkaisun, jonka avulla julkaisijat voivat kasvattaa digitaalisten tilausten tuottoja

2018/09/04

Kumppanimme Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, uuden koneoppimiseen perustuvan teknoloigian, jonka avulla voidaan hallita dynaamisia maksumuureja sekä personoituja asiakaskokemuksia. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi.

Lue lisää

Esittelyssä Google Ad Manager

2018/09/03

Kolmen viimeisen vuoden ajan Google on työskennelly tuodakseen DoubleClick Ad Exchangen (AdX) and DoubleClick for Publishers (DFP) yhteen järjestelmään. Tämän päivän DoubleClickiä on kehitetty myös muuten mm. sisältö, mobiiliaplikaatiot ja eri päätelaitteiden videot huomioiden niin, että se voisi lunastaa odotukset seuraavan sukupolven mainosympäristönä.

Lue lisää

Katseet kohti loppuvuoden kehityshankkeita

2018/09/03

Kesällä olemme saaneet ladata akkuja ja iloita toinen toistaan hienoimmista kesäpäivistä. Pian kesä taittuu kirpakkaan syksyy pääsemme nauttimaan pimenevistä illoista. Syksy on myös se hetki kun on aika kääntää katseet kohti loppuvuotta ja ehkä jo ensi vuodenkin kehityshankkeita ja projekteja.

Lue lisää

Esittelyssä Google Marketing Platform

2018/09/03

Google Marketing Platform tuo yheen järjestelmään DoubleClick Digital Marketingin ja Googlen Analytics 360 Suiten digitaalisen median ja asiakaskokemuksen suunnittelun, ostamisen, mittaamisen ja optimoinnin helpottamiseksi. Googlen Marketing Platform auttaa tekemään entistä merkityksellisempää ja tehokkaampaa markkinointia asiakkaiden yksityisyyttä ja omien tietojen hallintaa kunnioittaen.

Lue lisää

Tärkeimmät päivitykset IAB Tech Labin RTB 3.0 Standardiin

2018/09/03

IAB Technology Laboratory on julkaissut kommentointiin OpenRTB standardin toisen vaiheen jatkona viime syyskuussa julkaistun viitekehyksen käyttöönotolle. Tarkoituksena kasvattaa luottamusta mainonnan ohjelmalliseen myyntiin tarjoamalla ostajille lisää läpinäkyvyyttä. Uudet tekniset suuntaviivat on kehitetty tukemaan ohjelmallista kaupankäyntiä ja edistämään ohjelmallisen mainosmyynnin tervettä kasvua.

Lue lisää