Rubicon mukaan Smartin ohjelmalliseen

2017/11/15

Euroopassa toimiva itsenäinen mainonnan jakelualusta Smart on vahvistanut ohjelmallisen mainosmyynnin valmiuksiaan aloittamalla server-to-server yhteistyön globaalisti toimivan mainosten välityspalvelu Rubicon Projectin kanssa. Palvelinintegraatio mahdollistaa Smartin julkaisija-asiakkaille mainostilan myynnin laajentamisen Rubiconin kattavaan kysyntäverkostoon säilyttäen täyden kontrollin julkaisijalla.

Rubicon integroidaan Smartin täyden palvelun mainonnan jakelulistaan hyödyntäen XAPI teknologiaa. Smartin kokonaisvaltainen tuottojen hallinta (Yield Management), optimoi parhaan tuoton mainosnäytölle. Uusi palvelu on kaikkien Smartin julkaisija asiakkaiden käytettävissä maailmanlaajuisesti ja tukee kaikkia online-mainonnan muotoja. Smart RTB+ asiakkaiden kysynnän laajentaminen Rubiconiin käy helposti eikä vaadi asiakkaalta toimenpiteitä. Ohjelmallisen tuottoja voidaan suoramyynnin ohella seurata Smartin raportointityökalun avulla.

SMART RTB+

Smart RTB+ on kokonaisvaltainen SSP, joka on rakennettu sisälle Smart adserveriin. Sen lisäksi että Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun mainosalusta, tarjoaa RTB+ täysin integroidun ratkaisun, joka maksimoi yleisön ja inventaarin arvon avoimessa ja tehokkaassa ympäristössä samalla ylläpitäen suhteita mainostajiin ja mediatoimistoihin.

Smart RTB+ mahdollistaa mainosinventaarin avaamisen (osittain tai kokonaan) tärkeimmille kysyntäpuolen (DSPs,Trading Desks & Retargeters) toimijoille. Smartin algoritmien avulla voit täyttää mainosinventaarisi jokaisen näyttökerran parhaalla mahdollisella kampanjalla perustuen eri kriteereihin: kampanjan ennuste, suorat kampanjat, hinta, kampanjan tavoite. Ainoastaan integroitu mainosalusta mahdollistaa kokonaisvaltaisen inventaarin tarkastelun sekä täyttöasteen ja tuottojen optimoinnin. Koska eri SSP:t yhdistetään RTB+ palveluun, ei ole tarvetta opetella jokaista järjestelmään erikseen ja hallinta on helpompaa yhdessä näkymässä, jolloin säästyy aikaa ja resursseja.

Pariisista lähtöisin olevalla Smartilla on tällä hetkellä jo yksitoista toimistoa ympäri maailmaa ja asiakkaana noin 1000 julkaisijaa ja mainosverkostoa maailmanlaajuisesti, mm. Wine Enthusiast, Ozy.com ja ranskalainen Le Monde -lehti. Smart jakaa mainoksia kaiken kaikkiaan noin 50 000 verkkosivuostolle tai app:iin yrityksestä riippuen.

Relevant edustaa Smartia yksinoikeudella Pohjoismaissa. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja Smartin palveluista tai Pohjoismaalaisia referenssejä.

Lähteet: Mediapost, Smart Adserver

Comments

comments

Lue myös:

Header Bidding tekniikat ohjelmallisessa ostamisessa

2018/04/26

Header bidding on mainonnan ohjelmallisen myynnin tekniikka, jonka avulla julkaisija tarjoaa mainosnäyttöä samanaikaisesti usealle taholle ennen kuin mainoskutsu lähetetään julkaisijan palvelimelle. Ideana on että mainostila voidaan myydä sille lähteelle, joka maksaa siitä parhaan hinnan.

Lue lisää

EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa verkkopalveluihisi

2018/04/11

Riippumatta siitä, onko kyseessä suuri tai pieni yritys, sinun on saatava kävijöiltä suostumus tietojen keräämiseen heistä. Jos sivustollesi on asennettu esimerkiksi Google Analytics tai Sosiaalisen median jakopainikkeet, sinun on pyydettävä suostumus kaikilta, jotka vierailevat sivustollasi. Kun suostumus on saatu, Relevant Consent  muistaa vierailijan suostumuksen ja eikä kysy sitä uudelleen.

Lue lisää

Relevant Audience laajenee Latinalaiseen Amerikkaan

2018/04/11

We’re starting the year with new growth opportunities. Relevant Digital is now partnering with publishers and agencies in LATAM to leverage on the regions steady digital growth. As more agencies and advertisers dive into programmatic buys and given the digital market expected growth for 2018, the choice to explore Latin America is an exciting one.

Lue lisää

Mikä on Adserver?

2018/04/10

Tässä yksinkertainen määritelmä. Adserver eli mainonnanhallintajärjestelmä  on mainosten näyttämiseen käytetty tekninen alusta, johon mainosaineistot ladataan ja, jonka kautta mainokset jaetaan eri ympäristöihin kuten verkkosivustoille, mobiilisiville ja mobiilisovelluksiin. Adserverin käyttöliittymässä käyttäjät voivat hallita ja näyttää mainoksia perustuen tiettyihin sääntöihin kuten esimerkiksi kampanja-aikaan, näyttö-tavoitteisiin ja eri kohdennusvaihtoehtoihin sekä seurata ja optimoida kampanjoita.

Lue lisää

Natiivimainonnassa on kyse jakelusta – ”Sisältö ilman kunnollista jakelua on arvotonta”

2018/04/01

Strosslen Rickard Lawson uskoo, että mainonta, joka ei häiritse, yleistyy tulevaisuudessa. Kun Google ja Facebook korostavat käyttäjäystävällisyyttä, natiivimainonta voittaa, kertoo sisällön suositteluun ja natiivimainontaan erikoistuneen Strosslen julkaisijasuhteista vastaava johtaja Rickard Lawson. Hän puhui IAB:n järjestämässä tapahtumassa natiivimainonnan trendeistä.

Lue lisää