Rubicon mukaan Smartin ohjelmalliseen

2017/11/15

Euroopassa toimiva itsenäinen mainonnan jakelualusta Smart on vahvistanut ohjelmallisen mainosmyynnin valmiuksiaan aloittamalla server-to-server yhteistyön globaalisti toimivan mainosten välityspalvelu Rubicon Projectin kanssa. Palvelinintegraatio mahdollistaa Smartin julkaisija-asiakkaille mainostilan myynnin laajentamisen Rubiconin kattavaan kysyntäverkostoon säilyttäen täyden kontrollin julkaisijalla.

Rubicon integroidaan Smartin täyden palvelun mainonnan jakelulistaan hyödyntäen XAPI teknologiaa. Smartin kokonaisvaltainen tuottojen hallinta (Yield Management), optimoi parhaan tuoton mainosnäytölle. Uusi palvelu on kaikkien Smartin julkaisija asiakkaiden käytettävissä maailmanlaajuisesti ja tukee kaikkia online-mainonnan muotoja. Smart RTB+ asiakkaiden kysynnän laajentaminen Rubiconiin käy helposti eikä vaadi asiakkaalta toimenpiteitä. Ohjelmallisen tuottoja voidaan suoramyynnin ohella seurata Smartin raportointityökalun avulla.

SMART RTB+

Smart RTB+ on kokonaisvaltainen SSP, joka on rakennettu sisälle Smart adserveriin. Sen lisäksi että Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun mainosalusta, tarjoaa RTB+ täysin integroidun ratkaisun, joka maksimoi yleisön ja inventaarin arvon avoimessa ja tehokkaassa ympäristössä samalla ylläpitäen suhteita mainostajiin ja mediatoimistoihin.

Smart RTB+ mahdollistaa mainosinventaarin avaamisen (osittain tai kokonaan) tärkeimmille kysyntäpuolen (DSPs,Trading Desks & Retargeters) toimijoille. Smartin algoritmien avulla voit täyttää mainosinventaarisi jokaisen näyttökerran parhaalla mahdollisella kampanjalla perustuen eri kriteereihin: kampanjan ennuste, suorat kampanjat, hinta, kampanjan tavoite. Ainoastaan integroitu mainosalusta mahdollistaa kokonaisvaltaisen inventaarin tarkastelun sekä täyttöasteen ja tuottojen optimoinnin. Koska eri SSP:t yhdistetään RTB+ palveluun, ei ole tarvetta opetella jokaista järjestelmään erikseen ja hallinta on helpompaa yhdessä näkymässä, jolloin säästyy aikaa ja resursseja.

Pariisista lähtöisin olevalla Smartilla on tällä hetkellä jo yksitoista toimistoa ympäri maailmaa ja asiakkaana noin 1000 julkaisijaa ja mainosverkostoa maailmanlaajuisesti, mm. Wine Enthusiast, Ozy.com ja ranskalainen Le Monde -lehti. Smart jakaa mainoksia kaiken kaikkiaan noin 50 000 verkkosivuostolle tai app:iin yrityksestä riippuen.

Relevant edustaa Smartia yksinoikeudella Pohjoismaissa. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja Smartin palveluista tai Pohjoismaalaisia referenssejä.

Lähteet: Mediapost, Smart Adserver

Lue myös:

Miksi ostaa mainontaa ohjelmallisesti?

2020/01/20

Mainostajan näkökulmasta mainonnan ohjelmallisella ostamisella haetaan erityisesti tehokkuutta ja datan hyödyntämisen rooli korostuu. Mainonnan ohjelmallinen ostaminen tarjoaakin paljon hyötyjä mainostajalle, keräsimme tähän keskeisimpiä.

Lue lisää

Mitä ovat 1st, 2nd ja 3rd party data ja miten niitä voidaan hyödyntää markkinoinnissa?

2019/11/29

Data on yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin vetureista. Markkinoijan yksi suurimmista haasteista kiteytyykin datan ymmärtämiseen, priorisointiin sekä käyttökelpoiseksi saattamiseen. Se minkälaisesta datasta on sinulle markkinoijana eniten hyötyä riippuu nykytilanteesta sekä tavoitteistasi.

Lue lisää

Ketä TCF 2.0 koskee, mitä pitää tehdä ja missä mennään nyt?

2019/11/27

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan (tai kiellon) välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille. Yhteiselle standardille on tarve, koska markkinassa toimii suuri joukko dataa hyödyntäviä toimijoita.

Lue lisää

MTVuutiset.fi liittyy Relevant Audienceen, josta tulee Suomen suurin riippumaton datamarkkinapaikka

2019/11/21

MTVuutiset.fi liittyy Suomen suurimpaan riippumattomaan datamarkkinapaikkaan Relevant Audienceen. Se käsittää tällä hetkellä 18 miljoonaa uniikkia selainta, sekä 500 miljoonaa datakeräystapahtumaa kuukaudessa.

Lue lisää

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää