Rubicon mukaan Smartin ohjelmalliseen

2017/11/15

Euroopassa toimiva itsenäinen mainonnan jakelualusta Smart on vahvistanut ohjelmallisen mainosmyynnin valmiuksiaan aloittamalla server-to-server yhteistyön globaalisti toimivan mainosten välityspalvelu Rubicon Projectin kanssa. Palvelinintegraatio mahdollistaa Smartin julkaisija-asiakkaille mainostilan myynnin laajentamisen Rubiconin kattavaan kysyntäverkostoon säilyttäen täyden kontrollin julkaisijalla.

Rubicon integroidaan Smartin täyden palvelun mainonnan jakelulistaan hyödyntäen XAPI teknologiaa. Smartin kokonaisvaltainen tuottojen hallinta (Yield Management), optimoi parhaan tuoton mainosnäytölle. Uusi palvelu on kaikkien Smartin julkaisija asiakkaiden käytettävissä maailmanlaajuisesti ja tukee kaikkia online-mainonnan muotoja. Smart RTB+ asiakkaiden kysynnän laajentaminen Rubiconiin käy helposti eikä vaadi asiakkaalta toimenpiteitä. Ohjelmallisen tuottoja voidaan suoramyynnin ohella seurata Smartin raportointityökalun avulla.

SMART RTB+

Smart RTB+ on kokonaisvaltainen SSP, joka on rakennettu sisälle Smart adserveriin. Sen lisäksi että Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun mainosalusta, tarjoaa RTB+ täysin integroidun ratkaisun, joka maksimoi yleisön ja inventaarin arvon avoimessa ja tehokkaassa ympäristössä samalla ylläpitäen suhteita mainostajiin ja mediatoimistoihin.

Smart RTB+ mahdollistaa mainosinventaarin avaamisen (osittain tai kokonaan) tärkeimmille kysyntäpuolen (DSPs,Trading Desks & Retargeters) toimijoille. Smartin algoritmien avulla voit täyttää mainosinventaarisi jokaisen näyttökerran parhaalla mahdollisella kampanjalla perustuen eri kriteereihin: kampanjan ennuste, suorat kampanjat, hinta, kampanjan tavoite. Ainoastaan integroitu mainosalusta mahdollistaa kokonaisvaltaisen inventaarin tarkastelun sekä täyttöasteen ja tuottojen optimoinnin. Koska eri SSP:t yhdistetään RTB+ palveluun, ei ole tarvetta opetella jokaista järjestelmään erikseen ja hallinta on helpompaa yhdessä näkymässä, jolloin säästyy aikaa ja resursseja.

Pariisista lähtöisin olevalla Smartilla on tällä hetkellä jo yksitoista toimistoa ympäri maailmaa ja asiakkaana noin 1000 julkaisijaa ja mainosverkostoa maailmanlaajuisesti, mm. Wine Enthusiast, Ozy.com ja ranskalainen Le Monde -lehti. Smart jakaa mainoksia kaiken kaikkiaan noin 50 000 verkkosivuostolle tai app:iin yrityksestä riippuen.

Relevant edustaa Smartia yksinoikeudella Pohjoismaissa. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja Smartin palveluista tai Pohjoismaalaisia referenssejä.

Lähteet: Mediapost, Smart Adserver

Comments

comments

Lue myös:

Syksyn kampanjat suunnitteilla, mutta sopiva kohderyhmä vielä hakusessa?

2018/06/26

Sinulla on ehkä suunnitteilla kampanja, jolle sopivaa kohderyhmää ei eri ostoalustoista (DSP) tunnu löytyvän? Relevant Audience tarjoaa laadukkaaseen dataan perustuvia yleisöjä ostettavaksi ohjelmallisesti. Haluamme tarjota mainostajille kohderyhmiä, jotka ovat kerätty luvallisesti luotettavista ja laadukkaista lähteistä ja joilla voidaan aidosti vaikuttaa kampanjan toimivuuteen ja tuloksiin.

Lue lisää

Kesäkuun kuulumiset Relevantilta

2018/06/21

Kevät muuttui vauhdilla kesäksi ja pian päästään nauttimaan ansaituista lomista. Vauhti on riittänyt myös Relevantin keväässä. Viimeisimmät viikot ovat meillä kuluneet pitkälti, datan, GDPR:n, erilaisten kehitysprojektien sekä Ad ops hommien parissa.

Lue lisää

Miten Wall Street Journal kasvatti tilaajamääriään yli 30%?

2018/06/20

Julkaisijat kohtaavat yhä kasvavan haasteen kun mainosbudjeteista melkoinen osa ohjautuu alaa hallitseville jäteille, kuten Googlelle ja Facebookille. Sivustovieralijat ovat tottuneet ilmaisiin sisältöihin, joita on verkossa saatavilla paljon. Todellinen haaste onkin muuttaa käytäntöä ja saada nämä ilmaisiin sisältöihin tottuneet kuluttajat maksamaan sisällöistä.

Lue lisää

Relevant mukana IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmassa

2018/06/20

Relevant on rekisteröitynyt IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmaan, jonka tarkoituksena on auttaa julkaisijoita, teknologian toimittajia, toimistoja ja mainostajia täyttämään velvoitteensa datan ja henkilötietojen käsittelystä 25.5.2018 sovellettavaksi tulleen yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.

Lue lisää

Kuka kerää dataa sivustoltasi?

2018/05/31

Oletko joskus miettinyt, mistä ja miten kaikki digitaalisen mainonnan markkinapaikoilla myytävä data kerätään ja kenen toimesta? Tuleeko se Facebookilta ja Googlelta? Vastaus on; ei tule. Valtaosa myytävästä datasta päätyy marketin tiskille ihan tavallisten yritysten kotisivuilta.

Lue lisää