Rubicon mukaan Smartin ohjelmalliseen

2017/11/15

Euroopassa toimiva itsenäinen mainonnan jakelualusta Smart on vahvistanut ohjelmallisen mainosmyynnin valmiuksiaan aloittamalla server-to-server yhteistyön globaalisti toimivan mainosten välityspalvelu Rubicon Projectin kanssa. Palvelinintegraatio mahdollistaa Smartin julkaisija-asiakkaille mainostilan myynnin laajentamisen Rubiconin kattavaan kysyntäverkostoon säilyttäen täyden kontrollin julkaisijalla.

Rubicon integroidaan Smartin täyden palvelun mainonnan jakelulistaan hyödyntäen XAPI teknologiaa. Smartin kokonaisvaltainen tuottojen hallinta (Yield Management), optimoi parhaan tuoton mainosnäytölle. Uusi palvelu on kaikkien Smartin julkaisija asiakkaiden käytettävissä maailmanlaajuisesti ja tukee kaikkia online-mainonnan muotoja. Smart RTB+ asiakkaiden kysynnän laajentaminen Rubiconiin käy helposti eikä vaadi asiakkaalta toimenpiteitä. Ohjelmallisen tuottoja voidaan suoramyynnin ohella seurata Smartin raportointityökalun avulla.

SMART RTB+

Smart RTB+ on kokonaisvaltainen SSP, joka on rakennettu sisälle Smart adserveriin. Sen lisäksi että Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun mainosalusta, tarjoaa RTB+ täysin integroidun ratkaisun, joka maksimoi yleisön ja inventaarin arvon avoimessa ja tehokkaassa ympäristössä samalla ylläpitäen suhteita mainostajiin ja mediatoimistoihin.

Smart RTB+ mahdollistaa mainosinventaarin avaamisen (osittain tai kokonaan) tärkeimmille kysyntäpuolen (DSPs,Trading Desks & Retargeters) toimijoille. Smartin algoritmien avulla voit täyttää mainosinventaarisi jokaisen näyttökerran parhaalla mahdollisella kampanjalla perustuen eri kriteereihin: kampanjan ennuste, suorat kampanjat, hinta, kampanjan tavoite. Ainoastaan integroitu mainosalusta mahdollistaa kokonaisvaltaisen inventaarin tarkastelun sekä täyttöasteen ja tuottojen optimoinnin. Koska eri SSP:t yhdistetään RTB+ palveluun, ei ole tarvetta opetella jokaista järjestelmään erikseen ja hallinta on helpompaa yhdessä näkymässä, jolloin säästyy aikaa ja resursseja.

Pariisista lähtöisin olevalla Smartilla on tällä hetkellä jo yksitoista toimistoa ympäri maailmaa ja asiakkaana noin 1000 julkaisijaa ja mainosverkostoa maailmanlaajuisesti, mm. Wine Enthusiast, Ozy.com ja ranskalainen Le Monde -lehti. Smart jakaa mainoksia kaiken kaikkiaan noin 50 000 verkkosivuostolle tai app:iin yrityksestä riippuen.

Relevant edustaa Smartia yksinoikeudella Pohjoismaissa. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja Smartin palveluista tai Pohjoismaalaisia referenssejä.

Lähteet: Mediapost, Smart Adserver

Lue myös:

Millä korvaisimme kolmannen osapuolen evästeen?

2020/03/19

Google ilmoitti estävänsä kolmannen osapuolen evästeet Chrome selaimessa kahden vuoden kuluessa. Heti Googlen ilmoituksen jälkeen alkoivat spekulaatiot siitä, mikä tulee korvaamaan kolmannen osapuolen evästeet tulevaisuudessa. Näkemys tulevasta tuntuu vaihtelevan melko lailla sen mukaan kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee. Tässä tekstissä avaamme hieman Googlen visiota aiheen tiimoilta.

Lue lisää

Relevant Digitalin asiakastyytyväisyys

2020/03/06

Loppuvuodesta 2019 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt neljännen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Display kampanjan ostaminen Googlen kautta – Mitä eroa on Display & Video 360:n ja Google Adsin välillä?

2020/03/05

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjan ostamiseen kaksi vaihtoehtoa. Toinen on Google Adsin kautta ostettava Google Display Network. Ja toinen on vaativampaan käyttöön suunnattu Google Marketing Platformiin kuuluva alusta Display & Video 360, jonka kanssa yhdessä usein käytetään myös Campaign Manager (CM) alustaa. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Tapaa meidät näissä tapahtumissa vuonna 2020

2020/03/03

Tänä vuonna olemme paikalla ainakin näissä tapahtumissa. Jos olet itse osallistumassa ja haluat tavata meitä, olethan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Lue lisää

Miten Googlen kolmannen osapuolen evästeiden kieltäminen tulee vaikuttamaan digitaalisen markkinoinnin ekosysteemiin?

2020/02/03

Google ilmoitti päätöksestään estää kolmansien osapuolten evästeet Chrome selaimesta kahden vuoden kuluessa. Käytännössä tämä tulee tarkoittamaan sitä, että käyttäjädatan kerääminen ja mainonnan kohdentaminen tulee kokemaan ison muutoksen, sillä Chrome hallitsee lähes 70 prosenttia pöytäkoneiden selainmarkkinoista.

Lue lisää