Relevantin tiimi toivottaa kaikille aurinkoista ja rentouttavaa kesää!

2017/06/21

Paljon on tapahtunut Relevantilla vuoden 2017 ensimmäisellä puoliskolla ja sama tahti jatkuu taas lomien jälkeen. Nyt on aika suunnata kesämökille, nauttia rennosti kesästä ja ladata akkuja. Muistathan että Relevantin AdOps on paikalla koko kesän ajan. Relevant toimii Pohjoismaissa niinpä tästä vinkit Suomalaiseen, Tanskalaiseen, Ruotsalaiseen ja Norjalaiseen juhannuksen viettoon.

Suomi

Pääkaupunkiseutu hiljenee juhannukseksi kun useimmat suomalaiset suuntaavat kesämökilleen juhlimaan vuoden pisimpiä päiviä, jolloin suurimmassa osassa maata aurinko ei laske ollenkaan. Mökillä syödään makkaraa, saunotaan ja uidaan järvessä. Suomalainen sauna ei ole mitään ilman vihtaa, joka tehdään tuoreista koivunoksista. Tärkeänä osana suomalaiseen juhannukseen kuuluu juhannussauna, juhannuskokko ja juhannustanssit. Juhannukseen on vanhastaan liittynyt erilaisia uskomuksia ja taikoja, joilla on pyritty varmistamaan tuleva sato ja naimaonni.

Tanska

Tanskassa juhannuksena (Sankt Hans) pääroolissa ovat juhannuskokot, joko rannalla tai kaupungin aukioilla. Suuret valtavat kokot. Oksia kannattaa alkaa keräämään jo nyt, koska niitä tarvitaan paljon. Kokkoon tuupataan mukaan muutama oljista tehty noita, jolle puetaan vanhan naisen vaatteet. Legendat kertovat, että polttamalla muutama noita kokossa lennätät pahat henget Saksaan Broken vuorille (Bloksbjerg) tanssimaan paholaisten kanssa. Tanskalaiset uskovat että he ovat keksineen Snobrødin – tikun ympärille kieräytetyn taikinan, joka paistetaan juhannuskokossa. Ja makkarat! Tarvitset myös makkaraa.

Ruotsi

Kaikki on kiinni sijainnista. Ruotsissa keskikesän juhlaa vietetään maaseudulla. Ruotsalaiseen juhannukseen kuluvat ehdottomasti juomalaulut ja snapsit. Ruokapöytä notkuu herkkuja – silliä ja perunaa, ja totta kai juhannuksena myös grillataan. Perinteinen päähine on juhannuskranssi. Ruotsissa juhlaan kuuluu myös juhannussalko, majstång, jonka ympärillä tanssitaan perinteisiä piirileikkejä. Älä unohda vanhaa ruotsalaista sanontaa: jos pöydässä ei ole silliä, ei ole juhlia!

Norja

Norjassa juhannus eli Sankthans (pyhä Johannes) tai Jonsok on normaali arkipäivä. Useimmissa paikoissa Juhannuksen kohokohta on suurien kokkojen polttaminen ja laulaminen. Juhannusta vietetään joko rannikolla tai vuoristossa. Norjalaiset ottavat juhannuskokon niin vakavasti että esim. vuonna 2010 Norjan Alesundin asukkaat rakensivat maailman suurimman kokon. Muista ottaa mukaan viltti ja lempijuomiasi ja suuntaa paikalliselle juhannuskokolle.

Relevantin tiimi toivottaa kaikille aurinkoista ja rentouttavaa kesää!

Lue myös:

Miten ostan mainontaa ohjelmallisesti?

2019/01/25

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan online-mainonnan automaatiota, jossa hyödynnetään järjestelmiä mainonnan ostamisessa. Järjestelmät tarjoavat työkalut online-näkyvyyden (display, mobiili, video, natiivi) reaaliaikaiseen ostamiseen, kohdentamiseen ja optimointiin. Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa myös reaaliaikaisen datan hyödyntämisen mainoskampanjassa.

Lue lisää

Kiinnitä huomioita näihin asiohin, kun haluat kasvattaa mainostilan myyntiä ohjelmallisesti

2019/01/23

Mainonnan ohjelmallisella myynnillä tarkoitetaan tyypillisesti verkkomainonnan myymistä ja ostamista usein täysin automatisoidusti erilaisia järjestelmiä hyödyntäen poiketen näin perinteisistä myynnin prosesseista, jotka sisältävät ihmisten välillä käytyjä neuvotteluita sekä tilausten käsittelyä. Mainonnan ohjelmallinen ostaminen on omaksuttu nopeasti eri markkinoilla, sillä se tekee mediatilan ostamisesta helpompaa, nopeampaa ja joustavampaa.

Lue lisää

Relevantin asiakastyytyväisyys

2019/01/22

Loppuvuodesta 2018 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt kolmannen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa dataa?

2019/01/14

Kohdennettu kampanja saavuttaa sille sopivimman yleisön, jolloin mainosnäyttöjen merkityksellisyys yleisölle kasvaa. Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava sopivalle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Markkina on pullollaan dataa, johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Mihin huomio kiinnittyy digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa 2019?

2018/12/19

Vuosi 2018 lähenee loppuaan ja katseet käännetään kohti uutta vuotta. Tyypillisesti tässä kohtaa arvaillaan, mitkä teemat nousevat kuumimmiksi puheenaiheiksi tulevana vuonna. Asensimme kristallipalloomme uuden päivityksen, tarkastelimme teen lehtien asemoitumista ja päädyimme siihen, että digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksen puuhamaassa puhutaan ainakin seuraavista teemoista alkavana vuonna 2019.

Lue lisää