Relevant mukana IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmassa

2018/06/20

Relevant on rekisteröitynyt IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmaan, jonka tarkoituksena on auttaa julkaisijoita, teknologian toimittajia, toimistoja ja mainostajia täyttämään velvoitteensa datan ja henkilötietojen käsittelystä 25.5.2018 sovellettavaksi tulleen yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti. Framework on erityisen tärkeä julkaisijoille (ensimmäiset osapuolet), jotka tekevät yhteistyötä kolmansien osapuolien kanssa, jotta nämä yhteistyökumppanit voivat käsitellä henkilötietoja mainonnan jakelussa ja kohdentamisessa. Frameworkin tavoitteena on tarjota standardisoitu mekanismi käyttäjien suostumuksen pyytämiseksi, tallentamiseksi ja jakamiseksi toimitusketjussa eteenpäin.

Frameworkin ytimenä on kaksi toimijalistausta:

Yleinen listaus henkilötietojen käsittelystä sekä tarkoituksesta:
– Varastointi ja tietojen käyttö
– Personointi
– Mainonnan valita, jakelu ja raportointi
– Sisällön valinta, jakelu ja raportointi
– Mittaus

Yleinen koko toimialaa koskeva toimijalistaus:
– Kaikki mainosketjun tekniset alustat, jotka voivat tallentaa ja käsitellä henkilötietoja.

Relevant on vastuullinen ja luotettava kumppani

Relevant pyrkii kaikessa toiminnassaan noudattamaan uuden tietosuoja-asetuksen asettamia vaatimuksia ja toimimaan vastuullisesti. Kohderyhmiä ohjelmallisesti ostettaviin kampanjoihin tarjoava Relevant Audience, hyväksyy esimerkiksi mukaan ainoastaan datakumppaneita, joiden data on luvallisesti kerättyä ja luotettavaa.

Mainonnan ohjelmallisessa myynnissä suostumuksen saamiseksi ja välittämiseksi eteenpäin hyödynnämme avoimeen lähdekoodiin perustuvaa mekanismia, jossa julkaisija pyytää sivustollaan kävijöiden suostumusta, suostumusten hallintaan tarkoitetulla työkalulla (Consent management platform, CMP). Sivustolla kysytään, mihin käyttötarkoituksiin ja mitkä toimijat henkilötietoja voivat käyttää. Kaikki suostumukset yhdistämällä saadaan merkkijono, joka välitetään toimitusketjussa eteenpäin kaikkiin ostoalustoihin.

Kaiken kaikkiaan GDPR:n asettamat vaatimukset hakevat uudessa tilanteessa vielä vakiintunutta muotoaan. Lähitulevaisuudessa tulemme varmasti näkemään, mihin linjaukset ja käytännöt asettuvat.

Lue lisää IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmasta >

Comments

comments

Lue myös:

Syksyn kampanjat suunnitteilla, mutta sopiva kohderyhmä vielä hakusessa?

2018/06/26

Sinulla on ehkä suunnitteilla kampanja, jolle sopivaa kohderyhmää ei eri ostoalustoista (DSP) tunnu löytyvän? Relevant Audience tarjoaa laadukkaaseen dataan perustuvia yleisöjä ostettavaksi ohjelmallisesti. Haluamme tarjota mainostajille kohderyhmiä, jotka ovat kerätty luvallisesti luotettavista ja laadukkaista lähteistä ja joilla voidaan aidosti vaikuttaa kampanjan toimivuuteen ja tuloksiin.

Lue lisää

Kesäkuun kuulumiset Relevantilta

2018/06/21

Kevät muuttui vauhdilla kesäksi ja pian päästään nauttimaan ansaituista lomista. Vauhti on riittänyt myös Relevantin keväässä. Viimeisimmät viikot ovat meillä kuluneet pitkälti, datan, GDPR:n, erilaisten kehitysprojektien sekä Ad ops hommien parissa.

Lue lisää

Miten Wall Street Journal kasvatti tilaajamääriään yli 30%?

2018/06/20

Julkaisijat kohtaavat yhä kasvavan haasteen kun mainosbudjeteista melkoinen osa ohjautuu alaa hallitseville jäteille, kuten Googlelle ja Facebookille. Sivustovieralijat ovat tottuneet ilmaisiin sisältöihin, joita on verkossa saatavilla paljon. Todellinen haaste onkin muuttaa käytäntöä ja saada nämä ilmaisiin sisältöihin tottuneet kuluttajat maksamaan sisällöistä.

Lue lisää

Kuka kerää dataa sivustoltasi?

2018/05/31

Oletko joskus miettinyt, mistä ja miten kaikki digitaalisen mainonnan markkinapaikoilla myytävä data kerätään ja kenen toimesta? Tuleeko se Facebookilta ja Googlelta? Vastaus on; ei tule. Valtaosa myytävästä datasta päätyy marketin tiskille ihan tavallisten yritysten kotisivuilta.

Lue lisää

Luvallisesti kerättyjä ja luotettavia kohderyhmiä

2018/05/31

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita dataan perustuvia kohderyhmäsegmenttejä ostettavaksi ohjelmallisesti. Datakumppanimme noudattavat 25.5.2018 voimaan tulleen EU:n tietosuoja-asetuksen asettamia vaatimuksia ja kohderyhmäsegmentit rakennetaan datasta, jonka käyttö on luvallista. Niinpä voit huoletta hyödyntää segmenttejämme Adformin DSP:n, DoubleClickin Bid Managerin ja Appnexuksen kautta ostettavissa kampanjoissa.

Lue lisää