Relevant mukaan IAB Finlandin hallitukseen

2017/11/24

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 22.11. uuden hallituksen. Hallitus saa myös uuden puheenjohtajan, joka valitaan hallituksen ensimmäisessä kokouksessa. IAB Finland ry:n hallituskokoonpano muuttui viidellä uudella jäsenellä. Uuden hallituksen muodostavat viisi median edustajaa sekä seitsemän edustajaa kattavasti digitaalisen markkinoinnin yrityksistä aina mediatoimistosta mainostajien edustajiin. Puolet hallituksesta on vuosittain erovuorossa.

Yksi uuteen hallitukseen valituista jäsenistä on Relevantin toimitusjohtaja Petri Kokkonen. Petri kommentoi uutta pestiään:

“Hienoa päästä palvelemaan IAB:n jäseniä ja koko toimialaa hallitustyöskentelyn kautta. IAB tekee tärkeää työtä kehittääkseen data- ja digimainosmarkkinaa avoimempaan suuntaan, tämä on myös Relevantille sekä minulle henkilökohtaisesti tärkeä asia.”

Katso koko hallituksen kokoonpano täältä.

Mainonnan laatu ja vastuullisuus vuoden 2018 teemoja

IAB Finlandin vuoden 2018 fokusalueina korostuu mainonnan laatu ja vastuullisuus. EU tietosuoja-asetus, GDPR, astuu voimaan 25.5.2018 ja se tulee näkymään toiminnassa tärkeänä fokusalueena. ”GDPR tuo alalle myös paljon hyvää, se pakottaa toimijat kiinnittämään huomiota mainonnan latuun ja vastuullisuuteen niin omassa kuin valittujen kumppanienkin toiminnassa” toteaa IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

Lähde: IAB Finland

Comments

comments

Lue myös:

Header Bidding tekniikat ohjelmallisessa ostamisessa

2018/04/26

Header bidding on mainonnan ohjelmallisen myynnin tekniikka, jonka avulla julkaisija tarjoaa mainosnäyttöä samanaikaisesti usealle taholle ennen kuin mainoskutsu lähetetään julkaisijan palvelimelle. Ideana on että mainostila voidaan myydä sille lähteelle, joka maksaa siitä parhaan hinnan.

Lue lisää

EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa verkkopalveluihisi

2018/04/11

Riippumatta siitä, onko kyseessä suuri tai pieni yritys, sinun on saatava kävijöiltä suostumus tietojen keräämiseen heistä. Jos sivustollesi on asennettu esimerkiksi Google Analytics tai Sosiaalisen median jakopainikkeet, sinun on pyydettävä suostumus kaikilta, jotka vierailevat sivustollasi. Kun suostumus on saatu, Relevant Consent  muistaa vierailijan suostumuksen ja eikä kysy sitä uudelleen.

Lue lisää

Relevant Audience laajenee Latinalaiseen Amerikkaan

2018/04/11

We’re starting the year with new growth opportunities. Relevant Digital is now partnering with publishers and agencies in LATAM to leverage on the regions steady digital growth. As more agencies and advertisers dive into programmatic buys and given the digital market expected growth for 2018, the choice to explore Latin America is an exciting one.

Lue lisää

Mikä on Adserver?

2018/04/10

Tässä yksinkertainen määritelmä. Adserver eli mainonnanhallintajärjestelmä  on mainosten näyttämiseen käytetty tekninen alusta, johon mainosaineistot ladataan ja, jonka kautta mainokset jaetaan eri ympäristöihin kuten verkkosivustoille, mobiilisiville ja mobiilisovelluksiin. Adserverin käyttöliittymässä käyttäjät voivat hallita ja näyttää mainoksia perustuen tiettyihin sääntöihin kuten esimerkiksi kampanja-aikaan, näyttö-tavoitteisiin ja eri kohdennusvaihtoehtoihin sekä seurata ja optimoida kampanjoita.

Lue lisää

Natiivimainonnassa on kyse jakelusta – ”Sisältö ilman kunnollista jakelua on arvotonta”

2018/04/01

Strosslen Rickard Lawson uskoo, että mainonta, joka ei häiritse, yleistyy tulevaisuudessa. Kun Google ja Facebook korostavat käyttäjäystävällisyyttä, natiivimainonta voittaa, kertoo sisällön suositteluun ja natiivimainontaan erikoistuneen Strosslen julkaisijasuhteista vastaava johtaja Rickard Lawson. Hän puhui IAB:n järjestämässä tapahtumassa natiivimainonnan trendeistä.

Lue lisää