Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja Petri Kokkonen edustamaan Suomea IAB Europen hallitukseen

2019/06/04

IAB Finland on valittu ensimmäistä kertaa historiassa Euroopan-kattojärjestön hallitukseen.

Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.

”IAB Finland on osallistunut aktiivisesti esimerkiksi GDPR:n käytännön soveltamisen digitaalisessa mainonnassa mahdollistavan TCF-standardin kehitystyöhön. Suomen digimarkkinan osaamista ja mutkatonta lähestymistä arvostetaan myös eurooppalaisten kollegojen keskuudessa”, kiittelee IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

Nyt aloittava uusi hallitus jatkaa privacy-ratkaisujen kehittämistä sekä haluaa lisätä toimialan läpinäkyvyyttä ja kasvattaa yhteistä osaamista.

Petri Kokkonen, CEO | Relevant

”Upeaa päästä viemään Suomea ja suomalaista osaamista aktiivisemmin mukaan IAB Europen toimintaan ja vahvistaa samalla Suomen suhteita muihin maihin. Uskon, että tiivistyvä yhteistyö palvelee kaikkia osapuolia. Meillä on varmasti paljon opittavaa suuremmilta markkinoilta, mutta myös paljon annettavaa hienosti toimivalta kotimaiselta markkinaltamme. Vaikka olemme pieni kansa, riittää osaamista, innovaatioita ja hyvää tekemisen meininkiä vietäväksi”, Varsovasta tavoitettu Kokkonen kommentoi.

IAB Europen hallituksessa Suomea edustava Petri Kokkonen on IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja ja Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja.

Lisätiedot:

Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, birgitta.takala(at)iab.fi
Petri Kokkonen, IAB FINLANDIN hallituksen puheenjohtaja, 040 833 5077, petri.kokkonen(at)relevant.fi

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Dmexco järjestetään jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Tänä vuonna Relevantilla on Kölnissä oma osasto uusille innovaatioille omistetussa Future Parkissa. Osastomme löytyy Hallista 9 paikalta C-032a. Jos olet tulossa paikan päälle tule ihmeessä käymään. Voit myös sopia ennakkoon tapaamisen Ollin, Petrin tai Ronnyn kanssa.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää