Relevant Consent – Työkalu GDPR:n noudattamiseksi sivustolla yhteistyössä Ensightenin kanssa

2018/02/16

Aika käy vähiin – Dataa hyödyntävät tahot jakavat saman GDPR:n voimaantulon aiheuttaman päänsäryn; miten noudattaa tietosuoja-asetusta helposti ja turvallisesti häiritsemättä sivuston käyttökokemusta.

General Data Protection Regulation (GDPR) tuo mukanaan merkittäviä muutoksia koko organisaatiolle. Asetuksessa esitetään uudet tiukat säännökset kuluttajien henkilökohtaisten tunnistetietojen (Personal data) keräämisestä, tallentamisesta, siirtämisestä ja tarkistamista varten. GDPR koskee mitä tahansa yritystä, joka on verkossa kosketuksissa kuluttajien kanssa ja tuottaa palveluja Euroopan Unionin alueelle riippumatta yrityksen sijainnista. Jos sinulla on kolmannen osapuolen tunnisteita verkkosivustolla on sinulla suurempi riski siitä, että asetusta ei noudateta.

GDPR:n kannalta olennaisimmat vaatimukset ovat avoimuus ja käyttäjien henkilökohtainen ymmärrys ja suostumus.

Yhteistyö Ensightenin kanssa

Relevant on aloittanut yhteistyön Ensightenin kanssa tukeakseen markkinan tarvetta ja yritysten mahdollisuutta noudattaa uuden tietosuoja-asetuksen vaatimuksia.

Relevantin CEO, Petri Kokkonen kommentoi yhteistyötä:

“Data luo loputtomasti mahdollisuuksia ja verkkosivustot tarvitsevat dataa mm. palvelujen personointiin, mainostuottojen kasvattamiseen, vaikuttavuuden lisäämiseen sekä verkkosivuton tehokkuuden analysointiin. Mutta ilman ratkaisua, joka yhdistää tiedoksiannon ja GDPR:n suostumisvaatimuksen, voivat organisaatiot vaarantaa käyttäjäkokemuksen. Uuden asetuksen noudattamatta jättäminen taas johtaa luottamuksen menettämisen brändiin ja organisaatio alistuu huomattaville rangaistuksille ja sakoille.”

GDPR luo uuden haasteen markkinoijalle, mutta se myös tarjoaa mahdollisuuden rakentaa luotettavemman ja merkityksellisemmän kävijäkokemuksen. Organisaatiot, jotka omaksuvat muutoksen tulevat herättämään kuluttajien luottamusta sekä muodostamaan vahvempia suhteita ja saavuttavat syvemmän ymmärryksen asiakkaiden tarpeista.

“Olemme innoissamme saadessamme tehdä töitä Relevant Digitalin kanssa, sillä he jakavat meidän visiomme tulevaisuudesta. Uskomme, että heillä on ainutlaatuinen asema kehittää kuluttajien luottamusta uudessa GDPR ympäristössä auttaakseen markkinoijia yhä paremmin ymmärtämään asiakkaitaan ja heidän mieltymyksiään”, sanoo Matthew Hauck, VP, Global Partnerships Ensightenilla.

Yhteistyön myötä Relevant edustaa Ensightenia Pohjoismaissa ja tarjoaa markkinoille sekä työkalua GDPR:n noudattamiseksi sivustolla että konsultointia.

Ensighten

Ensighten on työskennellyt tiiviisti jo vuosia tietosuojavaltuutettujen, tietosuojavastaavien, päättäjien, teknologioiden toimittajien ja markkinoijien kanssa kehittääkseen GDPR Website Compliance Solutionin perustuen Ensightenin jo olemassa olevaan patentoituun teknologiaan. GDPR Website Compliance Solution on ensimmäinen yhtenäinen ratkaisu, jonka avulla organisaatiot voivat varmistaa GDPR:n ja muiden suostumusta tarvitsevien ja yksityisyyttä koskevien lakien noudattamisen. Työkalu on saatavilla suomeksi, tanskaksi, ruotsiksi ja norjaksi, ja lisäksi siitä on olemassa 5 muuta Eurooppalaista versiota. Työkalu on helppo ottaa käyttöön asentamalla yhden rivin koodia minkä tahansa Tag Management -järjestelmän kautta tai suoraan verkkosivustolle.

Tarvitsetko lisätietoa GDPR:stä?

Tämä helppolukuinen opas auttaa sinua ymmärtämään GDPR:ää nopeasti. Lataa se ja opi hyödyntämään GDPR:ää luodaksesi parempia suhteita asiakkaisiisi.

Lisätietoja:

Otto Neubert, otto.neubert(a)relevant-digital.com

Lataa tuotetiedot GDPR Website Compliance – työkalusta

Comments

comments

Lue myös:

Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, All-in-One-ratkaisun, jonka avulla julkaisijat voivat kasvattaa digitaalisten tilausten tuottoja

2018/09/04

Kumppanimme Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, uuden koneoppimiseen perustuvan teknoloigian, jonka avulla voidaan hallita dynaamisia maksumuureja sekä personoituja asiakaskokemuksia. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi.

Lue lisää

Esittelyssä Google Ad Manager

2018/09/03

Kolmen viimeisen vuoden ajan Google on työskennelly tuodakseen DoubleClick Ad Exchangen (AdX) and DoubleClick for Publishers (DFP) yhteen järjestelmään. Tämän päivän DoubleClickiä on kehitetty myös muuten mm. sisältö, mobiiliaplikaatiot ja eri päätelaitteiden videot huomioiden niin, että se voisi lunastaa odotukset seuraavan sukupolven mainosympäristönä.

Lue lisää

Katseet kohti loppuvuoden kehityshankkeita

2018/09/03

Kesällä olemme saaneet ladata akkuja ja iloita toinen toistaan hienoimmista kesäpäivistä. Pian kesä taittuu kirpakkaan syksyy pääsemme nauttimaan pimenevistä illoista. Syksy on myös se hetki kun on aika kääntää katseet kohti loppuvuotta ja ehkä jo ensi vuodenkin kehityshankkeita ja projekteja.

Lue lisää

Esittelyssä Google Marketing Platform

2018/09/03

Google Marketing Platform tuo yheen järjestelmään DoubleClick Digital Marketingin ja Googlen Analytics 360 Suiten digitaalisen median ja asiakaskokemuksen suunnittelun, ostamisen, mittaamisen ja optimoinnin helpottamiseksi. Googlen Marketing Platform auttaa tekemään entistä merkityksellisempää ja tehokkaampaa markkinointia asiakkaiden yksityisyyttä ja omien tietojen hallintaa kunnioittaen.

Lue lisää

Tärkeimmät päivitykset IAB Tech Labin RTB 3.0 Standardiin

2018/09/03

IAB Technology Laboratory on julkaissut kommentointiin OpenRTB standardin toisen vaiheen jatkona viime syyskuussa julkaistun viitekehyksen käyttöönotolle. Tarkoituksena kasvattaa luottamusta mainonnan ohjelmalliseen myyntiin tarjoamalla ostajille lisää läpinäkyvyyttä. Uudet tekniset suuntaviivat on kehitetty tukemaan ohjelmallista kaupankäyntiä ja edistämään ohjelmallisen mainosmyynnin tervettä kasvua.

Lue lisää