Relevant Consent – Työkalu GDPR:n noudattamiseksi sivustolla yhteistyössä Ensightenin kanssa

2018/02/16

Aika käy vähiin – Dataa hyödyntävät tahot jakavat saman GDPR:n voimaantulon aiheuttaman päänsäryn; miten noudattaa tietosuoja-asetusta helposti ja turvallisesti häiritsemättä sivuston käyttökokemusta.

General Data Protection Regulation (GDPR) tuo mukanaan merkittäviä muutoksia koko organisaatiolle. Asetuksessa esitetään uudet tiukat säännökset kuluttajien henkilökohtaisten tunnistetietojen (Personal data) keräämisestä, tallentamisesta, siirtämisestä ja tarkistamista varten. GDPR koskee mitä tahansa yritystä, joka on verkossa kosketuksissa kuluttajien kanssa ja tuottaa palveluja Euroopan Unionin alueelle riippumatta yrityksen sijainnista. Jos sinulla on kolmannen osapuolen tunnisteita verkkosivustolla on sinulla suurempi riski siitä, että asetusta ei noudateta.

GDPR:n kannalta olennaisimmat vaatimukset ovat avoimuus ja käyttäjien henkilökohtainen ymmärrys ja suostumus.

Yhteistyö Ensightenin kanssa

Relevant on aloittanut yhteistyön Ensightenin kanssa tukeakseen markkinan tarvetta ja yritysten mahdollisuutta noudattaa uuden tietosuoja-asetuksen vaatimuksia.

Relevantin CEO, Petri Kokkonen kommentoi yhteistyötä:

“Data luo loputtomasti mahdollisuuksia ja verkkosivustot tarvitsevat dataa mm. palvelujen personointiin, mainostuottojen kasvattamiseen, vaikuttavuuden lisäämiseen sekä verkkosivuton tehokkuuden analysointiin. Mutta ilman ratkaisua, joka yhdistää tiedoksiannon ja GDPR:n suostumisvaatimuksen, voivat organisaatiot vaarantaa käyttäjäkokemuksen. Uuden asetuksen noudattamatta jättäminen taas johtaa luottamuksen menettämisen brändiin ja organisaatio alistuu huomattaville rangaistuksille ja sakoille.”

GDPR luo uuden haasteen markkinoijalle, mutta se myös tarjoaa mahdollisuuden rakentaa luotettavemman ja merkityksellisemmän kävijäkokemuksen. Organisaatiot, jotka omaksuvat muutoksen tulevat herättämään kuluttajien luottamusta sekä muodostamaan vahvempia suhteita ja saavuttavat syvemmän ymmärryksen asiakkaiden tarpeista.

“Olemme innoissamme saadessamme tehdä töitä Relevant Digitalin kanssa, sillä he jakavat meidän visiomme tulevaisuudesta. Uskomme, että heillä on ainutlaatuinen asema kehittää kuluttajien luottamusta uudessa GDPR ympäristössä auttaakseen markkinoijia yhä paremmin ymmärtämään asiakkaitaan ja heidän mieltymyksiään”, sanoo Matthew Hauck, VP, Global Partnerships Ensightenilla.

Yhteistyön myötä Relevant edustaa Ensightenia Pohjoismaissa ja tarjoaa markkinoille sekä työkalua GDPR:n noudattamiseksi sivustolla että konsultointia.

Ensighten

Ensighten on työskennellyt tiiviisti jo vuosia tietosuojavaltuutettujen, tietosuojavastaavien, päättäjien, teknologioiden toimittajien ja markkinoijien kanssa kehittääkseen GDPR Website Compliance Solutionin perustuen Ensightenin jo olemassa olevaan patentoituun teknologiaan. GDPR Website Compliance Solution on ensimmäinen yhtenäinen ratkaisu, jonka avulla organisaatiot voivat varmistaa GDPR:n ja muiden suostumusta tarvitsevien ja yksityisyyttä koskevien lakien noudattamisen. Työkalu on saatavilla suomeksi, tanskaksi, ruotsiksi ja norjaksi, ja lisäksi siitä on olemassa 5 muuta Eurooppalaista versiota. Työkalu on helppo ottaa käyttöön asentamalla yhden rivin koodia minkä tahansa Tag Management -järjestelmän kautta tai suoraan verkkosivustolle.

Tarvitsetko lisätietoa GDPR:stä?

Tämä helppolukuinen opas auttaa sinua ymmärtämään GDPR:ää nopeasti. Lataa se ja opi hyödyntämään GDPR:ää luodaksesi parempia suhteita asiakkaisiisi.

Lisätietoja:

Otto Neubert, otto.neubert(a)relevant-digital.com

Lataa tuotetiedot GDPR Website Compliance – työkalusta

Lue myös:

Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datapalvelun NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Lue lisää

Kasvava trendi: digitaalisen markkinoinnin in-housing

2018/11/27

Keskustelu mainostajien halusta ja tarpeesta kerätä digitaalisen markkinoinnin langanpäät omiin käsiin käy kuumana. IAB Europen raportin mukaan eurooppalaisista mainostajista jopa 54 % in-housaa mainonnan ohjelmallisen ostamisen kuluvana vuonna ja hulppeat 43 % jäljelle jäävistä harkitsee in-housaamista. Sama trendi nousee vahvasti esille myös Suomessa, yhä useampi mainostaja kokeilee, tai ainakin harkitsee erilaisia malleja digitaalisen markkinoinnin tuottamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Relevantin Petri Kokkonen IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

2018/11/26

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 21.11. uuden hallituksen. Puheenjohtajakseen hallitus valitsi Relevantin toimitusjohtajan Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen Sanomilta. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Lue lisää

Header Bidding tekniikat mainonnan ohjelmallisessa myynnissä

2018/11/17

Header bidding on mainonnan ohjelmallisen myynnin tekniikka, jonka avulla julkaisija tarjoaa mainosnäyttöä samanaikaisesti usealle taholle ennen kuin mainoskutsu lähetetään julkaisijan palvelimelle. Ideana on että mainostila voidaan myydä sille lähteelle, joka maksaa siitä parhaan hinnan.

Lue lisää

Millaista on työ AdOpsissa?

2018/11/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista.

Lue lisää