Relevant Consent – Työkalu GDPR:n noudattamiseksi sivustolla yhteistyössä Ensightenin kanssa

2018/02/16

Aika käy vähiin – Dataa hyödyntävät tahot jakavat saman GDPR:n voimaantulon aiheuttaman päänsäryn; miten noudattaa tietosuoja-asetusta helposti ja turvallisesti häiritsemättä sivuston käyttökokemusta.

General Data Protection Regulation (GDPR) tuo mukanaan merkittäviä muutoksia koko organisaatiolle. Asetuksessa esitetään uudet tiukat säännökset kuluttajien henkilökohtaisten tunnistetietojen (Personal data) keräämisestä, tallentamisesta, siirtämisestä ja tarkistamista varten. GDPR koskee mitä tahansa yritystä, joka on verkossa kosketuksissa kuluttajien kanssa ja tuottaa palveluja Euroopan Unionin alueelle riippumatta yrityksen sijainnista. Jos sinulla on kolmannen osapuolen tunnisteita verkkosivustolla on sinulla suurempi riski siitä, että asetusta ei noudateta.

GDPR:n kannalta olennaisimmat vaatimukset ovat avoimuus ja käyttäjien henkilökohtainen ymmärrys ja suostumus.

Yhteistyö Ensightenin kanssa

Relevant on aloittanut yhteistyön Ensightenin kanssa tukeakseen markkinan tarvetta ja yritysten mahdollisuutta noudattaa uuden tietosuoja-asetuksen vaatimuksia.

Relevantin CEO, Petri Kokkonen kommentoi yhteistyötä:

“Data luo loputtomasti mahdollisuuksia ja verkkosivustot tarvitsevat dataa mm. palvelujen personointiin, mainostuottojen kasvattamiseen, vaikuttavuuden lisäämiseen sekä verkkosivuton tehokkuuden analysointiin. Mutta ilman ratkaisua, joka yhdistää tiedoksiannon ja GDPR:n suostumisvaatimuksen, voivat organisaatiot vaarantaa käyttäjäkokemuksen. Uuden asetuksen noudattamatta jättäminen taas johtaa luottamuksen menettämisen brändiin ja organisaatio alistuu huomattaville rangaistuksille ja sakoille.”

GDPR luo uuden haasteen markkinoijalle, mutta se myös tarjoaa mahdollisuuden rakentaa luotettavemman ja merkityksellisemmän kävijäkokemuksen. Organisaatiot, jotka omaksuvat muutoksen tulevat herättämään kuluttajien luottamusta sekä muodostamaan vahvempia suhteita ja saavuttavat syvemmän ymmärryksen asiakkaiden tarpeista.

“Olemme innoissamme saadessamme tehdä töitä Relevant Digitalin kanssa, sillä he jakavat meidän visiomme tulevaisuudesta. Uskomme, että heillä on ainutlaatuinen asema kehittää kuluttajien luottamusta uudessa GDPR ympäristössä auttaakseen markkinoijia yhä paremmin ymmärtämään asiakkaitaan ja heidän mieltymyksiään”, sanoo Matthew Hauck, VP, Global Partnerships Ensightenilla.

Yhteistyön myötä Relevant edustaa Ensightenia Pohjoismaissa ja tarjoaa markkinoille sekä työkalua GDPR:n noudattamiseksi sivustolla että konsultointia.

Ensighten

Ensighten on työskennellyt tiiviisti jo vuosia tietosuojavaltuutettujen, tietosuojavastaavien, päättäjien, teknologioiden toimittajien ja markkinoijien kanssa kehittääkseen GDPR Website Compliance Solutionin perustuen Ensightenin jo olemassa olevaan patentoituun teknologiaan. GDPR Website Compliance Solution on ensimmäinen yhtenäinen ratkaisu, jonka avulla organisaatiot voivat varmistaa GDPR:n ja muiden suostumusta tarvitsevien ja yksityisyyttä koskevien lakien noudattamisen. Työkalu on saatavilla suomeksi, tanskaksi, ruotsiksi ja norjaksi, ja lisäksi siitä on olemassa 5 muuta Eurooppalaista versiota. Työkalu on helppo ottaa käyttöön asentamalla yhden rivin koodia minkä tahansa Tag Management -järjestelmän kautta tai suoraan verkkosivustolle.

Tarvitsetko lisätietoa GDPR:stä?

Tämä helppolukuinen opas auttaa sinua ymmärtämään GDPR:ää nopeasti. Lataa se ja opi hyödyntämään GDPR:ää luodaksesi parempia suhteita asiakkaisiisi.

Lisätietoja:

Otto Neubert, otto.neubert(a)relevant-digital.com

Lataa tuotetiedot GDPR Website Compliance – työkalusta

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Dmexco järjestetään jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Tänä vuonna Relevantilla on Kölnissä oma osasto uusille innovaatioille omistetussa Future Parkissa. Osastomme löytyy Hallista 9 paikalta C-032a. Jos olet tulossa paikan päälle tule ihmeessä käymään. Voit myös sopia ennakkoon tapaamisen Ollin, Petrin tai Ronnyn kanssa.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää