Relevant Consent – Työkalu GDPR:n noudattamiseksi sivustolla yhteistyössä Ensightenin kanssa

2018/02/16

Aika käy vähiin – Dataa hyödyntävät tahot jakavat saman GDPR:n voimaantulon aiheuttaman päänsäryn; miten noudattaa tietosuoja-asetusta helposti ja turvallisesti häiritsemättä sivuston käyttökokemusta.

General Data Protection Regulation (GDPR) tuo mukanaan merkittäviä muutoksia koko organisaatiolle. Asetuksessa esitetään uudet tiukat säännökset kuluttajien henkilökohtaisten tunnistetietojen (Personal data) keräämisestä, tallentamisesta, siirtämisestä ja tarkistamista varten. GDPR koskee mitä tahansa yritystä, joka on verkossa kosketuksissa kuluttajien kanssa ja tuottaa palveluja Euroopan Unionin alueelle riippumatta yrityksen sijainnista. Jos sinulla on kolmannen osapuolen tunnisteita verkkosivustolla on sinulla suurempi riski siitä, että asetusta ei noudateta.

GDPR:n kannalta olennaisimmat vaatimukset ovat avoimuus ja käyttäjien henkilökohtainen ymmärrys ja suostumus.

Yhteistyö Ensightenin kanssa

Relevant on aloittanut yhteistyön Ensightenin kanssa tukeakseen markkinan tarvetta ja yritysten mahdollisuutta noudattaa uuden tietosuoja-asetuksen vaatimuksia.

Relevantin CEO, Petri Kokkonen kommentoi yhteistyötä:

“Data luo loputtomasti mahdollisuuksia ja verkkosivustot tarvitsevat dataa mm. palvelujen personointiin, mainostuottojen kasvattamiseen, vaikuttavuuden lisäämiseen sekä verkkosivuton tehokkuuden analysointiin. Mutta ilman ratkaisua, joka yhdistää tiedoksiannon ja GDPR:n suostumisvaatimuksen, voivat organisaatiot vaarantaa käyttäjäkokemuksen. Uuden asetuksen noudattamatta jättäminen taas johtaa luottamuksen menettämisen brändiin ja organisaatio alistuu huomattaville rangaistuksille ja sakoille.”

GDPR luo uuden haasteen markkinoijalle, mutta se myös tarjoaa mahdollisuuden rakentaa luotettavemman ja merkityksellisemmän kävijäkokemuksen. Organisaatiot, jotka omaksuvat muutoksen tulevat herättämään kuluttajien luottamusta sekä muodostamaan vahvempia suhteita ja saavuttavat syvemmän ymmärryksen asiakkaiden tarpeista.

“Olemme innoissamme saadessamme tehdä töitä Relevant Digitalin kanssa, sillä he jakavat meidän visiomme tulevaisuudesta. Uskomme, että heillä on ainutlaatuinen asema kehittää kuluttajien luottamusta uudessa GDPR ympäristössä auttaakseen markkinoijia yhä paremmin ymmärtämään asiakkaitaan ja heidän mieltymyksiään”, sanoo Matthew Hauck, VP, Global Partnerships Ensightenilla.

Yhteistyön myötä Relevant edustaa Ensightenia Pohjoismaissa ja tarjoaa markkinoille sekä työkalua GDPR:n noudattamiseksi sivustolla että konsultointia.

Ensighten

Ensighten on työskennellyt tiiviisti jo vuosia tietosuojavaltuutettujen, tietosuojavastaavien, päättäjien, teknologioiden toimittajien ja markkinoijien kanssa kehittääkseen GDPR Website Compliance Solutionin perustuen Ensightenin jo olemassa olevaan patentoituun teknologiaan. GDPR Website Compliance Solution on ensimmäinen yhtenäinen ratkaisu, jonka avulla organisaatiot voivat varmistaa GDPR:n ja muiden suostumusta tarvitsevien ja yksityisyyttä koskevien lakien noudattamisen. Työkalu on saatavilla suomeksi, tanskaksi, ruotsiksi ja norjaksi, ja lisäksi siitä on olemassa 5 muuta Eurooppalaista versiota. Työkalu on helppo ottaa käyttöön asentamalla yhden rivin koodia minkä tahansa Tag Management -järjestelmän kautta tai suoraan verkkosivustolle.

Tarvitsetko lisätietoa GDPR:stä?

Tämä helppolukuinen opas auttaa sinua ymmärtämään GDPR:ää nopeasti. Lataa se ja opi hyödyntämään GDPR:ää luodaksesi parempia suhteita asiakkaisiisi.

Lisätietoja:

Otto Neubert, otto.neubert(a)relevant-digital.com

Lataa tuotetiedot GDPR Website Compliance – työkalusta

Lue myös:

Motiivipohjaiset segmentoinnit – silta offlinen ja onlinen välillä

2019/04/16

Jotta mainostajalle relevanttia dataa voitaisiin hyödyntää myös digitaalisessa brändimarkkinoinnissa tehokkaasti, olemme mahdollistaneet mainostajien omien segmentointien tuomisen digitaalisen mainonnan kohdennuskriteeriksi.

Lue lisää

Ohjelmallisen mainonnan trendit

2019/03/28

Ohjelmallisesti ostettu mainonta jatkaa digimainonnan kasvun moottorina kaikilla mantereilla. IAB:n ekonomisti Daniel Knapp arvioi, ohjelmallisesti ostettu digimainonta kasvaa 2,5-kertaiseksi vuoden 2023 loppuun mennessä.

Lue lisää

Googlen siirtyminen First price huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa aiheuttaa päänvaivaa mainonnan ostajille

2019/03/26

Googlen Ad Exchange (AdX) on siirtymässä mainonnan ohjelmallisessa myynnissä monien muiden toimijoiden tapaan First price -hinnoittelumalliin, jossa mainostaja maksaa näytöstä tarjoamansa hinnan. Se on yksinkertaisempi verrattuna perinteiseen Second price -malliin, jossa mainosnäytön hintatarjouksen voittanut mainostaja maksaa mainosnäytöstä ainoastaan yhden sentin toiseksi tullutta hintatarjousta enemmän.

Lue lisää

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää