Relevant Consent – Työkalu GDPR:n noudattamiseksi sivustolla yhteistyössä Ensightenin kanssa

2018/02/16

Aika käy vähiin – Dataa hyödyntävät tahot jakavat saman GDPR:n voimaantulon aiheuttaman päänsäryn; miten noudattaa tietosuoja-asetusta helposti ja turvallisesti häiritsemättä sivuston käyttökokemusta.

General Data Protection Regulation (GDPR) tuo mukanaan merkittäviä muutoksia koko organisaatiolle. Asetuksessa esitetään uudet tiukat säännökset kuluttajien henkilökohtaisten tunnistetietojen (Personal data) keräämisestä, tallentamisesta, siirtämisestä ja tarkistamista varten. GDPR koskee mitä tahansa yritystä, joka on verkossa kosketuksissa kuluttajien kanssa ja tuottaa palveluja Euroopan Unionin alueelle riippumatta yrityksen sijainnista. Jos sinulla on kolmannen osapuolen tunnisteita verkkosivustolla on sinulla suurempi riski siitä, että asetusta ei noudateta.

GDPR:n kannalta olennaisimmat vaatimukset ovat avoimuus ja käyttäjien henkilökohtainen ymmärrys ja suostumus.

Yhteistyö Ensightenin kanssa

Relevant on aloittanut yhteistyön Ensightenin kanssa tukeakseen markkinan tarvetta ja yritysten mahdollisuutta noudattaa uuden tietosuoja-asetuksen vaatimuksia.

Relevantin CEO, Petri Kokkonen kommentoi yhteistyötä:

“Data luo loputtomasti mahdollisuuksia ja verkkosivustot tarvitsevat dataa mm. palvelujen personointiin, mainostuottojen kasvattamiseen, vaikuttavuuden lisäämiseen sekä verkkosivuton tehokkuuden analysointiin. Mutta ilman ratkaisua, joka yhdistää tiedoksiannon ja GDPR:n suostumisvaatimuksen, voivat organisaatiot vaarantaa käyttäjäkokemuksen. Uuden asetuksen noudattamatta jättäminen taas johtaa luottamuksen menettämisen brändiin ja organisaatio alistuu huomattaville rangaistuksille ja sakoille.”

GDPR luo uuden haasteen markkinoijalle, mutta se myös tarjoaa mahdollisuuden rakentaa luotettavemman ja merkityksellisemmän kävijäkokemuksen. Organisaatiot, jotka omaksuvat muutoksen tulevat herättämään kuluttajien luottamusta sekä muodostamaan vahvempia suhteita ja saavuttavat syvemmän ymmärryksen asiakkaiden tarpeista.

“Olemme innoissamme saadessamme tehdä töitä Relevant Digitalin kanssa, sillä he jakavat meidän visiomme tulevaisuudesta. Uskomme, että heillä on ainutlaatuinen asema kehittää kuluttajien luottamusta uudessa GDPR ympäristössä auttaakseen markkinoijia yhä paremmin ymmärtämään asiakkaitaan ja heidän mieltymyksiään”, sanoo Matthew Hauck, VP, Global Partnerships Ensightenilla.

Yhteistyön myötä Relevant edustaa Ensightenia Pohjoismaissa ja tarjoaa markkinoille sekä työkalua GDPR:n noudattamiseksi sivustolla että konsultointia.

Ensighten

Ensighten on työskennellyt tiiviisti jo vuosia tietosuojavaltuutettujen, tietosuojavastaavien, päättäjien, teknologioiden toimittajien ja markkinoijien kanssa kehittääkseen GDPR Website Compliance Solutionin perustuen Ensightenin jo olemassa olevaan patentoituun teknologiaan. GDPR Website Compliance Solution on ensimmäinen yhtenäinen ratkaisu, jonka avulla organisaatiot voivat varmistaa GDPR:n ja muiden suostumusta tarvitsevien ja yksityisyyttä koskevien lakien noudattamisen. Työkalu on saatavilla suomeksi, tanskaksi, ruotsiksi ja norjaksi, ja lisäksi siitä on olemassa 5 muuta Eurooppalaista versiota. Työkalu on helppo ottaa käyttöön asentamalla yhden rivin koodia minkä tahansa Tag Management -järjestelmän kautta tai suoraan verkkosivustolle.

Tarvitsetko lisätietoa GDPR:stä?

Tämä helppolukuinen opas auttaa sinua ymmärtämään GDPR:ää nopeasti. Lataa se ja opi hyödyntämään GDPR:ää luodaksesi parempia suhteita asiakkaisiisi.

Lisätietoja:

Otto Neubert, otto.neubert(a)relevant-digital.com

Lataa tuotetiedot GDPR Website Compliance – työkalusta

Lue myös:

Miksi ostaa mainontaa ohjelmallisesti?

2020/01/20

Mainostajan näkökulmasta mainonnan ohjelmallisella ostamisella haetaan erityisesti tehokkuutta ja datan hyödyntämisen rooli korostuu. Mainonnan ohjelmallinen ostaminen tarjoaakin paljon hyötyjä mainostajalle, keräsimme tähän keskeisimpiä.

Lue lisää

Mitä ovat 1st, 2nd ja 3rd party data ja miten niitä voidaan hyödyntää markkinoinnissa?

2019/11/29

Data on yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin vetureista. Markkinoijan yksi suurimmista haasteista kiteytyykin datan ymmärtämiseen, priorisointiin sekä käyttökelpoiseksi saattamiseen. Se minkälaisesta datasta on sinulle markkinoijana eniten hyötyä riippuu nykytilanteesta sekä tavoitteistasi.

Lue lisää

Ketä TCF 2.0 koskee, mitä pitää tehdä ja missä mennään nyt?

2019/11/27

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan (tai kiellon) välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille. Yhteiselle standardille on tarve, koska markkinassa toimii suuri joukko dataa hyödyntäviä toimijoita.

Lue lisää

MTVuutiset.fi liittyy Relevant Audienceen, josta tulee Suomen suurin riippumaton datamarkkinapaikka

2019/11/21

MTVuutiset.fi liittyy Suomen suurimpaan riippumattomaan datamarkkinapaikkaan Relevant Audienceen. Se käsittää tällä hetkellä 18 miljoonaa uniikkia selainta, sekä 500 miljoonaa datakeräystapahtumaa kuukaudessa.

Lue lisää

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää