Relevant Audience laajenee Latinalaiseen Amerikkaan

2018/04/11

Buscador de Segmentos – Relevant Audience on Premium Datan markkinapaikka, jonka tavoitteena on tarjota korkealaatuista segmentoitua dataa mainostajille hyödynnettäväksi ohjelmallisesti ostetuissa kampanjoissa. Datan lähteet ovat paikallisia julkaisijoita ja muita datan tarjoajia, jotka tarjoavat luotettavaa ja läpinäkyvää dataa ostettavaksi palvelumme kautta.

Relevant Digital on laajentanut jo Suomessa, Tanskassa ja Ruotsissa lanseeratun palvelun nyt myös Latinalaiseen Amerikkaan ja aloittanut yhteistyötä paikallisten julkaisijoiden ja toimistojen kanssa. Yhä useammat toimistot ja mainostajat ostavat mainoskampanjoita ohjelmallisesti myös tällä alueella ja kun otetaan huomioon alueella odotettu kasvu on aluevalinta vähintääkin jännittävä.

Latinalaisamerikkalainen seikkailu

Uusi latinalaisamerikkalainen seikkailu käynnistyy Perusta ja laajenee tulevina kuukausina lähialueille. Javier Kudo konsultointiyritys Technologist Mediasta kommentoi yhteistyötä:

”Meillä on sama näkemys ja tavoitteet kuin eurooppalaisilla kollegoillamme: datan markkinapaikan rakentaminen, jotta julkaisijat voisivat kaupallistaa yleisöään uudella tavalla; sekä mediatoimistojen auttaminen saavuttamaan parempia tuloksia kampanjoilla, jotka hyödyntävät paikallista ja luotettavaa dataa premium-sivustoista ja sovelluksista. ”

Olli Järvilehto, Relevant Digitalin Head of Data jatkaa: ”On jännittävää nähdä kasvava kiinnostus teknologiaamme ja palveluamme kohtaan. Olemme erittäin tyytyväisiä, että lähestymistapamme mainostajien tarpeisiin rakennettujen kohderyhmien mahdollistajana vetoaa myös Latinalaisessa Amerikassa.”

Relevant Audiencessa julkaistaan ensimmäiset yleisösegmentit yhteistyössä Grupo RPP:n kanssa, joka tavoittaa Perussa yli 13,9 miljoonaa* käyttäjää ja hallinnoi useita sivustoja; RPP Noticias, Studio 92, Capital, Oxígeno, Corazón, Felicidad ja La Zona online.

Miten löydän yleisösegmenttejä?

Helpottaaksemme Relevant Audiencen kohderyhmätarjonnan löytämistä eri osto-aluistoista olemme julkaisseet Segment Finderin. Segment Finderisita löydät tarjolla olevat segmenttimme ja voit filtteröidä niitä maan, segmentin tyypin ja IAB:n kiinnostuskategorioiden mukaan. Segment Finderista näet myös tarjolla olevien yleisösegmenttien koot ja datan iän. Klikkaamalla segmentin auki näet, millä hakusanalla segmentti löytyy osto-aluistoista (DoubleClick Bid Manager, Adform ja AppNexus). Perun segmenttejä pääset tutkimaan täältä.

Relevant Audience lanseerattiin pohjoismaisille markkinoille vuonna 2016 ja datan lähteet saavuttavat nyt yli 20 miljoonaa kävijää Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa. Lue lisää Relevant Audiencesta täältä.

*Lähde: Google Analytics (Oct. 2017)

Lue myös:

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää

TRANSPARENCY AND CONSENT FRAMEWORK (TCF) VERSION 2.0 – Mitä julkaisijana tulee tietää?

2019/04/26

TFC:stä on julkaistu nyt standardin vuosipäivänä päivitetty versio julkiseen kommentointiin. Aluperäistä versiota on paranneltu perustuen markkinoilta, erityisesti julkaisijoilta, sekä EU:n jäsenvaltioiden tietosuojaviranomaisilta saatuihin palautteisiin. Uuden version tärkeimmät muutokset ovat esimerkiksi läpinäkyvyyden ja kontrollin lisääminen kuluttajille entisestään ja julkaisijoiden paremmat mahdollisuudet kontrolloida sitä mihin käyttötarkoitukseen kukin teknologiavendori voi dataa hyödyntää.

Lue lisää

Jos tarvitset AdOps resursseja loma-ajalle – vielä ehdit!

2019/04/25

Kesä ja lomakausi on pian täällä. Relevant AdOps tarjoaa verkkomainonnan tukipalveluita tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa. Vielä ehdit varmaan meiltä resursseja kesälomien ajaksi. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat.

Lue lisää

Mainonnan ohjelmallinen ostaminen – 5 vinkkiä palveluiden ostajalle!

2019/04/24

Suhtaudu ohjelmalliseen ostamiseen avoimen uteliaasti. Tutustu mm. medioihin, datantarjoajiin, kampanjarakenteisiin, raportteihin sekä optimintimahdollisuuksiin. Mitä enemmän tiedät ohjelmallisesta ostamisesta itse sen paremmin osaa vaatia ja tarvittaessa myös kyseenalaistaa mediatoimiston tai kumppanin tapoja toimia.

Lue lisää