Relevant Audience laajenee Latinalaiseen Amerikkaan

2018/04/11

Buscador de Segmentos – Relevant Audience on Premium Datan markkinapaikka, jonka tavoitteena on tarjota korkealaatuista segmentoitua dataa mainostajille hyödynnettäväksi ohjelmallisesti ostetuissa kampanjoissa. Datan lähteet ovat paikallisia julkaisijoita ja muita datan tarjoajia, jotka tarjoavat luotettavaa ja läpinäkyvää dataa ostettavaksi palvelumme kautta.

Relevant Digital on laajentanut jo Suomessa, Tanskassa ja Ruotsissa lanseeratun palvelun nyt myös Latinalaiseen Amerikkaan ja aloittanut yhteistyötä paikallisten julkaisijoiden ja toimistojen kanssa. Yhä useammat toimistot ja mainostajat ostavat mainoskampanjoita ohjelmallisesti myös tällä alueella ja kun otetaan huomioon alueella odotettu kasvu on aluevalinta vähintääkin jännittävä.

Latinalaisamerikkalainen seikkailu

Uusi latinalaisamerikkalainen seikkailu käynnistyy Perusta ja laajenee tulevina kuukausina lähialueille. Javier Kudo konsultointiyritys Technologist Mediasta kommentoi yhteistyötä:

”Meillä on sama näkemys ja tavoitteet kuin eurooppalaisilla kollegoillamme: datan markkinapaikan rakentaminen, jotta julkaisijat voisivat kaupallistaa yleisöään uudella tavalla; sekä mediatoimistojen auttaminen saavuttamaan parempia tuloksia kampanjoilla, jotka hyödyntävät paikallista ja luotettavaa dataa premium-sivustoista ja sovelluksista. ”

Olli Järvilehto, Relevant Digitalin Head of Data jatkaa: ”On jännittävää nähdä kasvava kiinnostus teknologiaamme ja palveluamme kohtaan. Olemme erittäin tyytyväisiä, että lähestymistapamme mainostajien tarpeisiin rakennettujen kohderyhmien mahdollistajana vetoaa myös Latinalaisessa Amerikassa.”

Relevant Audiencessa julkaistaan ensimmäiset yleisösegmentit yhteistyössä Grupo RPP:n kanssa, joka tavoittaa Perussa yli 13,9 miljoonaa* käyttäjää ja hallinnoi useita sivustoja; RPP Noticias, Studio 92, Capital, Oxígeno, Corazón, Felicidad ja La Zona online.

Miten löydän yleisösegmenttejä?

Helpottaaksemme Relevant Audiencen kohderyhmätarjonnan löytämistä eri osto-aluistoista olemme julkaisseet Segment Finderin. Segment Finderisita löydät tarjolla olevat segmenttimme ja voit filtteröidä niitä maan, segmentin tyypin ja IAB:n kiinnostuskategorioiden mukaan. Segment Finderista näet myös tarjolla olevien yleisösegmenttien koot ja datan iän. Klikkaamalla segmentin auki näet, millä hakusanalla segmentti löytyy osto-aluistoista (DoubleClick Bid Manager, Adform ja AppNexus). Perun segmenttejä pääset tutkimaan täältä.

Relevant Audience lanseerattiin pohjoismaisille markkinoille vuonna 2016 ja datan lähteet saavuttavat nyt yli 20 miljoonaa kävijää Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa. Lue lisää Relevant Audiencesta täältä.

*Lähde: Google Analytics (Oct. 2017)

Lue myös:

Webinaari: Haluatko kuulla tulevaisuuden näkymiä maksumuurien käytöstä verkkojulkaisuissa?

2018/10/12

Miten dataa analysoimalla saadaan tietoa todennäköisimmistä tilaajista? Miten maksumuurimallit toimivat ja miksi lukijakeskeinen lähestymistapa voisi korvata sisältöön keskittyneet mallit? Tule mukaan webinaariin, jossa Piechota kertoo yhdessä Cxensen Annbjørg Medhaugin kanssa dynaamisista maksumuureista.

Lue lisää

Datakaupan läpinäkyvyys GDPR:n jälkeisessä maailmassa

2018/10/05

GDPR astuessa voimaan 4 kuukautta sitten koko ala hyperventiloi pahasti ja osa pelkäsi ohjelmallisen mainoskaupan loppuvan kokonaan, jos kuluttajilta ei saataisi lupaa datan käyttöön. Suurin osa peloista oli alunperinkin ylimitoitettuja, sillä kuluttajien käyttäytyminen ei muutu yhdessä yössä uuden asetuksen voimaantulon myötä. Relevantilla olimme vakuuttuneita että GDPR:n voimaantulo kitkisi räikeimpiä hämäräpelureita datamarkkinalta pois.

Lue lisää

Syksy on muutosten aikaa

2018/09/27

Syksy on saatu vauhdilla käyntiin. Niin yksityiselämässä kuin yritysmaailmassakin syksy usein antaa mahdollisuuden aloittaa lomien jälkeen uudella draivilla ja innostaa tekemään muutoksia. Pieniä muutoksia on tapahtunut myös meillä Relevantilla. Olemme nimittäin saaneet johtoryhmäämme mukaan dataliiketoiminnastamme vastaavan Olli Järvilehdon. Onnittelut Ollille! Onko johtoryhmämme sinulle jo muuten tuttu?

Lue lisää

Ajankohtaisia havaintoja vuoden 2018 Dmexcosta

2018/09/27

Dmexco järjestettiin jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Vuodesta 2009 järjestetty tapahtuma on digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja uusien innovaatioiden kohtaamispaikka, jossa mukana on alan johtajia, markkinoinnin ja median ammattilaisia sekä teknologioiden edelläkävijöitä. Luonnollisesti muutamassa päivässä ei kaikkea ehdi kahlata läpi, mutta tässä muutamia teemoja, jotka erityisesti jäivät mieleemme.

Lue lisää

Tehokkaan kohderyhmän valitseminen mainoskampanjalle

2018/09/26

Ihmiset kohtaavat päivän mittaan eri ympäristössä lukemattoman määrän viestejä, joilla mainostajat pyrkivät vaikuttamaan heidän ostokäyttäytymiseen. Mainosviestien tulvassa on yhä vaikeampi koskettaa ja tulla huomatuksi. Puhuttelevan mainosviestin lisäksi on syytä kiinnittää huomiota myös siihen, että kampanja suunnataan niille, jotka todennäköisemmin ovat tuotteesta tai palvelusta kiinnostuneita. Näin palvellaan myös viestin vastaanottajaa.

Lue lisää