Relevant Audience laajenee Latinalaiseen Amerikkaan

2018/04/11

Buscador de Segmentos – Relevant Audience on Premium Datan markkinapaikka, jonka tavoitteena on tarjota korkealaatuista segmentoitua dataa mainostajille hyödynnettäväksi ohjelmallisesti ostetuissa kampanjoissa. Datan lähteet ovat paikallisia julkaisijoita ja muita datan tarjoajia, jotka tarjoavat luotettavaa ja läpinäkyvää dataa ostettavaksi palvelumme kautta.

Relevant Digital on laajentanut jo Suomessa, Tanskassa ja Ruotsissa lanseeratun palvelun nyt myös Latinalaiseen Amerikkaan ja aloittanut yhteistyötä paikallisten julkaisijoiden ja toimistojen kanssa. Yhä useammat toimistot ja mainostajat ostavat mainoskampanjoita ohjelmallisesti myös tällä alueella ja kun otetaan huomioon alueella odotettu kasvu on aluevalinta vähintääkin jännittävä.

Latinalaisamerikkalainen seikkailu

Uusi latinalaisamerikkalainen seikkailu käynnistyy Perusta ja laajenee tulevina kuukausina lähialueille. Javier Kudo konsultointiyritys Technologist Mediasta kommentoi yhteistyötä:

”Meillä on sama näkemys ja tavoitteet kuin eurooppalaisilla kollegoillamme: datan markkinapaikan rakentaminen, jotta julkaisijat voisivat kaupallistaa yleisöään uudella tavalla; sekä mediatoimistojen auttaminen saavuttamaan parempia tuloksia kampanjoilla, jotka hyödyntävät paikallista ja luotettavaa dataa premium-sivustoista ja sovelluksista. ”

Olli Järvilehto, Relevant Digitalin Head of Data jatkaa: ”On jännittävää nähdä kasvava kiinnostus teknologiaamme ja palveluamme kohtaan. Olemme erittäin tyytyväisiä, että lähestymistapamme mainostajien tarpeisiin rakennettujen kohderyhmien mahdollistajana vetoaa myös Latinalaisessa Amerikassa.”

Relevant Audiencessa julkaistaan ensimmäiset yleisösegmentit yhteistyössä Grupo RPP:n kanssa, joka tavoittaa Perussa yli 13,9 miljoonaa* käyttäjää ja hallinnoi useita sivustoja; RPP Noticias, Studio 92, Capital, Oxígeno, Corazón, Felicidad ja La Zona online.

Miten löydän yleisösegmenttejä?

Helpottaaksemme Relevant Audiencen kohderyhmätarjonnan löytämistä eri osto-aluistoista olemme julkaisseet Segment Finderin. Segment Finderisita löydät tarjolla olevat segmenttimme ja voit filtteröidä niitä maan, segmentin tyypin ja IAB:n kiinnostuskategorioiden mukaan. Segment Finderista näet myös tarjolla olevien yleisösegmenttien koot ja datan iän. Klikkaamalla segmentin auki näet, millä hakusanalla segmentti löytyy osto-aluistoista (DoubleClick Bid Manager, Adform ja AppNexus). Perun segmenttejä pääset tutkimaan täältä.

Relevant Audience lanseerattiin pohjoismaisille markkinoille vuonna 2016 ja datan lähteet saavuttavat nyt yli 20 miljoonaa kävijää Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa. Lue lisää Relevant Audiencesta täältä.

*Lähde: Google Analytics (Oct. 2017)

Lue myös:

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa dataa?

2019/01/14

Kohdennettu kampanja saavuttaa sille sopivimman yleisön, jolloin mainosnäyttöjen merkityksellisyys yleisölle kasvaa. Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava sopivalle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Markkina on pullollaan dataa, johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Mihin huomio kiinnittyy digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa 2019?

2018/12/19

Vuosi 2018 lähenee loppuaan ja katseet käännetään kohti uutta vuotta. Tyypillisesti tässä kohtaa arvaillaan, mitkä teemat nousevat kuumimmiksi puheenaiheiksi tulevana vuonna. Asensimme kristallipalloomme uuden päivityksen, tarkastelimme teen lehtien asemoitumista ja päädyimme siihen, että digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksen puuhamaassa puhutaan ainakin seuraavista teemoista alkavana vuonna 2019.

Lue lisää

Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datapalvelun NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Lue lisää

Kasvava trendi: digitaalisen markkinoinnin in-housing

2018/11/27

Keskustelu mainostajien halusta ja tarpeesta kerätä digitaalisen markkinoinnin langanpäät omiin käsiin käy kuumana. IAB Europen raportin mukaan eurooppalaisista mainostajista jopa 54 % in-housaa mainonnan ohjelmallisen ostamisen kuluvana vuonna ja hulppeat 43 % jäljelle jäävistä harkitsee in-housaamista. Sama trendi nousee vahvasti esille myös Suomessa, yhä useampi mainostaja kokeilee, tai ainakin harkitsee erilaisia malleja digitaalisen markkinoinnin tuottamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Relevantin Petri Kokkonen IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

2018/11/26

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 21.11. uuden hallituksen. Puheenjohtajakseen hallitus valitsi Relevantin toimitusjohtajan Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen Sanomilta. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Lue lisää