Relevant Audience laajenee Latinalaiseen Amerikkaan

2018/04/11

Buscador de Segmentos – Relevant Audience on Premium Datan markkinapaikka, jonka tavoitteena on tarjota korkealaatuista segmentoitua dataa mainostajille hyödynnettäväksi ohjelmallisesti ostetuissa kampanjoissa. Datan lähteet ovat paikallisia julkaisijoita ja muita datan tarjoajia, jotka tarjoavat luotettavaa ja läpinäkyvää dataa ostettavaksi palvelumme kautta.

Relevant Digital on laajentanut jo Suomessa, Tanskassa ja Ruotsissa lanseeratun palvelun nyt myös Latinalaiseen Amerikkaan ja aloittanut yhteistyötä paikallisten julkaisijoiden ja toimistojen kanssa. Yhä useammat toimistot ja mainostajat ostavat mainoskampanjoita ohjelmallisesti myös tällä alueella ja kun otetaan huomioon alueella odotettu kasvu on aluevalinta vähintääkin jännittävä.

Latinalaisamerikkalainen seikkailu

Uusi latinalaisamerikkalainen seikkailu käynnistyy Perusta ja laajenee tulevina kuukausina lähialueille. Javier Kudo konsultointiyritys Technologist Mediasta kommentoi yhteistyötä:

”Meillä on sama näkemys ja tavoitteet kuin eurooppalaisilla kollegoillamme: datan markkinapaikan rakentaminen, jotta julkaisijat voisivat kaupallistaa yleisöään uudella tavalla; sekä mediatoimistojen auttaminen saavuttamaan parempia tuloksia kampanjoilla, jotka hyödyntävät paikallista ja luotettavaa dataa premium-sivustoista ja sovelluksista. ”

Olli Järvilehto, Relevant Digitalin Head of Data jatkaa: ”On jännittävää nähdä kasvava kiinnostus teknologiaamme ja palveluamme kohtaan. Olemme erittäin tyytyväisiä, että lähestymistapamme mainostajien tarpeisiin rakennettujen kohderyhmien mahdollistajana vetoaa myös Latinalaisessa Amerikassa.”

Relevant Audiencessa julkaistaan ensimmäiset yleisösegmentit yhteistyössä Grupo RPP:n kanssa, joka tavoittaa Perussa yli 13,9 miljoonaa* käyttäjää ja hallinnoi useita sivustoja; RPP Noticias, Studio 92, Capital, Oxígeno, Corazón, Felicidad ja La Zona online.

Miten löydän yleisösegmenttejä?

Helpottaaksemme Relevant Audiencen kohderyhmätarjonnan löytämistä eri osto-aluistoista olemme julkaisseet Segment Finderin. Segment Finderisita löydät tarjolla olevat segmenttimme ja voit filtteröidä niitä maan, segmentin tyypin ja IAB:n kiinnostuskategorioiden mukaan. Segment Finderista näet myös tarjolla olevien yleisösegmenttien koot ja datan iän. Klikkaamalla segmentin auki näet, millä hakusanalla segmentti löytyy osto-aluistoista (DoubleClick Bid Manager, Adform ja AppNexus). Perun segmenttejä pääset tutkimaan täältä.

Relevant Audience lanseerattiin pohjoismaisille markkinoille vuonna 2016 ja datan lähteet saavuttavat nyt yli 20 miljoonaa kävijää Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa. Lue lisää Relevant Audiencesta täältä.

*Lähde: Google Analytics (Oct. 2017)

Lue myös:

5 tapaa tehdä yleisökohdennusta digitaalisessa markkinoinnissa

2020/05/13

Moni mainostaja miettii, miten voisi hyödyntää dataa markkinoinnissaan ja miten digimainonnasta saisi enemmän tehoja irti. Jotta potentiaalisia asiakkaita voidaan tavoittaa verkossa paremmin kannattaa alkuun tutustua erilaisiin tapoihin tehdä yleisökohdennusta ja sen jälkeen lähteä toteuttamaan itsellesi parhaiten soveltuvia vaihtoehtoja.

Lue lisää

Tilaajamyynnin kasvattamiseen: Piano – The digital business platform

2020/04/29

Piano auttaa medioita rakentamaan sitoutuneita yleisöjä sekä kasvattamaan tilausmyyntituottoja. Jos haluat ymmärtää paremmin yleisösi tarpeita, kasvattaa rekisteröityneiden käyttäjien määrää ja kehittää maksullisen sisällön strategiaa, Piano tarjoaa joustavat työkalut tavoitteiden saavuttamiseen.

Lue lisää

Consent Management Platform – Vaihtoehtoja IAB TCF:n noudattamiseksi

2020/04/22

Toimiala on sopinut, että TCF:n uusimman version 2.0 käytöstä tulee datakohdennetun mainonnan toimivuuden edellytys elokuun puolivälissä 2020. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ohjelmallisen ostamisen ja myymisen toimivuus edellyttää TCF:ää tukevan CMP:n käyttöönottoa 15.8.2020 mennessä.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin in-housing – edut, haasteet ja vaikutukset

2020/04/14

Digitaalisen markkinoinnin in-housingilla tarkoitetaan pääsääntöisesti sitä, että mainostajat kasvattavat omia kyvykkyyksiään digitaalisen markkinoinnin saralla hankimalla itselleen tarvittavat teknologiat ja osaamisen. Skaala on laaja. Joillekin yrityksille tämä voi tarkoittaa markkinointiteknologian ja datan omistajuutta, toisille sisällöntuotantoa, kolmansille kaikkea, sisältäen teknologian, tuotannon, mediasuunnittelun ja ostamisen.

Lue lisää

Datan rooli ja mahdollisuudet ohjelmallisessa ostamisessa

2020/04/07

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan mediatilan ostamista järjestelmän avulla. Data on varmasti yksi merkittävimmistä uusista ulottuvuusksista ohjelmallisen ostamisessa verrattuna perinteiseen tapaan ostaa mediatilaa. Luultavasti mainonnan ohjelmallinen ostaminen ei olisi koskaan saavuttanut nykyistä suosiotaan ilman monipuolisia datan hyödyntämisen mahdollisuuksia.

Lue lisää