Relevant Audience laajenee Latinalaiseen Amerikkaan

2018/04/11

Buscador de Segmentos – Relevant Audience on Premium Datan markkinapaikka, jonka tavoitteena on tarjota korkealaatuista segmentoitua dataa mainostajille hyödynnettäväksi ohjelmallisesti ostetuissa kampanjoissa. Datan lähteet ovat paikallisia julkaisijoita ja muita datan tarjoajia, jotka tarjoavat luotettavaa ja läpinäkyvää dataa ostettavaksi palvelumme kautta.

Relevant Digital on laajentanut jo Suomessa, Tanskassa ja Ruotsissa lanseeratun palvelun nyt myös Latinalaiseen Amerikkaan ja aloittanut yhteistyötä paikallisten julkaisijoiden ja toimistojen kanssa. Yhä useammat toimistot ja mainostajat ostavat mainoskampanjoita ohjelmallisesti myös tällä alueella ja kun otetaan huomioon alueella odotettu kasvu on aluevalinta vähintääkin jännittävä.

Latinalaisamerikkalainen seikkailu

Uusi latinalaisamerikkalainen seikkailu käynnistyy Perusta ja laajenee tulevina kuukausina lähialueille. Javier Kudo konsultointiyritys Technologist Mediasta kommentoi yhteistyötä:

”Meillä on sama näkemys ja tavoitteet kuin eurooppalaisilla kollegoillamme: datan markkinapaikan rakentaminen, jotta julkaisijat voisivat kaupallistaa yleisöään uudella tavalla; sekä mediatoimistojen auttaminen saavuttamaan parempia tuloksia kampanjoilla, jotka hyödyntävät paikallista ja luotettavaa dataa premium-sivustoista ja sovelluksista. ”

Olli Järvilehto, Relevant Digitalin Head of Data jatkaa: ”On jännittävää nähdä kasvava kiinnostus teknologiaamme ja palveluamme kohtaan. Olemme erittäin tyytyväisiä, että lähestymistapamme mainostajien tarpeisiin rakennettujen kohderyhmien mahdollistajana vetoaa myös Latinalaisessa Amerikassa.”

Relevant Audiencessa julkaistaan ensimmäiset yleisösegmentit yhteistyössä Grupo RPP:n kanssa, joka tavoittaa Perussa yli 13,9 miljoonaa* käyttäjää ja hallinnoi useita sivustoja; RPP Noticias, Studio 92, Capital, Oxígeno, Corazón, Felicidad ja La Zona online.

Miten löydän yleisösegmenttejä?

Helpottaaksemme Relevant Audiencen kohderyhmätarjonnan löytämistä eri osto-aluistoista olemme julkaisseet Segment Finderin. Segment Finderisita löydät tarjolla olevat segmenttimme ja voit filtteröidä niitä maan, segmentin tyypin ja IAB:n kiinnostuskategorioiden mukaan. Segment Finderista näet myös tarjolla olevien yleisösegmenttien koot ja datan iän. Klikkaamalla segmentin auki näet, millä hakusanalla segmentti löytyy osto-aluistoista (DoubleClick Bid Manager, Adform ja AppNexus). Perun segmenttejä pääset tutkimaan täältä.

Relevant Audience lanseerattiin pohjoismaisille markkinoille vuonna 2016 ja datan lähteet saavuttavat nyt yli 20 miljoonaa kävijää Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa. Lue lisää Relevant Audiencesta täältä.

*Lähde: Google Analytics (Oct. 2017)

Lue myös:

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää

Miten Demand Side Platform (DSP) toimii sekä esimerkkejä DSP alustoista

2019/02/27

Jotta mainontaa voidaan ostaa ohjelmallisesti tarvitaan DSP (demand-side platform) alusta, joka mahdollistaa mainosinventaarin ostamisen useasta eri lähteestä samanaikaisesti. Ostojärjestelmä on integroitu myyjän myyntijärjestelmään SSP (supply-side platform), jonka kautta julkaisija on asettanut mainostilaa ostettavaksi sivustoltaan.

Lue lisää

Useamman SSP:n ja Adserverin seuranta ja raportointi yhdessä järjestelmässä

2019/02/26

Useiden myyntijärjestelmien käyttäminen on osa miltei jokaisen median arkea, varsinkin ohjelmallisessa myynnissä. Teknologiakumppaneiden määrän kasvattaminen on välttämätöntä myynnin kasvun saavuttamiseksii, mutta samalla myynnin seuranta ja raportointi hankaloituu. Ratkaisimme haasteen kehittämällä työkalun, joka mahdollistaa usean SSP:n ja Adserverin seurannan ja raportoinnin yhdessä käyttöliittymässä.

Lue lisää

Relevant on muutakin kuin ad-techiä

2019/02/19

Relevant Digital Oy tunnetaan mainosteknologioita virittävänä talona ja tech-talkkia tulee viljeltyä varmasti välillä liikaakin. Mainospalvelimet, ohjelmallisen myymisen ja -ostamisen teknologiat ja niihin liittyvä osaaminen ovat tärkeä osa tarjoamaamme, mutta vain osa. Teknologia projektien lisäksi toteutamme säännöllisesti vaativia konsultointihankkeita.

Lue lisää