Relevant aloittaa yhteistyön Smart AdServerin kanssa Pohjoismaissa

2016/08/24


Relevant Partner 4 Media Oy aloittaa yhteistyön Smart AdServerin kanssa, joka on yksi alan johtavista digitaalisen mainonnanhallinnan alustoista. Sopimuksen myötä Relevant edustaa Smart Adserveriä yksinoikeudella Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa.

Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun alusta. Sen avulla julkaisija voi hallita digitaalista mainontaa kaikissa muodoissa (display, rich media, video, natiivi), kaikilla näytöillä (dektop, app, mobiili) ja kaikissa myyntikanavissa (suora, RTB, automated guaranteed) optimoiden saumattomasti parhaat mahdolliset tulot. Smart AdServer CEO, Cyrille Geffray selventää: “Kumppanuus Relevantin kanssa antaa meille eväät laajentaa hyvin dynaamiselle ja potentiaaliselle markkina-alueelle. Ainutlaatuinen alustamme yhdessä Relevantin ammattitaitoisen tiimin kanssa tarjoaa julkaisijoille loistavat työvälineet mainosinventaarin arvon ja tuottojen maksimointiin.”

Relevant auttaa asiakkaitaan kasvattamaan mainonnan tuottoja, lisäämään yleisön arvoa sekä luomaan uusia tulovirtoja. Relevant tarjoaa julkaisijoille työvälineitä ja palveluita, AdOpsia, konsultointia ja koulutusta. Relevantilla on laaja tuntemus verkkomainonnan kehittämiseen ja kaupallistamiseen tarvittavista työkaluista ja teknologioista. Petri Kokkonen, CEO, Relevant “Relevant on toiminut alalla jo yli vuosikymmenen. Meillä on laaja kokemus mainonnan jakelusta ja ohjelmallisesta kaupankäynnistä. Tarjoamme resursseja, mainonnan teknologioita, osaamista ja vankkaa kokemusta johtaville julkaisijoille Pohjoismaissa. Smart AdServerin laadukas tuote vahvistaa visiotamme ja tukee tavoitettamme laajentaa toimintaamme Pohjoismaissa.”

Smart AdServeristä
Smart AdServer perustettiin vuonna 2001. Se on ainoa riippumaton julkaisijapuolen suoramyyntiin ja ohjelmalliseen kaupankäyntiin tarkoitettu mainonnanhallinta alusta. Ainutlaatuinen kokonaisvaltainen lähestymistapa palauttaa kontrollin julkaisijalle ja auttaa uudistamaan ja optimoimaan tuottoja kaikissa kanavissa ja mainosmuodoissa – display, rich media, natiivi ja video – kaikilla näytöillä. Smart AdServerillä on 9 massa 150 työntekijää. Julkaisija- ja verkosto-asiakkaita on yhteensä yli 600 maailmanlaajuisesti. Mainoksia jaetaan yhteensä 30 000 sivustolle ja sovelluksiin. Julkaisijoista alustaa käyttää mm. Genesis Media, Axel Springer, Clarin, Telcel, SFR, Le Monde, Wine Enthusiast ja Ozy.com.

Relevantista
Relevant on perustettu vuonna 2011 ja sillä on toimistot Helsingissä, Kööpenhaminassa sekä edustus Oslossa. Yhteensä 20 työntekijällä on laaja tuntemus digitaalisen mainonnan kehittämisessä ja kaupallistamisessa hyödynnettäviin työkaluihin ja teknologioihin. Relevant on auttanut jo yli satoja online-media julkaisijoita ja lunastanut paikkansa alan johtavana kumppanina. Relevant palvelee päivittäin yhteensä yli 80 asiakasta. Osaaminen jakautuu kolmeen osa-alueeseen:

Lisensoitu teknologia – Relevant edustaa ja myy mainonnan- ja datanhallinnan teknologioita sekä järjestää koulutuksia ja tukee teknologioiden käytössä. Palvelut ja konsultointi – Palveluportfolio on olennainen osa Relevantin liiketoimintaa. Relevant tuottaa mm. AdOps palvelua, tukea ohjelmallisessa kaupankäynnissä ja muita hallintapalveluita sekä konsultointiprojekteja medioille. Omistettu teknologia – Relevant on tuottanut laajan valikoiman tuotteita asiakkailleen mm. ohjelmallisen mainonnan raportointityökalun (SuperInsight) sekä natiivimainonnan ja displayn itsepalvelu -ostotyökaluja.

Lisätiedot:
Relevant Partner 4 Media, Petri Kokkonen – petri.kokkonen@relevant.fi – +358 40 833 5077

Lue myös:

Millä korvaisimme kolmannen osapuolen evästeen?

2020/03/19

Google ilmoitti estävänsä kolmannen osapuolen evästeet Chrome selaimessa kahden vuoden kuluessa. Heti Googlen ilmoituksen jälkeen alkoivat spekulaatiot siitä, mikä tulee korvaamaan kolmannen osapuolen evästeet tulevaisuudessa. Näkemys tulevasta tuntuu vaihtelevan melko lailla sen mukaan kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee. Tässä tekstissä avaamme hieman Googlen visiota aiheen tiimoilta.

Lue lisää

Relevant Digitalin asiakastyytyväisyys

2020/03/06

Loppuvuodesta 2019 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt neljännen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Display kampanjan ostaminen Googlen kautta – Mitä eroa on Display & Video 360:n ja Google Adsin välillä?

2020/03/05

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjan ostamiseen kaksi vaihtoehtoa. Toinen on Google Adsin kautta ostettava Google Display Network. Ja toinen on vaativampaan käyttöön suunnattu Google Marketing Platformiin kuuluva alusta Display & Video 360, jonka kanssa yhdessä usein käytetään myös Campaign Manager (CM) alustaa. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Tapaa meidät näissä tapahtumissa vuonna 2020

2020/03/03

Tänä vuonna olemme paikalla ainakin näissä tapahtumissa. Jos olet itse osallistumassa ja haluat tavata meitä, olethan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Lue lisää

Miten Googlen kolmannen osapuolen evästeiden kieltäminen tulee vaikuttamaan digitaalisen markkinoinnin ekosysteemiin?

2020/02/03

Google ilmoitti päätöksestään estää kolmansien osapuolten evästeet Chrome selaimesta kahden vuoden kuluessa. Käytännössä tämä tulee tarkoittamaan sitä, että käyttäjädatan kerääminen ja mainonnan kohdentaminen tulee kokemaan ison muutoksen, sillä Chrome hallitsee lähes 70 prosenttia pöytäkoneiden selainmarkkinoista.

Lue lisää