Relevant aloittaa yhteistyön Smart AdServerin kanssa Pohjoismaissa

2016/08/24


Relevant Partner 4 Media Oy aloittaa yhteistyön Smart AdServerin kanssa, joka on yksi alan johtavista digitaalisen mainonnanhallinnan alustoista. Sopimuksen myötä Relevant edustaa Smart Adserveriä yksinoikeudella Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa.

Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun alusta. Sen avulla julkaisija voi hallita digitaalista mainontaa kaikissa muodoissa (display, rich media, video, natiivi), kaikilla näytöillä (dektop, app, mobiili) ja kaikissa myyntikanavissa (suora, RTB, automated guaranteed) optimoiden saumattomasti parhaat mahdolliset tulot. Smart AdServer CEO, Cyrille Geffray selventää: “Kumppanuus Relevantin kanssa antaa meille eväät laajentaa hyvin dynaamiselle ja potentiaaliselle markkina-alueelle. Ainutlaatuinen alustamme yhdessä Relevantin ammattitaitoisen tiimin kanssa tarjoaa julkaisijoille loistavat työvälineet mainosinventaarin arvon ja tuottojen maksimointiin.”

Relevant auttaa asiakkaitaan kasvattamaan mainonnan tuottoja, lisäämään yleisön arvoa sekä luomaan uusia tulovirtoja. Relevant tarjoaa julkaisijoille työvälineitä ja palveluita, AdOpsia, konsultointia ja koulutusta. Relevantilla on laaja tuntemus verkkomainonnan kehittämiseen ja kaupallistamiseen tarvittavista työkaluista ja teknologioista. Petri Kokkonen, CEO, Relevant “Relevant on toiminut alalla jo yli vuosikymmenen. Meillä on laaja kokemus mainonnan jakelusta ja ohjelmallisesta kaupankäynnistä. Tarjoamme resursseja, mainonnan teknologioita, osaamista ja vankkaa kokemusta johtaville julkaisijoille Pohjoismaissa. Smart AdServerin laadukas tuote vahvistaa visiotamme ja tukee tavoitettamme laajentaa toimintaamme Pohjoismaissa.”

Smart AdServeristä
Smart AdServer perustettiin vuonna 2001. Se on ainoa riippumaton julkaisijapuolen suoramyyntiin ja ohjelmalliseen kaupankäyntiin tarkoitettu mainonnanhallinta alusta. Ainutlaatuinen kokonaisvaltainen lähestymistapa palauttaa kontrollin julkaisijalle ja auttaa uudistamaan ja optimoimaan tuottoja kaikissa kanavissa ja mainosmuodoissa – display, rich media, natiivi ja video – kaikilla näytöillä. Smart AdServerillä on 9 massa 150 työntekijää. Julkaisija- ja verkosto-asiakkaita on yhteensä yli 600 maailmanlaajuisesti. Mainoksia jaetaan yhteensä 30 000 sivustolle ja sovelluksiin. Julkaisijoista alustaa käyttää mm. Genesis Media, Axel Springer, Clarin, Telcel, SFR, Le Monde, Wine Enthusiast ja Ozy.com.

Relevantista
Relevant on perustettu vuonna 2011 ja sillä on toimistot Helsingissä, Kööpenhaminassa sekä edustus Oslossa. Yhteensä 20 työntekijällä on laaja tuntemus digitaalisen mainonnan kehittämisessä ja kaupallistamisessa hyödynnettäviin työkaluihin ja teknologioihin. Relevant on auttanut jo yli satoja online-media julkaisijoita ja lunastanut paikkansa alan johtavana kumppanina. Relevant palvelee päivittäin yhteensä yli 80 asiakasta. Osaaminen jakautuu kolmeen osa-alueeseen:

Lisensoitu teknologia – Relevant edustaa ja myy mainonnan- ja datanhallinnan teknologioita sekä järjestää koulutuksia ja tukee teknologioiden käytössä. Palvelut ja konsultointi – Palveluportfolio on olennainen osa Relevantin liiketoimintaa. Relevant tuottaa mm. AdOps palvelua, tukea ohjelmallisessa kaupankäynnissä ja muita hallintapalveluita sekä konsultointiprojekteja medioille. Omistettu teknologia – Relevant on tuottanut laajan valikoiman tuotteita asiakkailleen mm. ohjelmallisen mainonnan raportointityökalun (SuperInsight) sekä natiivimainonnan ja displayn itsepalvelu -ostotyökaluja.

Lisätiedot:
Relevant Partner 4 Media, Petri Kokkonen – petri.kokkonen@relevant.fi – +358 40 833 5077

Lue myös:

Miten ostan mainontaa ohjelmallisesti?

2019/01/25

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan online-mainonnan automaatiota, jossa hyödynnetään järjestelmiä mainonnan ostamisessa. Järjestelmät tarjoavat työkalut online-näkyvyyden (display, mobiili, video, natiivi) reaaliaikaiseen ostamiseen, kohdentamiseen ja optimointiin. Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa myös reaaliaikaisen datan hyödyntämisen mainoskampanjassa.

Lue lisää

Kiinnitä huomioita näihin asiohin, kun haluat kasvattaa mainostilan myyntiä ohjelmallisesti

2019/01/23

Mainonnan ohjelmallisella myynnillä tarkoitetaan tyypillisesti verkkomainonnan myymistä ja ostamista usein täysin automatisoidusti erilaisia järjestelmiä hyödyntäen poiketen näin perinteisistä myynnin prosesseista, jotka sisältävät ihmisten välillä käytyjä neuvotteluita sekä tilausten käsittelyä. Mainonnan ohjelmallinen ostaminen on omaksuttu nopeasti eri markkinoilla, sillä se tekee mediatilan ostamisesta helpompaa, nopeampaa ja joustavampaa.

Lue lisää

Relevantin asiakastyytyväisyys

2019/01/22

Loppuvuodesta 2018 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt kolmannen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa dataa?

2019/01/14

Kohdennettu kampanja saavuttaa sille sopivimman yleisön, jolloin mainosnäyttöjen merkityksellisyys yleisölle kasvaa. Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava sopivalle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Markkina on pullollaan dataa, johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Mihin huomio kiinnittyy digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa 2019?

2018/12/19

Vuosi 2018 lähenee loppuaan ja katseet käännetään kohti uutta vuotta. Tyypillisesti tässä kohtaa arvaillaan, mitkä teemat nousevat kuumimmiksi puheenaiheiksi tulevana vuonna. Asensimme kristallipalloomme uuden päivityksen, tarkastelimme teen lehtien asemoitumista ja päädyimme siihen, että digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksen puuhamaassa puhutaan ainakin seuraavista teemoista alkavana vuonna 2019.

Lue lisää