Relevant aloittaa yhteistyön Smart AdServerin kanssa Pohjoismaissa

2016/08/24


Relevant Partner 4 Media Oy aloittaa yhteistyön Smart AdServerin kanssa, joka on yksi alan johtavista digitaalisen mainonnanhallinnan alustoista. Sopimuksen myötä Relevant edustaa Smart Adserveriä yksinoikeudella Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa.

Smart AdServer on riippumaton, julkaisijoihin keskittynyt täyden palvelun alusta. Sen avulla julkaisija voi hallita digitaalista mainontaa kaikissa muodoissa (display, rich media, video, natiivi), kaikilla näytöillä (dektop, app, mobiili) ja kaikissa myyntikanavissa (suora, RTB, automated guaranteed) optimoiden saumattomasti parhaat mahdolliset tulot. Smart AdServer CEO, Cyrille Geffray selventää: “Kumppanuus Relevantin kanssa antaa meille eväät laajentaa hyvin dynaamiselle ja potentiaaliselle markkina-alueelle. Ainutlaatuinen alustamme yhdessä Relevantin ammattitaitoisen tiimin kanssa tarjoaa julkaisijoille loistavat työvälineet mainosinventaarin arvon ja tuottojen maksimointiin.”

Relevant auttaa asiakkaitaan kasvattamaan mainonnan tuottoja, lisäämään yleisön arvoa sekä luomaan uusia tulovirtoja. Relevant tarjoaa julkaisijoille työvälineitä ja palveluita, AdOpsia, konsultointia ja koulutusta. Relevantilla on laaja tuntemus verkkomainonnan kehittämiseen ja kaupallistamiseen tarvittavista työkaluista ja teknologioista. Petri Kokkonen, CEO, Relevant “Relevant on toiminut alalla jo yli vuosikymmenen. Meillä on laaja kokemus mainonnan jakelusta ja ohjelmallisesta kaupankäynnistä. Tarjoamme resursseja, mainonnan teknologioita, osaamista ja vankkaa kokemusta johtaville julkaisijoille Pohjoismaissa. Smart AdServerin laadukas tuote vahvistaa visiotamme ja tukee tavoitettamme laajentaa toimintaamme Pohjoismaissa.”

Smart AdServeristä
Smart AdServer perustettiin vuonna 2001. Se on ainoa riippumaton julkaisijapuolen suoramyyntiin ja ohjelmalliseen kaupankäyntiin tarkoitettu mainonnanhallinta alusta. Ainutlaatuinen kokonaisvaltainen lähestymistapa palauttaa kontrollin julkaisijalle ja auttaa uudistamaan ja optimoimaan tuottoja kaikissa kanavissa ja mainosmuodoissa – display, rich media, natiivi ja video – kaikilla näytöillä. Smart AdServerillä on 9 massa 150 työntekijää. Julkaisija- ja verkosto-asiakkaita on yhteensä yli 600 maailmanlaajuisesti. Mainoksia jaetaan yhteensä 30 000 sivustolle ja sovelluksiin. Julkaisijoista alustaa käyttää mm. Genesis Media, Axel Springer, Clarin, Telcel, SFR, Le Monde, Wine Enthusiast ja Ozy.com.

Relevantista
Relevant on perustettu vuonna 2011 ja sillä on toimistot Helsingissä, Kööpenhaminassa sekä edustus Oslossa. Yhteensä 20 työntekijällä on laaja tuntemus digitaalisen mainonnan kehittämisessä ja kaupallistamisessa hyödynnettäviin työkaluihin ja teknologioihin. Relevant on auttanut jo yli satoja online-media julkaisijoita ja lunastanut paikkansa alan johtavana kumppanina. Relevant palvelee päivittäin yhteensä yli 80 asiakasta. Osaaminen jakautuu kolmeen osa-alueeseen:

Lisensoitu teknologia – Relevant edustaa ja myy mainonnan- ja datanhallinnan teknologioita sekä järjestää koulutuksia ja tukee teknologioiden käytössä. Palvelut ja konsultointi – Palveluportfolio on olennainen osa Relevantin liiketoimintaa. Relevant tuottaa mm. AdOps palvelua, tukea ohjelmallisessa kaupankäynnissä ja muita hallintapalveluita sekä konsultointiprojekteja medioille. Omistettu teknologia – Relevant on tuottanut laajan valikoiman tuotteita asiakkailleen mm. ohjelmallisen mainonnan raportointityökalun (SuperInsight) sekä natiivimainonnan ja displayn itsepalvelu -ostotyökaluja.

Lisätiedot:
Relevant Partner 4 Media, Petri Kokkonen – petri.kokkonen@relevant.fi – +358 40 833 5077

Lue myös:

Mitä kannattaa huomoida kun teet uudelleenkohdennusta eli retargetointia – viisi vinkkiä!

2020/06/16

Uudelleenkohdennus eli retargetointi tarkoittaa muistuttavien mainosten näyttämistä sivustolla jo vierailleille. Alkuun uudelleenkohdentamisessa pääsee melko helposti, mutta kannattaa silti kiinnittää huomiota muutamaan asiaan, jotta kampanjat toimisivat tehokkaasti. Kokosimme blogiimme viisi vinkkiä!

Lue lisää

5 tapaa tehdä yleisökohdennusta digitaalisessa markkinoinnissa

2020/05/13

Moni mainostaja miettii, miten voisi hyödyntää dataa markkinoinnissaan ja miten digimainonnasta saisi enemmän tehoja irti. Jotta potentiaalisia asiakkaita voidaan tavoittaa verkossa paremmin kannattaa alkuun tutustua erilaisiin tapoihin tehdä yleisökohdennusta ja sen jälkeen lähteä toteuttamaan itsellesi parhaiten soveltuvia vaihtoehtoja.

Lue lisää

Tilaajamyynnin kasvattamiseen: Piano – The digital business platform

2020/04/29

Piano auttaa medioita rakentamaan sitoutuneita yleisöjä sekä kasvattamaan tilausmyyntituottoja. Jos haluat ymmärtää paremmin yleisösi tarpeita, kasvattaa rekisteröityneiden käyttäjien määrää ja kehittää maksullisen sisällön strategiaa, Piano tarjoaa joustavat työkalut tavoitteiden saavuttamiseen.

Lue lisää

Consent Management Platform – Vaihtoehtoja IAB TCF:n noudattamiseksi

2020/04/22

Toimiala on sopinut, että TCF:n uusimman version 2.0 käytöstä tulee datakohdennetun mainonnan toimivuuden edellytys elokuun puolivälissä 2020. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ohjelmallisen ostamisen ja myymisen toimivuus edellyttää TCF:ää tukevan CMP:n käyttöönottoa 15.8.2020 mennessä.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin in-housing – edut, haasteet ja vaikutukset

2020/04/14

Digitaalisen markkinoinnin in-housingilla tarkoitetaan pääsääntöisesti sitä, että mainostajat kasvattavat omia kyvykkyyksiään digitaalisen markkinoinnin saralla hankimalla itselleen tarvittavat teknologiat ja osaamisen. Skaala on laaja. Joillekin yrityksille tämä voi tarkoittaa markkinointiteknologian ja datan omistajuutta, toisille sisällöntuotantoa, kolmansille kaikkea, sisältäen teknologian, tuotannon, mediasuunnittelun ja ostamisen.

Lue lisää