Strossle rakentaa natiivimainonnan verkostoa Suomeen – Relevant toimii yhteistyökumppanina

2016/04/28


Tukholmasta lähtöisin oleva sisällönsuosittelun ja natiivimainonnan ratkaisuihin erikoistunut Strossle aloittaa toimintansa Suomessa. Yrityksen tavoitteena on rakentaa Suomeen premium-medioiden natiivimainonnan verkosto, joka palvelee medioita ja mainostajia. Relevantin osaaminen ja resurssit tulevat vauhdittamaan Strosslen  rantautumista Suomeen.

Strossle perustettiin Tukholmassa 2013 ja yrityksestä on tullut yksi Pohjois-Euroopan nopeimmin kasvavista  natiivimainonnan teknologioiden tarjoajista.  Strosslen tekoäly personoi median sisällöt kävijäkohtaisesti, ja vie natiivimainokset mainosviestiä tukevan sisällön yhteyteen. Tämä lisää kävijöiden sitoutuneisuutta ja sivulatauksia sekä kasvattaa median tuottoja. Mainostajille Strossle tarjoaa tehokkaan kanavan suurten yleisöjen tavoittamiseen. Tällä hetkellä Strosslen teknologia on käytössä yli 500 julkaisijalla Pohjoismaissa, Hollannissa ja Espanjassa. Strossle tarjoaa päivittäin miljoonille ihmisille laadukkaampaa sisältöä ja mainontaa suositusten kautta.

Relevantin entinen toimitusjohtaja Kimmo Vihanto käynnistää Strossle Finland Oy:n toiminnan. Relevant on vahvasti mukana yrityksen toiminnassa ja tuottaa Strosslen asiakkaille tukea ja palveluita suomenkielellä.

”Kartoitimme huolellisesti Suomen markkinoille sopivat teknologiaratkaisut, ja Strossle erottui selkeästi joukosta teknologiansa ja konseptinsa puolesta. Sisällönsuosittelun lisäksi tulemme tarjoamaan medioille välineitä heidän tarjoamiensa sisältömarkkinoinnin ratkaisujen tukemiseksi ja tehostamiseksi. Natiivimainonnan myynnissä hyödynnetään ohjelmallisestaostamisesta ja sosiaalisesta mediasta tuttuja ostotapoja, jotta kaikenkokoiset mainostajat voivat ostaa mainontaa helposti. Suomessa natiivimainonta on uusi asia ja Facebook on ollut lähes ainoa vaihtoehto jaella kaupallisia sisältöjä helposti. Tulemme tarjoamaan sille laadukkaan ja kustannustehokkaan vaihtoehdon, jossa mainonta näkyy hyvässä ympäristössä, paikallisissa medioissa” Vihanto kertoo.

MTV on valinnut Strosslen sisällönsuosittelun alustaksi ensimmäisten joukossa Suomessa. ”Kiinnostus verkon natiivimainontaa kohtaan kasvaa jatkuvasti. Panostamme MTV:llä vahvasti oman natiivimainonnan tuotteen kehittämiseen, mutta samalla myös Strosslen kaltaiselle verkostolle on markkinassa selvä tilaus. Strossle -verkosto tuo markkinoijalle toimivan ja tavoittavan natiivimainonnan ratkaisun täyttäen oikeastaan ”tyhjän tilan” Suomen digimarkkinassa. Mielenkiinnolla olemme MTV:llä mukana seuraamassa ja auttamassa Strosslen rantautumista Suomeen.” Pasi Raassina toteaa (MTV, Head of Online Solutions).

Lisätiedot:
Kimmo Vihanto, MD of Strossle Finland
Tel: +358 550 3661
Email: etunimi.sukunimi@strossle.com

Lue myös:

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää

Miten Demand Side Platform (DSP) toimii sekä esimerkkejä DSP alustoista

2019/02/27

Jotta mainontaa voidaan ostaa ohjelmallisesti tarvitaan DSP (demand-side platform) alusta, joka mahdollistaa mainosinventaarin ostamisen useasta eri lähteestä samanaikaisesti. Ostojärjestelmä on integroitu myyjän myyntijärjestelmään SSP (supply-side platform), jonka kautta julkaisija on asettanut mainostilaa ostettavaksi sivustoltaan.

Lue lisää

Useamman SSP:n ja Adserverin seuranta ja raportointi yhdessä järjestelmässä

2019/02/26

Useiden myyntijärjestelmien käyttäminen on osa miltei jokaisen median arkea, varsinkin ohjelmallisessa myynnissä. Teknologiakumppaneiden määrän kasvattaminen on välttämätöntä myynnin kasvun saavuttamiseksii, mutta samalla myynnin seuranta ja raportointi hankaloituu. Ratkaisimme haasteen kehittämällä työkalun, joka mahdollistaa usean SSP:n ja Adserverin seurannan ja raportoinnin yhdessä käyttöliittymässä.

Lue lisää

Relevant on muutakin kuin ad-techiä

2019/02/19

Relevant Digital Oy tunnetaan mainosteknologioita virittävänä talona ja tech-talkkia tulee viljeltyä varmasti välillä liikaakin. Mainospalvelimet, ohjelmallisen myymisen ja -ostamisen teknologiat ja niihin liittyvä osaaminen ovat tärkeä osa tarjoamaamme, mutta vain osa. Teknologia projektien lisäksi toteutamme säännöllisesti vaativia konsultointihankkeita.

Lue lisää