Strossle rakentaa natiivimainonnan verkostoa Suomeen – Relevant toimii yhteistyökumppanina

2016/04/28


Tukholmasta lähtöisin oleva sisällönsuosittelun ja natiivimainonnan ratkaisuihin erikoistunut Strossle aloittaa toimintansa Suomessa. Yrityksen tavoitteena on rakentaa Suomeen premium-medioiden natiivimainonnan verkosto, joka palvelee medioita ja mainostajia. Relevantin osaaminen ja resurssit tulevat vauhdittamaan Strosslen  rantautumista Suomeen.

Strossle perustettiin Tukholmassa 2013 ja yrityksestä on tullut yksi Pohjois-Euroopan nopeimmin kasvavista  natiivimainonnan teknologioiden tarjoajista.  Strosslen tekoäly personoi median sisällöt kävijäkohtaisesti, ja vie natiivimainokset mainosviestiä tukevan sisällön yhteyteen. Tämä lisää kävijöiden sitoutuneisuutta ja sivulatauksia sekä kasvattaa median tuottoja. Mainostajille Strossle tarjoaa tehokkaan kanavan suurten yleisöjen tavoittamiseen. Tällä hetkellä Strosslen teknologia on käytössä yli 500 julkaisijalla Pohjoismaissa, Hollannissa ja Espanjassa. Strossle tarjoaa päivittäin miljoonille ihmisille laadukkaampaa sisältöä ja mainontaa suositusten kautta.

Relevantin entinen toimitusjohtaja Kimmo Vihanto käynnistää Strossle Finland Oy:n toiminnan. Relevant on vahvasti mukana yrityksen toiminnassa ja tuottaa Strosslen asiakkaille tukea ja palveluita suomenkielellä.

”Kartoitimme huolellisesti Suomen markkinoille sopivat teknologiaratkaisut, ja Strossle erottui selkeästi joukosta teknologiansa ja konseptinsa puolesta. Sisällönsuosittelun lisäksi tulemme tarjoamaan medioille välineitä heidän tarjoamiensa sisältömarkkinoinnin ratkaisujen tukemiseksi ja tehostamiseksi. Natiivimainonnan myynnissä hyödynnetään ohjelmallisestaostamisesta ja sosiaalisesta mediasta tuttuja ostotapoja, jotta kaikenkokoiset mainostajat voivat ostaa mainontaa helposti. Suomessa natiivimainonta on uusi asia ja Facebook on ollut lähes ainoa vaihtoehto jaella kaupallisia sisältöjä helposti. Tulemme tarjoamaan sille laadukkaan ja kustannustehokkaan vaihtoehdon, jossa mainonta näkyy hyvässä ympäristössä, paikallisissa medioissa” Vihanto kertoo.

MTV on valinnut Strosslen sisällönsuosittelun alustaksi ensimmäisten joukossa Suomessa. ”Kiinnostus verkon natiivimainontaa kohtaan kasvaa jatkuvasti. Panostamme MTV:llä vahvasti oman natiivimainonnan tuotteen kehittämiseen, mutta samalla myös Strosslen kaltaiselle verkostolle on markkinassa selvä tilaus. Strossle -verkosto tuo markkinoijalle toimivan ja tavoittavan natiivimainonnan ratkaisun täyttäen oikeastaan ”tyhjän tilan” Suomen digimarkkinassa. Mielenkiinnolla olemme MTV:llä mukana seuraamassa ja auttamassa Strosslen rantautumista Suomeen.” Pasi Raassina toteaa (MTV, Head of Online Solutions).

Lisätiedot:
Kimmo Vihanto, MD of Strossle Finland
Tel: +358 550 3661
Email: etunimi.sukunimi@strossle.com

Lue myös:

Tutkimus kohderyhmien käytöstä mainonnassa

2019/06/13

Kohderyhmien käyttäminen digitaalisessa mainonnassa on yleistynyt. Keskustelua on viime aikoina käyty paljon mm. datan laadun ja läpinäkyvyyden ympärillä. Kartoittaaksemme tarkemmin suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohderyhmien käytöstä mainonnassa pyydämme teitä vastaamaan lyhyeen kyselyyn.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää

Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja Petri Kokkonen edustamaan Suomea IAB Europen hallitukseen

2019/06/04

Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.

Lue lisää

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää