Strossle rakentaa natiivimainonnan verkostoa Suomeen – Relevant toimii yhteistyökumppanina

2016/04/28


Tukholmasta lähtöisin oleva sisällönsuosittelun ja natiivimainonnan ratkaisuihin erikoistunut Strossle aloittaa toimintansa Suomessa. Yrityksen tavoitteena on rakentaa Suomeen premium-medioiden natiivimainonnan verkosto, joka palvelee medioita ja mainostajia. Relevantin osaaminen ja resurssit tulevat vauhdittamaan Strosslen  rantautumista Suomeen.

Strossle perustettiin Tukholmassa 2013 ja yrityksestä on tullut yksi Pohjois-Euroopan nopeimmin kasvavista  natiivimainonnan teknologioiden tarjoajista.  Strosslen tekoäly personoi median sisällöt kävijäkohtaisesti, ja vie natiivimainokset mainosviestiä tukevan sisällön yhteyteen. Tämä lisää kävijöiden sitoutuneisuutta ja sivulatauksia sekä kasvattaa median tuottoja. Mainostajille Strossle tarjoaa tehokkaan kanavan suurten yleisöjen tavoittamiseen. Tällä hetkellä Strosslen teknologia on käytössä yli 500 julkaisijalla Pohjoismaissa, Hollannissa ja Espanjassa. Strossle tarjoaa päivittäin miljoonille ihmisille laadukkaampaa sisältöä ja mainontaa suositusten kautta.

Relevantin entinen toimitusjohtaja Kimmo Vihanto käynnistää Strossle Finland Oy:n toiminnan. Relevant on vahvasti mukana yrityksen toiminnassa ja tuottaa Strosslen asiakkaille tukea ja palveluita suomenkielellä.

”Kartoitimme huolellisesti Suomen markkinoille sopivat teknologiaratkaisut, ja Strossle erottui selkeästi joukosta teknologiansa ja konseptinsa puolesta. Sisällönsuosittelun lisäksi tulemme tarjoamaan medioille välineitä heidän tarjoamiensa sisältömarkkinoinnin ratkaisujen tukemiseksi ja tehostamiseksi. Natiivimainonnan myynnissä hyödynnetään ohjelmallisestaostamisesta ja sosiaalisesta mediasta tuttuja ostotapoja, jotta kaikenkokoiset mainostajat voivat ostaa mainontaa helposti. Suomessa natiivimainonta on uusi asia ja Facebook on ollut lähes ainoa vaihtoehto jaella kaupallisia sisältöjä helposti. Tulemme tarjoamaan sille laadukkaan ja kustannustehokkaan vaihtoehdon, jossa mainonta näkyy hyvässä ympäristössä, paikallisissa medioissa” Vihanto kertoo.

MTV on valinnut Strosslen sisällönsuosittelun alustaksi ensimmäisten joukossa Suomessa. ”Kiinnostus verkon natiivimainontaa kohtaan kasvaa jatkuvasti. Panostamme MTV:llä vahvasti oman natiivimainonnan tuotteen kehittämiseen, mutta samalla myös Strosslen kaltaiselle verkostolle on markkinassa selvä tilaus. Strossle -verkosto tuo markkinoijalle toimivan ja tavoittavan natiivimainonnan ratkaisun täyttäen oikeastaan ”tyhjän tilan” Suomen digimarkkinassa. Mielenkiinnolla olemme MTV:llä mukana seuraamassa ja auttamassa Strosslen rantautumista Suomeen.” Pasi Raassina toteaa (MTV, Head of Online Solutions).

Lisätiedot:
Kimmo Vihanto, MD of Strossle Finland
Tel: +358 550 3661
Email: etunimi.sukunimi@strossle.com

Lue myös:

Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datapalvelun NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Lue lisää

Kasvava trendi: digitaalisen markkinoinnin in-housing

2018/11/27

Keskustelu mainostajien halusta ja tarpeesta kerätä digitaalisen markkinoinnin langanpäät omiin käsiin käy kuumana. IAB Europen raportin mukaan eurooppalaisista mainostajista jopa 54 % in-housaa mainonnan ohjelmallisen ostamisen kuluvana vuonna ja hulppeat 43 % jäljelle jäävistä harkitsee in-housaamista. Sama trendi nousee vahvasti esille myös Suomessa, yhä useampi mainostaja kokeilee, tai ainakin harkitsee erilaisia malleja digitaalisen markkinoinnin tuottamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Relevantin Petri Kokkonen IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

2018/11/26

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 21.11. uuden hallituksen. Puheenjohtajakseen hallitus valitsi Relevantin toimitusjohtajan Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen Sanomilta. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Lue lisää

Header Bidding tekniikat mainonnan ohjelmallisessa myynnissä

2018/11/17

Header bidding on mainonnan ohjelmallisen myynnin tekniikka, jonka avulla julkaisija tarjoaa mainosnäyttöä samanaikaisesti usealle taholle ennen kuin mainoskutsu lähetetään julkaisijan palvelimelle. Ideana on että mainostila voidaan myydä sille lähteelle, joka maksaa siitä parhaan hinnan.

Lue lisää

Millaista on työ AdOpsissa?

2018/11/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista.

Lue lisää