Strossle rakentaa natiivimainonnan verkostoa Suomeen – Relevant toimii yhteistyökumppanina

2016/04/28


Tukholmasta lähtöisin oleva sisällönsuosittelun ja natiivimainonnan ratkaisuihin erikoistunut Strossle aloittaa toimintansa Suomessa. Yrityksen tavoitteena on rakentaa Suomeen premium-medioiden natiivimainonnan verkosto, joka palvelee medioita ja mainostajia. Relevantin osaaminen ja resurssit tulevat vauhdittamaan Strosslen  rantautumista Suomeen.

Strossle perustettiin Tukholmassa 2013 ja yrityksestä on tullut yksi Pohjois-Euroopan nopeimmin kasvavista  natiivimainonnan teknologioiden tarjoajista.  Strosslen tekoäly personoi median sisällöt kävijäkohtaisesti, ja vie natiivimainokset mainosviestiä tukevan sisällön yhteyteen. Tämä lisää kävijöiden sitoutuneisuutta ja sivulatauksia sekä kasvattaa median tuottoja. Mainostajille Strossle tarjoaa tehokkaan kanavan suurten yleisöjen tavoittamiseen. Tällä hetkellä Strosslen teknologia on käytössä yli 500 julkaisijalla Pohjoismaissa, Hollannissa ja Espanjassa. Strossle tarjoaa päivittäin miljoonille ihmisille laadukkaampaa sisältöä ja mainontaa suositusten kautta.

Relevantin entinen toimitusjohtaja Kimmo Vihanto käynnistää Strossle Finland Oy:n toiminnan. Relevant on vahvasti mukana yrityksen toiminnassa ja tuottaa Strosslen asiakkaille tukea ja palveluita suomenkielellä.

”Kartoitimme huolellisesti Suomen markkinoille sopivat teknologiaratkaisut, ja Strossle erottui selkeästi joukosta teknologiansa ja konseptinsa puolesta. Sisällönsuosittelun lisäksi tulemme tarjoamaan medioille välineitä heidän tarjoamiensa sisältömarkkinoinnin ratkaisujen tukemiseksi ja tehostamiseksi. Natiivimainonnan myynnissä hyödynnetään ohjelmallisestaostamisesta ja sosiaalisesta mediasta tuttuja ostotapoja, jotta kaikenkokoiset mainostajat voivat ostaa mainontaa helposti. Suomessa natiivimainonta on uusi asia ja Facebook on ollut lähes ainoa vaihtoehto jaella kaupallisia sisältöjä helposti. Tulemme tarjoamaan sille laadukkaan ja kustannustehokkaan vaihtoehdon, jossa mainonta näkyy hyvässä ympäristössä, paikallisissa medioissa” Vihanto kertoo.

MTV on valinnut Strosslen sisällönsuosittelun alustaksi ensimmäisten joukossa Suomessa. ”Kiinnostus verkon natiivimainontaa kohtaan kasvaa jatkuvasti. Panostamme MTV:llä vahvasti oman natiivimainonnan tuotteen kehittämiseen, mutta samalla myös Strosslen kaltaiselle verkostolle on markkinassa selvä tilaus. Strossle -verkosto tuo markkinoijalle toimivan ja tavoittavan natiivimainonnan ratkaisun täyttäen oikeastaan ”tyhjän tilan” Suomen digimarkkinassa. Mielenkiinnolla olemme MTV:llä mukana seuraamassa ja auttamassa Strosslen rantautumista Suomeen.” Pasi Raassina toteaa (MTV, Head of Online Solutions).

Lisätiedot:
Kimmo Vihanto, MD of Strossle Finland
Tel: +358 550 3661
Email: etunimi.sukunimi@strossle.com

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Dmexco järjestetään jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Tänä vuonna Relevantilla on Kölnissä oma osasto uusille innovaatioille omistetussa Future Parkissa. Osastomme löytyy Hallista 9 paikalta C-032a. Jos olet tulossa paikan päälle tule ihmeessä käymään. Voit myös sopia ennakkoon tapaamisen Ollin, Petrin tai Ronnyn kanssa.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää