Natiivimainonnassa on kyse jakelusta – ”Sisältö ilman kunnollista jakelua on arvotonta”

2018/04/01

Strosslen Rickard Lawson uskoo, että mainonta, joka ei häiritse, yleistyy tulevaisuudessa.

Kun Google ja Facebook korostavat käyttäjäystävällisyyttä, natiivimainonta voittaa, kertoo sisällön suositteluun ja natiivimainontaan erikoistuneen Strosslen julkaisijasuhteista vastaava johtaja Rickard Lawson. Hän puhui IAB:n järjestämässä tapahtumassa natiivimainonnan trendeistä. Lawsonin mielestä natiivimainonnan ominaisuudet korostuvat, kun jätit pyrkivät siivoamaan palveluitaan käyttäjäystävällisemmäksi. Google on ilmoittautunut puuttuvansa ärsyttävään, päällekäyvään mainontaan, ja Facebook on alkanut korostaa käyttäjien ja yhteisöjen roolia.

”Mainonta, joka ei häiritse, yleistyy”, Lawson toteaa.

Lawsonin ennuste ei eroa muista markkinointitrendien kehitysoletuksista: mobiilin suosio kasvaa ja millenniaalien sekä sitä nuoremman Z-sukupolven käyttäytyminen pitää ottaa huomioon markkinoinnissa. Lawson on vakuuttunut siitä, että lisätyn todellisuuden suosio kasvaa natiivimainonnassa. Käyttäjäkokemusta syventävä sisältö yleistyy. Esimerkiksi Lawson nostaa Wall Street Journalissa julkaistun ja Netflixin tuottaman Narcos-sarjan natiivimainoksen Cocaineconomics: Lehden verkkosivuilla on huumeparoni Pablo Escobaria ja kokaiinibisnestä käsittelevä artikkelisarja, joka sisältää interaktiivisia karttoja, taulukoita ja sarjan trailereita.

Lawson alleviivaa, että natiivimainonnassa on kyse enemmänkin jakelusta kuin varsinaisesta markkinoinnista. Natiivimainonnassa 70 prosenttia budjetista pitäisi valua jakeluun, 20 prosenttia sisällön luomiseen ja 10 prosenttia tulosten analysointiin.

”Sisältö ilman kunnollista jakelua on arvotonta”, Lawson sanoo.

Lähde: Artikkeli on julkastu Marmaissa 26.3.2018.

Lisätietoja Strosslesta:

Lauri Loikkanen +358 40 172 8951 / lauri.loikkanen(a)strossle.com

Strossle on sisällön suositteluun ja natiivimainontaan erikoistunut kumppani. Strosslen teknologia luo jokaisesta sivulatauksesta kävijälle personoidun mediakokemuksen. Mainostajalle Strossle tarjoaa luonnollisen ja tehokkaan jakelukanavan omille sisällöille laadukkaissa suomalaisissa medioissa. Erityisen tehokkaan mainonnasta tekee Strosslen kyky kohdistaa mainokset kävijädataan perustuen sekä se, että mainokset näkyvät aina median luonnollisen sisällön yhteydessä. Tällä hetkellä Strosslen teknologia on käytössä yli 500 julkaisijalla Pohjoismaissa, Hollannissa ja Espanjassa.

Lue myös:

Mitä ovat 1st, 2nd ja 3rd party data ja miten niitä voidaan hyödyntää markkinoinnissa?

2019/11/29

Data on yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin vetureista. Markkinoijan yksi suurimmista haasteista kiteytyykin datan ymmärtämiseen, priorisointiin sekä käyttökelpoiseksi saattamiseen. Se minkälaisesta datasta on sinulle markkinoijana eniten hyötyä riippuu nykytilanteesta sekä tavoitteistasi.

Lue lisää

Ketä TCF 2.0 koskee, mitä pitää tehdä ja missä mennään nyt?

2019/11/27

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan (tai kiellon) välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille. Yhteiselle standardille on tarve, koska markkinassa toimii suuri joukko dataa hyödyntäviä toimijoita.

Lue lisää

MTVuutiset.fi liittyy Relevant Audienceen, josta tulee Suomen suurin riippumaton datamarkkinapaikka

2019/11/21

MTVuutiset.fi liittyy Suomen suurimpaan riippumattomaan datamarkkinapaikkaan Relevant Audienceen. Se käsittää tällä hetkellä 18 miljoonaa uniikkia selainta, sekä 500 miljoonaa datakeräystapahtumaa kuukaudessa.

Lue lisää

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää