MTVuutiset.fi liittyy Relevant Audienceen, josta tulee Suomen suurin riippumaton datamarkkinapaikka

2019/11/21

MTV ja Aller perustivat yhteisen datamarkkinapaikan vuonna 2016. Nyt yritykset ovat kuitenkin päättäneet lopettaa yhteistyön ja MTVuutiset.fi liittyy Suomen suurimpaan riippumattomaan datamarkkinapaikkaan Relevant Audienceen. Se käsittää tällä hetkellä 18 miljoonaa uniikkia selainta, sekä 500 miljoonaa datakeräystapahtumaa kuukaudessa.

MTV:n tuotekehitysjohtaja Saku Sahramies kommentoi heidän päätöstään liittyä Relevant Audienceen näin: ”Teimme pitkään datayhteistyötä Allerin kanssa. Lähdimme ennakkoluulottomasti kokeilemaan kahden julkaisijan mallia ja olemme saaneet siitä arvokkaita oppeja. Merkittävämpiä syitä liittyä Relevant Audienceen ovat skaala ja datan monipuolisuus. Audiencessa olevat julkaisijat luovat yhdessä erinomaisen kombinaation. Me taas tuomme tähän hyvän lisän isolla ja monipuolisella uutissivustolla. Lisäbonuksena on yhteinen arvomaailma – meille datan luotettavuus ja läpinäkyvyys ovat erittäin tärkeitä asioita.”

Sahramiehen mukaan Relevant on kyvykäs kaupallistamaan Audiencen, sillä datamarkkinapaikalla tulee olla mielenkiintoiset ja laadukkaat valmissegmentit myynnissä. Lisäksi merkittäville asiakkuuksille täytyy pystyä tarjoamaan tarkoin räätälöidyt segmentit tukemaan heidän liiketoimintaansa. Yhteistyö Relevantin kanssa koskee MTVuutiset.fi:n voimakkaasti kasvavaa uutispalvelua. Relevant Audience -yhteistyön lisäksi MTV jatkaa omaa datamyyntiä Adformissa MTV-Audience-nimellä sekä kehittää omaa datakyvykkyyttään erityisesti kirjatumisella tunnistettujen kuluttajien saralla.

Relevant Digitalin Head of Data Olli Järvilehto on tyytyväinen MTVuutiset.fi:n liittymisestä Relevant Audienceen. “Olen erittäin iloinen, että MTVuutiset.fi päätti liittyä mukaan Relevant Audienceen ja odotan yhteistyötä innolla. Tämä mahdollistaa entistä parempien ja kattavampien yleisöjen luomisen mainostajien hyödynnettäväksi, jonka avulla he pystyvät tehostamaan digitaalista mainontaansa ja saamaan paremman ROI:n. 

Datamarkkinan 10-15% vuosikasvua draivaa ohjelmallinen ostaminen sekä laadukkaan datan merkitys uusasiakashankinnassa. Näemmekin, että mainostajille räätälöidyt segmentit ovat kovassa nousussa. Myös suomalaiset BtoB-yritykset ovat viimein nähneet datan mahdollisuudet – yrityssegmenttimme kasvaa tasaisesti.”

Lisätietoja:

MTV: Saku Sahramies, +358 40 834 5586

Relevant Audience: Olli Järvilehto, +358 44 378 8037


Lue myös:

Mitä ovat 1st, 2nd ja 3rd party data ja miten niitä voidaan hyödyntää markkinoinnissa?

2019/11/29

Data on yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin vetureista. Markkinoijan yksi suurimmista haasteista kiteytyykin datan ymmärtämiseen, priorisointiin sekä käyttökelpoiseksi saattamiseen. Se minkälaisesta datasta on sinulle markkinoijana eniten hyötyä riippuu nykytilanteesta sekä tavoitteistasi.

Lue lisää

Ketä TCF 2.0 koskee, mitä pitää tehdä ja missä mennään nyt?

2019/11/27

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan (tai kiellon) välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille. Yhteiselle standardille on tarve, koska markkinassa toimii suuri joukko dataa hyödyntäviä toimijoita.

Lue lisää

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää