MTVuutiset.fi liittyy Relevant Audienceen, josta tulee Suomen suurin riippumaton datamarkkinapaikka

2019/11/21

MTV ja Aller perustivat yhteisen datamarkkinapaikan vuonna 2016. Nyt yritykset ovat kuitenkin päättäneet lopettaa yhteistyön ja MTVuutiset.fi liittyy Suomen suurimpaan riippumattomaan datamarkkinapaikkaan Relevant Audienceen. Se käsittää tällä hetkellä 18 miljoonaa uniikkia selainta, sekä 500 miljoonaa datakeräystapahtumaa kuukaudessa.

MTV:n tuotekehitysjohtaja Saku Sahramies kommentoi heidän päätöstään liittyä Relevant Audienceen näin: ”Teimme pitkään datayhteistyötä Allerin kanssa. Lähdimme ennakkoluulottomasti kokeilemaan kahden julkaisijan mallia ja olemme saaneet siitä arvokkaita oppeja. Merkittävämpiä syitä liittyä Relevant Audienceen ovat skaala ja datan monipuolisuus. Audiencessa olevat julkaisijat luovat yhdessä erinomaisen kombinaation. Me taas tuomme tähän hyvän lisän isolla ja monipuolisella uutissivustolla. Lisäbonuksena on yhteinen arvomaailma – meille datan luotettavuus ja läpinäkyvyys ovat erittäin tärkeitä asioita.”

Sahramiehen mukaan Relevant on kyvykäs kaupallistamaan Audiencen, sillä datamarkkinapaikalla tulee olla mielenkiintoiset ja laadukkaat valmissegmentit myynnissä. Lisäksi merkittäville asiakkuuksille täytyy pystyä tarjoamaan tarkoin räätälöidyt segmentit tukemaan heidän liiketoimintaansa. Yhteistyö Relevantin kanssa koskee MTVuutiset.fi:n voimakkaasti kasvavaa uutispalvelua. Relevant Audience -yhteistyön lisäksi MTV jatkaa omaa datamyyntiä Adformissa MTV-Audience-nimellä sekä kehittää omaa datakyvykkyyttään erityisesti kirjatumisella tunnistettujen kuluttajien saralla.

Relevant Digitalin Head of Data Olli Järvilehto on tyytyväinen MTVuutiset.fi:n liittymisestä Relevant Audienceen. “Olen erittäin iloinen, että MTVuutiset.fi päätti liittyä mukaan Relevant Audienceen ja odotan yhteistyötä innolla. Tämä mahdollistaa entistä parempien ja kattavampien yleisöjen luomisen mainostajien hyödynnettäväksi, jonka avulla he pystyvät tehostamaan digitaalista mainontaansa ja saamaan paremman ROI:n. 

Datamarkkinan 10-15% vuosikasvua draivaa ohjelmallinen ostaminen sekä laadukkaan datan merkitys uusasiakashankinnassa. Näemmekin, että mainostajille räätälöidyt segmentit ovat kovassa nousussa. Myös suomalaiset BtoB-yritykset ovat viimein nähneet datan mahdollisuudet – yrityssegmenttimme kasvaa tasaisesti.”

Lisätietoja:

MTV: Saku Sahramies, +358 40 834 5586

Relevant Audience: Olli Järvilehto, +358 44 378 8037


Lue myös:

Miten Googlen kolmannen osapuolen evästeiden kieltäminen tulee vaikuttamaan digitaalisen markkinoinnin ekosysteemiin?

2020/02/03

Google ilmoitti päätöksestään estää kolmansien osapuolten evästeet Chrome selaimesta kahden vuoden kuluessa. Käytännössä tämä tulee tarkoittamaan sitä, että käyttäjädatan kerääminen ja mainonnan kohdentaminen tulee kokemaan ison muutoksen, sillä Chrome hallitsee lähes 70 prosenttia pöytäkoneiden selainmarkkinoista.

Lue lisää

Digitaalinen markkinointi 2020 – mikä tänä vuonna on pinnalla? 

2020/02/03

Tyypillisesti alkuvuodesta arvaillaan, mitkä teemat nousevat digitaalisessa markkinonnissa kuumimmiksi puheenaiheiksi kuluvan vuoden aikana. Mikä on jo muuttanut digitaalista maailmaa ja mikä häämöttää nurkan takana? Mihin kysymyksiin etsitään kuumeisesti vastauksia?

Lue lisää

Miksi ostaa mainontaa ohjelmallisesti?

2020/01/20

Mainostajan näkökulmasta mainonnan ohjelmallisella ostamisella haetaan erityisesti tehokkuutta ja datan hyödyntämisen rooli korostuu. Mainonnan ohjelmallinen ostaminen tarjoaakin paljon hyötyjä mainostajalle, keräsimme tähän keskeisimpiä.

Lue lisää

Mitä ovat 1st, 2nd ja 3rd party data ja miten niitä voidaan hyödyntää markkinoinnissa?

2019/11/29

Data on yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin vetureista. Markkinoijan yksi suurimmista haasteista kiteytyykin datan ymmärtämiseen, priorisointiin sekä käyttökelpoiseksi saattamiseen. Se minkälaisesta datasta on sinulle markkinoijana eniten hyötyä riippuu nykytilanteesta sekä tavoitteistasi.

Lue lisää

Ketä TCF 2.0 koskee, mitä pitää tehdä ja missä mennään nyt?

2019/11/27

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan (tai kiellon) välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille. Yhteiselle standardille on tarve, koska markkinassa toimii suuri joukko dataa hyödyntäviä toimijoita.

Lue lisää