MTVuutiset.fi liittyy Relevant Audienceen, josta tulee Suomen suurin riippumaton datamarkkinapaikka

2019/11/21

MTV ja Aller perustivat yhteisen datamarkkinapaikan vuonna 2016. Nyt yritykset ovat kuitenkin päättäneet lopettaa yhteistyön ja MTVuutiset.fi liittyy Suomen suurimpaan riippumattomaan datamarkkinapaikkaan Relevant Audienceen. Se käsittää tällä hetkellä 18 miljoonaa uniikkia selainta, sekä 500 miljoonaa datakeräystapahtumaa kuukaudessa.

MTV:n tuotekehitysjohtaja Saku Sahramies kommentoi heidän päätöstään liittyä Relevant Audienceen näin: ”Teimme pitkään datayhteistyötä Allerin kanssa. Lähdimme ennakkoluulottomasti kokeilemaan kahden julkaisijan mallia ja olemme saaneet siitä arvokkaita oppeja. Merkittävämpiä syitä liittyä Relevant Audienceen ovat skaala ja datan monipuolisuus. Audiencessa olevat julkaisijat luovat yhdessä erinomaisen kombinaation. Me taas tuomme tähän hyvän lisän isolla ja monipuolisella uutissivustolla. Lisäbonuksena on yhteinen arvomaailma – meille datan luotettavuus ja läpinäkyvyys ovat erittäin tärkeitä asioita.”

Sahramiehen mukaan Relevant on kyvykäs kaupallistamaan Audiencen, sillä datamarkkinapaikalla tulee olla mielenkiintoiset ja laadukkaat valmissegmentit myynnissä. Lisäksi merkittäville asiakkuuksille täytyy pystyä tarjoamaan tarkoin räätälöidyt segmentit tukemaan heidän liiketoimintaansa. Yhteistyö Relevantin kanssa koskee MTVuutiset.fi:n voimakkaasti kasvavaa uutispalvelua. Relevant Audience -yhteistyön lisäksi MTV jatkaa omaa datamyyntiä Adformissa MTV-Audience-nimellä sekä kehittää omaa datakyvykkyyttään erityisesti kirjatumisella tunnistettujen kuluttajien saralla.

Relevant Digitalin Head of Data Olli Järvilehto on tyytyväinen MTVuutiset.fi:n liittymisestä Relevant Audienceen. “Olen erittäin iloinen, että MTVuutiset.fi päätti liittyä mukaan Relevant Audienceen ja odotan yhteistyötä innolla. Tämä mahdollistaa entistä parempien ja kattavampien yleisöjen luomisen mainostajien hyödynnettäväksi, jonka avulla he pystyvät tehostamaan digitaalista mainontaansa ja saamaan paremman ROI:n. 

Datamarkkinan 10-15% vuosikasvua draivaa ohjelmallinen ostaminen sekä laadukkaan datan merkitys uusasiakashankinnassa. Näemmekin, että mainostajille räätälöidyt segmentit ovat kovassa nousussa. Myös suomalaiset BtoB-yritykset ovat viimein nähneet datan mahdollisuudet – yrityssegmenttimme kasvaa tasaisesti.”

Lisätietoja:

MTV: Saku Sahramies, +358 40 834 5586

Relevant Audience: Olli Järvilehto, +358 44 378 8037


Lue myös:

5 tapaa tehdä yleisökohdennusta digitaalisessa markkinoinnissa

2020/05/13

Moni mainostaja miettii, miten voisi hyödyntää dataa markkinoinnissaan ja miten digimainonnasta saisi enemmän tehoja irti. Jotta potentiaalisia asiakkaita voidaan tavoittaa verkossa paremmin kannattaa alkuun tutustua erilaisiin tapoihin tehdä yleisökohdennusta ja sen jälkeen lähteä toteuttamaan itsellesi parhaiten soveltuvia vaihtoehtoja.

Lue lisää

Tilaajamyynnin kasvattamiseen: Piano – The digital business platform

2020/04/29

Piano auttaa medioita rakentamaan sitoutuneita yleisöjä sekä kasvattamaan tilausmyyntituottoja. Jos haluat ymmärtää paremmin yleisösi tarpeita, kasvattaa rekisteröityneiden käyttäjien määrää ja kehittää maksullisen sisällön strategiaa, Piano tarjoaa joustavat työkalut tavoitteiden saavuttamiseen.

Lue lisää

Consent Management Platform – Vaihtoehtoja IAB TCF:n noudattamiseksi

2020/04/22

Toimiala on sopinut, että TCF:n uusimman version 2.0 käytöstä tulee datakohdennetun mainonnan toimivuuden edellytys elokuun puolivälissä 2020. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ohjelmallisen ostamisen ja myymisen toimivuus edellyttää TCF:ää tukevan CMP:n käyttöönottoa 15.8.2020 mennessä.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin in-housing – edut, haasteet ja vaikutukset

2020/04/14

Digitaalisen markkinoinnin in-housingilla tarkoitetaan pääsääntöisesti sitä, että mainostajat kasvattavat omia kyvykkyyksiään digitaalisen markkinoinnin saralla hankimalla itselleen tarvittavat teknologiat ja osaamisen. Skaala on laaja. Joillekin yrityksille tämä voi tarkoittaa markkinointiteknologian ja datan omistajuutta, toisille sisällöntuotantoa, kolmansille kaikkea, sisältäen teknologian, tuotannon, mediasuunnittelun ja ostamisen.

Lue lisää

Datan rooli ja mahdollisuudet ohjelmallisessa ostamisessa

2020/04/07

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan mediatilan ostamista järjestelmän avulla. Data on varmasti yksi merkittävimmistä uusista ulottuvuusksista ohjelmallisen ostamisessa verrattuna perinteiseen tapaan ostaa mediatilaa. Luultavasti mainonnan ohjelmallinen ostaminen ei olisi koskaan saavuttanut nykyistä suosiotaan ilman monipuolisia datan hyödyntämisen mahdollisuuksia.

Lue lisää