Relevant on muutakin kuin ad-techiä

2019/02/19

Relevant Digital Oy tunnetaan mainosteknologioita virittävänä talona ja tech-talkkia tulee viljeltyä varmasti välillä liikaakin. Mainospalvelimet, ohjelmallisen myymisen ja -ostamisen teknologiat ja niihin liittyvä osaaminen ovat tärkeä osa tarjoamaamme, mutta vain osa. Teknologia projektien lisäksi toteutamme säännöllisesti vaativia konsultointihankkeita. Koska projektit ovat usein syvälle asiakkaidemme liiketoimintaan meneviä tehdään ne tiukan NDA:n alaisena, joten julkisina referensseinä niitä ei voi valitettavasti käyttää.

Viimeaikoina projektit ovat keskittyneet erityisesti datan hyödyntämiseen, ja olemme päässeet työstämään esimerkiksi seuraavia teemoja yhdessä asiakkaidemme kanssa:

1. Myynnin kasvattaminen datan avulla:

Usein asiakkaamme kaipaavat sparrausta dataan liittyvien mahdollisuuksien tiimoilta. Etsimme yhdessä vastauksia kysymyksiin kuten:

2. Arkkitehtuuri:

Kun tiedetään mitä halutaan saada aikaiseksi, mutta avoinna on vielä miten ja millä työkaluilla, pääsemme pohtimaan:

3. Organisiaatio- ja osaamisjumppa:

Teknologiat ovat toki tärkeitä mahdollistajia, mutta ihmiset ja osaaminen ovat sitten kuitenkin se kaikista tärkein juttu, ja usein myös kehitysprojektien keskiössä:

Paljon kysymyksiä, ja yleispäteviä vastauksia ei ole. Mutta se onkin projekteissa parasta. Jokainen hanke on uniikki, ja oikeat vastaukset asiakaskohtaisia. Kun tavoitteet, strategiat ja roadmapit on tehty, alkaa varsinainen tekeminen, ja kovin usein jatkamme yhteistyötä viemällä hyvin tehdyt suunnitelmat käytäntöön.

Soita tai laita viestiä niin jutellaan tarkemmin, miten palvelumme ja teknologiamme voisivat auttaa yritystäsi myynnin kasvattamisessa! Lue lisää täältä: Data, Palvelut, Teknologiat

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Dmexco järjestetään jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Tänä vuonna Relevantilla on Kölnissä oma osasto uusille innovaatioille omistetussa Future Parkissa. Osastomme löytyy Hallista 9 paikalta C-032a. Jos olet tulossa paikan päälle tule ihmeessä käymään. Voit myös sopia ennakkoon tapaamisen Ollin, Petrin tai Ronnyn kanssa.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää