Relevant on muutakin kuin ad-techiä

2018/03/12

Relevant Digital Oy tunnetaan hyvin mainosteknologioita virittävänä talona ja tech-talkkia tulee viljeltyä varmasti välillä liikaakin. Mainospalvelimet, ohjelmallisen myymisen ja -ostamisen teknologiat ja niihin liittyvä osaaminen ovat tärkeä osa tarjoamaamme, mutta vain osa.

Tekkiprojektien lisäksi toteutamme säännöllisesti vaativia konsultointihankkeita. Koska projektit ovat usein syvälle asiakkaidemme liiketoimintaan meneviä tehdään ne tiukan NDA:n alaisena, joten julkisina referensseinä niitä ei voi valitettavasti käyttää. Viimeaikoina projektit ovat keskittyneet erityisesti datan hyödyntämiseen, ja olemme päässeet työstämään esimerkiksi seuraavia teemoja yhdessä upeiden asiakkaidemme kanssa:

1. Myynnin kasvattaminen datan avulla:

Usein asiakkaamme kaipaavat sparrausta dataan liittyvien mahdollisuuksien tiimoilta. Etsimme yhdessä vastauksia kysymyksiin kuten:

– Kuinka kasvatamme myyntiä datan avulla? Miten optimoimme mainonnan ja sivuston konversiota dataa hyödyntäen? Miten personoimme digitaalisen palvelumme käyttökokemuksen ja tarjontamme kullekin asiakkaalle sopivaksi? Ja voiko sitä itse dataa myydä?

2. Arkkitehtuuri:

Kun tiedetään mitä halutaan saada aikaiseksi, mutta avoinna on vielä miten ja millä työkaluilla, pääsemme pohtimaan:

– Tarvitaanko uutta teknologiaa, ja jos kyllä mitä? Millä dataa kerätään? Miten eri tietokannat yhdistetään ja missä järjestelmässä data aktivoidaan? Miten varmistetaan GDPR ja ePrivacy yhteensopivuus? Millä teknologialla hoidetaan sivuston personointi, millä taas ohjelmallinen ostaminen tai myyminen?

3. Organisiaatio- ja osaamisjumppa:

Teknologiat ovat toki tärkeitä mahdollistajia, mutta ihmiset ja osaaminen ovat sitten kuitenkin se kaikista tärkein juttu, ja usein myös kehitysprojektien keskiössä:

– Millaista osaamista organisaatiomme tarvitsee? Koulutetaanko osaajat sisältä vai tarvitaanko rekryjä? Mikä olisi oikea profiili? Mitä kannattaa tehdä sisällä, ja mikä olisi järkevää ulkoistaa?

Paljon kysymyksiä, ja yleispäteviä vastauksia ei ole. Mutta se onkin projekteissa parasta. Jokainen hanke on uniikki, ja oikeat vastaukset asiakaskohtaisia. Kun tavoitteet, strategiat ja roadmapit on tehty, alkaa varsinainen tekeminen, ja kovin usein jatkamme yhteistyötä viemällä hyvin tehdyt suunnitelmat käytäntöön.

Soita tai laita viestiä niin jutellaan tarkemmin kuinka voisimme auttaa sinun yritystäsi myynnin kasvattamisessa!

Comments

comments

Lue myös:

Kesäkuun kuulumiset Relevantilta

2018/06/21

Kevät muuttui vauhdilla kesäksi ja pian päästään nauttimaan ansaituista lomista. Vauhti on riittänyt myös Relevantin keväässä. Viimeisimmät viikot ovat meillä kuluneet pitkälti, datan, GDPR:n, erilaisten kehitysprojektien sekä Ad ops hommien parissa.

Lue lisää

Miten Wall Street Journal kasvatti tilaajamääriään yli 30%?

2018/06/20

Julkaisijat kohtaavat yhä kasvavan haasteen kun mainosbudjeteista melkoinen osa ohjautuu alaa hallitseville jäteille, kuten Googlelle ja Facebookille. Sivustovieralijat ovat tottuneet ilmaisiin sisältöihin, joita on verkossa saatavilla paljon. Todellinen haaste onkin muuttaa käytäntöä ja saada nämä ilmaisiin sisältöihin tottuneet kuluttajat maksamaan sisällöistä.

Lue lisää

Relevant mukana IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmassa

2018/06/20

Relevant on rekisteröitynyt IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmaan, jonka tarkoituksena on auttaa julkaisijoita, teknologian toimittajia, toimistoja ja mainostajia täyttämään velvoitteensa datan ja henkilötietojen käsittelystä 25.5.2018 sovellettavaksi tulleen yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.

Lue lisää

Kuka kerää dataa sivustoltasi?

2018/05/31

Oletko joskus miettinyt, mistä ja miten kaikki digitaalisen mainonnan markkinapaikoilla myytävä data kerätään ja kenen toimesta? Tuleeko se Facebookilta ja Googlelta? Vastaus on; ei tule. Valtaosa myytävästä datasta päätyy marketin tiskille ihan tavallisten yritysten kotisivuilta.

Lue lisää

Luvallisesti kerättyjä ja luotettavia kohderyhmiä

2018/05/31

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita dataan perustuvia kohderyhmäsegmenttejä ostettavaksi ohjelmallisesti. Datakumppanimme noudattavat 25.5.2018 voimaan tulleen EU:n tietosuoja-asetuksen asettamia vaatimuksia ja kohderyhmäsegmentit rakennetaan datasta, jonka käyttö on luvallista. Niinpä voit huoletta hyödyntää segmenttejämme Adformin DSP:n, DoubleClickin Bid Managerin ja Appnexuksen kautta ostettavissa kampanjoissa.

Lue lisää