Relevant on muutakin kuin ad-techiä

2019/02/19

Relevant Digital Oy tunnetaan mainosteknologioita virittävänä talona ja tech-talkkia tulee viljeltyä varmasti välillä liikaakin. Mainospalvelimet, ohjelmallisen myymisen ja -ostamisen teknologiat ja niihin liittyvä osaaminen ovat tärkeä osa tarjoamaamme, mutta vain osa. Teknologia projektien lisäksi toteutamme säännöllisesti vaativia konsultointihankkeita. Koska projektit ovat usein syvälle asiakkaidemme liiketoimintaan meneviä tehdään ne tiukan NDA:n alaisena, joten julkisina referensseinä niitä ei voi valitettavasti käyttää.

Viimeaikoina projektit ovat keskittyneet erityisesti datan hyödyntämiseen, ja olemme päässeet työstämään esimerkiksi seuraavia teemoja yhdessä asiakkaidemme kanssa:

1. Myynnin kasvattaminen datan avulla:

Usein asiakkaamme kaipaavat sparrausta dataan liittyvien mahdollisuuksien tiimoilta. Etsimme yhdessä vastauksia kysymyksiin kuten:

2. Arkkitehtuuri:

Kun tiedetään mitä halutaan saada aikaiseksi, mutta avoinna on vielä miten ja millä työkaluilla, pääsemme pohtimaan:

3. Organisiaatio- ja osaamisjumppa:

Teknologiat ovat toki tärkeitä mahdollistajia, mutta ihmiset ja osaaminen ovat sitten kuitenkin se kaikista tärkein juttu, ja usein myös kehitysprojektien keskiössä:

Paljon kysymyksiä, ja yleispäteviä vastauksia ei ole. Mutta se onkin projekteissa parasta. Jokainen hanke on uniikki, ja oikeat vastaukset asiakaskohtaisia. Kun tavoitteet, strategiat ja roadmapit on tehty, alkaa varsinainen tekeminen, ja kovin usein jatkamme yhteistyötä viemällä hyvin tehdyt suunnitelmat käytäntöön.

Soita tai laita viestiä niin jutellaan tarkemmin, miten palvelumme ja teknologiamme voisivat auttaa yritystäsi myynnin kasvattamisessa! Lue lisää täältä: Data, Palvelut, Teknologiat

Lue myös:

Miksi ostaa mainontaa ohjelmallisesti?

2020/01/20

Mainostajan näkökulmasta mainonnan ohjelmallisella ostamisella haetaan erityisesti tehokkuutta ja datan hyödyntämisen rooli korostuu. Mainonnan ohjelmallinen ostaminen tarjoaakin paljon hyötyjä mainostajalle, keräsimme tähän keskeisimpiä.

Lue lisää

Mitä ovat 1st, 2nd ja 3rd party data ja miten niitä voidaan hyödyntää markkinoinnissa?

2019/11/29

Data on yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin vetureista. Markkinoijan yksi suurimmista haasteista kiteytyykin datan ymmärtämiseen, priorisointiin sekä käyttökelpoiseksi saattamiseen. Se minkälaisesta datasta on sinulle markkinoijana eniten hyötyä riippuu nykytilanteesta sekä tavoitteistasi.

Lue lisää

Ketä TCF 2.0 koskee, mitä pitää tehdä ja missä mennään nyt?

2019/11/27

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan (tai kiellon) välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille. Yhteiselle standardille on tarve, koska markkinassa toimii suuri joukko dataa hyödyntäviä toimijoita.

Lue lisää

MTVuutiset.fi liittyy Relevant Audienceen, josta tulee Suomen suurin riippumaton datamarkkinapaikka

2019/11/21

MTVuutiset.fi liittyy Suomen suurimpaan riippumattomaan datamarkkinapaikkaan Relevant Audienceen. Se käsittää tällä hetkellä 18 miljoonaa uniikkia selainta, sekä 500 miljoonaa datakeräystapahtumaa kuukaudessa.

Lue lisää

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää