Relevant on muutakin kuin ad-techiä

2018/03/12

Relevant Digital Oy tunnetaan hyvin mainosteknologioita virittävänä talona ja tech-talkkia tulee viljeltyä varmasti välillä liikaakin. Mainospalvelimet, ohjelmallisen myymisen ja -ostamisen teknologiat ja niihin liittyvä osaaminen ovat tärkeä osa tarjoamaamme, mutta vain osa.

Tekkiprojektien lisäksi toteutamme säännöllisesti vaativia konsultointihankkeita. Koska projektit ovat usein syvälle asiakkaidemme liiketoimintaan meneviä tehdään ne tiukan NDA:n alaisena, joten julkisina referensseinä niitä ei voi valitettavasti käyttää. Viimeaikoina projektit ovat keskittyneet erityisesti datan hyödyntämiseen, ja olemme päässeet työstämään esimerkiksi seuraavia teemoja yhdessä upeiden asiakkaidemme kanssa:

1. Myynnin kasvattaminen datan avulla:

Usein asiakkaamme kaipaavat sparrausta dataan liittyvien mahdollisuuksien tiimoilta. Etsimme yhdessä vastauksia kysymyksiin kuten:

– Kuinka kasvatamme myyntiä datan avulla? Miten optimoimme mainonnan ja sivuston konversiota dataa hyödyntäen? Miten personoimme digitaalisen palvelumme käyttökokemuksen ja tarjontamme kullekin asiakkaalle sopivaksi? Ja voiko sitä itse dataa myydä?

2. Arkkitehtuuri:

Kun tiedetään mitä halutaan saada aikaiseksi, mutta avoinna on vielä miten ja millä työkaluilla, pääsemme pohtimaan:

– Tarvitaanko uutta teknologiaa, ja jos kyllä mitä? Millä dataa kerätään? Miten eri tietokannat yhdistetään ja missä järjestelmässä data aktivoidaan? Miten varmistetaan GDPR ja ePrivacy yhteensopivuus? Millä teknologialla hoidetaan sivuston personointi, millä taas ohjelmallinen ostaminen tai myyminen?

3. Organisiaatio- ja osaamisjumppa:

Teknologiat ovat toki tärkeitä mahdollistajia, mutta ihmiset ja osaaminen ovat sitten kuitenkin se kaikista tärkein juttu, ja usein myös kehitysprojektien keskiössä:

– Millaista osaamista organisaatiomme tarvitsee? Koulutetaanko osaajat sisältä vai tarvitaanko rekryjä? Mikä olisi oikea profiili? Mitä kannattaa tehdä sisällä, ja mikä olisi järkevää ulkoistaa?

Paljon kysymyksiä, ja yleispäteviä vastauksia ei ole. Mutta se onkin projekteissa parasta. Jokainen hanke on uniikki, ja oikeat vastaukset asiakaskohtaisia. Kun tavoitteet, strategiat ja roadmapit on tehty, alkaa varsinainen tekeminen, ja kovin usein jatkamme yhteistyötä viemällä hyvin tehdyt suunnitelmat käytäntöön.

Soita tai laita viestiä niin jutellaan tarkemmin kuinka voisimme auttaa sinun yritystäsi myynnin kasvattamisessa!

Lue myös:

Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datapalvelun NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Lue lisää

Kasvava trendi: digitaalisen markkinoinnin in-housing

2018/11/27

Keskustelu mainostajien halusta ja tarpeesta kerätä digitaalisen markkinoinnin langanpäät omiin käsiin käy kuumana. IAB Europen raportin mukaan eurooppalaisista mainostajista jopa 54 % in-housaa mainonnan ohjelmallisen ostamisen kuluvana vuonna ja hulppeat 43 % jäljelle jäävistä harkitsee in-housaamista. Sama trendi nousee vahvasti esille myös Suomessa, yhä useampi mainostaja kokeilee, tai ainakin harkitsee erilaisia malleja digitaalisen markkinoinnin tuottamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Relevantin Petri Kokkonen IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

2018/11/26

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 21.11. uuden hallituksen. Puheenjohtajakseen hallitus valitsi Relevantin toimitusjohtajan Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen Sanomilta. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Lue lisää

Header Bidding tekniikat mainonnan ohjelmallisessa myynnissä

2018/11/17

Header bidding on mainonnan ohjelmallisen myynnin tekniikka, jonka avulla julkaisija tarjoaa mainosnäyttöä samanaikaisesti usealle taholle ennen kuin mainoskutsu lähetetään julkaisijan palvelimelle. Ideana on että mainostila voidaan myydä sille lähteelle, joka maksaa siitä parhaan hinnan.

Lue lisää

Millaista on työ AdOpsissa?

2018/11/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista.

Lue lisää