Millaista on työ AdOpsissa?

2018/11/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista. Tekemisen kautta AdOpsille on karttunut valtava määrä osaamista ja ymmärrystä verkkomainonnasta ja verkkomedian kokonaisuudesta. AdOps-tiimi pystyy auttamaan ja tukemaan kaikkia myynnin sidosryhmiä tehokkaasti kattavan asiantuntemuksensa ansiosta. AdOpsissa tehdään yhteistyötä laaja-alaisesti eri tahojen kanssa myös kansainvälisesti.

Mitä automaatio vaatii AdOps osaajalta?

AdOps-tiimi hyödyntää työssään paljon erilaisia järjestelmiä. Verkkomainonnan hallinnan prosessit automatisoituvat yhä enemmän, mutta työtehtävät AdOpsissa eivät ole sen myötä vähentyneet vaan muuttuneet suorittavasta työstä enemmän asiantuntijatehtäviksi. Aiemmin ongelmat AdOpsin työssä aiheutuivat usein inhimillisistä syistä, nykyään ongelmien pääpaino liittyy enemmän järjestelmien toimivuuteen osana automaatiota. Automaation myötä työ on muuttunut entistä teknisemmäksi ja ongelmien ratkaisutaidot nousseet tärkeään rooliin. Jotta AdOps osaaja pystyy vastaamaan työn muuttuviin vaatimuksiin on hänen pidettävä itsensä ajan tasalla ja olla valmis laajentamaan osaamistaan jatkuvasti.

Hyödynnä AdOpsin asiantuntemusta kehityshankkeissa

Medioiden toimintaympäristö elää valtavassa murroksessa. Verkkomainonnasta saatavat tuotot eivät pysty sellaisenaan paikkaamaan printtituotteiden hiipuvia tuloja. Edellytyksiä verkkomedian tuottojen kasvuun luodaan mm. uusien tekniikoiden, toteutusten ja ympäristöjen avulla. AdOps-tiimin tekninen osaaminen ja laaja kokonaiskuva mainonnanhallinnasta ja verkkosivustoista ovat asioita, joita median kannattaisi hyödyntää kehitystyössä. AdOpsin osaamisesta on varmasti paljon hyötyä mm. tuotteistuksissa, kampanjatoteutuksissa, hinnoittelussa ja sivustouudistuksissa. Erilaisten järjestelmien hyvästä tuntemuksesta on apua myös silloin kun tehdään päätöksiä järjestelmä ominaisuuksien hyödyntämisestä uudella tasolla tai uusien ominaisuuksien / järjestelmien käyttöönotoista.

Relevant AdOps

Tilanteet muuttuvat ja toisinaan resursointi saattaa olla haastavaa. Tarjoamme tukea tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa esim. loma- tai sairastapauksissa. Autamme myös ratkomaan hankalia teknisiä ongelmia silloin kun apu on tarpeen. Palvelu voidaan tuottaa myös täysulkoistuksena asiakkaan omissa tiloissa. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat. Lue lisää Relevantin AdOpsista täältä.

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Dmexco järjestetään jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Tänä vuonna Relevantilla on Kölnissä oma osasto uusille innovaatioille omistetussa Future Parkissa. Osastomme löytyy Hallista 9 paikalta C-032a. Jos olet tulossa paikan päälle tule ihmeessä käymään. Voit myös sopia ennakkoon tapaamisen Ollin, Petrin tai Ronnyn kanssa.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää