Millaista on työ AdOpsissa?

2018/11/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista. Tekemisen kautta AdOpsille on karttunut valtava määrä osaamista ja ymmärrystä verkkomainonnasta ja verkkomedian kokonaisuudesta. AdOps-tiimi pystyy auttamaan ja tukemaan kaikkia myynnin sidosryhmiä tehokkaasti kattavan asiantuntemuksensa ansiosta. AdOpsissa tehdään yhteistyötä laaja-alaisesti eri tahojen kanssa myös kansainvälisesti.

Mitä automaatio vaatii AdOps osaajalta?

AdOps-tiimi hyödyntää työssään paljon erilaisia järjestelmiä. Verkkomainonnan hallinnan prosessit automatisoituvat yhä enemmän, mutta työtehtävät AdOpsissa eivät ole sen myötä vähentyneet vaan muuttuneet suorittavasta työstä enemmän asiantuntijatehtäviksi. Aiemmin ongelmat AdOpsin työssä aiheutuivat usein inhimillisistä syistä, nykyään ongelmien pääpaino liittyy enemmän järjestelmien toimivuuteen osana automaatiota. Automaation myötä työ on muuttunut entistä teknisemmäksi ja ongelmien ratkaisutaidot nousseet tärkeään rooliin. Jotta AdOps osaaja pystyy vastaamaan työn muuttuviin vaatimuksiin on hänen pidettävä itsensä ajan tasalla ja olla valmis laajentamaan osaamistaan jatkuvasti.

Hyödynnä AdOpsin asiantuntemusta kehityshankkeissa

Medioiden toimintaympäristö elää valtavassa murroksessa. Verkkomainonnasta saatavat tuotot eivät pysty sellaisenaan paikkaamaan printtituotteiden hiipuvia tuloja. Edellytyksiä verkkomedian tuottojen kasvuun luodaan mm. uusien tekniikoiden, toteutusten ja ympäristöjen avulla. AdOps-tiimin tekninen osaaminen ja laaja kokonaiskuva mainonnanhallinnasta ja verkkosivustoista ovat asioita, joita median kannattaisi hyödyntää kehitystyössä. AdOpsin osaamisesta on varmasti paljon hyötyä mm. tuotteistuksissa, kampanjatoteutuksissa, hinnoittelussa ja sivustouudistuksissa. Erilaisten järjestelmien hyvästä tuntemuksesta on apua myös silloin kun tehdään päätöksiä järjestelmä ominaisuuksien hyödyntämisestä uudella tasolla tai uusien ominaisuuksien / järjestelmien käyttöönotoista.

Relevant AdOps

Tilanteet muuttuvat ja toisinaan resursointi saattaa olla haastavaa. Tarjoamme tukea tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa esim. loma- tai sairastapauksissa. Autamme myös ratkomaan hankalia teknisiä ongelmia silloin kun apu on tarpeen. Palvelu voidaan tuottaa myös täysulkoistuksena asiakkaan omissa tiloissa. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat. Lue lisää Relevantin AdOpsista täältä.

Lue myös:

Datan rooli ja mahdollisuudet ohjelmallisessa ostamisessa

2020/04/07

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan mediatilan ostamista järjestelmän avulla. Data on varmasti yksi merkittävimmistä uusista ulottuvuusksista ohjelmallisen ostamisessa verrattuna perinteiseen tapaan ostaa mediatilaa. Luultavasti mainonnan ohjelmallinen ostaminen ei olisi koskaan saavuttanut nykyistä suosiotaan ilman monipuolisia datan hyödyntämisen mahdollisuuksia.

Lue lisää

Millä korvaisimme kolmannen osapuolen evästeen?

2020/03/19

Google ilmoitti estävänsä kolmannen osapuolen evästeet Chrome selaimessa kahden vuoden kuluessa. Heti Googlen ilmoituksen jälkeen alkoivat spekulaatiot siitä, mikä tulee korvaamaan kolmannen osapuolen evästeet tulevaisuudessa. Näkemys tulevasta tuntuu vaihtelevan melko lailla sen mukaan kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee. Tässä tekstissä avaamme hieman Googlen visiota aiheen tiimoilta.

Lue lisää

Relevant Digitalin asiakastyytyväisyys

2020/03/06

Loppuvuodesta 2019 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt neljännen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Display kampanjan ostaminen Googlen kautta – Mitä eroa on Display & Video 360:n ja Google Adsin välillä?

2020/03/05

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjan ostamiseen kaksi vaihtoehtoa. Toinen on Google Adsin kautta ostettava Google Display Network. Ja toinen on vaativampaan käyttöön suunnattu Google Marketing Platformiin kuuluva alusta Display & Video 360, jonka kanssa yhdessä usein käytetään myös Campaign Manager (CM) alustaa. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Tapaa meidät näissä tapahtumissa vuonna 2020

2020/03/03

Tänä vuonna olemme paikalla ainakin näissä tapahtumissa. Jos olet itse osallistumassa ja haluat tavata meitä, olethan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Lue lisää