Millaista on työ AdOpsissa?

2018/11/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista. Tekemisen kautta AdOpsille on karttunut valtava määrä osaamista ja ymmärrystä verkkomainonnasta ja verkkomedian kokonaisuudesta. AdOps-tiimi pystyy auttamaan ja tukemaan kaikkia myynnin sidosryhmiä tehokkaasti kattavan asiantuntemuksensa ansiosta. AdOpsissa tehdään yhteistyötä laaja-alaisesti eri tahojen kanssa myös kansainvälisesti.

Mitä automaatio vaatii AdOps osaajalta?

AdOps-tiimi hyödyntää työssään paljon erilaisia järjestelmiä. Verkkomainonnan hallinnan prosessit automatisoituvat yhä enemmän, mutta työtehtävät AdOpsissa eivät ole sen myötä vähentyneet vaan muuttuneet suorittavasta työstä enemmän asiantuntijatehtäviksi. Aiemmin ongelmat AdOpsin työssä aiheutuivat usein inhimillisistä syistä, nykyään ongelmien pääpaino liittyy enemmän järjestelmien toimivuuteen osana automaatiota. Automaation myötä työ on muuttunut entistä teknisemmäksi ja ongelmien ratkaisutaidot nousseet tärkeään rooliin. Jotta AdOps osaaja pystyy vastaamaan työn muuttuviin vaatimuksiin on hänen pidettävä itsensä ajan tasalla ja olla valmis laajentamaan osaamistaan jatkuvasti.

Hyödynnä AdOpsin asiantuntemusta kehityshankkeissa

Medioiden toimintaympäristö elää valtavassa murroksessa. Verkkomainonnasta saatavat tuotot eivät pysty sellaisenaan paikkaamaan printtituotteiden hiipuvia tuloja. Edellytyksiä verkkomedian tuottojen kasvuun luodaan mm. uusien tekniikoiden, toteutusten ja ympäristöjen avulla. AdOps-tiimin tekninen osaaminen ja laaja kokonaiskuva mainonnanhallinnasta ja verkkosivustoista ovat asioita, joita median kannattaisi hyödyntää kehitystyössä. AdOpsin osaamisesta on varmasti paljon hyötyä mm. tuotteistuksissa, kampanjatoteutuksissa, hinnoittelussa ja sivustouudistuksissa. Erilaisten järjestelmien hyvästä tuntemuksesta on apua myös silloin kun tehdään päätöksiä järjestelmä ominaisuuksien hyödyntämisestä uudella tasolla tai uusien ominaisuuksien / järjestelmien käyttöönotoista.

Relevant AdOps

Tilanteet muuttuvat ja toisinaan resursointi saattaa olla haastavaa. Tarjoamme tukea tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa esim. loma- tai sairastapauksissa. Autamme myös ratkomaan hankalia teknisiä ongelmia silloin kun apu on tarpeen. Palvelu voidaan tuottaa myös täysulkoistuksena asiakkaan omissa tiloissa. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat. Lue lisää Relevantin AdOpsista täältä.

Lue myös:

Mitä kannattaa huomoida kun teet uudelleenkohdennusta eli retargetointia – viisi vinkkiä!

2020/06/16

Uudelleenkohdennus eli retargetointi tarkoittaa muistuttavien mainosten näyttämistä sivustolla jo vierailleille. Alkuun uudelleenkohdentamisessa pääsee melko helposti, mutta kannattaa silti kiinnittää huomiota muutamaan asiaan, jotta kampanjat toimisivat tehokkaasti. Kokosimme blogiimme viisi vinkkiä!

Lue lisää

5 tapaa tehdä yleisökohdennusta digitaalisessa markkinoinnissa

2020/05/13

Moni mainostaja miettii, miten voisi hyödyntää dataa markkinoinnissaan ja miten digimainonnasta saisi enemmän tehoja irti. Jotta potentiaalisia asiakkaita voidaan tavoittaa verkossa paremmin kannattaa alkuun tutustua erilaisiin tapoihin tehdä yleisökohdennusta ja sen jälkeen lähteä toteuttamaan itsellesi parhaiten soveltuvia vaihtoehtoja.

Lue lisää

Tilaajamyynnin kasvattamiseen: Piano – The digital business platform

2020/04/29

Piano auttaa medioita rakentamaan sitoutuneita yleisöjä sekä kasvattamaan tilausmyyntituottoja. Jos haluat ymmärtää paremmin yleisösi tarpeita, kasvattaa rekisteröityneiden käyttäjien määrää ja kehittää maksullisen sisällön strategiaa, Piano tarjoaa joustavat työkalut tavoitteiden saavuttamiseen.

Lue lisää

Consent Management Platform – Vaihtoehtoja IAB TCF:n noudattamiseksi

2020/04/22

Toimiala on sopinut, että TCF:n uusimman version 2.0 käytöstä tulee datakohdennetun mainonnan toimivuuden edellytys elokuun puolivälissä 2020. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ohjelmallisen ostamisen ja myymisen toimivuus edellyttää TCF:ää tukevan CMP:n käyttöönottoa 15.8.2020 mennessä.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin in-housing – edut, haasteet ja vaikutukset

2020/04/14

Digitaalisen markkinoinnin in-housingilla tarkoitetaan pääsääntöisesti sitä, että mainostajat kasvattavat omia kyvykkyyksiään digitaalisen markkinoinnin saralla hankimalla itselleen tarvittavat teknologiat ja osaamisen. Skaala on laaja. Joillekin yrityksille tämä voi tarkoittaa markkinointiteknologian ja datan omistajuutta, toisille sisällöntuotantoa, kolmansille kaikkea, sisältäen teknologian, tuotannon, mediasuunnittelun ja ostamisen.

Lue lisää