Millaista on työ AdOpsissa?

2018/11/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista. Tekemisen kautta AdOpsille on karttunut valtava määrä osaamista ja ymmärrystä verkkomainonnasta ja verkkomedian kokonaisuudesta. AdOps-tiimi pystyy auttamaan ja tukemaan kaikkia myynnin sidosryhmiä tehokkaasti kattavan asiantuntemuksensa ansiosta. AdOpsissa tehdään yhteistyötä laaja-alaisesti eri tahojen kanssa myös kansainvälisesti.

Mitä automaatio vaatii AdOps osaajalta?

AdOps-tiimi hyödyntää työssään paljon erilaisia järjestelmiä. Verkkomainonnan hallinnan prosessit automatisoituvat yhä enemmän, mutta työtehtävät AdOpsissa eivät ole sen myötä vähentyneet vaan muuttuneet suorittavasta työstä enemmän asiantuntijatehtäviksi. Aiemmin ongelmat AdOpsin työssä aiheutuivat usein inhimillisistä syistä, nykyään ongelmien pääpaino liittyy enemmän järjestelmien toimivuuteen osana automaatiota. Automaation myötä työ on muuttunut entistä teknisemmäksi ja ongelmien ratkaisutaidot nousseet tärkeään rooliin. Jotta AdOps osaaja pystyy vastaamaan työn muuttuviin vaatimuksiin on hänen pidettävä itsensä ajan tasalla ja olla valmis laajentamaan osaamistaan jatkuvasti.

Hyödynnä AdOpsin asiantuntemusta kehityshankkeissa

Medioiden toimintaympäristö elää valtavassa murroksessa. Verkkomainonnasta saatavat tuotot eivät pysty sellaisenaan paikkaamaan printtituotteiden hiipuvia tuloja. Edellytyksiä verkkomedian tuottojen kasvuun luodaan mm. uusien tekniikoiden, toteutusten ja ympäristöjen avulla. AdOps-tiimin tekninen osaaminen ja laaja kokonaiskuva mainonnanhallinnasta ja verkkosivustoista ovat asioita, joita median kannattaisi hyödyntää kehitystyössä. AdOpsin osaamisesta on varmasti paljon hyötyä mm. tuotteistuksissa, kampanjatoteutuksissa, hinnoittelussa ja sivustouudistuksissa. Erilaisten järjestelmien hyvästä tuntemuksesta on apua myös silloin kun tehdään päätöksiä järjestelmä ominaisuuksien hyödyntämisestä uudella tasolla tai uusien ominaisuuksien / järjestelmien käyttöönotoista.

Relevant AdOps

Tilanteet muuttuvat ja toisinaan resursointi saattaa olla haastavaa. Tarjoamme tukea tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa esim. loma- tai sairastapauksissa. Autamme myös ratkomaan hankalia teknisiä ongelmia silloin kun apu on tarpeen. Palvelu voidaan tuottaa myös täysulkoistuksena asiakkaan omissa tiloissa. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat. Lue lisää Relevantin AdOpsista täältä.

Lue myös:

Tutkimus kohderyhmien käytöstä mainonnassa

2019/06/13

Kohderyhmien käyttäminen digitaalisessa mainonnassa on yleistynyt. Keskustelua on viime aikoina käyty paljon mm. datan laadun ja läpinäkyvyyden ympärillä. Kartoittaaksemme tarkemmin suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohderyhmien käytöstä mainonnassa pyydämme teitä vastaamaan lyhyeen kyselyyn.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää

Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja Petri Kokkonen edustamaan Suomea IAB Europen hallitukseen

2019/06/04

Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.

Lue lisää

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää