Miksi Data Management Platform (DMP)?

2016/05/25

Monet työkalut keräävät dataa – DMP tekee siitä käyttökelpoista.

Verkosta kertyvä kävijädata on yksi julkaisijoiden tärkeimpiä aarteita. Datan kerääminen ja järkevä hyödyntäminen tarjoaa uusia ansaintamahdollisuuksia. Data Management Platformilla (DMP) kerätään dataa reaaliajassa sivukävijän mobiilin, tabletin ja tietokoneen käytöstä. Varastoitua dataa voidaan rikastuttaa muulla 1. ja 3. osapuolen datalla, kuten esimerkiksi asiakasrekisterin tiedoilla. DMP luo sivukävijöistä profiileja, joita yhdistelemällä luodaan arvokkaita segmenttejä. Segmenttejä hyödynnetään monella tapaa, myös yli mediarajojen.

Analytiikkaohjelmilla saadaan selville sivukävijän ikä, sukupuoli ja sijainti. Yhdistämällä näitä tietoja esimerkiksi sivukävijän kiinnostuksen kohteisiin, aikomuksiin ja ostohistoriaan saadaan jalostettua merkittävästi arvokkaampaa ja käyttökelpoisempaa tietoa. Dataa kerätään ja yhdistetään useista eri lähteistä kuten sivustosta, sovelluksista, tilatuista sisällöistä, CRM:stä, CMS:stä sekä analytiikan järjestelmistä. Data Management Platformilla hallitaan tätä kaikkea tietoa yhdessä järjestelmässä.

Jalostettua dataa voidaan hyödyntää sivukävijöiden sitouttamiseen, personoimalla sisältöjä ja mainontaa kävijän mukaan. Sivustolla vietetty aika kasvaa, jos sisältö on kävijää kiinnostavaa. Kohderyhmät voidaan tavoittaa personoidulla sisällöllä ja mainoksilla välittömästi reaaliajassa. Segmentoitua dataa hyödynnetään markkinoinnissa monella tapaa. DMP:n integroiminen mainonnanhallintaa ja muihin markkinoinnintyökaluihin on mahdollista. Lisäansioita saadaan myös myymällä omaa dataa eteenpäin. Rikastettu data on todella arvokasta ja siitä ollaan valmiita maksamaan.

Data on arvokasta – hallitse ja käytä sitä!

Jos tarvitset apua DMP:n käyttöönotossa, operoinnissa tai haluat muuten tietää lisää, suuntaa tänne.

Lue myös:

Millä korvaisimme kolmannen osapuolen evästeen?

2020/03/19

Google ilmoitti estävänsä kolmannen osapuolen evästeet Chrome selaimessa kahden vuoden kuluessa. Heti Googlen ilmoituksen jälkeen alkoivat spekulaatiot siitä, mikä tulee korvaamaan kolmannen osapuolen evästeet tulevaisuudessa. Näkemys tulevasta tuntuu vaihtelevan melko lailla sen mukaan kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee. Tässä tekstissä avaamme hieman Googlen visiota aiheen tiimoilta.

Lue lisää

Relevant Digitalin asiakastyytyväisyys

2020/03/06

Loppuvuodesta 2019 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt neljännen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Display kampanjan ostaminen Googlen kautta – Mitä eroa on Display & Video 360:n ja Google Adsin välillä?

2020/03/05

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjan ostamiseen kaksi vaihtoehtoa. Toinen on Google Adsin kautta ostettava Google Display Network. Ja toinen on vaativampaan käyttöön suunnattu Google Marketing Platformiin kuuluva alusta Display & Video 360, jonka kanssa yhdessä usein käytetään myös Campaign Manager (CM) alustaa. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Tapaa meidät näissä tapahtumissa vuonna 2020

2020/03/03

Tänä vuonna olemme paikalla ainakin näissä tapahtumissa. Jos olet itse osallistumassa ja haluat tavata meitä, olethan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Lue lisää

Miten Googlen kolmannen osapuolen evästeiden kieltäminen tulee vaikuttamaan digitaalisen markkinoinnin ekosysteemiin?

2020/02/03

Google ilmoitti päätöksestään estää kolmansien osapuolten evästeet Chrome selaimesta kahden vuoden kuluessa. Käytännössä tämä tulee tarkoittamaan sitä, että käyttäjädatan kerääminen ja mainonnan kohdentaminen tulee kokemaan ison muutoksen, sillä Chrome hallitsee lähes 70 prosenttia pöytäkoneiden selainmarkkinoista.

Lue lisää