Miksi Data Management Platform (DMP)?

2016/05/25


Monet työkalut keräävät dataa – DMP tekee siitä käyttökelpoista.

Verkosta kertyvä kävijädata on yksi julkaisijoiden tärkeimpiä aarteita. Datan kerääminen ja järkevä hyödyntäminen tarjoaa uusia ansaintamahdollisuuksia. Data Management Platformilla (DMP) kerätään dataa reaaliajassa sivukävijän mobiilin, tabletin ja tietokoneen käytöstä. Varastoitua dataa voidaan rikastuttaa muulla 1. ja 3. osapuolen datalla, kuten esimerkiksi asiakasrekisterin tiedoilla. DMP luo sivukävijöistä profiileja, joita yhdistelemällä luodaan arvokkaita segmenttejä. Segmenttejä hyödynnetään monella tapaa, myös yli mediarajojen.

Analytiikkaohjelmilla saadaan selville sivukävijän ikä, sukupuoli ja sijainti. Yhdistämällä näitä tietoja esimerkiksi sivukävijän kiinnostuksen kohteisiin, aikomuksiin ja ostohistoriaan saadaan jalostettua merkittävästi arvokkaampaa ja käyttökelpoisempaa tietoa. Dataa kerätään ja yhdistetään useista eri lähteistä kuten sivustosta, sovelluksista, tilatuista sisällöistä, CRM:stä, CMS:stä sekä analytiikan järjestelmistä. Data Management Platformilla hallitaan tätä kaikkea tietoa yhdessä järjestelmässä.

Jalostettua dataa voidaan hyödyntää sivukävijöiden sitouttamiseen, personoimalla sisältöjä ja mainontaa kävijän mukaan. Sivustolla vietetty aika kasvaa, jos sisältö on kävijää kiinnostavaa. Kohderyhmät voidaan tavoittaa personoidulla sisällöllä ja mainoksilla välittömästi reaaliajassa. Segmentoitua dataa hyödynnetään markkinoinnissa monella tapaa. DMP:n integroiminen mainonnanhallintaa ja muihin markkinoinnintyökaluihin on mahdollista. Lisäansioita saadaan myös myymällä omaa dataa eteenpäin. Rikastettu data on todella arvokasta ja siitä ollaan valmiita maksamaan.

Data on arvokasta – hallitse ja käytä sitä!

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi

Comments

comments

Lue myös:

Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, All-in-One-ratkaisun, jonka avulla julkaisijat voivat kasvattaa digitaalisten tilausten tuottoja

2018/09/04

Kumppanimme Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, uuden koneoppimiseen perustuvan teknoloigian, jonka avulla voidaan hallita dynaamisia maksumuureja sekä personoituja asiakaskokemuksia. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi.

Lue lisää

Esittelyssä Google Ad Manager

2018/09/03

Kolmen viimeisen vuoden ajan Google on työskennelly tuodakseen DoubleClick Ad Exchangen (AdX) and DoubleClick for Publishers (DFP) yhteen järjestelmään. Tämän päivän DoubleClickiä on kehitetty myös muuten mm. sisältö, mobiiliaplikaatiot ja eri päätelaitteiden videot huomioiden niin, että se voisi lunastaa odotukset seuraavan sukupolven mainosympäristönä.

Lue lisää

Katseet kohti loppuvuoden kehityshankkeita

2018/09/03

Kesällä olemme saaneet ladata akkuja ja iloita toinen toistaan hienoimmista kesäpäivistä. Pian kesä taittuu kirpakkaan syksyy pääsemme nauttimaan pimenevistä illoista. Syksy on myös se hetki kun on aika kääntää katseet kohti loppuvuotta ja ehkä jo ensi vuodenkin kehityshankkeita ja projekteja.

Lue lisää

Esittelyssä Google Marketing Platform

2018/09/03

Google Marketing Platform tuo yheen järjestelmään DoubleClick Digital Marketingin ja Googlen Analytics 360 Suiten digitaalisen median ja asiakaskokemuksen suunnittelun, ostamisen, mittaamisen ja optimoinnin helpottamiseksi. Googlen Marketing Platform auttaa tekemään entistä merkityksellisempää ja tehokkaampaa markkinointia asiakkaiden yksityisyyttä ja omien tietojen hallintaa kunnioittaen.

Lue lisää

Tärkeimmät päivitykset IAB Tech Labin RTB 3.0 Standardiin

2018/09/03

IAB Technology Laboratory on julkaissut kommentointiin OpenRTB standardin toisen vaiheen jatkona viime syyskuussa julkaistun viitekehyksen käyttöönotolle. Tarkoituksena kasvattaa luottamusta mainonnan ohjelmalliseen myyntiin tarjoamalla ostajille lisää läpinäkyvyyttä. Uudet tekniset suuntaviivat on kehitetty tukemaan ohjelmallista kaupankäyntiä ja edistämään ohjelmallisen mainosmyynnin tervettä kasvua.

Lue lisää