Mediatilan myynti ohjelmallisesti – mitä tarkoittaa Header Bidding?

2016/10/26


Mediatilan ohjelmallinen myyminen on noussut merkittäviksi osaksi medioiden arkea. Mediatilan myynti ohjelmallisesti mielletään helposti automatisoiduksi tapahtumaksi, mutta automaation rakentaminen myyjän ja ostajan yhdistämiseksi vaati toki taustatyötä.  Header bidding on yksi monista automatisoidun kaupankäynnin tekniikoista, jota käyttäen julkaisija voi saada tehokkaammin tuottoa mainosinventaaristaan.

Miten se toimii?

Header bigging on kehittynyt tekniikka, jonka avulla julkaisija tarjoaa mainosnäyttöä samanaikaisesti usealle taholle ennen kuin mainoskutsu lähetetään julkaisijan palvelimelle. Ideana on että mainostila voidaan myydä sille lähteelle, joka maksaa siitä parhaan hinnan. Näin toimimalla voidaan vaikuttaa mainostilasta saataviin tuottoihin.

Käytännössä sivuston julkaisija lisää header-tagiin pätkän javascript koodia. Kun sivusto ladataan koodi tavoittaa tuetut mainoshuutokaupat ja ostoalustat (SSP) jopa ennen kuin julkaisijan itse suoraan myymiä kampanjoita kutsutaan. Hinnan määräytymisessä voidaan ottaa mukaan kaikki mainosinventaari, ei ainoastaan se, joka jää jäljelle julkaisijan suoraan myymien kampanjoiden jälkeen.

Valitse kumppanisi huolella

Monimutkaisen käyttöönoton lisäksi suurin ongelma on, että Header biddingin käyttö sivustolla saattaa hidastaa sivun latautumisaikaa. Sivuston hidastuminen on julkaisijan kannalta erittäin merkittävä asia, koska se saattaa lisätä adblockerien käyttöä sivustolla latausajan nopeuttamiseksi. Yhteistyökumppanit on syytä valita huolellisesti ikävien yllätyksien välttämiseksi.

header-auction | Relevant

Lisätietoja mediatilan ohjelmallisen myynnin tekniikoista saat ottamalla yhteyttä Relevantiin.

Comments

comments

Lue myös:

Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, All-in-One-ratkaisun, jonka avulla julkaisijat voivat kasvattaa digitaalisten tilausten tuottoja

2018/09/04

Kumppanimme Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, uuden koneoppimiseen perustuvan teknoloigian, jonka avulla voidaan hallita dynaamisia maksumuureja sekä personoituja asiakaskokemuksia. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi.

Lue lisää

Esittelyssä Google Ad Manager

2018/09/03

Kolmen viimeisen vuoden ajan Google on työskennelly tuodakseen DoubleClick Ad Exchangen (AdX) and DoubleClick for Publishers (DFP) yhteen järjestelmään. Tämän päivän DoubleClickiä on kehitetty myös muuten mm. sisältö, mobiiliaplikaatiot ja eri päätelaitteiden videot huomioiden niin, että se voisi lunastaa odotukset seuraavan sukupolven mainosympäristönä.

Lue lisää

Katseet kohti loppuvuoden kehityshankkeita

2018/09/03

Kesällä olemme saaneet ladata akkuja ja iloita toinen toistaan hienoimmista kesäpäivistä. Pian kesä taittuu kirpakkaan syksyy pääsemme nauttimaan pimenevistä illoista. Syksy on myös se hetki kun on aika kääntää katseet kohti loppuvuotta ja ehkä jo ensi vuodenkin kehityshankkeita ja projekteja.

Lue lisää

Esittelyssä Google Marketing Platform

2018/09/03

Google Marketing Platform tuo yheen järjestelmään DoubleClick Digital Marketingin ja Googlen Analytics 360 Suiten digitaalisen median ja asiakaskokemuksen suunnittelun, ostamisen, mittaamisen ja optimoinnin helpottamiseksi. Googlen Marketing Platform auttaa tekemään entistä merkityksellisempää ja tehokkaampaa markkinointia asiakkaiden yksityisyyttä ja omien tietojen hallintaa kunnioittaen.

Lue lisää

Tärkeimmät päivitykset IAB Tech Labin RTB 3.0 Standardiin

2018/09/03

IAB Technology Laboratory on julkaissut kommentointiin OpenRTB standardin toisen vaiheen jatkona viime syyskuussa julkaistun viitekehyksen käyttöönotolle. Tarkoituksena kasvattaa luottamusta mainonnan ohjelmalliseen myyntiin tarjoamalla ostajille lisää läpinäkyvyyttä. Uudet tekniset suuntaviivat on kehitetty tukemaan ohjelmallista kaupankäyntiä ja edistämään ohjelmallisen mainosmyynnin tervettä kasvua.

Lue lisää