Luvallisesti kerättyjä ja luotettavia kohderyhmiä

2018/05/31

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita dataan perustuvia kohderyhmäsegmenttejä ostettavaksi ohjelmallisesti. Datakumppanimme noudattavat 25.5.2018 voimaan tulleen EU:n tietosuoja-asetuksen asettamia vaatimuksia ja kohderyhmäsegmentit rakennetaan datasta, jonka käyttö on luvallista. Niinpä voit huoletta hyödyntää segmenttejämme Adformin DSP:n, DoubleClickin Bid Managerin ja Appnexuksen kautta ostettavissa kampanjoissa. Ohjeita ostamiseen löydät täältä.

Suomen Asiakastiedon kohderyhmät nyt myös Segment Finderissa

Uusimman datakumppanimme Suomen Asiakastiedon myötä olemme saaneet tarjolle entistä kattavammin kohderyhmiä liike-elämästä. Nyt löydät Suomen Asiakastiedon datasta rakennetut kohderyhmäsegmentit myös Segment Finderistamme.

Segment Finderin tarkoituksena on luoda helpommin kokonaiskuva tarjolla olevista kohderyhmäsegmenteistä sekä helpottaa kohderyhmien löytämistä ostoalustoista. Avaamalla segmentin lisätiedot Segment Finderista löydät jokaisen segmentin kohdalta maininnan, millä nimellä kyseisen kohderyhmän löytää DSP:stä esim. Suomen Asiakastiedon datasta rakennettu Helsingissä sijaitsevista B2B yrityksistä kiinnostuneet kävijät löytyvät nimellä: Relevant Audience – FI – Business and Finance – Location of the company the user is interested in (B2B) – Helsinki.

Ajankohtaisia kohderyhmäsegmenttejä

Relevant Audience tarjoaa jo yli 800 kohderyhmäsegementtiä. Pyrimme aina saamaan tarjolle myös ajankohtaista tarjontaa sekä huomioimaan mainostajien yksilöllisiä tarpeita.
Ajankohtaisia segmenttejämme löydät esim:

Koti ja puutarha (Relevant Audience – FI – Home and Garden – Gardening)
Pyörät ja pyöräily (Relevant Audience – FI – Intent – Sport – Bicycles and Cycling)
Urheilu- ja ulkoiluvarusteet (Relevant Audience – FI – Intent – Sport and Outdoor Activities)
Golfin pelaajat (Relevant Audience – FI – Sports – Golf Players)
Festarit (Relevant Audience – FI – Events and Attractions – Summer Festivals)
Häät (Relevant Audience – FI – Events and Attractions – Weddings)
Matkustaminen eri maittain (Relevant Audience – FI – Travel)
– Lisää segmenttejä löydät täältä

Jos sinulla on tarpeen tavoittaa tietynlainen yleisö tai muuten herää kysymyksiä segmentteihin liittyen, otathan rohkeasti yhteyttä Olli Järvilehtoon +358 44 378 8037. Segmenttitoiveesi voit laittaa s-postilla osoitteeseen: datasegment(a)relevant-digital.com.

Relevant Audience – luotettavaa, reilua ja läpinäkyvää dataa!

Lue myös:

Motiivipohjaiset segmentoinnit – silta offlinen ja onlinen välillä

2019/04/16

Jotta mainostajalle relevanttia dataa voitaisiin hyödyntää myös digitaalisessa brändimarkkinoinnissa tehokkaasti, olemme mahdollistaneet mainostajien omien segmentointien tuomisen digitaalisen mainonnan kohdennuskriteeriksi.

Lue lisää

Ohjelmallisen mainonnan trendit

2019/03/28

Ohjelmallisesti ostettu mainonta jatkaa digimainonnan kasvun moottorina kaikilla mantereilla. IAB:n ekonomisti Daniel Knapp arvioi, ohjelmallisesti ostettu digimainonta kasvaa 2,5-kertaiseksi vuoden 2023 loppuun mennessä.

Lue lisää

Googlen siirtyminen First price huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa aiheuttaa päänvaivaa mainonnan ostajille

2019/03/26

Googlen Ad Exchange (AdX) on siirtymässä mainonnan ohjelmallisessa myynnissä monien muiden toimijoiden tapaan First price -hinnoittelumalliin, jossa mainostaja maksaa näytöstä tarjoamansa hinnan. Se on yksinkertaisempi verrattuna perinteiseen Second price -malliin, jossa mainosnäytön hintatarjouksen voittanut mainostaja maksaa mainosnäytöstä ainoastaan yhden sentin toiseksi tullutta hintatarjousta enemmän.

Lue lisää

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää