Lippupiste panostaa dataohjattuun mainontaan hyödyntämällä uutta teknologiaa

2017/08/28

Tapahtuma-alan johtava lippujen välittäjä Lippupiste Oy tähtää tapahtuma-alan vahvimmaksi digimarkkinoijaksi. Lippupiste on kehittänyt pitkäjänteisesti markkinointiosaamistaan investoiden niin henkilöstöön kuin mainonta- ja datateknologiohin. Vahvistaakseen kyvykkyyttään dataohjatun mainonnan edelläkävijänä Lippupiste on solminut yhteistyösopimuksen norjalaisen Cxense Asa:n kanssa, jonka tarjoamaa DMP -teknologiaa hyödynnetään datan keräämiseen, jalostamiseen ja aktivointiin. Järjestelmän ja siihen linkittyvät palvelut Lippupisteelle toimittaa data- ja verkkomainonnan teknologioita ja palveluita tarjoava Relevant.

“Verkko- ja mobiilikauppamme on ollut jo pitkään tärkein myyntikanavamme. Merkittävin osa tapahtumien mainonnasta on myös digitaalista.

Dataa on hyödynnetty monipuolisesti aiemminkin, mutta nyt haluamme keskittää entistä selkeämmin kaikki mahdolliset lähteet yhteen alustaan, yhdistää viihteestä, kulttuurista sekä urheilusta kiinnostuneen kysynnän tarjontaan ja tuottaa sitä kautta entistä kustannustehokkaampia markkinointiratkaisuja tapahtumajärjestäjä -kumppaneillemme”, toteaa Lippupiste Oy:n toimitusjohtaja Ari Palhamo.

“Lippupisteellä on vahva näkemys ja kunnianhimoinen visio digitaalisen tapahtumarkkinoinnin kehittämisestä ja datan laaja-alaisesta hyödyntämisestä osana kokonaisuutta. On hienoa tehdä töitä koko toimialaa kehittävän edelläkävijän kanssa, joka on valmis investoimaan niin teknologiaan kuin osaamiseen toimintansa kehittämiseksi, sillä molempia tarvitaan parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi” , toteaa DMP -teknologian Lippupisteelle toimittaneen Relevantin CEO Petri Kokkonen.

Lisätietoja:
Ari Palhamo, +358 (0) 10 633 1010
Petri Kokkonen, +358 40 833 5077

Lippupiste Oy on nopeasti kehittyvä, monikanavaisen lipunmyynnin asiantuntija: järjestelmätoimittaja, tapahtumamarkkinoinnin osaaja ja aktiivinen katsomoiden täyttäjä. Lippupisteen myyntikanavien kautta myydään vuosittain noin viisi miljoonaa lippua yli 18 000 teatteri-, kulttuuri, viihde- tai urheilutapahtumaan.

Relevant on data- ja verkkomainonnan teknologioita ja palveluita tarjoava kumppani. Relevant auttaa asiakkaitaan parantamaan mainonnan tuottoja, kasvattamaan yleisön arvoa ja luomaan uusia tulovirtoja. Lukuisten kehitysprojektien myötä Relevant on lunastanut paikkansa alan johtavana kumppanina.

Lue myös:

Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datapalvelun NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Lue lisää

Kasvava trendi: digitaalisen markkinoinnin in-housing

2018/11/27

Keskustelu mainostajien halusta ja tarpeesta kerätä digitaalisen markkinoinnin langanpäät omiin käsiin käy kuumana. IAB Europen raportin mukaan eurooppalaisista mainostajista jopa 54 % in-housaa mainonnan ohjelmallisen ostamisen kuluvana vuonna ja hulppeat 43 % jäljelle jäävistä harkitsee in-housaamista. Sama trendi nousee vahvasti esille myös Suomessa, yhä useampi mainostaja kokeilee, tai ainakin harkitsee erilaisia malleja digitaalisen markkinoinnin tuottamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Relevantin Petri Kokkonen IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

2018/11/26

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 21.11. uuden hallituksen. Puheenjohtajakseen hallitus valitsi Relevantin toimitusjohtajan Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen Sanomilta. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Lue lisää

Header Bidding tekniikat mainonnan ohjelmallisessa myynnissä

2018/11/17

Header bidding on mainonnan ohjelmallisen myynnin tekniikka, jonka avulla julkaisija tarjoaa mainosnäyttöä samanaikaisesti usealle taholle ennen kuin mainoskutsu lähetetään julkaisijan palvelimelle. Ideana on että mainostila voidaan myydä sille lähteelle, joka maksaa siitä parhaan hinnan.

Lue lisää

Millaista on työ AdOpsissa?

2018/11/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista.

Lue lisää