Lippupiste panostaa dataohjattuun mainontaan hyödyntämällä uutta teknologiaa

2017/08/28

Tapahtuma-alan johtava lippujen välittäjä Lippupiste Oy tähtää tapahtuma-alan vahvimmaksi digimarkkinoijaksi. Lippupiste on kehittänyt pitkäjänteisesti markkinointiosaamistaan investoiden niin henkilöstöön kuin mainonta- ja datateknologiohin. Vahvistaakseen kyvykkyyttään dataohjatun mainonnan edelläkävijänä Lippupiste on solminut yhteistyösopimuksen norjalaisen Cxense Asa:n kanssa, jonka tarjoamaa DMP -teknologiaa hyödynnetään datan keräämiseen, jalostamiseen ja aktivointiin. Järjestelmän ja siihen linkittyvät palvelut Lippupisteelle toimittaa data- ja verkkomainonnan teknologioita ja palveluita tarjoava Relevant.

“Verkko- ja mobiilikauppamme on ollut jo pitkään tärkein myyntikanavamme. Merkittävin osa tapahtumien mainonnasta on myös digitaalista.

Dataa on hyödynnetty monipuolisesti aiemminkin, mutta nyt haluamme keskittää entistä selkeämmin kaikki mahdolliset lähteet yhteen alustaan, yhdistää viihteestä, kulttuurista sekä urheilusta kiinnostuneen kysynnän tarjontaan ja tuottaa sitä kautta entistä kustannustehokkaampia markkinointiratkaisuja tapahtumajärjestäjä -kumppaneillemme”, toteaa Lippupiste Oy:n toimitusjohtaja Ari Palhamo.

“Lippupisteellä on vahva näkemys ja kunnianhimoinen visio digitaalisen tapahtumarkkinoinnin kehittämisestä ja datan laaja-alaisesta hyödyntämisestä osana kokonaisuutta. On hienoa tehdä töitä koko toimialaa kehittävän edelläkävijän kanssa, joka on valmis investoimaan niin teknologiaan kuin osaamiseen toimintansa kehittämiseksi, sillä molempia tarvitaan parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi” , toteaa DMP -teknologian Lippupisteelle toimittaneen Relevantin CEO Petri Kokkonen.

Lisätietoja:
Ari Palhamo, +358 (0) 10 633 1010
Petri Kokkonen, +358 40 833 5077

Lippupiste Oy on nopeasti kehittyvä, monikanavaisen lipunmyynnin asiantuntija: järjestelmätoimittaja, tapahtumamarkkinoinnin osaaja ja aktiivinen katsomoiden täyttäjä. Lippupisteen myyntikanavien kautta myydään vuosittain noin viisi miljoonaa lippua yli 18 000 teatteri-, kulttuuri, viihde- tai urheilutapahtumaan.

Relevant on data- ja verkkomainonnan teknologioita ja palveluita tarjoava kumppani. Relevant auttaa asiakkaitaan parantamaan mainonnan tuottoja, kasvattamaan yleisön arvoa ja luomaan uusia tulovirtoja. Lukuisten kehitysprojektien myötä Relevant on lunastanut paikkansa alan johtavana kumppanina.

Lue myös:

Miten ostan mainontaa ohjelmallisesti?

2019/01/25

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan online-mainonnan automaatiota, jossa hyödynnetään järjestelmiä mainonnan ostamisessa. Järjestelmät tarjoavat työkalut online-näkyvyyden (display, mobiili, video, natiivi) reaaliaikaiseen ostamiseen, kohdentamiseen ja optimointiin. Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa myös reaaliaikaisen datan hyödyntämisen mainoskampanjassa.

Lue lisää

Kiinnitä huomioita näihin asiohin, kun haluat kasvattaa mainostilan myyntiä ohjelmallisesti

2019/01/23

Mainonnan ohjelmallisella myynnillä tarkoitetaan tyypillisesti verkkomainonnan myymistä ja ostamista usein täysin automatisoidusti erilaisia järjestelmiä hyödyntäen poiketen näin perinteisistä myynnin prosesseista, jotka sisältävät ihmisten välillä käytyjä neuvotteluita sekä tilausten käsittelyä. Mainonnan ohjelmallinen ostaminen on omaksuttu nopeasti eri markkinoilla, sillä se tekee mediatilan ostamisesta helpompaa, nopeampaa ja joustavampaa.

Lue lisää

Relevantin asiakastyytyväisyys

2019/01/22

Loppuvuodesta 2018 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt kolmannen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa dataa?

2019/01/14

Kohdennettu kampanja saavuttaa sille sopivimman yleisön, jolloin mainosnäyttöjen merkityksellisyys yleisölle kasvaa. Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava sopivalle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Markkina on pullollaan dataa, johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Mihin huomio kiinnittyy digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa 2019?

2018/12/19

Vuosi 2018 lähenee loppuaan ja katseet käännetään kohti uutta vuotta. Tyypillisesti tässä kohtaa arvaillaan, mitkä teemat nousevat kuumimmiksi puheenaiheiksi tulevana vuonna. Asensimme kristallipalloomme uuden päivityksen, tarkastelimme teen lehtien asemoitumista ja päädyimme siihen, että digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksen puuhamaassa puhutaan ainakin seuraavista teemoista alkavana vuonna 2019.

Lue lisää