Lippupiste panostaa dataohjattuun mainontaan hyödyntämällä uutta teknologiaa

2017/08/28

Tapahtuma-alan johtava lippujen välittäjä Lippupiste Oy tähtää tapahtuma-alan vahvimmaksi digimarkkinoijaksi. Lippupiste on kehittänyt pitkäjänteisesti markkinointiosaamistaan investoiden niin henkilöstöön kuin mainonta- ja datateknologiohin. Vahvistaakseen kyvykkyyttään dataohjatun mainonnan edelläkävijänä Lippupiste on solminut yhteistyösopimuksen norjalaisen Cxense Asa:n kanssa, jonka tarjoamaa DMP -teknologiaa hyödynnetään datan keräämiseen, jalostamiseen ja aktivointiin. Järjestelmän ja siihen linkittyvät palvelut Lippupisteelle toimittaa data- ja verkkomainonnan teknologioita ja palveluita tarjoava Relevant.

“Verkko- ja mobiilikauppamme on ollut jo pitkään tärkein myyntikanavamme. Merkittävin osa tapahtumien mainonnasta on myös digitaalista.

Dataa on hyödynnetty monipuolisesti aiemminkin, mutta nyt haluamme keskittää entistä selkeämmin kaikki mahdolliset lähteet yhteen alustaan, yhdistää viihteestä, kulttuurista sekä urheilusta kiinnostuneen kysynnän tarjontaan ja tuottaa sitä kautta entistä kustannustehokkaampia markkinointiratkaisuja tapahtumajärjestäjä -kumppaneillemme”, toteaa Lippupiste Oy:n toimitusjohtaja Ari Palhamo.

“Lippupisteellä on vahva näkemys ja kunnianhimoinen visio digitaalisen tapahtumarkkinoinnin kehittämisestä ja datan laaja-alaisesta hyödyntämisestä osana kokonaisuutta. On hienoa tehdä töitä koko toimialaa kehittävän edelläkävijän kanssa, joka on valmis investoimaan niin teknologiaan kuin osaamiseen toimintansa kehittämiseksi, sillä molempia tarvitaan parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi” , toteaa DMP -teknologian Lippupisteelle toimittaneen Relevantin CEO Petri Kokkonen.

Lisätietoja:
Ari Palhamo, +358 (0) 10 633 1010
Petri Kokkonen, +358 40 833 5077

Lippupiste Oy on nopeasti kehittyvä, monikanavaisen lipunmyynnin asiantuntija: järjestelmätoimittaja, tapahtumamarkkinoinnin osaaja ja aktiivinen katsomoiden täyttäjä. Lippupisteen myyntikanavien kautta myydään vuosittain noin viisi miljoonaa lippua yli 18 000 teatteri-, kulttuuri, viihde- tai urheilutapahtumaan.

Relevant on data- ja verkkomainonnan teknologioita ja palveluita tarjoava kumppani. Relevant auttaa asiakkaitaan parantamaan mainonnan tuottoja, kasvattamaan yleisön arvoa ja luomaan uusia tulovirtoja. Lukuisten kehitysprojektien myötä Relevant on lunastanut paikkansa alan johtavana kumppanina.

Lue myös:

Datan rooli ja mahdollisuudet ohjelmallisessa ostamisessa

2020/04/07

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan mediatilan ostamista järjestelmän avulla. Data on varmasti yksi merkittävimmistä uusista ulottuvuusksista ohjelmallisen ostamisessa verrattuna perinteiseen tapaan ostaa mediatilaa. Luultavasti mainonnan ohjelmallinen ostaminen ei olisi koskaan saavuttanut nykyistä suosiotaan ilman monipuolisia datan hyödyntämisen mahdollisuuksia.

Lue lisää

Millä korvaisimme kolmannen osapuolen evästeen?

2020/03/19

Google ilmoitti estävänsä kolmannen osapuolen evästeet Chrome selaimessa kahden vuoden kuluessa. Heti Googlen ilmoituksen jälkeen alkoivat spekulaatiot siitä, mikä tulee korvaamaan kolmannen osapuolen evästeet tulevaisuudessa. Näkemys tulevasta tuntuu vaihtelevan melko lailla sen mukaan kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee. Tässä tekstissä avaamme hieman Googlen visiota aiheen tiimoilta.

Lue lisää

Relevant Digitalin asiakastyytyväisyys

2020/03/06

Loppuvuodesta 2019 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt neljännen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Display kampanjan ostaminen Googlen kautta – Mitä eroa on Display & Video 360:n ja Google Adsin välillä?

2020/03/05

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjan ostamiseen kaksi vaihtoehtoa. Toinen on Google Adsin kautta ostettava Google Display Network. Ja toinen on vaativampaan käyttöön suunnattu Google Marketing Platformiin kuuluva alusta Display & Video 360, jonka kanssa yhdessä usein käytetään myös Campaign Manager (CM) alustaa. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Tapaa meidät näissä tapahtumissa vuonna 2020

2020/03/03

Tänä vuonna olemme paikalla ainakin näissä tapahtumissa. Jos olet itse osallistumassa ja haluat tavata meitä, olethan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Lue lisää