Laajenna yleisöjä look-alike mallinnuksen avulla

2018/03/26

Cxense on julkaissut Cxense Data Management Platform (DMP) -työkalun lookalike-mallinnukseen parannuksia.

Paranneltu mallinnusominaisuus luo julkaisijoille mahdollisuuden jakaa kohdennettua sisältöä laajemmalle yleisölle ja näin lisätä sivunäyttöjen määrää kävijää kohden. Useammalla sivustolla vierailu kasvattaa mainosnäyttöjen määriä ja mahdollistaa suuremmat tuotot sekä toivottavasti myös tyytyväisemmät kävijät, kun he näkevät enemmän heitä kiinnostavaa sisältöä ja mainontaa. Look-alike mallinnuksen avulla julkaisijat voivat laajentaa yleisöään ja tarjota mainostajille laadukkaampia yleisöjä. Tämä tarkoittaa mainostajille tehokkaampia kampanjoita julkaisijan mainosinventaarissa ja siten myös tyytyväisempiä mainostaja-asiakkaita.

Mutta mitä look-alike mallinnus tarkoittaa?

Look-alike mallinnus mahdollistaa arvokkaiden yleisöjen laajentamisen. Hyödyntämällä tekoälyä ja koneoppimista, Cxense on kehittänyt toiminnallisuutta entistä paremmaksi. Uusi ominaisuus tarjoaa välittömän, edelliseen kuuhun perustuvan palautteen mallinnuksesta. Se antaa käyttäjälle nopean yleiskuvan segmentistä ilman että tarvitsee odottaa segmentin täyttymistä ajan myötä.

Segmenttien mallinnus hyödyntää aiempaa laajempia tietolähteitä; esim. sisällön kulutusta, sivustokäyttäytymistä ja offline-tietoja. Lookalike-mallinnus lisää segmenttiin ainoastaan uusia käyttäjiä, näin alkuperäisten segmenttien ja mallinnettujen segmenttien välillä ei ole päällekkäisyyttä. Segmenteille voidaan myös määrittää erityiset sisällyttämisperusteet, joiden avulla löydetään sopiva tasapaino segmentin laadun ja tavoitteen välillä.

Lue ominaisuuksista tarkemmin alla olevasta linkistä:
Lookalike Modeling – A Cxense DMP Feature

Ota meihin yhteyttä jos haluat tutustua uusiin ominaisuuksiin tai lisätietoja look-alike mallinnuksesta.

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Lue lisää