Laajenna yleisöjä look-alike mallinnuksen avulla

2018/03/26

Cxense on julkaissut Cxense Data Management Platform (DMP) -työkalun lookalike-mallinnukseen parannuksia.

Paranneltu mallinnusominaisuus luo julkaisijoille mahdollisuuden jakaa kohdennettua sisältöä laajemmalle yleisölle ja näin lisätä sivunäyttöjen määrää kävijää kohden. Useammalla sivustolla vierailu kasvattaa mainosnäyttöjen määriä ja mahdollistaa suuremmat tuotot sekä toivottavasti myös tyytyväisemmät kävijät, kun he näkevät enemmän heitä kiinnostavaa sisältöä ja mainontaa. Look-alike mallinnuksen avulla julkaisijat voivat laajentaa yleisöään ja tarjota mainostajille laadukkaampia yleisöjä. Tämä tarkoittaa mainostajille tehokkaampia kampanjoita julkaisijan mainosinventaarissa ja siten myös tyytyväisempiä mainostaja-asiakkaita.

Mutta mitä look-alike mallinnus tarkoittaa?

Look-alike mallinnus mahdollistaa arvokkaiden yleisöjen laajentamisen. Hyödyntämällä tekoälyä ja koneoppimista, Cxense on kehittänyt toiminnallisuutta entistä paremmaksi. Uusi ominaisuus tarjoaa välittömän, edelliseen kuuhun perustuvan palautteen mallinnuksesta. Se antaa käyttäjälle nopean yleiskuvan segmentistä ilman että tarvitsee odottaa segmentin täyttymistä ajan myötä.

Segmenttien mallinnus hyödyntää aiempaa laajempia tietolähteitä; esim. sisällön kulutusta, sivustokäyttäytymistä ja offline-tietoja. Lookalike-mallinnus lisää segmenttiin ainoastaan uusia käyttäjiä, näin alkuperäisten segmenttien ja mallinnettujen segmenttien välillä ei ole päällekkäisyyttä. Segmenteille voidaan myös määrittää erityiset sisällyttämisperusteet, joiden avulla löydetään sopiva tasapaino segmentin laadun ja tavoitteen välillä.

Lue ominaisuuksista tarkemmin alla olevasta linkistä:
Lookalike Modeling – A Cxense DMP Feature

Ota meihin yhteyttä jos haluat tutustua uusiin ominaisuuksiin tai lisätietoja look-alike mallinnuksesta.

Lue myös:

Mitä ovat 1st, 2nd ja 3rd party data ja miten niitä voidaan hyödyntää markkinoinnissa?

2019/11/29

Data on yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin vetureista. Markkinoijan yksi suurimmista haasteista kiteytyykin datan ymmärtämiseen, priorisointiin sekä käyttökelpoiseksi saattamiseen. Se minkälaisesta datasta on sinulle markkinoijana eniten hyötyä riippuu nykytilanteesta sekä tavoitteistasi.

Lue lisää

Ketä TCF 2.0 koskee, mitä pitää tehdä ja missä mennään nyt?

2019/11/27

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan (tai kiellon) välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille. Yhteiselle standardille on tarve, koska markkinassa toimii suuri joukko dataa hyödyntäviä toimijoita.

Lue lisää

MTVuutiset.fi liittyy Relevant Audienceen, josta tulee Suomen suurin riippumaton datamarkkinapaikka

2019/11/21

MTVuutiset.fi liittyy Suomen suurimpaan riippumattomaan datamarkkinapaikkaan Relevant Audienceen. Se käsittää tällä hetkellä 18 miljoonaa uniikkia selainta, sekä 500 miljoonaa datakeräystapahtumaa kuukaudessa.

Lue lisää

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää