Laajenna yleisöjä look-alike mallinnuksen avulla

2018/03/26

Cxense on julkaissut Cxense Data Management Platform (DMP) -työkalun lookalike-mallinnukseen parannuksia.

Paranneltu mallinnusominaisuus luo julkaisijoille mahdollisuuden jakaa kohdennettua sisältöä laajemmalle yleisölle ja näin lisätä sivunäyttöjen määrää kävijää kohden. Useammalla sivustolla vierailu kasvattaa mainosnäyttöjen määriä ja mahdollistaa suuremmat tuotot sekä toivottavasti myös tyytyväisemmät kävijät, kun he näkevät enemmän heitä kiinnostavaa sisältöä ja mainontaa. Look-alike mallinnuksen avulla julkaisijat voivat laajentaa yleisöään ja tarjota mainostajille laadukkaampia yleisöjä. Tämä tarkoittaa mainostajille tehokkaampia kampanjoita julkaisijan mainosinventaarissa ja siten myös tyytyväisempiä mainostaja-asiakkaita.

Mutta mitä look-alike mallinnus tarkoittaa?

Look-alike mallinnus mahdollistaa arvokkaiden yleisöjen laajentamisen. Hyödyntämällä tekoälyä ja koneoppimista, Cxense on kehittänyt toiminnallisuutta entistä paremmaksi. Uusi ominaisuus tarjoaa välittömän, edelliseen kuuhun perustuvan palautteen mallinnuksesta. Se antaa käyttäjälle nopean yleiskuvan segmentistä ilman että tarvitsee odottaa segmentin täyttymistä ajan myötä.

Segmenttien mallinnus hyödyntää aiempaa laajempia tietolähteitä; esim. sisällön kulutusta, sivustokäyttäytymistä ja offline-tietoja. Lookalike-mallinnus lisää segmenttiin ainoastaan uusia käyttäjiä, näin alkuperäisten segmenttien ja mallinnettujen segmenttien välillä ei ole päällekkäisyyttä. Segmenteille voidaan myös määrittää erityiset sisällyttämisperusteet, joiden avulla löydetään sopiva tasapaino segmentin laadun ja tavoitteen välillä.

Lue ominaisuuksista tarkemmin alla olevasta linkistä:
Lookalike Modeling – A Cxense DMP Feature

Ota meihin yhteyttä jos haluat tutustua uusiin ominaisuuksiin tai lisätietoja look-alike mallinnuksesta.

Lue myös:

Webinaari: Haluatko kuulla tulevaisuuden näkymiä maksumuurien käytöstä verkkojulkaisuissa?

2018/10/12

Miten dataa analysoimalla saadaan tietoa todennäköisimmistä tilaajista? Miten maksumuurimallit toimivat ja miksi lukijakeskeinen lähestymistapa voisi korvata sisältöön keskittyneet mallit? Tule mukaan webinaariin, jossa Piechota kertoo yhdessä Cxensen Annbjørg Medhaugin kanssa dynaamisista maksumuureista.

Lue lisää

Datakaupan läpinäkyvyys GDPR:n jälkeisessä maailmassa

2018/10/05

GDPR astuessa voimaan 4 kuukautta sitten koko ala hyperventiloi pahasti ja osa pelkäsi ohjelmallisen mainoskaupan loppuvan kokonaan, jos kuluttajilta ei saataisi lupaa datan käyttöön. Suurin osa peloista oli alunperinkin ylimitoitettuja, sillä kuluttajien käyttäytyminen ei muutu yhdessä yössä uuden asetuksen voimaantulon myötä. Relevantilla olimme vakuuttuneita että GDPR:n voimaantulo kitkisi räikeimpiä hämäräpelureita datamarkkinalta pois.

Lue lisää

Syksy on muutosten aikaa

2018/09/27

Syksy on saatu vauhdilla käyntiin. Niin yksityiselämässä kuin yritysmaailmassakin syksy usein antaa mahdollisuuden aloittaa lomien jälkeen uudella draivilla ja innostaa tekemään muutoksia. Pieniä muutoksia on tapahtunut myös meillä Relevantilla. Olemme nimittäin saaneet johtoryhmäämme mukaan dataliiketoiminnastamme vastaavan Olli Järvilehdon. Onnittelut Ollille! Onko johtoryhmämme sinulle jo muuten tuttu?

Lue lisää

Ajankohtaisia havaintoja vuoden 2018 Dmexcosta

2018/09/27

Dmexco järjestettiin jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Vuodesta 2009 järjestetty tapahtuma on digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja uusien innovaatioiden kohtaamispaikka, jossa mukana on alan johtajia, markkinoinnin ja median ammattilaisia sekä teknologioiden edelläkävijöitä. Luonnollisesti muutamassa päivässä ei kaikkea ehdi kahlata läpi, mutta tässä muutamia teemoja, jotka erityisesti jäivät mieleemme.

Lue lisää

Tehokkaan kohderyhmän valitseminen mainoskampanjalle

2018/09/26

Ihmiset kohtaavat päivän mittaan eri ympäristössä lukemattoman määrän viestejä, joilla mainostajat pyrkivät vaikuttamaan heidän ostokäyttäytymiseen. Mainosviestien tulvassa on yhä vaikeampi koskettaa ja tulla huomatuksi. Puhuttelevan mainosviestin lisäksi on syytä kiinnittää huomiota myös siihen, että kampanja suunnataan niille, jotka todennäköisemmin ovat tuotteesta tai palvelusta kiinnostuneita. Näin palvellaan myös viestin vastaanottajaa.

Lue lisää