Laajenna yleisöjä look-alike mallinnuksen avulla

2018/03/26

Cxense on julkaissut Cxense Data Management Platform (DMP) -työkalun lookalike-mallinnukseen parannuksia.

Paranneltu mallinnusominaisuus luo julkaisijoille mahdollisuuden jakaa kohdennettua sisältöä laajemmalle yleisölle ja näin lisätä sivunäyttöjen määrää kävijää kohden. Useammalla sivustolla vierailu kasvattaa mainosnäyttöjen määriä ja mahdollistaa suuremmat tuotot sekä toivottavasti myös tyytyväisemmät kävijät, kun he näkevät enemmän heitä kiinnostavaa sisältöä ja mainontaa. Look-alike mallinnuksen avulla julkaisijat voivat laajentaa yleisöään ja tarjota mainostajille laadukkaampia yleisöjä. Tämä tarkoittaa mainostajille tehokkaampia kampanjoita julkaisijan mainosinventaarissa ja siten myös tyytyväisempiä mainostaja-asiakkaita.

Mutta mitä look-alike mallinnus tarkoittaa?

Look-alike mallinnus mahdollistaa arvokkaiden yleisöjen laajentamisen. Hyödyntämällä tekoälyä ja koneoppimista, Cxense on kehittänyt toiminnallisuutta entistä paremmaksi. Uusi ominaisuus tarjoaa välittömän, edelliseen kuuhun perustuvan palautteen mallinnuksesta. Se antaa käyttäjälle nopean yleiskuvan segmentistä ilman että tarvitsee odottaa segmentin täyttymistä ajan myötä.

Segmenttien mallinnus hyödyntää aiempaa laajempia tietolähteitä; esim. sisällön kulutusta, sivustokäyttäytymistä ja offline-tietoja. Lookalike-mallinnus lisää segmenttiin ainoastaan uusia käyttäjiä, näin alkuperäisten segmenttien ja mallinnettujen segmenttien välillä ei ole päällekkäisyyttä. Segmenteille voidaan myös määrittää erityiset sisällyttämisperusteet, joiden avulla löydetään sopiva tasapaino segmentin laadun ja tavoitteen välillä.

Lue ominaisuuksista tarkemmin alla olevasta linkistä:
Lookalike Modeling – A Cxense DMP Feature

Ota meihin yhteyttä jos haluat tutustua uusiin ominaisuuksiin tai lisätietoja look-alike mallinnuksesta.

Lue myös:

Kuka kerää dataa sivustoltasi?

2018/05/31

Oletko joskus miettinyt, mistä ja miten kaikki digitaalisen mainonnan markkinapaikoilla myytävä data kerätään ja kenen toimesta? Tuleeko se Facebookilta ja Googlelta? Vastaus on; ei tule. Valtaosa myytävästä datasta päätyy marketin tiskille ihan tavallisten yritysten kotisivuilta.

Lue lisää

Luvallisesti kerättyjä ja luotettavia kohderyhmiä

2018/05/31

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita dataan perustuvia kohderyhmäsegmenttejä ostettavaksi ohjelmallisesti. Datakumppanimme noudattavat 25.5.2018 voimaan tulleen EU:n tietosuoja-asetuksen asettamia vaatimuksia ja kohderyhmäsegmentit rakennetaan datasta, jonka käyttö on luvallista. Niinpä voit huoletta hyödyntää segmenttejämme Adformin DSP:n, DoubleClickin Bid Managerin ja Appnexuksen kautta ostettavissa kampanjoissa.

Lue lisää

Suomalaiset datan ostajat panostavat laatuun ja GDPR -yhteensopivuuteen

2018/05/28

Datamarkkina kasvaa pohjoismaissa nopeasti. Kartottaaksemme tarkemmin suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohderyhmien käytöstä mainonnassa toteutimme tutkimuksen huhtikuussa 2018. Nyt voimme iloksemme jakaa muutamia havaintojamme..

Lue lisää

EU:n tietosuoja-asetuksen mukainen yksityisyyden suoja yritysten verkkosivuille

2018/05/23

Asetuksen voimaantulo muuttaa tapaa, jolla verkkopalvelun kävijöille ilmoitetaan sivuston keräämistä tiedoista. Enää ei riitä, että kävijälle ilmoitetaan tietojen keräämisestä. Jatkossa käyttäjälle on tarjottava selkeä mahdollisuus hyväksyä tai estää tiedon kerääminen.

Lue lisää

EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa verkkopalveluihisi

2018/04/11

Riippumatta siitä, onko kyseessä suuri tai pieni yritys, sinun on saatava kävijöiltä suostumus tietojen keräämiseen heistä. Jos sivustollesi on asennettu esimerkiksi Google Analytics tai Sosiaalisen median jakopainikkeet, sinun on pyydettävä suostumus kaikilta, jotka vierailevat sivustollasi. Kun suostumus on saatu, Relevant Consent  muistaa vierailijan suostumuksen ja eikä kysy sitä uudelleen.

Lue lisää