Relevant Audience – Laadukkaan Datan Markkinapaikka

2017/02/06

Yksi keskeisimmistä tehokkaan ja onnistuneen markkinoinnin tekijöistä on kyky kohdistaa viesti juuri oikealle yleisölle. Datan hyödyntäminen markkinoinnin polttoaineena on nopeassa kasvussa. Mainostajat kaipaavat luotettavia, paikalliset markkinat ja yleisöt tuntevia datan tarjoajia. Yleisötiedon jalostaminen ja sen hyödyntäminen mainonnan kohdistamisessa tuo etua niin datan tarjoajalle kuin sen käyttäjällekin. Toki hyöty välittyy myös yleisölle, kun heille pystytään tarjoamaan kiinnostavampia mainoksia ja palveluita.

Vastataksemme markkinan kehittyviin tarpeisiin lanseeraamme parasta mahdollista laatua, niin datan kuin palveluidenkin osalta, tarjoavan Markkinapaikan – Relevant Audiencen.

Palvelumme yhdistää datan myyjät ja laadukkaita kohderyhmäsegmenttejä sekä joustavaa, ratkaisukeskeistä palvelua arvostavat datan ostajat. Relevant Audience on luotettava ja läpinäkyvä kumppani datan kaupallistamiseen. Kehitämme liiketoimintaamme kaikkien osapuolten toiveet ja tarpeet huomioiden. Yleisöjen yksityisyyden kunnioittaminen on meille tärkeää, ja olemme toteuttaneet palvelumme Pohjoismaista lainsäädäntöä ja EU:n tietosuoja-asetuksia noudattaen. Pidämme huolen, että palvelumme noudattaa kulloinkin voimassa olevia lakeja ja asetuksia.

Oman Datan kaupallistaminen

Uskomme, että datan myynti tulee kasvamaan nopeasti. Pohjoismainen markkina ylittää pian 100 miljoonan euron vuosimyynnin, eikä kasvu pysähdy siihen. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Datan kaupallistaminen avaa uuden tulovirran, joka lisää kokonaismyyntiä uhkaamatta olemassa olevaa liiketoimintaa.

Relevant Audience on palvelu, joka mahdollistaa helpon ja turvallisen datan myynnin. Palvelumme yhdistää datan myyjät ja laadukkaita kohderyhmäsegmenttejä sekä joustavaa, ratkaisukeskeistä palvelua arvostavat datan ostajat. Kohderyhmäsegmenttien lisäksi tarjoamme monipuolista osaamistamme, työkaluja ja palveluitamme myynnin, kohderyhmien ja digitaalisten palveluiden kehittämiseen. Rakennamme kohderyhmäsegmentit ostajien tarpeet ja toiveet huomioiden, luonnollisesti tiiviissä yhteistyössä datan toimittajien kanssa.

Tavoitteenamme on kaupallistaa dataa reilulla, läpinäkyvällä ja luotettavalla tavalla.

Laadukkaita yleisöjä mainostajille

Datan lähteemme ovat pääasiassa paikalliset julkaisijat ja muut datan tarjoajat, jotka tarjoavat yleisöjään ostettavaksi palvelumme kautta. Kerromme mielellämme mainostajille, kuinka ja mistä lähteistä myynnissä olevat segmenttimme on rakennettu. Löydät valikoiman segmenttejämme Adformin DSP:stä (Demand side Platform) ja DoubleClickin Bid Managerista Relevant Audiencen alta. Tarjolla on esimerkiksi aurinkolomista haaveilevat suomalaiset tai eri alojen työnhakijat. Kehitämme yleisötuotteitamme jatkuvasti ja tulemme laajentamaan tarjontamme myös muihin ostojärjestelmiin.

Ota rohkeasti yhteyttä, jos haluat jutella aiheesta lisää. Voit laittaa meille palautetta myös siitä, millaisia yleisöjä toivoisit olevan tarjolla Relevant Audiencessa tulevaisuudessa.

Lisätietoja:
Petri Kokkonen
petri.kokkonen(a)relevant.fi
+358 40 833 5077

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Dmexco järjestetään jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Tänä vuonna Relevantilla on Kölnissä oma osasto uusille innovaatioille omistetussa Future Parkissa. Osastomme löytyy Hallista 9 paikalta C-032a. Jos olet tulossa paikan päälle tule ihmeessä käymään. Voit myös sopia ennakkoon tapaamisen Ollin, Petrin tai Ronnyn kanssa.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää