Relevant Audience – Laadukkaan Datan Markkinapaikka

2017/02/06

Yksi keskeisimmistä tehokkaan ja onnistuneen markkinoinnin tekijöistä on kyky kohdistaa viesti juuri oikealle yleisölle. Datan hyödyntäminen markkinoinnin polttoaineena on nopeassa kasvussa. Mainostajat kaipaavat luotettavia, paikalliset markkinat ja yleisöt tuntevia datan tarjoajia. Yleisötiedon jalostaminen ja sen hyödyntäminen mainonnan kohdistamisessa tuo etua niin datan tarjoajalle kuin sen käyttäjällekin. Toki hyöty välittyy myös yleisölle, kun heille pystytään tarjoamaan kiinnostavampia mainoksia ja palveluita.

Vastataksemme markkinan kehittyviin tarpeisiin lanseeraamme parasta mahdollista laatua, niin datan kuin palveluidenkin osalta, tarjoavan Markkinapaikan – Relevant Audiencen.

Palvelumme yhdistää datan myyjät ja laadukkaita kohderyhmäsegmenttejä sekä joustavaa, ratkaisukeskeistä palvelua arvostavat datan ostajat. Relevant Audience on luotettava ja läpinäkyvä kumppani datan kaupallistamiseen. Kehitämme liiketoimintaamme kaikkien osapuolten toiveet ja tarpeet huomioiden. Yleisöjen yksityisyyden kunnioittaminen on meille tärkeää, ja olemme toteuttaneet palvelumme Pohjoismaista lainsäädäntöä ja EU:n tietosuoja-asetuksia noudattaen. Pidämme huolen, että palvelumme noudattaa kulloinkin voimassa olevia lakeja ja asetuksia.

Oman Datan kaupallistaminen

Uskomme, että datan myynti tulee kasvamaan nopeasti. Pohjoismainen markkina ylittää pian 100 miljoonan euron vuosimyynnin, eikä kasvu pysähdy siihen. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Datan kaupallistaminen avaa uuden tulovirran, joka lisää kokonaismyyntiä uhkaamatta olemassa olevaa liiketoimintaa.

Relevant Audience on palvelu, joka mahdollistaa helpon ja turvallisen datan myynnin. Palvelumme yhdistää datan myyjät ja laadukkaita kohderyhmäsegmenttejä sekä joustavaa, ratkaisukeskeistä palvelua arvostavat datan ostajat. Kohderyhmäsegmenttien lisäksi tarjoamme monipuolista osaamistamme, työkaluja ja palveluitamme myynnin, kohderyhmien ja digitaalisten palveluiden kehittämiseen. Rakennamme kohderyhmäsegmentit ostajien tarpeet ja toiveet huomioiden, luonnollisesti tiiviissä yhteistyössä datan toimittajien kanssa.

Tavoitteenamme on kaupallistaa dataa reilulla, läpinäkyvällä ja luotettavalla tavalla.

Laadukkaita yleisöjä mainostajille

Datan lähteemme ovat pääasiassa paikalliset julkaisijat ja muut datan tarjoajat, jotka tarjoavat yleisöjään ostettavaksi palvelumme kautta. Kerromme mielellämme mainostajille, kuinka ja mistä lähteistä myynnissä olevat segmenttimme on rakennettu. Löydät valikoiman segmenttejämme Adformin DSP:stä (Demand side Platform) ja DoubleClickin Bid Managerista Relevant Audiencen alta. Tarjolla on esimerkiksi aurinkolomista haaveilevat suomalaiset tai eri alojen työnhakijat. Kehitämme yleisötuotteitamme jatkuvasti ja tulemme laajentamaan tarjontamme myös muihin ostojärjestelmiin.

Ota rohkeasti yhteyttä, jos haluat jutella aiheesta lisää. Voit laittaa meille palautetta myös siitä, millaisia yleisöjä toivoisit olevan tarjolla Relevant Audiencessa tulevaisuudessa.

Lisätietoja:
Petri Kokkonen
petri.kokkonen(a)relevant.fi
+358 40 833 5077

Lue myös:

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää

Miten Demand Side Platform (DSP) toimii sekä esimerkkejä DSP alustoista

2019/02/27

Jotta mainontaa voidaan ostaa ohjelmallisesti tarvitaan DSP (demand-side platform) alusta, joka mahdollistaa mainosinventaarin ostamisen useasta eri lähteestä samanaikaisesti. Ostojärjestelmä on integroitu myyjän myyntijärjestelmään SSP (supply-side platform), jonka kautta julkaisija on asettanut mainostilaa ostettavaksi sivustoltaan.

Lue lisää

Useamman SSP:n ja Adserverin seuranta ja raportointi yhdessä järjestelmässä

2019/02/26

Useiden myyntijärjestelmien käyttäminen on osa miltei jokaisen median arkea, varsinkin ohjelmallisessa myynnissä. Teknologiakumppaneiden määrän kasvattaminen on välttämätöntä myynnin kasvun saavuttamiseksii, mutta samalla myynnin seuranta ja raportointi hankaloituu. Ratkaisimme haasteen kehittämällä työkalun, joka mahdollistaa usean SSP:n ja Adserverin seurannan ja raportoinnin yhdessä käyttöliittymässä.

Lue lisää

Relevant on muutakin kuin ad-techiä

2019/02/19

Relevant Digital Oy tunnetaan mainosteknologioita virittävänä talona ja tech-talkkia tulee viljeltyä varmasti välillä liikaakin. Mainospalvelimet, ohjelmallisen myymisen ja -ostamisen teknologiat ja niihin liittyvä osaaminen ovat tärkeä osa tarjoamaamme, mutta vain osa. Teknologia projektien lisäksi toteutamme säännöllisesti vaativia konsultointihankkeita.

Lue lisää