Relevant Audience – Laadukkaan Datan Markkinapaikka

2017/02/06

Yksi keskeisimmistä tehokkaan ja onnistuneen markkinoinnin tekijöistä on kyky kohdistaa viesti juuri oikealle yleisölle. Datan hyödyntäminen markkinoinnin polttoaineena on nopeassa kasvussa. Mainostajat kaipaavat luotettavia, paikalliset markkinat ja yleisöt tuntevia datan tarjoajia. Yleisötiedon jalostaminen ja sen hyödyntäminen mainonnan kohdistamisessa tuo etua niin datan tarjoajalle kuin sen käyttäjällekin. Toki hyöty välittyy myös yleisölle, kun heille pystytään tarjoamaan kiinnostavampia mainoksia ja palveluita.

Vastataksemme markkinan kehittyviin tarpeisiin lanseeraamme parasta mahdollista laatua, niin datan kuin palveluidenkin osalta, tarjoavan Markkinapaikan – Relevant Audiencen.

Palvelumme yhdistää datan myyjät ja laadukkaita kohderyhmäsegmenttejä sekä joustavaa, ratkaisukeskeistä palvelua arvostavat datan ostajat. Relevant Audience on luotettava ja läpinäkyvä kumppani datan kaupallistamiseen. Kehitämme liiketoimintaamme kaikkien osapuolten toiveet ja tarpeet huomioiden. Yleisöjen yksityisyyden kunnioittaminen on meille tärkeää, ja olemme toteuttaneet palvelumme Pohjoismaista lainsäädäntöä ja EU:n tietosuoja-asetuksia noudattaen. Pidämme huolen, että palvelumme noudattaa kulloinkin voimassa olevia lakeja ja asetuksia.

Oman Datan kaupallistaminen

Uskomme, että datan myynti tulee kasvamaan nopeasti. Pohjoismainen markkina ylittää pian 100 miljoonan euron vuosimyynnin, eikä kasvu pysähdy siihen. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Datan kaupallistaminen avaa uuden tulovirran, joka lisää kokonaismyyntiä uhkaamatta olemassa olevaa liiketoimintaa.

Relevant Audience on palvelu, joka mahdollistaa helpon ja turvallisen datan myynnin. Palvelumme yhdistää datan myyjät ja laadukkaita kohderyhmäsegmenttejä sekä joustavaa, ratkaisukeskeistä palvelua arvostavat datan ostajat. Kohderyhmäsegmenttien lisäksi tarjoamme monipuolista osaamistamme, työkaluja ja palveluitamme myynnin, kohderyhmien ja digitaalisten palveluiden kehittämiseen. Rakennamme kohderyhmäsegmentit ostajien tarpeet ja toiveet huomioiden, luonnollisesti tiiviissä yhteistyössä datan toimittajien kanssa.

Tavoitteenamme on kaupallistaa dataa reilulla, läpinäkyvällä ja luotettavalla tavalla.

Laadukkaita yleisöjä mainostajille

Datan lähteemme ovat pääasiassa paikalliset julkaisijat ja muut datan tarjoajat, jotka tarjoavat yleisöjään ostettavaksi palvelumme kautta. Kerromme mielellämme mainostajille, kuinka ja mistä lähteistä myynnissä olevat segmenttimme on rakennettu. Löydät valikoiman segmenttejämme Adformin DSP:stä (Demand side Platform) ja DoubleClickin Bid Managerista Relevant Audiencen alta. Tarjolla on esimerkiksi aurinkolomista haaveilevat suomalaiset tai eri alojen työnhakijat. Kehitämme yleisötuotteitamme jatkuvasti ja tulemme laajentamaan tarjontamme myös muihin ostojärjestelmiin.

Ota rohkeasti yhteyttä, jos haluat jutella aiheesta lisää. Voit laittaa meille palautetta myös siitä, millaisia yleisöjä toivoisit olevan tarjolla Relevant Audiencessa tulevaisuudessa.

Lisätietoja:
Petri Kokkonen
petri.kokkonen(a)relevant.fi
+358 40 833 5077

Lue myös:

Mitä kannattaa huomoida kun teet uudelleenkohdennusta eli retargetointia – viisi vinkkiä!

2020/06/16

Uudelleenkohdennus eli retargetointi tarkoittaa muistuttavien mainosten näyttämistä sivustolla jo vierailleille. Alkuun uudelleenkohdentamisessa pääsee melko helposti, mutta kannattaa silti kiinnittää huomiota muutamaan asiaan, jotta kampanjat toimisivat tehokkaasti. Kokosimme blogiimme viisi vinkkiä!

Lue lisää

5 tapaa tehdä yleisökohdennusta digitaalisessa markkinoinnissa

2020/05/13

Moni mainostaja miettii, miten voisi hyödyntää dataa markkinoinnissaan ja miten digimainonnasta saisi enemmän tehoja irti. Jotta potentiaalisia asiakkaita voidaan tavoittaa verkossa paremmin kannattaa alkuun tutustua erilaisiin tapoihin tehdä yleisökohdennusta ja sen jälkeen lähteä toteuttamaan itsellesi parhaiten soveltuvia vaihtoehtoja.

Lue lisää

Tilaajamyynnin kasvattamiseen: Piano – The digital business platform

2020/04/29

Piano auttaa medioita rakentamaan sitoutuneita yleisöjä sekä kasvattamaan tilausmyyntituottoja. Jos haluat ymmärtää paremmin yleisösi tarpeita, kasvattaa rekisteröityneiden käyttäjien määrää ja kehittää maksullisen sisällön strategiaa, Piano tarjoaa joustavat työkalut tavoitteiden saavuttamiseen.

Lue lisää

Consent Management Platform – Vaihtoehtoja IAB TCF:n noudattamiseksi

2020/04/22

Toimiala on sopinut, että TCF:n uusimman version 2.0 käytöstä tulee datakohdennetun mainonnan toimivuuden edellytys elokuun puolivälissä 2020. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ohjelmallisen ostamisen ja myymisen toimivuus edellyttää TCF:ää tukevan CMP:n käyttöönottoa 15.8.2020 mennessä.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin in-housing – edut, haasteet ja vaikutukset

2020/04/14

Digitaalisen markkinoinnin in-housingilla tarkoitetaan pääsääntöisesti sitä, että mainostajat kasvattavat omia kyvykkyyksiään digitaalisen markkinoinnin saralla hankimalla itselleen tarvittavat teknologiat ja osaamisen. Skaala on laaja. Joillekin yrityksille tämä voi tarkoittaa markkinointiteknologian ja datan omistajuutta, toisille sisällöntuotantoa, kolmansille kaikkea, sisältäen teknologian, tuotannon, mediasuunnittelun ja ostamisen.

Lue lisää