Relevant Audience – Laadukkaan Datan Markkinapaikka

2017/02/06

Yksi keskeisimmistä tehokkaan ja onnistuneen markkinoinnin tekijöistä on kyky kohdistaa viesti juuri oikealle yleisölle. Datan hyödyntäminen markkinoinnin polttoaineena on nopeassa kasvussa. Mainostajat kaipaavat luotettavia, paikalliset markkinat ja yleisöt tuntevia datan tarjoajia. Yleisötiedon jalostaminen ja sen hyödyntäminen mainonnan kohdistamisessa tuo etua niin datan tarjoajalle kuin sen käyttäjällekin. Toki hyöty välittyy myös yleisölle, kun heille pystytään tarjoamaan kiinnostavampia mainoksia ja palveluita.

Vastataksemme markkinan kehittyviin tarpeisiin lanseeraamme parasta mahdollista laatua, niin datan kuin palveluidenkin osalta, tarjoavan Markkinapaikan – Relevant Audiencen.

Palvelumme yhdistää datan myyjät ja laadukkaita kohderyhmäsegmenttejä sekä joustavaa, ratkaisukeskeistä palvelua arvostavat datan ostajat. Relevant Audience on luotettava ja läpinäkyvä kumppani datan kaupallistamiseen. Kehitämme liiketoimintaamme kaikkien osapuolten toiveet ja tarpeet huomioiden. Yleisöjen yksityisyyden kunnioittaminen on meille tärkeää, ja olemme toteuttaneet palvelumme Pohjoismaista lainsäädäntöä ja EU:n tietosuoja-asetuksia noudattaen. Pidämme huolen, että palvelumme noudattaa kulloinkin voimassa olevia lakeja ja asetuksia.

Oman Datan kaupallistaminen

Uskomme, että datan myynti tulee kasvamaan nopeasti. Pohjoismainen markkina ylittää pian 100 miljoonan euron vuosimyynnin, eikä kasvu pysähdy siihen. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Datan kaupallistaminen avaa uuden tulovirran, joka lisää kokonaismyyntiä uhkaamatta olemassa olevaa liiketoimintaa.

Relevant Audience on palvelu, joka mahdollistaa helpon ja turvallisen datan myynnin. Palvelumme yhdistää datan myyjät ja laadukkaita kohderyhmäsegmenttejä sekä joustavaa, ratkaisukeskeistä palvelua arvostavat datan ostajat. Kohderyhmäsegmenttien lisäksi tarjoamme monipuolista osaamistamme, työkaluja ja palveluitamme myynnin, kohderyhmien ja digitaalisten palveluiden kehittämiseen. Rakennamme kohderyhmäsegmentit ostajien tarpeet ja toiveet huomioiden, luonnollisesti tiiviissä yhteistyössä datan toimittajien kanssa.

Tavoitteenamme on kaupallistaa dataa reilulla, läpinäkyvällä ja luotettavalla tavalla.

Laadukkaita yleisöjä mainostajille

Datan lähteemme ovat pääasiassa paikalliset julkaisijat ja muut datan tarjoajat, jotka tarjoavat yleisöjään ostettavaksi palvelumme kautta. Kerromme mielellämme mainostajille, kuinka ja mistä lähteistä myynnissä olevat segmenttimme on rakennettu. Löydät valikoiman segmenttejämme Adformin DSP:stä (Demand side Platform) ja DoubleClickin Bid Managerista Relevant Audiencen alta. Tarjolla on esimerkiksi aurinkolomista haaveilevat suomalaiset tai eri alojen työnhakijat. Kehitämme yleisötuotteitamme jatkuvasti ja tulemme laajentamaan tarjontamme myös muihin ostojärjestelmiin.

Ota rohkeasti yhteyttä, jos haluat jutella aiheesta lisää. Voit laittaa meille palautetta myös siitä, millaisia yleisöjä toivoisit olevan tarjolla Relevant Audiencessa tulevaisuudessa.

Lisätietoja:
Petri Kokkonen
petri.kokkonen(a)relevant.fi
+358 40 833 5077

Comments

comments

Lue myös:

Syksyn kampanjat suunnitteilla, mutta sopiva kohderyhmä vielä hakusessa?

2018/06/26

Sinulla on ehkä suunnitteilla kampanja, jolle sopivaa kohderyhmää ei eri ostoalustoista (DSP) tunnu löytyvän? Relevant Audience tarjoaa laadukkaaseen dataan perustuvia yleisöjä ostettavaksi ohjelmallisesti. Haluamme tarjota mainostajille kohderyhmiä, jotka ovat kerätty luvallisesti luotettavista ja laadukkaista lähteistä ja joilla voidaan aidosti vaikuttaa kampanjan toimivuuteen ja tuloksiin.

Lue lisää

Kesäkuun kuulumiset Relevantilta

2018/06/21

Kevät muuttui vauhdilla kesäksi ja pian päästään nauttimaan ansaituista lomista. Vauhti on riittänyt myös Relevantin keväässä. Viimeisimmät viikot ovat meillä kuluneet pitkälti, datan, GDPR:n, erilaisten kehitysprojektien sekä Ad ops hommien parissa.

Lue lisää

Miten Wall Street Journal kasvatti tilaajamääriään yli 30%?

2018/06/20

Julkaisijat kohtaavat yhä kasvavan haasteen kun mainosbudjeteista melkoinen osa ohjautuu alaa hallitseville jäteille, kuten Googlelle ja Facebookille. Sivustovieralijat ovat tottuneet ilmaisiin sisältöihin, joita on verkossa saatavilla paljon. Todellinen haaste onkin muuttaa käytäntöä ja saada nämä ilmaisiin sisältöihin tottuneet kuluttajat maksamaan sisällöistä.

Lue lisää

Relevant mukana IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmassa

2018/06/20

Relevant on rekisteröitynyt IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmaan, jonka tarkoituksena on auttaa julkaisijoita, teknologian toimittajia, toimistoja ja mainostajia täyttämään velvoitteensa datan ja henkilötietojen käsittelystä 25.5.2018 sovellettavaksi tulleen yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.

Lue lisää

Kuka kerää dataa sivustoltasi?

2018/05/31

Oletko joskus miettinyt, mistä ja miten kaikki digitaalisen mainonnan markkinapaikoilla myytävä data kerätään ja kenen toimesta? Tuleeko se Facebookilta ja Googlelta? Vastaus on; ei tule. Valtaosa myytävästä datasta päätyy marketin tiskille ihan tavallisten yritysten kotisivuilta.

Lue lisää