Kiitokset kuluneesta vuodesta!

2017/12/20

Paljon on ehtinyt tapahtua kuluneen vuoden aikana. Yhteenvetona voisi sanoa, että vuosi 2017 oli Relevantille datan, kehityksen, kansainvälisen kasvun, uusien kollegoiden ja tottakai myös loistavien asiakkaiden vuosi.

Tässä muutamia kohokohtia vuoden varrelta:

– Helmikuussa loistava palvelutiimimme Relevant Adops sai vahvistusta kun monipuolisesti lahjakas Suvi Salo aloitti tiimissä. Suvi avustaa palveluasiakkaitamme niin Suomessa kuin muissakin Pohjoismaissa.

– Huhtikuussa datapalveluidemme kehitys sai tuulta alleen kun Olli Järvilehto aloitti Head of Datan roolissa vastuullaan Relevantin dataliiketoiminnan kaupallinen kehitys. Olli sai tiimiinsä myös kaksi uutta analyytikkoa – Tiina Kivilahden Helsingin toimistolle ja Rasmus Josefsenin Kööpenhaminan toimistolle.

– Pian sen jälkeen lanseerasimme uuden Datan Markkinapaikan Relevant Audiencen. Relevant Audiencen tarina on lähtenyt lennokkaasti liikkeelle Suomessa ja Tanskassa. Yhteensä tavoitamme jo yli 20 miljoonaa laadukkaiden datakumppaniemme selainta, joista on rakennettu yhteensä jo yli 300 yleisösegmenttiä. Myös Ruotsissa olemme päässeet jo hyvään vauhtiin ja rikkoneet yli miljoonan selaimen rajan.

– Heinäkuussa saimme Relevantille uuden projektipäällikön Tuukka Aaltosen. Tuukka auttaa asiakkaitamme erilaisissa teknologian- ja liiketoiminnan kehittämishankkeissa. Asiakasprojektien lisäksi Tuukka on keskittynyt erityisesti kehittämään datalla ohjatun mainonnan palveluitamme mainostajille ja toimistoille. Vuoden loppuun mennessä olemmekin valmiita lanseeraamaan uusimman tuotteemme, Data Marketing -palvelun, joka mahdollistaa oman datan hyödyntämisen palvelun muodossa

– Elokuussa lanseerasimme Segment Finderin, joka auttaa mainostajia löytämään eri ostoaluistoista segmentit, joita on saatavilla Relevant Audiencessa.

– Lokakuussa kasvutarinamme sai jatkoa kun avasimme toimiston Tukholmassa. Uusi System Architect Samuel Palmer oli ensimmäinen työntekijä Tukholman toimistolla. Joulukuussa toiminnot laajenivat kun toivotimme tervetulleeksi tiimimme uusimman jäsenen Mikael Roupén. Mikael keskittyy Relevant Audiencen Ruotsin toimintojen kehittämiseen Digital Business Managerin roolissaan.

– Lokakuussa yrityksemme viralliseksi nimeksi vaihtui Relevant Digital Oy. Relevantin monipuolinen data- ja teknologiaosaaminen kuten myös erittäin vahva palveluliiketoiminta tuottaa arvoa laajemmalle asiakasryhmälle kun aikaisempi nimemme antoi ymmärtää. Niinpä päätimme vaihtaa nimemme, jotta se viestisi paremmin nykyistä tekemistämme.

Lisäksi olemme vuoden aikana saaneet tarjota asiakkaillemme lukuisia kiehtovia kehitysprojekteja. Olemme auttaneet asiakkaitamme mm. DMP käyttöönotoissa, offline ja online datan yhdistämisessä sekä reaaliaikaisen datan myynnissä. Olemme saaneet tarjota apuamme myös verkkopalveluiden personoinnissa, yleisömallinnuksessa ja strategiatyössä dataan liittyen. Tottakai vuoteemme on kuulunut myös mainonnahallintajärjestelmien käyttöönottoprojekteja sekä ohjelmallisen mainonnan myynnin kehitysprojekteja kuten header biddingin käyttöönottoa.

Vaikka paljon inspiroivia asioita on mahtunut kuluvaan vuoteen, yksi asia on pysynyt samana. Nimittäin tavoitteemme digitaalisten kohtaamisen tuottojen kasvattamisessa – ja samalla polulla tulemme jatkamaan myös tulevaisuudessa.

Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta. Toivotamme teille kaikille Hyvää Joulua ja menestyksekästä Uutta Vuotta 2018!

– Relevantin tiimi

Lue myös:

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää

Miten Demand Side Platform (DSP) toimii sekä esimerkkejä DSP alustoista

2019/02/27

Jotta mainontaa voidaan ostaa ohjelmallisesti tarvitaan DSP (demand-side platform) alusta, joka mahdollistaa mainosinventaarin ostamisen useasta eri lähteestä samanaikaisesti. Ostojärjestelmä on integroitu myyjän myyntijärjestelmään SSP (supply-side platform), jonka kautta julkaisija on asettanut mainostilaa ostettavaksi sivustoltaan.

Lue lisää

Useamman SSP:n ja Adserverin seuranta ja raportointi yhdessä järjestelmässä

2019/02/26

Useiden myyntijärjestelmien käyttäminen on osa miltei jokaisen median arkea, varsinkin ohjelmallisessa myynnissä. Teknologiakumppaneiden määrän kasvattaminen on välttämätöntä myynnin kasvun saavuttamiseksii, mutta samalla myynnin seuranta ja raportointi hankaloituu. Ratkaisimme haasteen kehittämällä työkalun, joka mahdollistaa usean SSP:n ja Adserverin seurannan ja raportoinnin yhdessä käyttöliittymässä.

Lue lisää

Relevant on muutakin kuin ad-techiä

2019/02/19

Relevant Digital Oy tunnetaan mainosteknologioita virittävänä talona ja tech-talkkia tulee viljeltyä varmasti välillä liikaakin. Mainospalvelimet, ohjelmallisen myymisen ja -ostamisen teknologiat ja niihin liittyvä osaaminen ovat tärkeä osa tarjoamaamme, mutta vain osa. Teknologia projektien lisäksi toteutamme säännöllisesti vaativia konsultointihankkeita.

Lue lisää