Kiitokset kuluneesta vuodesta!

2017/12/20

Paljon on ehtinyt tapahtua kuluneen vuoden aikana. Yhteenvetona voisi sanoa, että vuosi 2017 oli Relevantille datan, kehityksen, kansainvälisen kasvun, uusien kollegoiden ja tottakai myös loistavien asiakkaiden vuosi.

Tässä muutamia kohokohtia vuoden varrelta:

– Helmikuussa loistava palvelutiimimme Relevant Adops sai vahvistusta kun monipuolisesti lahjakas Suvi Salo aloitti tiimissä. Suvi avustaa palveluasiakkaitamme niin Suomessa kuin muissakin Pohjoismaissa.

– Huhtikuussa datapalveluidemme kehitys sai tuulta alleen kun Olli Järvilehto aloitti Head of Datan roolissa vastuullaan Relevantin dataliiketoiminnan kaupallinen kehitys. Olli sai tiimiinsä myös kaksi uutta analyytikkoa – Tiina Kivilahden Helsingin toimistolle ja Rasmus Josefsenin Kööpenhaminan toimistolle.

– Pian sen jälkeen lanseerasimme uuden Datan Markkinapaikan Relevant Audiencen. Relevant Audiencen tarina on lähtenyt lennokkaasti liikkeelle Suomessa ja Tanskassa. Yhteensä tavoitamme jo yli 20 miljoonaa laadukkaiden datakumppaniemme selainta, joista on rakennettu yhteensä jo yli 300 yleisösegmenttiä. Myös Ruotsissa olemme päässeet jo hyvään vauhtiin ja rikkoneet yli miljoonan selaimen rajan.

– Heinäkuussa saimme Relevantille uuden projektipäällikön Tuukka Aaltosen. Tuukka auttaa asiakkaitamme erilaisissa teknologian- ja liiketoiminnan kehittämishankkeissa. Asiakasprojektien lisäksi Tuukka on keskittynyt erityisesti kehittämään datalla ohjatun mainonnan palveluitamme mainostajille ja toimistoille. Vuoden loppuun mennessä olemmekin valmiita lanseeraamaan uusimman tuotteemme, Data Marketing -palvelun, joka mahdollistaa oman datan hyödyntämisen palvelun muodossa

– Elokuussa lanseerasimme Segment Finderin, joka auttaa mainostajia löytämään eri ostoaluistoista segmentit, joita on saatavilla Relevant Audiencessa.

– Lokakuussa kasvutarinamme sai jatkoa kun avasimme toimiston Tukholmassa. Uusi System Architect Samuel Palmer oli ensimmäinen työntekijä Tukholman toimistolla. Joulukuussa toiminnot laajenivat kun toivotimme tervetulleeksi tiimimme uusimman jäsenen Mikael Roupén. Mikael keskittyy Relevant Audiencen Ruotsin toimintojen kehittämiseen Digital Business Managerin roolissaan.

– Lokakuussa yrityksemme viralliseksi nimeksi vaihtui Relevant Digital Oy. Relevantin monipuolinen data- ja teknologiaosaaminen kuten myös erittäin vahva palveluliiketoiminta tuottaa arvoa laajemmalle asiakasryhmälle kun aikaisempi nimemme antoi ymmärtää. Niinpä päätimme vaihtaa nimemme, jotta se viestisi paremmin nykyistä tekemistämme.

Lisäksi olemme vuoden aikana saaneet tarjota asiakkaillemme lukuisia kiehtovia kehitysprojekteja. Olemme auttaneet asiakkaitamme mm. DMP käyttöönotoissa, offline ja online datan yhdistämisessä sekä reaaliaikaisen datan myynnissä. Olemme saaneet tarjota apuamme myös verkkopalveluiden personoinnissa, yleisömallinnuksessa ja strategiatyössä dataan liittyen. Tottakai vuoteemme on kuulunut myös mainonnahallintajärjestelmien käyttöönottoprojekteja sekä ohjelmallisen mainonnan myynnin kehitysprojekteja kuten header biddingin käyttöönottoa.

Vaikka paljon inspiroivia asioita on mahtunut kuluvaan vuoteen, yksi asia on pysynyt samana. Nimittäin tavoitteemme digitaalisten kohtaamisen tuottojen kasvattamisessa – ja samalla polulla tulemme jatkamaan myös tulevaisuudessa.

Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta. Toivotamme teille kaikille Hyvää Joulua ja menestyksekästä Uutta Vuotta 2018!

– Relevantin tiimi

Lue myös:

Webinaari: Haluatko kuulla tulevaisuuden näkymiä maksumuurien käytöstä verkkojulkaisuissa?

2018/10/12

Miten dataa analysoimalla saadaan tietoa todennäköisimmistä tilaajista? Miten maksumuurimallit toimivat ja miksi lukijakeskeinen lähestymistapa voisi korvata sisältöön keskittyneet mallit? Tule mukaan webinaariin, jossa Piechota kertoo yhdessä Cxensen Annbjørg Medhaugin kanssa dynaamisista maksumuureista.

Lue lisää

Datakaupan läpinäkyvyys GDPR:n jälkeisessä maailmassa

2018/10/05

GDPR astuessa voimaan 4 kuukautta sitten koko ala hyperventiloi pahasti ja osa pelkäsi ohjelmallisen mainoskaupan loppuvan kokonaan, jos kuluttajilta ei saataisi lupaa datan käyttöön. Suurin osa peloista oli alunperinkin ylimitoitettuja, sillä kuluttajien käyttäytyminen ei muutu yhdessä yössä uuden asetuksen voimaantulon myötä. Relevantilla olimme vakuuttuneita että GDPR:n voimaantulo kitkisi räikeimpiä hämäräpelureita datamarkkinalta pois.

Lue lisää

Syksy on muutosten aikaa

2018/09/27

Syksy on saatu vauhdilla käyntiin. Niin yksityiselämässä kuin yritysmaailmassakin syksy usein antaa mahdollisuuden aloittaa lomien jälkeen uudella draivilla ja innostaa tekemään muutoksia. Pieniä muutoksia on tapahtunut myös meillä Relevantilla. Olemme nimittäin saaneet johtoryhmäämme mukaan dataliiketoiminnastamme vastaavan Olli Järvilehdon. Onnittelut Ollille! Onko johtoryhmämme sinulle jo muuten tuttu?

Lue lisää

Ajankohtaisia havaintoja vuoden 2018 Dmexcosta

2018/09/27

Dmexco järjestettiin jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Vuodesta 2009 järjestetty tapahtuma on digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja uusien innovaatioiden kohtaamispaikka, jossa mukana on alan johtajia, markkinoinnin ja median ammattilaisia sekä teknologioiden edelläkävijöitä. Luonnollisesti muutamassa päivässä ei kaikkea ehdi kahlata läpi, mutta tässä muutamia teemoja, jotka erityisesti jäivät mieleemme.

Lue lisää

Tehokkaan kohderyhmän valitseminen mainoskampanjalle

2018/09/26

Ihmiset kohtaavat päivän mittaan eri ympäristössä lukemattoman määrän viestejä, joilla mainostajat pyrkivät vaikuttamaan heidän ostokäyttäytymiseen. Mainosviestien tulvassa on yhä vaikeampi koskettaa ja tulla huomatuksi. Puhuttelevan mainosviestin lisäksi on syytä kiinnittää huomiota myös siihen, että kampanja suunnataan niille, jotka todennäköisemmin ovat tuotteesta tai palvelusta kiinnostuneita. Näin palvellaan myös viestin vastaanottajaa.

Lue lisää