Kiitokset kuluneesta vuodesta!

2017/12/20

Paljon on ehtinyt tapahtua kuluneen vuoden aikana. Yhteenvetona voisi sanoa, että vuosi 2017 oli Relevantille datan, kehityksen, kansainvälisen kasvun, uusien kollegoiden ja tottakai myös loistavien asiakkaiden vuosi.

Tässä muutamia kohokohtia vuoden varrelta:

– Helmikuussa loistava palvelutiimimme Relevant Adops sai vahvistusta kun monipuolisesti lahjakas Suvi Salo aloitti tiimissä. Suvi avustaa palveluasiakkaitamme niin Suomessa kuin muissakin Pohjoismaissa.

– Huhtikuussa datapalveluidemme kehitys sai tuulta alleen kun Olli Järvilehto aloitti Head of Datan roolissa vastuullaan Relevantin dataliiketoiminnan kaupallinen kehitys. Olli sai tiimiinsä myös kaksi uutta analyytikkoa – Tiina Kivilahden Helsingin toimistolle ja Rasmus Josefsenin Kööpenhaminan toimistolle.

– Pian sen jälkeen lanseerasimme uuden Datan Markkinapaikan Relevant Audiencen. Relevant Audiencen tarina on lähtenyt lennokkaasti liikkeelle Suomessa ja Tanskassa. Yhteensä tavoitamme jo yli 20 miljoonaa laadukkaiden datakumppaniemme selainta, joista on rakennettu yhteensä jo yli 300 yleisösegmenttiä. Myös Ruotsissa olemme päässeet jo hyvään vauhtiin ja rikkoneet yli miljoonan selaimen rajan.

– Heinäkuussa saimme Relevantille uuden projektipäällikön Tuukka Aaltosen. Tuukka auttaa asiakkaitamme erilaisissa teknologian- ja liiketoiminnan kehittämishankkeissa. Asiakasprojektien lisäksi Tuukka on keskittynyt erityisesti kehittämään datalla ohjatun mainonnan palveluitamme mainostajille ja toimistoille. Vuoden loppuun mennessä olemmekin valmiita lanseeraamaan uusimman tuotteemme, Data Marketing -palvelun, joka mahdollistaa oman datan hyödyntämisen palvelun muodossa

– Elokuussa lanseerasimme Segment Finderin, joka auttaa mainostajia löytämään eri ostoaluistoista segmentit, joita on saatavilla Relevant Audiencessa.

– Lokakuussa kasvutarinamme sai jatkoa kun avasimme toimiston Tukholmassa. Uusi System Architect Samuel Palmer oli ensimmäinen työntekijä Tukholman toimistolla. Joulukuussa toiminnot laajenivat kun toivotimme tervetulleeksi tiimimme uusimman jäsenen Mikael Roupén. Mikael keskittyy Relevant Audiencen Ruotsin toimintojen kehittämiseen Digital Business Managerin roolissaan.

– Lokakuussa yrityksemme viralliseksi nimeksi vaihtui Relevant Digital Oy. Relevantin monipuolinen data- ja teknologiaosaaminen kuten myös erittäin vahva palveluliiketoiminta tuottaa arvoa laajemmalle asiakasryhmälle kun aikaisempi nimemme antoi ymmärtää. Niinpä päätimme vaihtaa nimemme, jotta se viestisi paremmin nykyistä tekemistämme.

Lisäksi olemme vuoden aikana saaneet tarjota asiakkaillemme lukuisia kiehtovia kehitysprojekteja. Olemme auttaneet asiakkaitamme mm. DMP käyttöönotoissa, offline ja online datan yhdistämisessä sekä reaaliaikaisen datan myynnissä. Olemme saaneet tarjota apuamme myös verkkopalveluiden personoinnissa, yleisömallinnuksessa ja strategiatyössä dataan liittyen. Tottakai vuoteemme on kuulunut myös mainonnahallintajärjestelmien käyttöönottoprojekteja sekä ohjelmallisen mainonnan myynnin kehitysprojekteja kuten header biddingin käyttöönottoa.

Vaikka paljon inspiroivia asioita on mahtunut kuluvaan vuoteen, yksi asia on pysynyt samana. Nimittäin tavoitteemme digitaalisten kohtaamisen tuottojen kasvattamisessa – ja samalla polulla tulemme jatkamaan myös tulevaisuudessa.

Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta. Toivotamme teille kaikille Hyvää Joulua ja menestyksekästä Uutta Vuotta 2018!

– Relevantin tiimi

Lue myös:

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa dataa?

2019/01/14

Kohdennettu kampanja saavuttaa sille sopivimman yleisön, jolloin mainosnäyttöjen merkityksellisyys yleisölle kasvaa. Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava sopivalle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Markkina on pullollaan dataa, johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Mihin huomio kiinnittyy digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa 2019?

2018/12/19

Vuosi 2018 lähenee loppuaan ja katseet käännetään kohti uutta vuotta. Tyypillisesti tässä kohtaa arvaillaan, mitkä teemat nousevat kuumimmiksi puheenaiheiksi tulevana vuonna. Asensimme kristallipalloomme uuden päivityksen, tarkastelimme teen lehtien asemoitumista ja päädyimme siihen, että digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksen puuhamaassa puhutaan ainakin seuraavista teemoista alkavana vuonna 2019.

Lue lisää

Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datapalvelun NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Lue lisää

Kasvava trendi: digitaalisen markkinoinnin in-housing

2018/11/27

Keskustelu mainostajien halusta ja tarpeesta kerätä digitaalisen markkinoinnin langanpäät omiin käsiin käy kuumana. IAB Europen raportin mukaan eurooppalaisista mainostajista jopa 54 % in-housaa mainonnan ohjelmallisen ostamisen kuluvana vuonna ja hulppeat 43 % jäljelle jäävistä harkitsee in-housaamista. Sama trendi nousee vahvasti esille myös Suomessa, yhä useampi mainostaja kokeilee, tai ainakin harkitsee erilaisia malleja digitaalisen markkinoinnin tuottamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Relevantin Petri Kokkonen IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

2018/11/26

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 21.11. uuden hallituksen. Puheenjohtajakseen hallitus valitsi Relevantin toimitusjohtajan Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen Sanomilta. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Lue lisää