Kiitokset kuluneesta vuodesta!

2017/12/20

Paljon on ehtinyt tapahtua kuluneen vuoden aikana. Yhteenvetona voisi sanoa, että vuosi 2017 oli Relevantille datan, kehityksen, kansainvälisen kasvun, uusien kollegoiden ja tottakai myös loistavien asiakkaiden vuosi.

Tässä muutamia kohokohtia vuoden varrelta:

– Helmikuussa loistava palvelutiimimme Relevant Adops sai vahvistusta kun monipuolisesti lahjakas Suvi Salo aloitti tiimissä. Suvi avustaa palveluasiakkaitamme niin Suomessa kuin muissakin Pohjoismaissa.

– Huhtikuussa datapalveluidemme kehitys sai tuulta alleen kun Olli Järvilehto aloitti Head of Datan roolissa vastuullaan Relevantin dataliiketoiminnan kaupallinen kehitys. Olli sai tiimiinsä myös kaksi uutta analyytikkoa – Tiina Kivilahden Helsingin toimistolle ja Rasmus Josefsenin Kööpenhaminan toimistolle.

– Pian sen jälkeen lanseerasimme uuden Datan Markkinapaikan Relevant Audiencen. Relevant Audiencen tarina on lähtenyt lennokkaasti liikkeelle Suomessa ja Tanskassa. Yhteensä tavoitamme jo yli 20 miljoonaa laadukkaiden datakumppaniemme selainta, joista on rakennettu yhteensä jo yli 300 yleisösegmenttiä. Myös Ruotsissa olemme päässeet jo hyvään vauhtiin ja rikkoneet yli miljoonan selaimen rajan.

– Heinäkuussa saimme Relevantille uuden projektipäällikön Tuukka Aaltosen. Tuukka auttaa asiakkaitamme erilaisissa teknologian- ja liiketoiminnan kehittämishankkeissa. Asiakasprojektien lisäksi Tuukka on keskittynyt erityisesti kehittämään datalla ohjatun mainonnan palveluitamme mainostajille ja toimistoille. Vuoden loppuun mennessä olemmekin valmiita lanseeraamaan uusimman tuotteemme, Data Marketing -palvelun, joka mahdollistaa oman datan hyödyntämisen palvelun muodossa

– Elokuussa lanseerasimme Segment Finderin, joka auttaa mainostajia löytämään eri ostoaluistoista segmentit, joita on saatavilla Relevant Audiencessa.

– Lokakuussa kasvutarinamme sai jatkoa kun avasimme toimiston Tukholmassa. Uusi System Architect Samuel Palmer oli ensimmäinen työntekijä Tukholman toimistolla. Joulukuussa toiminnot laajenivat kun toivotimme tervetulleeksi tiimimme uusimman jäsenen Mikael Roupén. Mikael keskittyy Relevant Audiencen Ruotsin toimintojen kehittämiseen Digital Business Managerin roolissaan.

– Lokakuussa yrityksemme viralliseksi nimeksi vaihtui Relevant Digital Oy. Relevantin monipuolinen data- ja teknologiaosaaminen kuten myös erittäin vahva palveluliiketoiminta tuottaa arvoa laajemmalle asiakasryhmälle kun aikaisempi nimemme antoi ymmärtää. Niinpä päätimme vaihtaa nimemme, jotta se viestisi paremmin nykyistä tekemistämme.

Lisäksi olemme vuoden aikana saaneet tarjota asiakkaillemme lukuisia kiehtovia kehitysprojekteja. Olemme auttaneet asiakkaitamme mm. DMP käyttöönotoissa, offline ja online datan yhdistämisessä sekä reaaliaikaisen datan myynnissä. Olemme saaneet tarjota apuamme myös verkkopalveluiden personoinnissa, yleisömallinnuksessa ja strategiatyössä dataan liittyen. Tottakai vuoteemme on kuulunut myös mainonnahallintajärjestelmien käyttöönottoprojekteja sekä ohjelmallisen mainonnan myynnin kehitysprojekteja kuten header biddingin käyttöönottoa.

Vaikka paljon inspiroivia asioita on mahtunut kuluvaan vuoteen, yksi asia on pysynyt samana. Nimittäin tavoitteemme digitaalisten kohtaamisen tuottojen kasvattamisessa – ja samalla polulla tulemme jatkamaan myös tulevaisuudessa.

Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta. Toivotamme teille kaikille Hyvää Joulua ja menestyksekästä Uutta Vuotta 2018!

– Relevantin tiimi

Comments

comments

Lue myös:

EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa verkkopalveluihisi

2018/04/11

Riippumatta siitä, onko kyseessä suuri tai pieni yritys, sinun on saatava kävijöiltä suostumus tietojen keräämiseen heistä. Jos sivustollesi on asennettu esimerkiksi Google Analytics tai Sosiaalisen median jakopainikkeet, sinun on pyydettävä suostumus kaikilta, jotka vierailevat sivustollasi. Kun suostumus on saatu, Relevant Consent  muistaa vierailijan suostumuksen ja eikä kysy sitä uudelleen.

Lue lisää

Relevant Audience laajenee Latinalaiseen Amerikkaan

2018/04/11

We’re starting the year with new growth opportunities. Relevant Digital is now partnering with publishers and agencies in LATAM to leverage on the regions steady digital growth. As more agencies and advertisers dive into programmatic buys and given the digital market expected growth for 2018, the choice to explore Latin America is an exciting one.

Lue lisää

Mikä on Adserver?

2018/04/10

Tässä yksinkertainen määritelmä. Adserver eli mainonnanhallintajärjestelmä  on mainosten näyttämiseen käytetty tekninen alusta, johon mainosaineistot ladataan ja, jonka kautta mainokset jaetaan eri ympäristöihin kuten verkkosivustoille, mobiilisiville ja mobiilisovelluksiin. Adserverin käyttöliittymässä käyttäjät voivat hallita ja näyttää mainoksia perustuen tiettyihin sääntöihin kuten esimerkiksi kampanja-aikaan, näyttö-tavoitteisiin ja eri kohdennusvaihtoehtoihin sekä seurata ja optimoida kampanjoita.

Lue lisää

Natiivimainonnassa on kyse jakelusta – ”Sisältö ilman kunnollista jakelua on arvotonta”

2018/04/01

Strosslen Rickard Lawson uskoo, että mainonta, joka ei häiritse, yleistyy tulevaisuudessa. Kun Google ja Facebook korostavat käyttäjäystävällisyyttä, natiivimainonta voittaa, kertoo sisällön suositteluun ja natiivimainontaan erikoistuneen Strosslen julkaisijasuhteista vastaava johtaja Rickard Lawson. Hän puhui IAB:n järjestämässä tapahtumassa natiivimainonnan trendeistä.

Lue lisää

GDPR:n noudattaminen sivustolla – askeleet jotka kannattaa ottaa nyt

2018/03/28

Toukokuu ja uusi tietosuoja-asetus ovat pian täällä, niinpä onkin aika viimeistään nyt paneutua niihin muutoksiin, mitä asetuksen voimaantulo yrityksille merkitsee. Tutkimukset osoittavat, että riskeistä huolimatta on vielä paljon yrityksiä, jotka eivät täysin ymmärrä GDPR:n vaikutusta heidän liiketoimintaansa.

Lue lisää