Kiitokset kuluneesta vuodesta!

2017/12/20

Paljon on ehtinyt tapahtua kuluneen vuoden aikana. Yhteenvetona voisi sanoa, että vuosi 2017 oli Relevantille datan, kehityksen, kansainvälisen kasvun, uusien kollegoiden ja tottakai myös loistavien asiakkaiden vuosi.

Tässä muutamia kohokohtia vuoden varrelta:

– Helmikuussa loistava palvelutiimimme Relevant Adops sai vahvistusta kun monipuolisesti lahjakas Suvi Salo aloitti tiimissä. Suvi avustaa palveluasiakkaitamme niin Suomessa kuin muissakin Pohjoismaissa.

– Huhtikuussa datapalveluidemme kehitys sai tuulta alleen kun Olli Järvilehto aloitti Head of Datan roolissa vastuullaan Relevantin dataliiketoiminnan kaupallinen kehitys. Olli sai tiimiinsä myös kaksi uutta analyytikkoa – Tiina Kivilahden Helsingin toimistolle ja Rasmus Josefsenin Kööpenhaminan toimistolle.

– Pian sen jälkeen lanseerasimme uuden Datan Markkinapaikan Relevant Audiencen. Relevant Audiencen tarina on lähtenyt lennokkaasti liikkeelle Suomessa ja Tanskassa. Yhteensä tavoitamme jo yli 20 miljoonaa laadukkaiden datakumppaniemme selainta, joista on rakennettu yhteensä jo yli 300 yleisösegmenttiä. Myös Ruotsissa olemme päässeet jo hyvään vauhtiin ja rikkoneet yli miljoonan selaimen rajan.

– Heinäkuussa saimme Relevantille uuden projektipäällikön Tuukka Aaltosen. Tuukka auttaa asiakkaitamme erilaisissa teknologian- ja liiketoiminnan kehittämishankkeissa. Asiakasprojektien lisäksi Tuukka on keskittynyt erityisesti kehittämään datalla ohjatun mainonnan palveluitamme mainostajille ja toimistoille. Vuoden loppuun mennessä olemmekin valmiita lanseeraamaan uusimman tuotteemme, Data Marketing -palvelun, joka mahdollistaa oman datan hyödyntämisen palvelun muodossa

– Elokuussa lanseerasimme Segment Finderin, joka auttaa mainostajia löytämään eri ostoaluistoista segmentit, joita on saatavilla Relevant Audiencessa.

– Lokakuussa kasvutarinamme sai jatkoa kun avasimme toimiston Tukholmassa. Uusi System Architect Samuel Palmer oli ensimmäinen työntekijä Tukholman toimistolla. Joulukuussa toiminnot laajenivat kun toivotimme tervetulleeksi tiimimme uusimman jäsenen Mikael Roupén. Mikael keskittyy Relevant Audiencen Ruotsin toimintojen kehittämiseen Digital Business Managerin roolissaan.

– Lokakuussa yrityksemme viralliseksi nimeksi vaihtui Relevant Digital Oy. Relevantin monipuolinen data- ja teknologiaosaaminen kuten myös erittäin vahva palveluliiketoiminta tuottaa arvoa laajemmalle asiakasryhmälle kun aikaisempi nimemme antoi ymmärtää. Niinpä päätimme vaihtaa nimemme, jotta se viestisi paremmin nykyistä tekemistämme.

Lisäksi olemme vuoden aikana saaneet tarjota asiakkaillemme lukuisia kiehtovia kehitysprojekteja. Olemme auttaneet asiakkaitamme mm. DMP käyttöönotoissa, offline ja online datan yhdistämisessä sekä reaaliaikaisen datan myynnissä. Olemme saaneet tarjota apuamme myös verkkopalveluiden personoinnissa, yleisömallinnuksessa ja strategiatyössä dataan liittyen. Tottakai vuoteemme on kuulunut myös mainonnahallintajärjestelmien käyttöönottoprojekteja sekä ohjelmallisen mainonnan myynnin kehitysprojekteja kuten header biddingin käyttöönottoa.

Vaikka paljon inspiroivia asioita on mahtunut kuluvaan vuoteen, yksi asia on pysynyt samana. Nimittäin tavoitteemme digitaalisten kohtaamisen tuottojen kasvattamisessa – ja samalla polulla tulemme jatkamaan myös tulevaisuudessa.

Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta. Toivotamme teille kaikille Hyvää Joulua ja menestyksekästä Uutta Vuotta 2018!

– Relevantin tiimi

Lue myös:

Tutkimus kohderyhmien käytöstä mainonnassa

2019/06/13

Kohderyhmien käyttäminen digitaalisessa mainonnassa on yleistynyt. Keskustelua on viime aikoina käyty paljon mm. datan laadun ja läpinäkyvyyden ympärillä. Kartoittaaksemme tarkemmin suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohderyhmien käytöstä mainonnassa pyydämme teitä vastaamaan lyhyeen kyselyyn.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää

Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja Petri Kokkonen edustamaan Suomea IAB Europen hallitukseen

2019/06/04

Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.

Lue lisää

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää