Kesäkuun kuulumiset Relevantilta

2018/06/21

Kevät muuttui vauhdilla kesäksi ja pian päästään nauttimaan ansaituista lomista. Vauhti on riittänyt myös Relevantin keväässä. Viimeisimmät viikot ovat meillä kuluneet pitkälti, datan, GDPR:n, erilaisten kehitysprojektien sekä Ad ops hommien parissa.

Niin julkaisijoille kun mainostajillekin päänvaivaa on aiheuttanut 25.5.2018 voimaan tullut uusi tietosuoja-asetus. Vielä vaatii varmasti hiukan aikaan ennen kun tulkinnat ja toimintatavat löytävät vakiintuneet uomansa. Ehkä oletkin jo huomannut, että auttaaksemme asiakkaitamme noudattamaan tietosuoja-asetusta ja estämään datavuotoja verkkosivulla olemme lisänneet palvelu valikoimaamme sivukävijöiden suostumusten hallintaa helpottamaan Relevant Consentin, johon voit tutustua tarkemmin täällä. Myös datan hyödyntäminen mainonnassa on kovassa nosteessa, kartoittaaksemme tarkemmin suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohderyhmien käytöstä mainonnassa toteutimme kevään aikana tutkimuksen, tutustu tutkimuksen tuloksiin täällä.

Pian alkavat lomat saattavat aiheuttaa haasteita resursoinnissa, muistathan, että Relevantin porukka on paikalla koko kesän ja valmiina tarjoamaan verkkomainonnan tukipalveluita niin julkaisijoille kun mainostajillekin. Lue lisää Relevantin Ad opsista täältä.

Aurinkoista kesää toivottaen!
Relevantin Tiimi

Lue myös:

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää

TRANSPARENCY AND CONSENT FRAMEWORK (TCF) VERSION 2.0 – Mitä julkaisijana tulee tietää?

2019/04/26

TFC:stä on julkaistu nyt standardin vuosipäivänä päivitetty versio julkiseen kommentointiin. Aluperäistä versiota on paranneltu perustuen markkinoilta, erityisesti julkaisijoilta, sekä EU:n jäsenvaltioiden tietosuojaviranomaisilta saatuihin palautteisiin. Uuden version tärkeimmät muutokset ovat esimerkiksi läpinäkyvyyden ja kontrollin lisääminen kuluttajille entisestään ja julkaisijoiden paremmat mahdollisuudet kontrolloida sitä mihin käyttötarkoitukseen kukin teknologiavendori voi dataa hyödyntää.

Lue lisää

Jos tarvitset AdOps resursseja loma-ajalle – vielä ehdit!

2019/04/25

Kesä ja lomakausi on pian täällä. Relevant AdOps tarjoaa verkkomainonnan tukipalveluita tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa. Vielä ehdit varmaan meiltä resursseja kesälomien ajaksi. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat.

Lue lisää

Mainonnan ohjelmallinen ostaminen – 5 vinkkiä palveluiden ostajalle!

2019/04/24

Suhtaudu ohjelmalliseen ostamiseen avoimen uteliaasti. Tutustu mm. medioihin, datantarjoajiin, kampanjarakenteisiin, raportteihin sekä optimintimahdollisuuksiin. Mitä enemmän tiedät ohjelmallisesta ostamisesta itse sen paremmin osaa vaatia ja tarvittaessa myös kyseenalaistaa mediatoimiston tai kumppanin tapoja toimia.

Lue lisää