Katseet kohti loppuvuoden kehityshankkeita

2018/09/03

Kesällä olemme saaneet ladata akkuja ja iloita toinen toistaan hienoimmista kesäpäivistä. Pian kesä taittuu kirpakkaan syksyy pääsemme nauttimaan pimenevistä illoista. Syksy on myös se hetki kun on aika kääntää katseet kohti loppuvuotta ja ehkä jo ensi vuodenkin kehityshankkeita ja projekteja.

Kesän aikana olemme päivittäneet verkkosivustoamme, jotta sivustoltamme olisi helpommin löydettävissä ne osa-alueet, jolla asiantuntemuksemme on vahvinta ja joissa voimme auttaa asiakkaitamme parhaiten. Tarjoamamme ratkaisut on jaoteltu verkkosivustollamme Dataan liittyviin tuotteisiin, Palveluihin sekä tarjoamiimme Teknologioihin. Ota rohkeasti yhteyttä, jos sinulla herää jotain kysyttävää tai kaipaat lisätietoja tai tukea omaan tekemiseen.

Tässä kuussa katsoimme aiheelliseksi käsitellä Googlen ehkä hämmennystäkin aiheuttanutta tuoteuudistusta, ja niinpä kirjoitimme blogiimme lyhyet esittelyt Googlen Ad Managerista & Marketing Platformista. Lisäksi kirjoitimme Open RTB 3.0 standardista, jonka tavoitteena on lisätä entisestään ohjelmallisen mainosmarkkinan läpinäkyvyyttä ja turvallisuutta. Käythän lukemassa, jos kaipaa näistä aiheista napakkaa tiivistelmää.

Syksy on myös erilaisten tapahtumien aikaa. Toimitusjohtajamme Petri Kokkonen sekä dataliiketoimminnasta vastaava Olli Järvilehto osallistuvat syyskuun 12-13. DMexcooon, jossa yhteistyökumppaneillamme Smartilla ja Cxensellä on myös omat osastot. Olethan yhteydessä Petriin tai Olliin jos olet itse tulossa paikalle!

Menestyksekästä syksyä toivottaen,
Relevantin tiimi

Lue myös:

Motiivipohjaiset segmentoinnit – silta offlinen ja onlinen välillä

2019/04/16

Jotta mainostajalle relevanttia dataa voitaisiin hyödyntää myös digitaalisessa brändimarkkinoinnissa tehokkaasti, olemme mahdollistaneet mainostajien omien segmentointien tuomisen digitaalisen mainonnan kohdennuskriteeriksi.

Lue lisää

Ohjelmallisen mainonnan trendit

2019/03/28

Ohjelmallisesti ostettu mainonta jatkaa digimainonnan kasvun moottorina kaikilla mantereilla. IAB:n ekonomisti Daniel Knapp arvioi, ohjelmallisesti ostettu digimainonta kasvaa 2,5-kertaiseksi vuoden 2023 loppuun mennessä.

Lue lisää

Googlen siirtyminen First price huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa aiheuttaa päänvaivaa mainonnan ostajille

2019/03/26

Googlen Ad Exchange (AdX) on siirtymässä mainonnan ohjelmallisessa myynnissä monien muiden toimijoiden tapaan First price -hinnoittelumalliin, jossa mainostaja maksaa näytöstä tarjoamansa hinnan. Se on yksinkertaisempi verrattuna perinteiseen Second price -malliin, jossa mainosnäytön hintatarjouksen voittanut mainostaja maksaa mainosnäytöstä ainoastaan yhden sentin toiseksi tullutta hintatarjousta enemmän.

Lue lisää

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää