Katseet kohti loppuvuoden kehityshankkeita

2018/09/03

Kesällä olemme saaneet ladata akkuja ja iloita toinen toistaan hienoimmista kesäpäivistä. Pian kesä taittuu kirpakkaan syksyy pääsemme nauttimaan pimenevistä illoista. Syksy on myös se hetki kun on aika kääntää katseet kohti loppuvuotta ja ehkä jo ensi vuodenkin kehityshankkeita ja projekteja.

Kesän aikana olemme päivittäneet verkkosivustoamme, jotta sivustoltamme olisi helpommin löydettävissä ne osa-alueet, jolla asiantuntemuksemme on vahvinta ja joissa voimme auttaa asiakkaitamme parhaiten. Tarjoamamme ratkaisut on jaoteltu verkkosivustollamme Dataan liittyviin tuotteisiin, Palveluihin sekä tarjoamiimme Teknologioihin. Ota rohkeasti yhteyttä, jos sinulla herää jotain kysyttävää tai kaipaat lisätietoja tai tukea omaan tekemiseen.

Tässä kuussa katsoimme aiheelliseksi käsitellä Googlen ehkä hämmennystäkin aiheuttanutta tuoteuudistusta, ja niinpä kirjoitimme blogiimme lyhyet esittelyt Googlen Ad Managerista & Marketing Platformista. Lisäksi kirjoitimme Open RTB 3.0 standardista, jonka tavoitteena on lisätä entisestään ohjelmallisen mainosmarkkinan läpinäkyvyyttä ja turvallisuutta. Käythän lukemassa, jos kaipaa näistä aiheista napakkaa tiivistelmää.

Syksy on myös erilaisten tapahtumien aikaa. Toimitusjohtajamme Petri Kokkonen sekä dataliiketoimminnasta vastaava Olli Järvilehto osallistuvat syyskuun 12-13. DMexcooon, jossa yhteistyökumppaneillamme Smartilla ja Cxensellä on myös omat osastot. Olethan yhteydessä Petriin tai Olliin jos olet itse tulossa paikalle!

Menestyksekästä syksyä toivottaen,
Relevantin tiimi

Lue myös:

Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datapalvelun NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Lue lisää

Kasvava trendi: digitaalisen markkinoinnin in-housing

2018/11/27

Keskustelu mainostajien halusta ja tarpeesta kerätä digitaalisen markkinoinnin langanpäät omiin käsiin käy kuumana. IAB Europen raportin mukaan eurooppalaisista mainostajista jopa 54 % in-housaa mainonnan ohjelmallisen ostamisen kuluvana vuonna ja hulppeat 43 % jäljelle jäävistä harkitsee in-housaamista. Sama trendi nousee vahvasti esille myös Suomessa, yhä useampi mainostaja kokeilee, tai ainakin harkitsee erilaisia malleja digitaalisen markkinoinnin tuottamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Relevantin Petri Kokkonen IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

2018/11/26

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 21.11. uuden hallituksen. Puheenjohtajakseen hallitus valitsi Relevantin toimitusjohtajan Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen Sanomilta. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Lue lisää

Header Bidding tekniikat mainonnan ohjelmallisessa myynnissä

2018/11/17

Header bidding on mainonnan ohjelmallisen myynnin tekniikka, jonka avulla julkaisija tarjoaa mainosnäyttöä samanaikaisesti usealle taholle ennen kuin mainoskutsu lähetetään julkaisijan palvelimelle. Ideana on että mainostila voidaan myydä sille lähteelle, joka maksaa siitä parhaan hinnan.

Lue lisää

Millaista on työ AdOpsissa?

2018/11/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista.

Lue lisää