Kasvata sivukävijöiden sitoutumista jakamalla räätälöityä sisältöä

2016/10/25


CASE: Hyödyntämällä yksilöityä sisällönsuosittelua 140-vuotias Kanadalainen sanomalehti Winnipeg Free Press kolminkertaisti sivustolla käytetyn ajan ja tuplasi sivulatausten määrän.

Yhteenveto

Winnpeg Free Press, alueellinen mediayhtiö Kanadassa, otti valtavan edistysaskeleen personoimalla lähes koko etusivunsa sivukävijän kiinnostuksen mukaan. Osa sivustosta on varattu toimitukselliselle sisällölle kuten uutisille, mutta muuten yhtiö käyttää sivuston sisällön jakelussa Cxensen Content teknologiaa.

Haasteet

Yleisö on vaativampaa kuin koskaan, resurssit ovat tiukat ja uudet kilpailijat haastavat jatkuvasti perinteisiä mediayhtiöitä. Kilpailussa mukana pysyminen ja kävijöiden sitouttaminen vei valtavasti resursseja. Teknologian, jonka avulla pystytään kasvattamaan yleisön huomiota sekä lisäämään brändiuskollisuutta ja tuloja, hyödyntäminen omassa liiketoiminnassa.

Kävijät viihtyivät sivustolla pidempään … ja lukivat useampia sisältöjä

Käyttämällä reaaliaikaista kävijätietoa, Winnipeg pystyi jakamaan sivukävijöille kiinnostavia artikkeleja personoidusti ja sivustolla vietetty aika kasvoi.

Winnipeg Free Press luo jokaisen sivulatauksesta kävijälle henkilökohtaisesti personoidun mediakokemuksen. Näytettäväksi valitaan kävijälle parhaiten sopivat sisällöt. Julkaisija seuraa, millaiset sisällöt ovat nousussa, jotta osattaisiin luoda parempaa sivustosisältöä. Kävijää kiinnostaneiden sisältöjen perusteella voidaan jakaa artikkeleita vastaavanlaisille kävijäprofiileille. Kävijät nauttivat personoidusta mediakokemuksestaan enemmän.

Cxense Contentin käyttöönoton jälkeen..

Cxense Content | Relevant

“Kävijöillemme jaetaan enemmän sisältöä, jolla on heille merkitystä. Sen myötä tiimimme käyttää enemmän aikaa siihen, millä on merkitystä.”  Christian Panson, VP Digital, Winnipeg Free Press.

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi
Lähde: Cxense, Lataa pdf

Lue myös:

Millä korvaisimme kolmannen osapuolen evästeen?

2020/03/19

Google ilmoitti estävänsä kolmannen osapuolen evästeet Chrome selaimessa kahden vuoden kuluessa. Heti Googlen ilmoituksen jälkeen alkoivat spekulaatiot siitä, mikä tulee korvaamaan kolmannen osapuolen evästeet tulevaisuudessa. Näkemys tulevasta tuntuu vaihtelevan melko lailla sen mukaan kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee. Tässä tekstissä avaamme hieman Googlen visiota aiheen tiimoilta.

Lue lisää

Relevant Digitalin asiakastyytyväisyys

2020/03/06

Loppuvuodesta 2019 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt neljännen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Display kampanjan ostaminen Googlen kautta – Mitä eroa on Display & Video 360:n ja Google Adsin välillä?

2020/03/05

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjan ostamiseen kaksi vaihtoehtoa. Toinen on Google Adsin kautta ostettava Google Display Network. Ja toinen on vaativampaan käyttöön suunnattu Google Marketing Platformiin kuuluva alusta Display & Video 360, jonka kanssa yhdessä usein käytetään myös Campaign Manager (CM) alustaa. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Tapaa meidät näissä tapahtumissa vuonna 2020

2020/03/03

Tänä vuonna olemme paikalla ainakin näissä tapahtumissa. Jos olet itse osallistumassa ja haluat tavata meitä, olethan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Lue lisää

Miten Googlen kolmannen osapuolen evästeiden kieltäminen tulee vaikuttamaan digitaalisen markkinoinnin ekosysteemiin?

2020/02/03

Google ilmoitti päätöksestään estää kolmansien osapuolten evästeet Chrome selaimesta kahden vuoden kuluessa. Käytännössä tämä tulee tarkoittamaan sitä, että käyttäjädatan kerääminen ja mainonnan kohdentaminen tulee kokemaan ison muutoksen, sillä Chrome hallitsee lähes 70 prosenttia pöytäkoneiden selainmarkkinoista.

Lue lisää