Kasvata sivukävijöiden sitoutumista jakamalla räätälöityä sisältöä

2016/10/25


CASE: Hyödyntämällä yksilöityä sisällönsuosittelua 140-vuotias Kanadalainen sanomalehti Winnipeg Free Press kolminkertaisti sivustolla käytetyn ajan ja tuplasi sivulatausten määrän.

Yhteenveto

Winnpeg Free Press, alueellinen mediayhtiö Kanadassa, otti valtavan edistysaskeleen personoimalla lähes koko etusivunsa sivukävijän kiinnostuksen mukaan. Osa sivustosta on varattu toimitukselliselle sisällölle kuten uutisille, mutta muuten yhtiö käyttää sivuston sisällön jakelussa Cxensen Content teknologiaa.

Haasteet

Yleisö on vaativampaa kuin koskaan, resurssit ovat tiukat ja uudet kilpailijat haastavat jatkuvasti perinteisiä mediayhtiöitä. Kilpailussa mukana pysyminen ja kävijöiden sitouttaminen vei valtavasti resursseja. Teknologian, jonka avulla pystytään kasvattamaan yleisön huomiota sekä lisäämään brändiuskollisuutta ja tuloja, hyödyntäminen omassa liiketoiminnassa.

Kävijät viihtyivät sivustolla pidempään … ja lukivat useampia sisältöjä

Käyttämällä reaaliaikaista kävijätietoa, Winnipeg pystyi jakamaan sivukävijöille kiinnostavia artikkeleja personoidusti ja sivustolla vietetty aika kasvoi.

Winnipeg Free Press luo jokaisen sivulatauksesta kävijälle henkilökohtaisesti personoidun mediakokemuksen. Näytettäväksi valitaan kävijälle parhaiten sopivat sisällöt. Julkaisija seuraa, millaiset sisällöt ovat nousussa, jotta osattaisiin luoda parempaa sivustosisältöä. Kävijää kiinnostaneiden sisältöjen perusteella voidaan jakaa artikkeleita vastaavanlaisille kävijäprofiileille. Kävijät nauttivat personoidusta mediakokemuksestaan enemmän.

Cxense Contentin käyttöönoton jälkeen..

Cxense Content | Relevant

“Kävijöillemme jaetaan enemmän sisältöä, jolla on heille merkitystä. Sen myötä tiimimme käyttää enemmän aikaa siihen, millä on merkitystä.”  Christian Panson, VP Digital, Winnipeg Free Press.

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi
Lähde: Cxense, Lataa pdf

Comments

comments

Lue myös:

Kesäkuun kuulumiset Relevantilta

2018/06/21

Kevät muuttui vauhdilla kesäksi ja pian päästään nauttimaan ansaituista lomista. Vauhti on riittänyt myös Relevantin keväässä. Viimeisimmät viikot ovat meillä kuluneet pitkälti, datan, GDPR:n, erilaisten kehitysprojektien sekä Ad ops hommien parissa.

Lue lisää

Miten Wall Street Journal kasvatti tilaajamääriään yli 30%?

2018/06/20

Julkaisijat kohtaavat yhä kasvavan haasteen kun mainosbudjeteista melkoinen osa ohjautuu alaa hallitseville jäteille, kuten Googlelle ja Facebookille. Sivustovieralijat ovat tottuneet ilmaisiin sisältöihin, joita on verkossa saatavilla paljon. Todellinen haaste onkin muuttaa käytäntöä ja saada nämä ilmaisiin sisältöihin tottuneet kuluttajat maksamaan sisällöistä.

Lue lisää

Relevant mukana IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmassa

2018/06/20

Relevant on rekisteröitynyt IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmaan, jonka tarkoituksena on auttaa julkaisijoita, teknologian toimittajia, toimistoja ja mainostajia täyttämään velvoitteensa datan ja henkilötietojen käsittelystä 25.5.2018 sovellettavaksi tulleen yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.

Lue lisää

Kuka kerää dataa sivustoltasi?

2018/05/31

Oletko joskus miettinyt, mistä ja miten kaikki digitaalisen mainonnan markkinapaikoilla myytävä data kerätään ja kenen toimesta? Tuleeko se Facebookilta ja Googlelta? Vastaus on; ei tule. Valtaosa myytävästä datasta päätyy marketin tiskille ihan tavallisten yritysten kotisivuilta.

Lue lisää

Luvallisesti kerättyjä ja luotettavia kohderyhmiä

2018/05/31

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita dataan perustuvia kohderyhmäsegmenttejä ostettavaksi ohjelmallisesti. Datakumppanimme noudattavat 25.5.2018 voimaan tulleen EU:n tietosuoja-asetuksen asettamia vaatimuksia ja kohderyhmäsegmentit rakennetaan datasta, jonka käyttö on luvallista. Niinpä voit huoletta hyödyntää segmenttejämme Adformin DSP:n, DoubleClickin Bid Managerin ja Appnexuksen kautta ostettavissa kampanjoissa.

Lue lisää