IAB Finland: Ohjelmallisen ostamisen mahdollisuudet 25.4.2017

2017/04/13

IAB Finland yhteistyökumppaneineen tarjoaa jälleen tämän kevään johtavan ohjelmallisen ostamisen tapahtuman markkinointialan ammattilaisille. Relevant & Smart Adserver on yksi tapahtuman mahdollistavista sponsoreista. Ohjelmatarjontaan on kattavasti koottu näkökulmia ohjelmallisen ostamisen mahdollisuuksista. Mukana ovat mainostajien, järjestelmätoimittajien, julkaisijoiden sekä toimistojen asiantuntevimmat kotimaiset ja ulkomaiset edustajat, jotka tulevat kertomaan alan tuoreimmista mahdollisuuksista. Tilaisuudessa julkaistaan myös IAB:n ohjelmallisen ostamisen työryhmän laatima päivitetty opas.

Katso koko ohjelma täältä

”IAB tekee arvokasta työtä koko toimialan kehittämiseksi. Eri tahojen välinen tiivis yhteistyö mahdollistaa uuden luomisen ja koko alan osaamisen ja ymmärryksen kasvattamisen, myös nopeasti kasvavan ja meitä kaikkia koskettavan ohjelmallisen mainonnan saralla. Jatkuva ammattitaidon kehittäminen ja rohkeus luoda uusia toimintamalleja korostuu myös Relevantin arvomaailmassa. Sen vuoksi meidän on luontevaa olla mukana tukemassa IAB:n ohjelmallisen ostamisen tapahtumaa tänä keväänä.”, kommentoi Relevantin toimitusjohtaja Petri Kokkonen.

Tennispalatsissa nähdään!

Smart Adserver  ToiLogo_Smart&Relevantmintansa vuonna 2001 aloittaneella Smart Adserverillä on tällä hetkellä 700 asiakasta ympäri maailmaa, joista 17 Pohjoismaissa. Ranskalaista Smart Adserveriä ovat alun perin kehittäneet julkaisijat, joten mainosalusta on kehitetty vahvasti julkaisijoiden näkökulmasta. Alustaan on rakennettu mm. Rich Media mahdollisuudet, mobiili, kehittynyt videomainonta ja RTB. Toimistoja on avattu ympäri maailmaa, mutta toiminnan ydin on pysynyt samana: tarjota asiakkaille täyden palvelun mainosalusta ja täysi kontrolli tuottopotentiaaliin.

IAB Finland syntyi 20 vuotta sitten aikaan, kun web otti ensiaskeleitaan tuoden jotain aivan uutta markkinointiin. Nähtiin, että muutoksesta on mahdollista synnyttää kasvua Suomessa. Tänään IAB:ta tarvitaan enemmän kuin koskaan, jotta yritykset ja yksilöt pysyvät mukana markkinoinnin muutoksessa. Jäsenilleen IAB on mahdollisuus ammatilliseen keskusteluun, kehittämiseen ja asiantuntijuuden näkyvään kasvattamiseen.

Lue myös:

Motiivipohjaiset segmentoinnit – silta offlinen ja onlinen välillä

2019/04/16

Jotta mainostajalle relevanttia dataa voitaisiin hyödyntää myös digitaalisessa brändimarkkinoinnissa tehokkaasti, olemme mahdollistaneet mainostajien omien segmentointien tuomisen digitaalisen mainonnan kohdennuskriteeriksi.

Lue lisää

Ohjelmallisen mainonnan trendit

2019/03/28

Ohjelmallisesti ostettu mainonta jatkaa digimainonnan kasvun moottorina kaikilla mantereilla. IAB:n ekonomisti Daniel Knapp arvioi, ohjelmallisesti ostettu digimainonta kasvaa 2,5-kertaiseksi vuoden 2023 loppuun mennessä.

Lue lisää

Googlen siirtyminen First price huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa aiheuttaa päänvaivaa mainonnan ostajille

2019/03/26

Googlen Ad Exchange (AdX) on siirtymässä mainonnan ohjelmallisessa myynnissä monien muiden toimijoiden tapaan First price -hinnoittelumalliin, jossa mainostaja maksaa näytöstä tarjoamansa hinnan. Se on yksinkertaisempi verrattuna perinteiseen Second price -malliin, jossa mainosnäytön hintatarjouksen voittanut mainostaja maksaa mainosnäytöstä ainoastaan yhden sentin toiseksi tullutta hintatarjousta enemmän.

Lue lisää

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää