Huomio enemmän mobiiliin 2017!

2016/12/22

Monet julkaisijat ovat menettäneet tuloja digitalisoitumisen myötä. Siirtyminen printistä verkkomediaksi on ollut pitkä tie ja tuonut monenlaista haastetta eteen. Nyt kun digitalisoituminen on saatu hyvään vauhtiin on näköpiirissä seuraava haaste. Mobiilin käyttö on nopeasti ohittamassa tietokoneiden käytön. Julkaisijoiden täytyy pystyä vastaamaan tähän haasteeseen ja kiinnittää tulevaisuudessa enemmän huomiota myös mobiiliin. Monille julkaisijoille kävijöiden siirtyminen mobiiliin on ollut hämmentävää, koska se ei välttämättä ole näkynyt suoraan tuotoissa ja sen takia siihen ei olla välttämättä osattu reagoida riittävän nopeasti.

Tarjoa parempia kokemuksia

Vaikuttaa siltä että jokainen on aina Android tai iPhone kädessä ja näinhän se on – maailmassa on nyt yli 4,8 miljardia matkapuhelimen käyttäjää. Kun kävijät ovat mobiilissa, tulisi julkaisijoiden on siellä myös. Ihmiset viettävät valtavasti aikaa älypuhelimensa parissa. Mediaan käytetyn ajan sekä mainostulojen välillä on kuitenkin historiallisen suuri epäsuhta. Paikakseen tilannetta julkaisijan kannattaisikin kehittää mobiilin sisältöä ja mainontaa tarjotakseen parempia ja houkuttelevampia kokemuksia mainostajille sekä kävijöille.

Mobiilisovellukset ovat yksi tapa maksimoida mobiilista saatavat tuotot. comScoren Mobiili App – raportin mukaan 60% digitaaliseen mediaan käytetystä ajasta tapahtuu nimen omaan mobiilisovelluksissa. Tämä vahvistaa käsitystä siitä, että myös sovellusstrategiaa ja mainostajan mahdollisuuksia sovelluksessa on mietittävä ja kehitettävä edelleen.

Mobiilimainonnan tulevaisuus näyttää valoisalta

Monet tutkimukset povaavat valoisaa tulevaisuutta mobiilimainonnalle, luvassa on kävijöiden korkeampaa sitoutumista ja tuottoa sijoitetulle pääomalle. Kävijät halusivat että mainostajat voisivat tavoittaa heidät helposti ja tarjota aikaan ja paikkaan sidottua tietoa, tarjouksia ja alennuksia suoraan heidän mobiililaitteisiinsa. Mobiilimainonta vie personoitujen mainosviestien uudelle levelille, joka palvelee sekä kuluttajaa että mainostajaa. Paljon tuntuu olevan vielä tehtävää – mutta muistathan ettet aliarvioi mobiilin tärkeyttä.

Smart AdServer tarjoaa innovatiivisia, monipuolisia ja helppokäyttöisiä mobiilimainonnan ratkaisuja. Interaktiivisten mainosmuotojen luominen ja jakelu mobiililaitteisiin ja sovelluksiin käy helposti. Lue lisää..

Lähteet:
https://deviceatlas.com/blog/16-mobile-market-statistics-you-should-know-2016
http://www.business.com/mobile-marketing/the-future-of-mobile-advertising/
https://www.statista.com/statistics/274774/forecast-of-mobile-phone-users-worldwide/

Lue myös:

Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datapalvelun NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Lue lisää

Kasvava trendi: digitaalisen markkinoinnin in-housing

2018/11/27

Keskustelu mainostajien halusta ja tarpeesta kerätä digitaalisen markkinoinnin langanpäät omiin käsiin käy kuumana. IAB Europen raportin mukaan eurooppalaisista mainostajista jopa 54 % in-housaa mainonnan ohjelmallisen ostamisen kuluvana vuonna ja hulppeat 43 % jäljelle jäävistä harkitsee in-housaamista. Sama trendi nousee vahvasti esille myös Suomessa, yhä useampi mainostaja kokeilee, tai ainakin harkitsee erilaisia malleja digitaalisen markkinoinnin tuottamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Relevantin Petri Kokkonen IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

2018/11/26

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 21.11. uuden hallituksen. Puheenjohtajakseen hallitus valitsi Relevantin toimitusjohtajan Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen Sanomilta. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Lue lisää

Header Bidding tekniikat mainonnan ohjelmallisessa myynnissä

2018/11/17

Header bidding on mainonnan ohjelmallisen myynnin tekniikka, jonka avulla julkaisija tarjoaa mainosnäyttöä samanaikaisesti usealle taholle ennen kuin mainoskutsu lähetetään julkaisijan palvelimelle. Ideana on että mainostila voidaan myydä sille lähteelle, joka maksaa siitä parhaan hinnan.

Lue lisää

Millaista on työ AdOpsissa?

2018/11/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista.

Lue lisää