Huomio enemmän mobiiliin 2017!

2016/12/22

Monet julkaisijat ovat menettäneet tuloja digitalisoitumisen myötä. Siirtyminen printistä verkkomediaksi on ollut pitkä tie ja tuonut monenlaista haastetta eteen. Nyt kun digitalisoituminen on saatu hyvään vauhtiin on näköpiirissä seuraava haaste. Mobiilin käyttö on nopeasti ohittamassa tietokoneiden käytön. Julkaisijoiden täytyy pystyä vastaamaan tähän haasteeseen ja kiinnittää tulevaisuudessa enemmän huomiota myös mobiiliin. Monille julkaisijoille kävijöiden siirtyminen mobiiliin on ollut hämmentävää, koska se ei välttämättä ole näkynyt suoraan tuotoissa ja sen takia siihen ei olla välttämättä osattu reagoida riittävän nopeasti.

Tarjoa parempia kokemuksia

Vaikuttaa siltä että jokainen on aina Android tai iPhone kädessä ja näinhän se on – maailmassa on nyt yli 4,8 miljardia matkapuhelimen käyttäjää. Kun kävijät ovat mobiilissa, tulisi julkaisijoiden on siellä myös. Ihmiset viettävät valtavasti aikaa älypuhelimensa parissa. Mediaan käytetyn ajan sekä mainostulojen välillä on kuitenkin historiallisen suuri epäsuhta. Paikakseen tilannetta julkaisijan kannattaisikin kehittää mobiilin sisältöä ja mainontaa tarjotakseen parempia ja houkuttelevampia kokemuksia mainostajille sekä kävijöille.

Mobiilisovellukset ovat yksi tapa maksimoida mobiilista saatavat tuotot. comScoren Mobiili App – raportin mukaan 60% digitaaliseen mediaan käytetystä ajasta tapahtuu nimen omaan mobiilisovelluksissa. Tämä vahvistaa käsitystä siitä, että myös sovellusstrategiaa ja mainostajan mahdollisuuksia sovelluksessa on mietittävä ja kehitettävä edelleen.

Mobiilimainonnan tulevaisuus näyttää valoisalta

Monet tutkimukset povaavat valoisaa tulevaisuutta mobiilimainonnalle, luvassa on kävijöiden korkeampaa sitoutumista ja tuottoa sijoitetulle pääomalle. Kävijät halusivat että mainostajat voisivat tavoittaa heidät helposti ja tarjota aikaan ja paikkaan sidottua tietoa, tarjouksia ja alennuksia suoraan heidän mobiililaitteisiinsa. Mobiilimainonta vie personoitujen mainosviestien uudelle levelille, joka palvelee sekä kuluttajaa että mainostajaa. Paljon tuntuu olevan vielä tehtävää – mutta muistathan ettet aliarvioi mobiilin tärkeyttä.

Smart AdServer tarjoaa innovatiivisia, monipuolisia ja helppokäyttöisiä mobiilimainonnan ratkaisuja. Interaktiivisten mainosmuotojen luominen ja jakelu mobiililaitteisiin ja sovelluksiin käy helposti. Lue lisää..

Lähteet:
https://deviceatlas.com/blog/16-mobile-market-statistics-you-should-know-2016
http://www.business.com/mobile-marketing/the-future-of-mobile-advertising/
https://www.statista.com/statistics/274774/forecast-of-mobile-phone-users-worldwide/

Lue myös:

Miten ostan mainontaa ohjelmallisesti?

2019/01/25

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan online-mainonnan automaatiota, jossa hyödynnetään järjestelmiä mainonnan ostamisessa. Järjestelmät tarjoavat työkalut online-näkyvyyden (display, mobiili, video, natiivi) reaaliaikaiseen ostamiseen, kohdentamiseen ja optimointiin. Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa myös reaaliaikaisen datan hyödyntämisen mainoskampanjassa.

Lue lisää

Kiinnitä huomioita näihin asiohin, kun haluat kasvattaa mainostilan myyntiä ohjelmallisesti

2019/01/23

Mainonnan ohjelmallisella myynnillä tarkoitetaan tyypillisesti verkkomainonnan myymistä ja ostamista usein täysin automatisoidusti erilaisia järjestelmiä hyödyntäen poiketen näin perinteisistä myynnin prosesseista, jotka sisältävät ihmisten välillä käytyjä neuvotteluita sekä tilausten käsittelyä. Mainonnan ohjelmallinen ostaminen on omaksuttu nopeasti eri markkinoilla, sillä se tekee mediatilan ostamisesta helpompaa, nopeampaa ja joustavampaa.

Lue lisää

Relevantin asiakastyytyväisyys

2019/01/22

Loppuvuodesta 2018 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt kolmannen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa dataa?

2019/01/14

Kohdennettu kampanja saavuttaa sille sopivimman yleisön, jolloin mainosnäyttöjen merkityksellisyys yleisölle kasvaa. Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava sopivalle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Markkina on pullollaan dataa, johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Mihin huomio kiinnittyy digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa 2019?

2018/12/19

Vuosi 2018 lähenee loppuaan ja katseet käännetään kohti uutta vuotta. Tyypillisesti tässä kohtaa arvaillaan, mitkä teemat nousevat kuumimmiksi puheenaiheiksi tulevana vuonna. Asensimme kristallipalloomme uuden päivityksen, tarkastelimme teen lehtien asemoitumista ja päädyimme siihen, että digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksen puuhamaassa puhutaan ainakin seuraavista teemoista alkavana vuonna 2019.

Lue lisää