Huomio enemmän mobiiliin 2017!

2016/12/22

Monet julkaisijat ovat menettäneet tuloja digitalisoitumisen myötä. Siirtyminen printistä verkkomediaksi on ollut pitkä tie ja tuonut monenlaista haastetta eteen. Nyt kun digitalisoituminen on saatu hyvään vauhtiin on näköpiirissä seuraava haaste. Mobiilin käyttö on nopeasti ohittamassa tietokoneiden käytön. Julkaisijoiden täytyy pystyä vastaamaan tähän haasteeseen ja kiinnittää tulevaisuudessa enemmän huomiota myös mobiiliin. Monille julkaisijoille kävijöiden siirtyminen mobiiliin on ollut hämmentävää, koska se ei välttämättä ole näkynyt suoraan tuotoissa ja sen takia siihen ei olla välttämättä osattu reagoida riittävän nopeasti.

Tarjoa parempia kokemuksia

Vaikuttaa siltä että jokainen on aina Android tai iPhone kädessä ja näinhän se on – maailmassa on nyt yli 4,8 miljardia matkapuhelimen käyttäjää. Kun kävijät ovat mobiilissa, tulisi julkaisijoiden on siellä myös. Ihmiset viettävät valtavasti aikaa älypuhelimensa parissa. Mediaan käytetyn ajan sekä mainostulojen välillä on kuitenkin historiallisen suuri epäsuhta. Paikakseen tilannetta julkaisijan kannattaisikin kehittää mobiilin sisältöä ja mainontaa tarjotakseen parempia ja houkuttelevampia kokemuksia mainostajille sekä kävijöille.

Mobiilisovellukset ovat yksi tapa maksimoida mobiilista saatavat tuotot. comScoren Mobiili App – raportin mukaan 60% digitaaliseen mediaan käytetystä ajasta tapahtuu nimen omaan mobiilisovelluksissa. Tämä vahvistaa käsitystä siitä, että myös sovellusstrategiaa ja mainostajan mahdollisuuksia sovelluksessa on mietittävä ja kehitettävä edelleen.

Mobiilimainonnan tulevaisuus näyttää valoisalta

Monet tutkimukset povaavat valoisaa tulevaisuutta mobiilimainonnalle, luvassa on kävijöiden korkeampaa sitoutumista ja tuottoa sijoitetulle pääomalle. Kävijät halusivat että mainostajat voisivat tavoittaa heidät helposti ja tarjota aikaan ja paikkaan sidottua tietoa, tarjouksia ja alennuksia suoraan heidän mobiililaitteisiinsa. Mobiilimainonta vie personoitujen mainosviestien uudelle levelille, joka palvelee sekä kuluttajaa että mainostajaa. Paljon tuntuu olevan vielä tehtävää – mutta muistathan ettet aliarvioi mobiilin tärkeyttä.

Smart AdServer tarjoaa innovatiivisia, monipuolisia ja helppokäyttöisiä mobiilimainonnan ratkaisuja. Interaktiivisten mainosmuotojen luominen ja jakelu mobiililaitteisiin ja sovelluksiin käy helposti. Lue lisää..

Lähteet:
https://deviceatlas.com/blog/16-mobile-market-statistics-you-should-know-2016
http://www.business.com/mobile-marketing/the-future-of-mobile-advertising/
https://www.statista.com/statistics/274774/forecast-of-mobile-phone-users-worldwide/

Lue myös:

Miksi ostaa mainontaa ohjelmallisesti?

2020/01/20

Mainostajan näkökulmasta mainonnan ohjelmallisella ostamisella haetaan erityisesti tehokkuutta ja datan hyödyntämisen rooli korostuu. Mainonnan ohjelmallinen ostaminen tarjoaakin paljon hyötyjä mainostajalle, keräsimme tähän keskeisimpiä.

Lue lisää

Mitä ovat 1st, 2nd ja 3rd party data ja miten niitä voidaan hyödyntää markkinoinnissa?

2019/11/29

Data on yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin vetureista. Markkinoijan yksi suurimmista haasteista kiteytyykin datan ymmärtämiseen, priorisointiin sekä käyttökelpoiseksi saattamiseen. Se minkälaisesta datasta on sinulle markkinoijana eniten hyötyä riippuu nykytilanteesta sekä tavoitteistasi.

Lue lisää

Ketä TCF 2.0 koskee, mitä pitää tehdä ja missä mennään nyt?

2019/11/27

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan (tai kiellon) välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille. Yhteiselle standardille on tarve, koska markkinassa toimii suuri joukko dataa hyödyntäviä toimijoita.

Lue lisää

MTVuutiset.fi liittyy Relevant Audienceen, josta tulee Suomen suurin riippumaton datamarkkinapaikka

2019/11/21

MTVuutiset.fi liittyy Suomen suurimpaan riippumattomaan datamarkkinapaikkaan Relevant Audienceen. Se käsittää tällä hetkellä 18 miljoonaa uniikkia selainta, sekä 500 miljoonaa datakeräystapahtumaa kuukaudessa.

Lue lisää

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää