Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datahankkeen NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Mediat perustivat NLProfielin, jotta he voisivat täyttää mainostajien tarpeet luotettavasta lähteestä rakennetuista arvokkaista yleisösegmenteistä. Cxensen DMP toimii yhteisenä datanhallinta-alustana kaikille yhteistyössä mukana oleville julkaisijoille. DMP:tä käytetään yleisötietojen keräämiseen, standardisoitujen ja räätälöityjen segmenttien luomiseen sekä niiden saataville asettamiseen ohjelmallisesti sekä suoraan julkaisijoilta ostettaviin mainoskampanjoihin.

NLProfielin tavoiteena on tarjota markkinoijille segmenttejä, joita he tarvitsevat voidakseen tehdä menestyviä kampanjoita paikallisten premium medioiden avustamana. Hanke luo ylivoimaisen ja turvallisen toimintaympäristön kaikille sen sidosryhmille,” kertoo Wouter Hulst, Program Manager NLProfiel. “Valitseimme Cxensen kumppaniksemme, sillä he ovat todistetusti onnistuneet muissa datayhteistyöhankkeissa heidän monipuolisen ja skaalautuvan alustansa sekä vahvan data- ja integraatio osaamisen avulla,” tiivistää Hulst.

“Olemme innoissamme saadessamme tukea NLProfielia heidän avoitteessaan auttaa hollantilaisia julkaisijoita entistä dataohjautuvammiksi sekä luomaan tehokkaan, yhtenäisen ekosysteemin ohjaamaan heidän mainosliiketoimintaansa,” kertoo Christian Printzell Halvorsen, Cxense CEO. “Datayhteisöt ovat yhä tärkeämpiä julkaisijoille. Toimiessamme yhteistyössä useiden vastaavien hankkeiden kanssa ymmärrämme hyvin mitä menestyminen vaatii. Tulevaisuudessa haluamme hyödyntää tätä ymmärrystä, jotta voimme auttaa yhä useampia paikallisia toimijoita tuomaan vahvuutensa esiin ja näin auttaa heitä pärjäämään paremmin kilpailussa suuria globaaleja toimijoita vastaan,” selventää Halvorsen.

Uudella sopimuksella Cxense on vakiinnuttanut asemansa datayhteisöjen kumppanina kaikkialla Euroopassa. NLProfielin lisäksi DaviD käyttää jo Cxensen DMP:tä Belgiassa, Adnet Media Baltiassa, Nonio Portugalissa ja BRAT Romaniassa. Myös Relevant hyödyntää myös vastaavaa teknologiaa omassa Relevant Audience -palvelussa. Relevant edustaa, jälleenmyy sekä tarjoaa tukipalveluita Cxensen teknologioille Pohjoismaissa.

Cxense

Cxense auttaa julkaisijoita ja mainostajia ympäri maailmaa muuttamaan raakadataa arvokkaaksi resurssiksi. Cxensen Datan hallinta-alusta (DMP) älykäs personointi mahdollistaa yksilöidyn kävijäkokemuksen reaaliaikaisesti kaikissa markkinointi- ja myyntikanavaissa. Cxensen Conversion Engine tarjoaa julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymisistä ja mieletymiyksiä kaupallisesti tilaustulojen kasvattamiseksi. Cxensen pääkonttori sijaitsee Norjassa ja heillä on toimistoja kaikkialla maailmassa. Yhtiö on listattu Oslon pörssiin, jossa merkintä tapahtuu nimellä ”CXENSE”.

Lue myös:

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa dataa?

2019/01/14

Kohdennettu kampanja saavuttaa sille sopivimman yleisön, jolloin mainosnäyttöjen merkityksellisyys yleisölle kasvaa. Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava sopivalle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Markkina on pullollaan dataa, johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Mihin huomio kiinnittyy digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa 2019?

2018/12/19

Vuosi 2018 lähenee loppuaan ja katseet käännetään kohti uutta vuotta. Tyypillisesti tässä kohtaa arvaillaan, mitkä teemat nousevat kuumimmiksi puheenaiheiksi tulevana vuonna. Asensimme kristallipalloomme uuden päivityksen, tarkastelimme teen lehtien asemoitumista ja päädyimme siihen, että digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksen puuhamaassa puhutaan ainakin seuraavista teemoista alkavana vuonna 2019.

Lue lisää

Kasvava trendi: digitaalisen markkinoinnin in-housing

2018/11/27

Keskustelu mainostajien halusta ja tarpeesta kerätä digitaalisen markkinoinnin langanpäät omiin käsiin käy kuumana. IAB Europen raportin mukaan eurooppalaisista mainostajista jopa 54 % in-housaa mainonnan ohjelmallisen ostamisen kuluvana vuonna ja hulppeat 43 % jäljelle jäävistä harkitsee in-housaamista. Sama trendi nousee vahvasti esille myös Suomessa, yhä useampi mainostaja kokeilee, tai ainakin harkitsee erilaisia malleja digitaalisen markkinoinnin tuottamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Relevantin Petri Kokkonen IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

2018/11/26

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 21.11. uuden hallituksen. Puheenjohtajakseen hallitus valitsi Relevantin toimitusjohtajan Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen Sanomilta. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Lue lisää

Header Bidding tekniikat mainonnan ohjelmallisessa myynnissä

2018/11/17

Header bidding on mainonnan ohjelmallisen myynnin tekniikka, jonka avulla julkaisija tarjoaa mainosnäyttöä samanaikaisesti usealle taholle ennen kuin mainoskutsu lähetetään julkaisijan palvelimelle. Ideana on että mainostila voidaan myydä sille lähteelle, joka maksaa siitä parhaan hinnan.

Lue lisää