Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datahankkeen NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Mediat perustivat NLProfielin, jotta he voisivat täyttää mainostajien tarpeet luotettavasta lähteestä rakennetuista arvokkaista yleisösegmenteistä. Cxensen DMP toimii yhteisenä datanhallinta-alustana kaikille yhteistyössä mukana oleville julkaisijoille. DMP:tä käytetään yleisötietojen keräämiseen, standardisoitujen ja räätälöityjen segmenttien luomiseen sekä niiden saataville asettamiseen ohjelmallisesti sekä suoraan julkaisijoilta ostettaviin mainoskampanjoihin.

NLProfielin tavoiteena on tarjota markkinoijille segmenttejä, joita he tarvitsevat voidakseen tehdä menestyviä kampanjoita paikallisten premium medioiden avustamana. Hanke luo ylivoimaisen ja turvallisen toimintaympäristön kaikille sen sidosryhmille,” kertoo Wouter Hulst, Program Manager NLProfiel. “Valitseimme Cxensen kumppaniksemme, sillä he ovat todistetusti onnistuneet muissa datayhteistyöhankkeissa heidän monipuolisen ja skaalautuvan alustansa sekä vahvan data- ja integraatio osaamisen avulla,” tiivistää Hulst.

“Olemme innoissamme saadessamme tukea NLProfielia heidän avoitteessaan auttaa hollantilaisia julkaisijoita entistä dataohjautuvammiksi sekä luomaan tehokkaan, yhtenäisen ekosysteemin ohjaamaan heidän mainosliiketoimintaansa,” kertoo Christian Printzell Halvorsen, Cxense CEO. “Datayhteisöt ovat yhä tärkeämpiä julkaisijoille. Toimiessamme yhteistyössä useiden vastaavien hankkeiden kanssa ymmärrämme hyvin mitä menestyminen vaatii. Tulevaisuudessa haluamme hyödyntää tätä ymmärrystä, jotta voimme auttaa yhä useampia paikallisia toimijoita tuomaan vahvuutensa esiin ja näin auttaa heitä pärjäämään paremmin kilpailussa suuria globaaleja toimijoita vastaan,” selventää Halvorsen.

Uudella sopimuksella Cxense on vakiinnuttanut asemansa datayhteisöjen kumppanina kaikkialla Euroopassa. NLProfielin lisäksi DaviD käyttää jo Cxensen DMP:tä Belgiassa, Adnet Media Baltiassa, Nonio Portugalissa ja BRAT Romaniassa. Myös Relevant hyödyntää myös vastaavaa teknologiaa omassa Relevant Audience -palvelussa. Relevant edustaa, jälleenmyy sekä tarjoaa tukipalveluita Cxensen teknologioille Pohjoismaissa.

Cxense

Cxense auttaa julkaisijoita ja mainostajia ympäri maailmaa muuttamaan raakadataa arvokkaaksi resurssiksi. Cxensen Datan hallinta-alusta (DMP) älykäs personointi mahdollistaa yksilöidyn kävijäkokemuksen reaaliaikaisesti kaikissa markkinointi- ja myyntikanavaissa. Cxensen Conversion Engine tarjoaa julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymisistä ja mieletymiyksiä kaupallisesti tilaustulojen kasvattamiseksi. Cxensen pääkonttori sijaitsee Norjassa ja heillä on toimistoja kaikkialla maailmassa. Yhtiö on listattu Oslon pörssiin, jossa merkintä tapahtuu nimellä ”CXENSE”.

Lue myös:

Mitä kannattaa huomoida kun teet uudelleenkohdennusta eli retargetointia – viisi vinkkiä!

2020/06/16

Uudelleenkohdennus eli retargetointi tarkoittaa muistuttavien mainosten näyttämistä sivustolla jo vierailleille. Alkuun uudelleenkohdentamisessa pääsee melko helposti, mutta kannattaa silti kiinnittää huomiota muutamaan asiaan, jotta kampanjat toimisivat tehokkaasti. Kokosimme blogiimme viisi vinkkiä!

Lue lisää

5 tapaa tehdä yleisökohdennusta digitaalisessa markkinoinnissa

2020/05/13

Moni mainostaja miettii, miten voisi hyödyntää dataa markkinoinnissaan ja miten digimainonnasta saisi enemmän tehoja irti. Jotta potentiaalisia asiakkaita voidaan tavoittaa verkossa paremmin kannattaa alkuun tutustua erilaisiin tapoihin tehdä yleisökohdennusta ja sen jälkeen lähteä toteuttamaan itsellesi parhaiten soveltuvia vaihtoehtoja.

Lue lisää

Tilaajamyynnin kasvattamiseen: Piano – The digital business platform

2020/04/29

Piano auttaa medioita rakentamaan sitoutuneita yleisöjä sekä kasvattamaan tilausmyyntituottoja. Jos haluat ymmärtää paremmin yleisösi tarpeita, kasvattaa rekisteröityneiden käyttäjien määrää ja kehittää maksullisen sisällön strategiaa, Piano tarjoaa joustavat työkalut tavoitteiden saavuttamiseen.

Lue lisää

Consent Management Platform – Vaihtoehtoja IAB TCF:n noudattamiseksi

2020/04/22

Toimiala on sopinut, että TCF:n uusimman version 2.0 käytöstä tulee datakohdennetun mainonnan toimivuuden edellytys elokuun puolivälissä 2020. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ohjelmallisen ostamisen ja myymisen toimivuus edellyttää TCF:ää tukevan CMP:n käyttöönottoa 15.8.2020 mennessä.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin in-housing – edut, haasteet ja vaikutukset

2020/04/14

Digitaalisen markkinoinnin in-housingilla tarkoitetaan pääsääntöisesti sitä, että mainostajat kasvattavat omia kyvykkyyksiään digitaalisen markkinoinnin saralla hankimalla itselleen tarvittavat teknologiat ja osaamisen. Skaala on laaja. Joillekin yrityksille tämä voi tarkoittaa markkinointiteknologian ja datan omistajuutta, toisille sisällöntuotantoa, kolmansille kaikkea, sisältäen teknologian, tuotannon, mediasuunnittelun ja ostamisen.

Lue lisää