Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datahankkeen NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Mediat perustivat NLProfielin, jotta he voisivat täyttää mainostajien tarpeet luotettavasta lähteestä rakennetuista arvokkaista yleisösegmenteistä. Cxensen DMP toimii yhteisenä datanhallinta-alustana kaikille yhteistyössä mukana oleville julkaisijoille. DMP:tä käytetään yleisötietojen keräämiseen, standardisoitujen ja räätälöityjen segmenttien luomiseen sekä niiden saataville asettamiseen ohjelmallisesti sekä suoraan julkaisijoilta ostettaviin mainoskampanjoihin.

NLProfielin tavoiteena on tarjota markkinoijille segmenttejä, joita he tarvitsevat voidakseen tehdä menestyviä kampanjoita paikallisten premium medioiden avustamana. Hanke luo ylivoimaisen ja turvallisen toimintaympäristön kaikille sen sidosryhmille,” kertoo Wouter Hulst, Program Manager NLProfiel. “Valitseimme Cxensen kumppaniksemme, sillä he ovat todistetusti onnistuneet muissa datayhteistyöhankkeissa heidän monipuolisen ja skaalautuvan alustansa sekä vahvan data- ja integraatio osaamisen avulla,” tiivistää Hulst.

“Olemme innoissamme saadessamme tukea NLProfielia heidän avoitteessaan auttaa hollantilaisia julkaisijoita entistä dataohjautuvammiksi sekä luomaan tehokkaan, yhtenäisen ekosysteemin ohjaamaan heidän mainosliiketoimintaansa,” kertoo Christian Printzell Halvorsen, Cxense CEO. “Datayhteisöt ovat yhä tärkeämpiä julkaisijoille. Toimiessamme yhteistyössä useiden vastaavien hankkeiden kanssa ymmärrämme hyvin mitä menestyminen vaatii. Tulevaisuudessa haluamme hyödyntää tätä ymmärrystä, jotta voimme auttaa yhä useampia paikallisia toimijoita tuomaan vahvuutensa esiin ja näin auttaa heitä pärjäämään paremmin kilpailussa suuria globaaleja toimijoita vastaan,” selventää Halvorsen.

Uudella sopimuksella Cxense on vakiinnuttanut asemansa datayhteisöjen kumppanina kaikkialla Euroopassa. NLProfielin lisäksi DaviD käyttää jo Cxensen DMP:tä Belgiassa, Adnet Media Baltiassa, Nonio Portugalissa ja BRAT Romaniassa. Myös Relevant hyödyntää myös vastaavaa teknologiaa omassa Relevant Audience -palvelussa. Relevant edustaa, jälleenmyy sekä tarjoaa tukipalveluita Cxensen teknologioille Pohjoismaissa.

Cxense

Cxense auttaa julkaisijoita ja mainostajia ympäri maailmaa muuttamaan raakadataa arvokkaaksi resurssiksi. Cxensen Datan hallinta-alusta (DMP) älykäs personointi mahdollistaa yksilöidyn kävijäkokemuksen reaaliaikaisesti kaikissa markkinointi- ja myyntikanavaissa. Cxensen Conversion Engine tarjoaa julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymisistä ja mieletymiyksiä kaupallisesti tilaustulojen kasvattamiseksi. Cxensen pääkonttori sijaitsee Norjassa ja heillä on toimistoja kaikkialla maailmassa. Yhtiö on listattu Oslon pörssiin, jossa merkintä tapahtuu nimellä ”CXENSE”.

Lue myös:

Mitä ovat 1st, 2nd ja 3rd party data ja miten niitä voidaan hyödyntää markkinoinnissa?

2019/11/29

Data on yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin vetureista. Markkinoijan yksi suurimmista haasteista kiteytyykin datan ymmärtämiseen, priorisointiin sekä käyttökelpoiseksi saattamiseen. Se minkälaisesta datasta on sinulle markkinoijana eniten hyötyä riippuu nykytilanteesta sekä tavoitteistasi.

Lue lisää

Ketä TCF 2.0 koskee, mitä pitää tehdä ja missä mennään nyt?

2019/11/27

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan (tai kiellon) välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille. Yhteiselle standardille on tarve, koska markkinassa toimii suuri joukko dataa hyödyntäviä toimijoita.

Lue lisää

MTVuutiset.fi liittyy Relevant Audienceen, josta tulee Suomen suurin riippumaton datamarkkinapaikka

2019/11/21

MTVuutiset.fi liittyy Suomen suurimpaan riippumattomaan datamarkkinapaikkaan Relevant Audienceen. Se käsittää tällä hetkellä 18 miljoonaa uniikkia selainta, sekä 500 miljoonaa datakeräystapahtumaa kuukaudessa.

Lue lisää

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää