Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datahankkeen NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Mediat perustivat NLProfielin, jotta he voisivat täyttää mainostajien tarpeet luotettavasta lähteestä rakennetuista arvokkaista yleisösegmenteistä. Cxensen DMP toimii yhteisenä datanhallinta-alustana kaikille yhteistyössä mukana oleville julkaisijoille. DMP:tä käytetään yleisötietojen keräämiseen, standardisoitujen ja räätälöityjen segmenttien luomiseen sekä niiden saataville asettamiseen ohjelmallisesti sekä suoraan julkaisijoilta ostettaviin mainoskampanjoihin.

NLProfielin tavoiteena on tarjota markkinoijille segmenttejä, joita he tarvitsevat voidakseen tehdä menestyviä kampanjoita paikallisten premium medioiden avustamana. Hanke luo ylivoimaisen ja turvallisen toimintaympäristön kaikille sen sidosryhmille,” kertoo Wouter Hulst, Program Manager NLProfiel. “Valitseimme Cxensen kumppaniksemme, sillä he ovat todistetusti onnistuneet muissa datayhteistyöhankkeissa heidän monipuolisen ja skaalautuvan alustansa sekä vahvan data- ja integraatio osaamisen avulla,” tiivistää Hulst.

“Olemme innoissamme saadessamme tukea NLProfielia heidän avoitteessaan auttaa hollantilaisia julkaisijoita entistä dataohjautuvammiksi sekä luomaan tehokkaan, yhtenäisen ekosysteemin ohjaamaan heidän mainosliiketoimintaansa,” kertoo Christian Printzell Halvorsen, Cxense CEO. “Datayhteisöt ovat yhä tärkeämpiä julkaisijoille. Toimiessamme yhteistyössä useiden vastaavien hankkeiden kanssa ymmärrämme hyvin mitä menestyminen vaatii. Tulevaisuudessa haluamme hyödyntää tätä ymmärrystä, jotta voimme auttaa yhä useampia paikallisia toimijoita tuomaan vahvuutensa esiin ja näin auttaa heitä pärjäämään paremmin kilpailussa suuria globaaleja toimijoita vastaan,” selventää Halvorsen.

Uudella sopimuksella Cxense on vakiinnuttanut asemansa datayhteisöjen kumppanina kaikkialla Euroopassa. NLProfielin lisäksi DaviD käyttää jo Cxensen DMP:tä Belgiassa, Adnet Media Baltiassa, Nonio Portugalissa ja BRAT Romaniassa. Myös Relevant hyödyntää myös vastaavaa teknologiaa omassa Relevant Audience -palvelussa. Relevant edustaa, jälleenmyy sekä tarjoaa tukipalveluita Cxensen teknologioille Pohjoismaissa.

Cxense

Cxense auttaa julkaisijoita ja mainostajia ympäri maailmaa muuttamaan raakadataa arvokkaaksi resurssiksi. Cxensen Datan hallinta-alusta (DMP) älykäs personointi mahdollistaa yksilöidyn kävijäkokemuksen reaaliaikaisesti kaikissa markkinointi- ja myyntikanavaissa. Cxensen Conversion Engine tarjoaa julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymisistä ja mieletymiyksiä kaupallisesti tilaustulojen kasvattamiseksi. Cxensen pääkonttori sijaitsee Norjassa ja heillä on toimistoja kaikkialla maailmassa. Yhtiö on listattu Oslon pörssiin, jossa merkintä tapahtuu nimellä ”CXENSE”.

Lue myös:

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää

Miten Demand Side Platform (DSP) toimii sekä esimerkkejä DSP alustoista

2019/02/27

Jotta mainontaa voidaan ostaa ohjelmallisesti tarvitaan DSP (demand-side platform) alusta, joka mahdollistaa mainosinventaarin ostamisen useasta eri lähteestä samanaikaisesti. Ostojärjestelmä on integroitu myyjän myyntijärjestelmään SSP (supply-side platform), jonka kautta julkaisija on asettanut mainostilaa ostettavaksi sivustoltaan.

Lue lisää

Useamman SSP:n ja Adserverin seuranta ja raportointi yhdessä järjestelmässä

2019/02/26

Useiden myyntijärjestelmien käyttäminen on osa miltei jokaisen median arkea, varsinkin ohjelmallisessa myynnissä. Teknologiakumppaneiden määrän kasvattaminen on välttämätöntä myynnin kasvun saavuttamiseksii, mutta samalla myynnin seuranta ja raportointi hankaloituu. Ratkaisimme haasteen kehittämällä työkalun, joka mahdollistaa usean SSP:n ja Adserverin seurannan ja raportoinnin yhdessä käyttöliittymässä.

Lue lisää

Relevant on muutakin kuin ad-techiä

2019/02/19

Relevant Digital Oy tunnetaan mainosteknologioita virittävänä talona ja tech-talkkia tulee viljeltyä varmasti välillä liikaakin. Mainospalvelimet, ohjelmallisen myymisen ja -ostamisen teknologiat ja niihin liittyvä osaaminen ovat tärkeä osa tarjoamaamme, mutta vain osa. Teknologia projektien lisäksi toteutamme säännöllisesti vaativia konsultointihankkeita.

Lue lisää