Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datahankkeen NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Mediat perustivat NLProfielin, jotta he voisivat täyttää mainostajien tarpeet luotettavasta lähteestä rakennetuista arvokkaista yleisösegmenteistä. Cxensen DMP toimii yhteisenä datanhallinta-alustana kaikille yhteistyössä mukana oleville julkaisijoille. DMP:tä käytetään yleisötietojen keräämiseen, standardisoitujen ja räätälöityjen segmenttien luomiseen sekä niiden saataville asettamiseen ohjelmallisesti sekä suoraan julkaisijoilta ostettaviin mainoskampanjoihin.

NLProfielin tavoiteena on tarjota markkinoijille segmenttejä, joita he tarvitsevat voidakseen tehdä menestyviä kampanjoita paikallisten premium medioiden avustamana. Hanke luo ylivoimaisen ja turvallisen toimintaympäristön kaikille sen sidosryhmille,” kertoo Wouter Hulst, Program Manager NLProfiel. “Valitseimme Cxensen kumppaniksemme, sillä he ovat todistetusti onnistuneet muissa datayhteistyöhankkeissa heidän monipuolisen ja skaalautuvan alustansa sekä vahvan data- ja integraatio osaamisen avulla,” tiivistää Hulst.

“Olemme innoissamme saadessamme tukea NLProfielia heidän avoitteessaan auttaa hollantilaisia julkaisijoita entistä dataohjautuvammiksi sekä luomaan tehokkaan, yhtenäisen ekosysteemin ohjaamaan heidän mainosliiketoimintaansa,” kertoo Christian Printzell Halvorsen, Cxense CEO. “Datayhteisöt ovat yhä tärkeämpiä julkaisijoille. Toimiessamme yhteistyössä useiden vastaavien hankkeiden kanssa ymmärrämme hyvin mitä menestyminen vaatii. Tulevaisuudessa haluamme hyödyntää tätä ymmärrystä, jotta voimme auttaa yhä useampia paikallisia toimijoita tuomaan vahvuutensa esiin ja näin auttaa heitä pärjäämään paremmin kilpailussa suuria globaaleja toimijoita vastaan,” selventää Halvorsen.

Uudella sopimuksella Cxense on vakiinnuttanut asemansa datayhteisöjen kumppanina kaikkialla Euroopassa. NLProfielin lisäksi DaviD käyttää jo Cxensen DMP:tä Belgiassa, Adnet Media Baltiassa, Nonio Portugalissa ja BRAT Romaniassa. Myös Relevant hyödyntää myös vastaavaa teknologiaa omassa Relevant Audience -palvelussa. Relevant edustaa, jälleenmyy sekä tarjoaa tukipalveluita Cxensen teknologioille Pohjoismaissa.

Cxense

Cxense auttaa julkaisijoita ja mainostajia ympäri maailmaa muuttamaan raakadataa arvokkaaksi resurssiksi. Cxensen Datan hallinta-alusta (DMP) älykäs personointi mahdollistaa yksilöidyn kävijäkokemuksen reaaliaikaisesti kaikissa markkinointi- ja myyntikanavaissa. Cxensen Conversion Engine tarjoaa julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymisistä ja mieletymiyksiä kaupallisesti tilaustulojen kasvattamiseksi. Cxensen pääkonttori sijaitsee Norjassa ja heillä on toimistoja kaikkialla maailmassa. Yhtiö on listattu Oslon pörssiin, jossa merkintä tapahtuu nimellä ”CXENSE”.

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Lue lisää