EU:n tietosuoja-asetuksen mukainen yksityisyyden suoja yritysten verkkosivuille

2018/05/23

EU:n yleinen tietosuoja-asetus (engl. GDPR) muuttaa 25.5.2018 alkaen myös yrityksen oikeutta kerätä käyttäjätietoja verkkosivuilla. Asetuksen voimaantulo muuttaa tapaa, jolla verkkopalvelun kävijöille ilmoitetaan sivuston keräämistä tiedoista. Enää ei riitä, että kävijälle ilmoitetaan tietojen keräämisestä. Jatkossa käyttäjälle on tarjottava selkeä mahdollisuus hyväksyä tai estää tiedon kerääminen.

Asetus koskettaa yritystäsi, jos sivustollasi on järjestelmiä, jotka seuraavat käyttäjän toimia

Yleisimpiä evästeitä käyttäviä järjestelmiä ovat:

– Google Analytics, Hotjar tai muut sivuston analytiikkajärjestelmät.
– Sosiaalisen median jakamisen painikkeet, kuten Facebook- tai Linkedin-painikkeet.
– Jos käytössä on esimerkiksi Addthis-työkalu tai muu vastaava sosiaalisen median jakotyökalu.
– Digitaalisen markkinoinnin tai mainonnanhallinnan järjestelmät kuten Doubleclick, (Google Adwords tai Google Display Network)

Jos yritys tekee digitaalista markkinointia kuten hakusanamainontaa, display-mainontaa, sähköpostimarkkinointia tai sivuille ohjataan kävijöitä sosiaalisen median kautta niin ylläolevia tai vastaavia evästeitä käyttäviä järjestelmiä on todennäköisesti käytössä. Tällöin yrityksen tulee huolehtia siitä, että kuluttajalle annetaan läpinäkyvää informaatiota sekä valinnan mahdollisuuksia evästeiden käyttöön liittyen. Relevant GDPR Consent -palvelun avulla varmistat, että yrityksen verkkosivut täyttävät GDPR:n vaatimukset ja estävät datan luvattoman käytön.

Relevant Consent

Relevant Consent-palvelu on yksinkertainen ratkaisu yrityksen sivujen GDPR-vaatimusten täyttämiseen. Palvelun ydin on siinä, että se rekisteröi luvan antaneet käyttäjät kun he tulevat sivustolle ensimmäistä kertaa, eikä heiltä tarvitse kysyä suostumusta aina uudelleen. Sivuston käyttäjäkokemus voidaan pitää miellyttävänä sääntöjen lisääntymisestä huolimatta. Palvelu estää luvattoman datan keräämisen ja näin turvaa sivuston myös datavuodoilta.

Valitse täältä yrityksellesi sopivin vaihtoehto tai lue lisää Relevant Consentista.

Comments

comments

Lue myös:

Kesäkuun kuulumiset Relevantilta

2018/06/21

Kevät muuttui vauhdilla kesäksi ja pian päästään nauttimaan ansaituista lomista. Vauhti on riittänyt myös Relevantin keväässä. Viimeisimmät viikot ovat meillä kuluneet pitkälti, datan, GDPR:n, erilaisten kehitysprojektien sekä Ad ops hommien parissa.

Lue lisää

Miten Wall Street Journal kasvatti tilaajamääriään yli 30%?

2018/06/20

Julkaisijat kohtaavat yhä kasvavan haasteen kun mainosbudjeteista melkoinen osa ohjautuu alaa hallitseville jäteille, kuten Googlelle ja Facebookille. Sivustovieralijat ovat tottuneet ilmaisiin sisältöihin, joita on verkossa saatavilla paljon. Todellinen haaste onkin muuttaa käytäntöä ja saada nämä ilmaisiin sisältöihin tottuneet kuluttajat maksamaan sisällöistä.

Lue lisää

Relevant mukana IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmassa

2018/06/20

Relevant on rekisteröitynyt IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmaan, jonka tarkoituksena on auttaa julkaisijoita, teknologian toimittajia, toimistoja ja mainostajia täyttämään velvoitteensa datan ja henkilötietojen käsittelystä 25.5.2018 sovellettavaksi tulleen yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.

Lue lisää

Kuka kerää dataa sivustoltasi?

2018/05/31

Oletko joskus miettinyt, mistä ja miten kaikki digitaalisen mainonnan markkinapaikoilla myytävä data kerätään ja kenen toimesta? Tuleeko se Facebookilta ja Googlelta? Vastaus on; ei tule. Valtaosa myytävästä datasta päätyy marketin tiskille ihan tavallisten yritysten kotisivuilta.

Lue lisää

Luvallisesti kerättyjä ja luotettavia kohderyhmiä

2018/05/31

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita dataan perustuvia kohderyhmäsegmenttejä ostettavaksi ohjelmallisesti. Datakumppanimme noudattavat 25.5.2018 voimaan tulleen EU:n tietosuoja-asetuksen asettamia vaatimuksia ja kohderyhmäsegmentit rakennetaan datasta, jonka käyttö on luvallista. Niinpä voit huoletta hyödyntää segmenttejämme Adformin DSP:n, DoubleClickin Bid Managerin ja Appnexuksen kautta ostettavissa kampanjoissa.

Lue lisää