EU:n tietosuoja-asetuksen mukainen yksityisyyden suoja yritysten verkkosivuille

2018/05/23

EU:n yleinen tietosuoja-asetus (engl. GDPR) muuttaa 25.5.2018 alkaen myös yrityksen oikeutta kerätä käyttäjätietoja verkkosivuilla. Asetuksen voimaantulo muuttaa tapaa, jolla verkkopalvelun kävijöille ilmoitetaan sivuston keräämistä tiedoista. Enää ei riitä, että kävijälle ilmoitetaan tietojen keräämisestä. Jatkossa käyttäjälle on tarjottava selkeä mahdollisuus hyväksyä tai estää tiedon kerääminen.

Asetus koskettaa yritystäsi, jos sivustollasi on järjestelmiä, jotka seuraavat käyttäjän toimia

Yleisimpiä evästeitä käyttäviä järjestelmiä ovat:

– Google Analytics, Hotjar tai muut sivuston analytiikkajärjestelmät.
– Sosiaalisen median jakamisen painikkeet, kuten Facebook- tai Linkedin-painikkeet.
– Jos käytössä on esimerkiksi Addthis-työkalu tai muu vastaava sosiaalisen median jakotyökalu.
– Digitaalisen markkinoinnin tai mainonnanhallinnan järjestelmät kuten Doubleclick, (Google Adwords tai Google Display Network)

Jos yritys tekee digitaalista markkinointia kuten hakusanamainontaa, display-mainontaa, sähköpostimarkkinointia tai sivuille ohjataan kävijöitä sosiaalisen median kautta niin ylläolevia tai vastaavia evästeitä käyttäviä järjestelmiä on todennäköisesti käytössä. Tällöin yrityksen tulee huolehtia siitä, että kuluttajalle annetaan läpinäkyvää informaatiota sekä valinnan mahdollisuuksia evästeiden käyttöön liittyen. Relevant GDPR Consent -palvelun avulla varmistat, että yrityksen verkkosivut täyttävät GDPR:n vaatimukset ja estävät datan luvattoman käytön.

Relevant Consent

Relevant Consent-palvelu on yksinkertainen ratkaisu yrityksen sivujen GDPR-vaatimusten täyttämiseen. Palvelun ydin on siinä, että se rekisteröi luvan antaneet käyttäjät kun he tulevat sivustolle ensimmäistä kertaa, eikä heiltä tarvitse kysyä suostumusta aina uudelleen. Sivuston käyttäjäkokemus voidaan pitää miellyttävänä sääntöjen lisääntymisestä huolimatta. Palvelu estää luvattoman datan keräämisen ja näin turvaa sivuston myös datavuodoilta.

Valitse täältä yrityksellesi sopivin vaihtoehto tai lue lisää Relevant Consentista.

Lue myös:

Miten ostan mainontaa ohjelmallisesti?

2019/01/25

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan online-mainonnan automaatiota, jossa hyödynnetään järjestelmiä mainonnan ostamisessa. Järjestelmät tarjoavat työkalut online-näkyvyyden (display, mobiili, video, natiivi) reaaliaikaiseen ostamiseen, kohdentamiseen ja optimointiin. Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa myös reaaliaikaisen datan hyödyntämisen mainoskampanjassa.

Lue lisää

Kiinnitä huomioita näihin asiohin, kun haluat kasvattaa mainostilan myyntiä ohjelmallisesti

2019/01/23

Mainonnan ohjelmallisella myynnillä tarkoitetaan tyypillisesti verkkomainonnan myymistä ja ostamista usein täysin automatisoidusti erilaisia järjestelmiä hyödyntäen poiketen näin perinteisistä myynnin prosesseista, jotka sisältävät ihmisten välillä käytyjä neuvotteluita sekä tilausten käsittelyä. Mainonnan ohjelmallinen ostaminen on omaksuttu nopeasti eri markkinoilla, sillä se tekee mediatilan ostamisesta helpompaa, nopeampaa ja joustavampaa.

Lue lisää

Relevantin asiakastyytyväisyys

2019/01/22

Loppuvuodesta 2018 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt kolmannen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa dataa?

2019/01/14

Kohdennettu kampanja saavuttaa sille sopivimman yleisön, jolloin mainosnäyttöjen merkityksellisyys yleisölle kasvaa. Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava sopivalle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Markkina on pullollaan dataa, johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Mihin huomio kiinnittyy digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa 2019?

2018/12/19

Vuosi 2018 lähenee loppuaan ja katseet käännetään kohti uutta vuotta. Tyypillisesti tässä kohtaa arvaillaan, mitkä teemat nousevat kuumimmiksi puheenaiheiksi tulevana vuonna. Asensimme kristallipalloomme uuden päivityksen, tarkastelimme teen lehtien asemoitumista ja päädyimme siihen, että digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksen puuhamaassa puhutaan ainakin seuraavista teemoista alkavana vuonna 2019.

Lue lisää