Esittelyssä Google Ad Manager

2018/09/03

Kolmen viimeisen vuoden ajan Google on työskennellyt tuodakseen DoubleClick Ad Exchangen (AdX) ja DoubleClick for Publishersin (DFP) yhteen järjestelmään. Tämän päivän DoubleClickiä on kehitetty myös muuten mm. sisältö, mobiiliaplikaatiot ja eri päätelaitteiden videot huomioiden niin, että se voisi lunastaa odotukset seuraavan sukupolven mainosympäristönä.

– Automaatio muuttaa edelleen Google tapaa tehdä liiketoimintaa, sillä mainostajat haluavat toteuttaa kaikenlaisia kampanjoita niin guaranteenina tai ei kuin myös ohjelmallisesti ostettuna. Tämän takia Google on irtautunut mainonnanhallinan ja SSP:iden perinteisistä erottelusta ja rakentanut ohjelmallisen mainonnan myynnin suoraan uuteen Ad Manageriin. Ad Manager mahdollistaa optimoidun kilpailun, joka auttaa mm tuottojen maksimoinnissa yksityisten ja avoimen huutokaupan välillä. Kaiken kaikkiaan Ad Manager on kokonaisvaltainen mainosalusta, jonka avulla voit kasvattaa tuottoja, riippumatta siitä miten myy.

– Kun Google julkisti Ad Exchangein lähes kymmenen vuotta sitten, loivat he markkinanpaikan, jonka avulla mainosinvenaarista voidaan saada enemmän tuottoja reaaliaikaisen kilpailun avulla. Tämän päivän Ad Excange ei ole vain huutokauppa vaan myös täydellinen myyntikanava. Ad Managerin avulla voidaan hallinnoida, kenellä on mahdollisuus ostaa mainosinventaaria ja optimoida ostoja suhteessa tuottoihin. Kun AdX on integroitu Ad Manageriin luopuu Google Ad Exchange brändistä. Siinä missä ohjelmallisen mainonnan ostajista ja verkostoista on puhuttu aikaisemmin AdX-ostajina puhutaan nyt valtuutetuista ostajista. Muutos alkaa näkyä Ad Managerin käyttöliittymässä seuraavien kuukausien aikana.

– Juuri nyt ihmiset käyttävät enemmän aikaa puhelimeensa kuin mihinkään muuhun, ja katsovat yhä enemmän videoita sekä suurilla että pienillä näytöillä. Tämä muutos on luonut uusia kaupallistamismahdollisuuksia ja haasteita mainosten hallinnoimiseksi eri näytöissä, SDK:eilla ja sisällön jakeluympäristöissä. Ad Manager tarjoaa yhden alustan mainosten tuottamiseen, mittaamiseen ja optimointiin missä tahansa yleisö onkaan – kuten liitetyissä televisioissa, nopeutetuissa mobiilisivuissa (AMP), mobiilipeleissä ja muissa sovelluksissa ja alustoilla, kuten YouTubessa ja Apple-uutisissa. Google on kehittänyt Ad Managerin tukemaan uusia jakelukanavia kuten esim. dynaamisten mainoksen lisäämistä live- ja demand-videoihin eri muodoissa kuten mm. natiivi- ja kuuden sekunnin puskurimainos sekä mobiilisovellusten mainosinventaarin myymistä ohjelmallisesti.

– Viime vuosina digitaalisen mainonnan alalla on kohdattu paljon haasteita liittyen brändin turvallisuuteen ja mainospetoksiin. Sopimattomat ja ärsyttävät mainokset voivat heikentää käyttäjien kokemusta – tai vielä pahempaa jakaa haittaohjelmia sekä vahingoittaa mainostajia verkkotunnusten väärinkäytöllä ja botti-liikenteellä. Ad Managerin avulla voit luottaa siihen, että jaetut mainokset kunnioittavat tuotemerkkiä ja pitävät käyttäjät ja mainostajat turvallisina. Ad mangerissa on yli 30 ohjainta, jotta voit hallita ja varmistaa, että mainostyypit vastaavat tuotemerkkisi arvoja. Jotta et menettäisi rahaa verkkotunnuksen väärinkäyttöön, Google ensimmäisenä integroi IAB TechLabin ads.txt-standardin kaikkiin mainosympäristöihin. Varmista, että kumppanisi on investoinut suojaamaan tuotemerkkiäsi ja liiketoimintaasi alan kehittyessä.

Lähde ja opi lisää: Google

Relevant on auttanut monissa teknologioiden käyttöönottoprojektissa jo yli vuosikymmenen ajan. Useimmiten kaikkein kustannustehokkainta on kääntyä kokeneiden ammattilaisen puoleen sen sijaan, että yrität selvittää ja selvitä kaikesta itse. Konsultoinnit ja käyttöönottoprojektit tuotetaan aina tapauskohtaisesti, jotta pystymme tarjoamaan asiakkaalle parhaan mahdollisen arvon. Jos tarvitset apua, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä!

Lue myös:

Datan rooli ja mahdollisuudet ohjelmallisessa ostamisessa

2020/04/07

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan mediatilan ostamista järjestelmän avulla. Data on varmasti yksi merkittävimmistä uusista ulottuvuusksista ohjelmallisen ostamisessa verrattuna perinteiseen tapaan ostaa mediatilaa. Luultavasti mainonnan ohjelmallinen ostaminen ei olisi koskaan saavuttanut nykyistä suosiotaan ilman monipuolisia datan hyödyntämisen mahdollisuuksia.

Lue lisää

Millä korvaisimme kolmannen osapuolen evästeen?

2020/03/19

Google ilmoitti estävänsä kolmannen osapuolen evästeet Chrome selaimessa kahden vuoden kuluessa. Heti Googlen ilmoituksen jälkeen alkoivat spekulaatiot siitä, mikä tulee korvaamaan kolmannen osapuolen evästeet tulevaisuudessa. Näkemys tulevasta tuntuu vaihtelevan melko lailla sen mukaan kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee. Tässä tekstissä avaamme hieman Googlen visiota aiheen tiimoilta.

Lue lisää

Relevant Digitalin asiakastyytyväisyys

2020/03/06

Loppuvuodesta 2019 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt neljännen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Display kampanjan ostaminen Googlen kautta – Mitä eroa on Display & Video 360:n ja Google Adsin välillä?

2020/03/05

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjan ostamiseen kaksi vaihtoehtoa. Toinen on Google Adsin kautta ostettava Google Display Network. Ja toinen on vaativampaan käyttöön suunnattu Google Marketing Platformiin kuuluva alusta Display & Video 360, jonka kanssa yhdessä usein käytetään myös Campaign Manager (CM) alustaa. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Tapaa meidät näissä tapahtumissa vuonna 2020

2020/03/03

Tänä vuonna olemme paikalla ainakin näissä tapahtumissa. Jos olet itse osallistumassa ja haluat tavata meitä, olethan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Lue lisää