Esittelyssä Google Ad Manager

2018/09/03

Kolmen viimeisen vuoden ajan Google on työskennellyt tuodakseen DoubleClick Ad Exchangen (AdX) ja DoubleClick for Publishersin (DFP) yhteen järjestelmään. Tämän päivän DoubleClickiä on kehitetty myös muuten mm. sisältö, mobiiliaplikaatiot ja eri päätelaitteiden videot huomioiden niin, että se voisi lunastaa odotukset seuraavan sukupolven mainosympäristönä.

– Automaatio muuttaa edelleen Google tapaa tehdä liiketoimintaa, sillä mainostajat haluavat toteuttaa kaikenlaisia kampanjoita niin guaranteenina tai ei kuin myös ohjelmallisesti ostettuna. Tämän takia Google on irtautunut mainonnanhallinan ja SSP:iden perinteisistä erottelusta ja rakentanut ohjelmallisen mainonnan myynnin suoraan uuteen Ad Manageriin. Ad Manager mahdollistaa optimoidun kilpailun, joka auttaa mm tuottojen maksimoinnissa yksityisten ja avoimen huutokaupan välillä. Kaiken kaikkiaan Ad Manager on kokonaisvaltainen mainosalusta, jonka avulla voit kasvattaa tuottoja, riippumatta siitä miten myy.

– Kun Google julkisti Ad Exchangein lähes kymmenen vuotta sitten, loivat he markkinanpaikan, jonka avulla mainosinvenaarista voidaan saada enemmän tuottoja reaaliaikaisen kilpailun avulla. Tämän päivän Ad Excange ei ole vain huutokauppa vaan myös täydellinen myyntikanava. Ad Managerin avulla voidaan hallinnoida, kenellä on mahdollisuus ostaa mainosinventaaria ja optimoida ostoja suhteessa tuottoihin. Kun AdX on integroitu Ad Manageriin luopuu Google Ad Exchange brändistä. Siinä missä ohjelmallisen mainonnan ostajista ja verkostoista on puhuttu aikaisemmin AdX-ostajina puhutaan nyt valtuutetuista ostajista. Muutos alkaa näkyä Ad Managerin käyttöliittymässä seuraavien kuukausien aikana.

– Juuri nyt ihmiset käyttävät enemmän aikaa puhelimeensa kuin mihinkään muuhun, ja katsovat yhä enemmän videoita sekä suurilla että pienillä näytöillä. Tämä muutos on luonut uusia kaupallistamismahdollisuuksia ja haasteita mainosten hallinnoimiseksi eri näytöissä, SDK:eilla ja sisällön jakeluympäristöissä. Ad Manager tarjoaa yhden alustan mainosten tuottamiseen, mittaamiseen ja optimointiin missä tahansa yleisö onkaan – kuten liitetyissä televisioissa, nopeutetuissa mobiilisivuissa (AMP), mobiilipeleissä ja muissa sovelluksissa ja alustoilla, kuten YouTubessa ja Apple-uutisissa. Google on kehittänyt Ad Managerin tukemaan uusia jakelukanavia kuten esim. dynaamisten mainoksen lisäämistä live- ja demand-videoihin eri muodoissa kuten mm. natiivi- ja kuuden sekunnin puskurimainos sekä mobiilisovellusten mainosinventaarin myymistä ohjelmallisesti.

– Viime vuosina digitaalisen mainonnan alalla on kohdattu paljon haasteita liittyen brändin turvallisuuteen ja mainospetoksiin. Sopimattomat ja ärsyttävät mainokset voivat heikentää käyttäjien kokemusta – tai vielä pahempaa jakaa haittaohjelmia sekä vahingoittaa mainostajia verkkotunnusten väärinkäytöllä ja botti-liikenteellä. Ad Managerin avulla voit luottaa siihen, että jaetut mainokset kunnioittavat tuotemerkkiä ja pitävät käyttäjät ja mainostajat turvallisina. Ad mangerissa on yli 30 ohjainta, jotta voit hallita ja varmistaa, että mainostyypit vastaavat tuotemerkkisi arvoja. Jotta et menettäisi rahaa verkkotunnuksen väärinkäyttöön, Google ensimmäisenä integroi IAB TechLabin ads.txt-standardin kaikkiin mainosympäristöihin. Varmista, että kumppanisi on investoinut suojaamaan tuotemerkkiäsi ja liiketoimintaasi alan kehittyessä.

Lähde ja opi lisää: Google

Relevant on auttanut monissa teknologioiden käyttöönottoprojektissa jo yli vuosikymmenen ajan. Useimmiten kaikkein kustannustehokkainta on kääntyä kokeneiden ammattilaisen puoleen sen sijaan, että yrität selvittää ja selvitä kaikesta itse. Konsultoinnit ja käyttöönottoprojektit tuotetaan aina tapauskohtaisesti, jotta pystymme tarjoamaan asiakkaalle parhaan mahdollisen arvon. Jos tarvitset apua, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä!

Comments

comments

Lue myös:

Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, All-in-One-ratkaisun, jonka avulla julkaisijat voivat kasvattaa digitaalisten tilausten tuottoja

2018/09/04

Kumppanimme Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, uuden koneoppimiseen perustuvan teknoloigian, jonka avulla voidaan hallita dynaamisia maksumuureja sekä personoituja asiakaskokemuksia. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi.

Lue lisää

Katseet kohti loppuvuoden kehityshankkeita

2018/09/03

Kesällä olemme saaneet ladata akkuja ja iloita toinen toistaan hienoimmista kesäpäivistä. Pian kesä taittuu kirpakkaan syksyy pääsemme nauttimaan pimenevistä illoista. Syksy on myös se hetki kun on aika kääntää katseet kohti loppuvuotta ja ehkä jo ensi vuodenkin kehityshankkeita ja projekteja.

Lue lisää

Esittelyssä Google Marketing Platform

2018/09/03

Google Marketing Platform tuo yheen järjestelmään DoubleClick Digital Marketingin ja Googlen Analytics 360 Suiten digitaalisen median ja asiakaskokemuksen suunnittelun, ostamisen, mittaamisen ja optimoinnin helpottamiseksi. Googlen Marketing Platform auttaa tekemään entistä merkityksellisempää ja tehokkaampaa markkinointia asiakkaiden yksityisyyttä ja omien tietojen hallintaa kunnioittaen.

Lue lisää

Tärkeimmät päivitykset IAB Tech Labin RTB 3.0 Standardiin

2018/09/03

IAB Technology Laboratory on julkaissut kommentointiin OpenRTB standardin toisen vaiheen jatkona viime syyskuussa julkaistun viitekehyksen käyttöönotolle. Tarkoituksena kasvattaa luottamusta mainonnan ohjelmalliseen myyntiin tarjoamalla ostajille lisää läpinäkyvyyttä. Uudet tekniset suuntaviivat on kehitetty tukemaan ohjelmallista kaupankäyntiä ja edistämään ohjelmallisen mainosmyynnin tervettä kasvua.

Lue lisää

Webinaari: Conversion Engine – Cxensen ratkaisu kokonaisvaltaiseen personointiin

2018/09/03

Julkaisijat kohtaavat yhä kasvavan haasteen kun mainosbudjeteista melkoinen osa ohjautuu alaa hallitseville jäteille, kuten Googlelle ja Facebookille. Sivustovieralijat ovat tottuneet ilmaisiin sisältöihin, joita on verkossa saatavilla paljon. Todellinen haaste onkin muuttaa käytäntöä ja saada nämä ilmaisiin sisältöihin tottuneet kuluttajat maksamaan sisällöistä. Wall Street Journal kasvatti vuoden aikana tilausmääriään 30% vaikuttamatta mainosmyyntiin Conversion Enginen avulla, joka Cxensen ratkaisu kokonaisvaltaiseen personointiin.

Lue lisää