Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Tiina Kivilahti

2017/04/19

Tiina KivilahtiTiina Kivilahti on aloittanut helmikuussa Relevantilla Data Analyst Specialistina. Tiina analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Tiina työpäiviin kuuluu paljon datan monitorointia, analysointia sekä jalostamista kohderyhmäsegmenteiksi.

Käytännössä Tiina avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä myös datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme. Segmenttejä räätälöidään myyntiin myös suoraan yksittäisten mainostaja-asiakkaiden tarpeet huomioiden. Datan käsittelyn ja ymmärtämisen lisäksi työ vaatii laajaa perehtymistä asiakkaisiin ja datamarkkinaan. Kysyimme Tiinalta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Minulla on pitkä kokemus erilaisten tutkimusten ja datojen parissa, lähinnä markkinatutkimuksen näkökulmasta. Relevant Audiencen parissa työskentely on samantyylistä, mutta erilaista. Käsiteltävää dataa on valtavasti ja sen tutkiminen ja huomioiden tekeminen hyvin mielenkiintoista. Halusin laajentaa näkökulmaani enemmän data-analytiikkaan ja syventää osaamistani. Tämä uudentyyppinen toimenkuva ja businessympäristö todella tuntuu vastaavan toiveisiini.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Uuden oppiminen motivoi minua aina. Tutustuminen ammattitaitoisiin ja todella mukaviin kollegoihin on avainasemassa uusien asioiden omaksumisessa ja saanut tuntemaan oloni kotoisaksi. Olen saanut tutustua myös laajasti asiakkaidemme medioihin ja päässyt jo tapaamaan muutamia asiakkaitamme, mikä on aina etuoikeus ja innoituksen lähde.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Digitaalisen aineiston analysointitekniikat kiinnostavat ja on harvinaisen hienoa, että työnkuvan puolesta minulla on mahdollisuus pysyä ajan tasalla tällä jatkuvasti kehittyvällä alalla.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Lue myös:

Mitä kannattaa huomoida kun teet uudelleenkohdennusta eli retargetointia – viisi vinkkiä!

2020/06/16

Uudelleenkohdennus eli retargetointi tarkoittaa muistuttavien mainosten näyttämistä sivustolla jo vierailleille. Alkuun uudelleenkohdentamisessa pääsee melko helposti, mutta kannattaa silti kiinnittää huomiota muutamaan asiaan, jotta kampanjat toimisivat tehokkaasti. Kokosimme blogiimme viisi vinkkiä!

Lue lisää

5 tapaa tehdä yleisökohdennusta digitaalisessa markkinoinnissa

2020/05/13

Moni mainostaja miettii, miten voisi hyödyntää dataa markkinoinnissaan ja miten digimainonnasta saisi enemmän tehoja irti. Jotta potentiaalisia asiakkaita voidaan tavoittaa verkossa paremmin kannattaa alkuun tutustua erilaisiin tapoihin tehdä yleisökohdennusta ja sen jälkeen lähteä toteuttamaan itsellesi parhaiten soveltuvia vaihtoehtoja.

Lue lisää

Tilaajamyynnin kasvattamiseen: Piano – The digital business platform

2020/04/29

Piano auttaa medioita rakentamaan sitoutuneita yleisöjä sekä kasvattamaan tilausmyyntituottoja. Jos haluat ymmärtää paremmin yleisösi tarpeita, kasvattaa rekisteröityneiden käyttäjien määrää ja kehittää maksullisen sisällön strategiaa, Piano tarjoaa joustavat työkalut tavoitteiden saavuttamiseen.

Lue lisää

Consent Management Platform – Vaihtoehtoja IAB TCF:n noudattamiseksi

2020/04/22

Toimiala on sopinut, että TCF:n uusimman version 2.0 käytöstä tulee datakohdennetun mainonnan toimivuuden edellytys elokuun puolivälissä 2020. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ohjelmallisen ostamisen ja myymisen toimivuus edellyttää TCF:ää tukevan CMP:n käyttöönottoa 15.8.2020 mennessä.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin in-housing – edut, haasteet ja vaikutukset

2020/04/14

Digitaalisen markkinoinnin in-housingilla tarkoitetaan pääsääntöisesti sitä, että mainostajat kasvattavat omia kyvykkyyksiään digitaalisen markkinoinnin saralla hankimalla itselleen tarvittavat teknologiat ja osaamisen. Skaala on laaja. Joillekin yrityksille tämä voi tarkoittaa markkinointiteknologian ja datan omistajuutta, toisille sisällöntuotantoa, kolmansille kaikkea, sisältäen teknologian, tuotannon, mediasuunnittelun ja ostamisen.

Lue lisää