Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Tiina Kivilahti

2017/04/19

Tiina KivilahtiTiina Kivilahti on aloittanut helmikuussa Relevantilla Data Analyst Specialistina. Tiina analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Tiina työpäiviin kuuluu paljon datan monitorointia, analysointia sekä jalostamista kohderyhmäsegmenteiksi.

Käytännössä Tiina avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä myös datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme. Segmenttejä räätälöidään myyntiin myös suoraan yksittäisten mainostaja-asiakkaiden tarpeet huomioiden. Datan käsittelyn ja ymmärtämisen lisäksi työ vaatii laajaa perehtymistä asiakkaisiin ja datamarkkinaan. Kysyimme Tiinalta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Minulla on pitkä kokemus erilaisten tutkimusten ja datojen parissa, lähinnä markkinatutkimuksen näkökulmasta. Relevant Audiencen parissa työskentely on samantyylistä, mutta erilaista. Käsiteltävää dataa on valtavasti ja sen tutkiminen ja huomioiden tekeminen hyvin mielenkiintoista. Halusin laajentaa näkökulmaani enemmän data-analytiikkaan ja syventää osaamistani. Tämä uudentyyppinen toimenkuva ja businessympäristö todella tuntuu vastaavan toiveisiini.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Uuden oppiminen motivoi minua aina. Tutustuminen ammattitaitoisiin ja todella mukaviin kollegoihin on avainasemassa uusien asioiden omaksumisessa ja saanut tuntemaan oloni kotoisaksi. Olen saanut tutustua myös laajasti asiakkaidemme medioihin ja päässyt jo tapaamaan muutamia asiakkaitamme, mikä on aina etuoikeus ja innoituksen lähde.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Digitaalisen aineiston analysointitekniikat kiinnostavat ja on harvinaisen hienoa, että työnkuvan puolesta minulla on mahdollisuus pysyä ajan tasalla tällä jatkuvasti kehittyvällä alalla.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Comments

comments

Lue myös:

Syksyn kampanjat suunnitteilla, mutta sopiva kohderyhmä vielä hakusessa?

2018/06/26

Sinulla on ehkä suunnitteilla kampanja, jolle sopivaa kohderyhmää ei eri ostoalustoista (DSP) tunnu löytyvän? Relevant Audience tarjoaa laadukkaaseen dataan perustuvia yleisöjä ostettavaksi ohjelmallisesti. Haluamme tarjota mainostajille kohderyhmiä, jotka ovat kerätty luvallisesti luotettavista ja laadukkaista lähteistä ja joilla voidaan aidosti vaikuttaa kampanjan toimivuuteen ja tuloksiin.

Lue lisää

Kesäkuun kuulumiset Relevantilta

2018/06/21

Kevät muuttui vauhdilla kesäksi ja pian päästään nauttimaan ansaituista lomista. Vauhti on riittänyt myös Relevantin keväässä. Viimeisimmät viikot ovat meillä kuluneet pitkälti, datan, GDPR:n, erilaisten kehitysprojektien sekä Ad ops hommien parissa.

Lue lisää

Miten Wall Street Journal kasvatti tilaajamääriään yli 30%?

2018/06/20

Julkaisijat kohtaavat yhä kasvavan haasteen kun mainosbudjeteista melkoinen osa ohjautuu alaa hallitseville jäteille, kuten Googlelle ja Facebookille. Sivustovieralijat ovat tottuneet ilmaisiin sisältöihin, joita on verkossa saatavilla paljon. Todellinen haaste onkin muuttaa käytäntöä ja saada nämä ilmaisiin sisältöihin tottuneet kuluttajat maksamaan sisällöistä.

Lue lisää

Relevant mukana IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmassa

2018/06/20

Relevant on rekisteröitynyt IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmaan, jonka tarkoituksena on auttaa julkaisijoita, teknologian toimittajia, toimistoja ja mainostajia täyttämään velvoitteensa datan ja henkilötietojen käsittelystä 25.5.2018 sovellettavaksi tulleen yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.

Lue lisää

Kuka kerää dataa sivustoltasi?

2018/05/31

Oletko joskus miettinyt, mistä ja miten kaikki digitaalisen mainonnan markkinapaikoilla myytävä data kerätään ja kenen toimesta? Tuleeko se Facebookilta ja Googlelta? Vastaus on; ei tule. Valtaosa myytävästä datasta päätyy marketin tiskille ihan tavallisten yritysten kotisivuilta.

Lue lisää