Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Tiina Kivilahti

2017/04/19

Tiina KivilahtiTiina Kivilahti on aloittanut helmikuussa Relevantilla Data Analyst Specialistina. Tiina analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Tiina työpäiviin kuuluu paljon datan monitorointia, analysointia sekä jalostamista kohderyhmäsegmenteiksi.

Käytännössä Tiina avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä myös datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme. Segmenttejä räätälöidään myyntiin myös suoraan yksittäisten mainostaja-asiakkaiden tarpeet huomioiden. Datan käsittelyn ja ymmärtämisen lisäksi työ vaatii laajaa perehtymistä asiakkaisiin ja datamarkkinaan. Kysyimme Tiinalta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Minulla on pitkä kokemus erilaisten tutkimusten ja datojen parissa, lähinnä markkinatutkimuksen näkökulmasta. Relevant Audiencen parissa työskentely on samantyylistä, mutta erilaista. Käsiteltävää dataa on valtavasti ja sen tutkiminen ja huomioiden tekeminen hyvin mielenkiintoista. Halusin laajentaa näkökulmaani enemmän data-analytiikkaan ja syventää osaamistani. Tämä uudentyyppinen toimenkuva ja businessympäristö todella tuntuu vastaavan toiveisiini.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Uuden oppiminen motivoi minua aina. Tutustuminen ammattitaitoisiin ja todella mukaviin kollegoihin on avainasemassa uusien asioiden omaksumisessa ja saanut tuntemaan oloni kotoisaksi. Olen saanut tutustua myös laajasti asiakkaidemme medioihin ja päässyt jo tapaamaan muutamia asiakkaitamme, mikä on aina etuoikeus ja innoituksen lähde.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Digitaalisen aineiston analysointitekniikat kiinnostavat ja on harvinaisen hienoa, että työnkuvan puolesta minulla on mahdollisuus pysyä ajan tasalla tällä jatkuvasti kehittyvällä alalla.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Lue myös:

Mitä ovat 1st, 2nd ja 3rd party data ja miten niitä voidaan hyödyntää markkinoinnissa?

2019/11/29

Data on yksi tärkeimmistä onnistuneen markkinoinnin vetureista. Markkinoijan yksi suurimmista haasteista kiteytyykin datan ymmärtämiseen, priorisointiin sekä käyttökelpoiseksi saattamiseen. Se minkälaisesta datasta on sinulle markkinoijana eniten hyötyä riippuu nykytilanteesta sekä tavoitteistasi.

Lue lisää

Ketä TCF 2.0 koskee, mitä pitää tehdä ja missä mennään nyt?

2019/11/27

TCF, eli Transparency & Consent Framework, on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan (tai kiellon) välittämisen ymmärrettävässä muodossa digitaalisen mainosmaailman toimijoille. Yhteiselle standardille on tarve, koska markkinassa toimii suuri joukko dataa hyödyntäviä toimijoita.

Lue lisää

MTVuutiset.fi liittyy Relevant Audienceen, josta tulee Suomen suurin riippumaton datamarkkinapaikka

2019/11/21

MTVuutiset.fi liittyy Suomen suurimpaan riippumattomaan datamarkkinapaikkaan Relevant Audienceen. Se käsittää tällä hetkellä 18 miljoonaa uniikkia selainta, sekä 500 miljoonaa datakeräystapahtumaa kuukaudessa.

Lue lisää

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää