Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Tiina Kivilahti

2017/04/19

Tiina KivilahtiTiina Kivilahti on aloittanut helmikuussa Relevantilla Data Analyst Specialistina. Tiina analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Tiina työpäiviin kuuluu paljon datan monitorointia, analysointia sekä jalostamista kohderyhmäsegmenteiksi.

Käytännössä Tiina avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä myös datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme. Segmenttejä räätälöidään myyntiin myös suoraan yksittäisten mainostaja-asiakkaiden tarpeet huomioiden. Datan käsittelyn ja ymmärtämisen lisäksi työ vaatii laajaa perehtymistä asiakkaisiin ja datamarkkinaan. Kysyimme Tiinalta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Minulla on pitkä kokemus erilaisten tutkimusten ja datojen parissa, lähinnä markkinatutkimuksen näkökulmasta. Relevant Audiencen parissa työskentely on samantyylistä, mutta erilaista. Käsiteltävää dataa on valtavasti ja sen tutkiminen ja huomioiden tekeminen hyvin mielenkiintoista. Halusin laajentaa näkökulmaani enemmän data-analytiikkaan ja syventää osaamistani. Tämä uudentyyppinen toimenkuva ja businessympäristö todella tuntuu vastaavan toiveisiini.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Uuden oppiminen motivoi minua aina. Tutustuminen ammattitaitoisiin ja todella mukaviin kollegoihin on avainasemassa uusien asioiden omaksumisessa ja saanut tuntemaan oloni kotoisaksi. Olen saanut tutustua myös laajasti asiakkaidemme medioihin ja päässyt jo tapaamaan muutamia asiakkaitamme, mikä on aina etuoikeus ja innoituksen lähde.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Digitaalisen aineiston analysointitekniikat kiinnostavat ja on harvinaisen hienoa, että työnkuvan puolesta minulla on mahdollisuus pysyä ajan tasalla tällä jatkuvasti kehittyvällä alalla.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Lue myös:

Webinaari: Haluatko kuulla tulevaisuuden näkymiä maksumuurien käytöstä verkkojulkaisuissa?

2018/10/12

Miten dataa analysoimalla saadaan tietoa todennäköisimmistä tilaajista? Miten maksumuurimallit toimivat ja miksi lukijakeskeinen lähestymistapa voisi korvata sisältöön keskittyneet mallit? Tule mukaan webinaariin, jossa Piechota kertoo yhdessä Cxensen Annbjørg Medhaugin kanssa dynaamisista maksumuureista.

Lue lisää

Datakaupan läpinäkyvyys GDPR:n jälkeisessä maailmassa

2018/10/05

GDPR astuessa voimaan 4 kuukautta sitten koko ala hyperventiloi pahasti ja osa pelkäsi ohjelmallisen mainoskaupan loppuvan kokonaan, jos kuluttajilta ei saataisi lupaa datan käyttöön. Suurin osa peloista oli alunperinkin ylimitoitettuja, sillä kuluttajien käyttäytyminen ei muutu yhdessä yössä uuden asetuksen voimaantulon myötä. Relevantilla olimme vakuuttuneita että GDPR:n voimaantulo kitkisi räikeimpiä hämäräpelureita datamarkkinalta pois.

Lue lisää

Syksy on muutosten aikaa

2018/09/27

Syksy on saatu vauhdilla käyntiin. Niin yksityiselämässä kuin yritysmaailmassakin syksy usein antaa mahdollisuuden aloittaa lomien jälkeen uudella draivilla ja innostaa tekemään muutoksia. Pieniä muutoksia on tapahtunut myös meillä Relevantilla. Olemme nimittäin saaneet johtoryhmäämme mukaan dataliiketoiminnastamme vastaavan Olli Järvilehdon. Onnittelut Ollille! Onko johtoryhmämme sinulle jo muuten tuttu?

Lue lisää

Ajankohtaisia havaintoja vuoden 2018 Dmexcosta

2018/09/27

Dmexco järjestettiin jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Vuodesta 2009 järjestetty tapahtuma on digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja uusien innovaatioiden kohtaamispaikka, jossa mukana on alan johtajia, markkinoinnin ja median ammattilaisia sekä teknologioiden edelläkävijöitä. Luonnollisesti muutamassa päivässä ei kaikkea ehdi kahlata läpi, mutta tässä muutamia teemoja, jotka erityisesti jäivät mieleemme.

Lue lisää

Tehokkaan kohderyhmän valitseminen mainoskampanjalle

2018/09/26

Ihmiset kohtaavat päivän mittaan eri ympäristössä lukemattoman määrän viestejä, joilla mainostajat pyrkivät vaikuttamaan heidän ostokäyttäytymiseen. Mainosviestien tulvassa on yhä vaikeampi koskettaa ja tulla huomatuksi. Puhuttelevan mainosviestin lisäksi on syytä kiinnittää huomiota myös siihen, että kampanja suunnataan niille, jotka todennäköisemmin ovat tuotteesta tai palvelusta kiinnostuneita. Näin palvellaan myös viestin vastaanottajaa.

Lue lisää