Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Samuel Palmér

2017/12/14

Samuel on aloittanut lokakuussa Relevantilla System Architectina. Samuel työskentelee yhdessä kehitystiimimme kanssa Relevant Apps tuotteen parissa. Relevant Apps on uusi tuote, josta Relevant Audiencen datakumppanit saavat reaaliaikaisen näkymän datan myynneistään. Tämä lisää entisestään prosessien läpinäkyvyyttä ja automaatiota Relevant Audiencessa mukana oleville kumppaneillemme. Perustuen Samuelin vahvaan taustaan online mainonnan parissa – hän auttaa Relevanttia tarjoamaan asiakkaille laajemmat työkalut seurantaan ja raportointiin sekä mahdollistaa nopeamman reagoinnin tuottojen kasvattamiseksi.

Kysyimme Samuelilta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä:

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Olen tiennyt Relevantin jo vuosia ja pitänyt sitä ammattitaitoisena ja luotettavana yrityksenä, jolla on laajempi osaaminen verkkomainonnan alasta kuin millään muulla Pohjoismaalaisella yrityksellä. Sen takia en epäröinyt hetkeäkään kun minulle tarjoutui mahdollisuus päästä mukaan kehittämään Relevantin tuotteita.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Viime vuosina verkkomainonnan hallintajärjestelmät ovat mielestäni käyttäjän näkökulmasta selkeytyneet, mutta edelleen jaellaan paljon kävijöille epäsopivaa mainontaa. Olemme menossa yhä enemmän kohti datalla hallittua kehittyneempää digitaalista markkinointia, johon liittyy vielä paljon ratkottavia mielenkiintoisia haasteita. Työ alan kehityksen kärjessä näiden asioiden ratkomiseksi on erittäin mielenkiintoista ihmiselle, joka suhtautuu intohimoisesti tekniseen ongelmanratkaisuun.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Relevantin ystävällinen ja avoin ilmapiiri auttaa mielestäni kaikkia työntekijöitä – ei ainoastaan täyttämään omat tavoitteensa – vaan myös työskentelemään yhdessä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Pidän siitä miten avoimesti yrityksessä jaetaan kaikkea tarvittavaa tietoa, näin tiedämme mihin suuntaan olemme menossa ja osaamme toimia sen mukaisesti.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Lue myös:

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa dataa?

2019/01/14

Kohdennettu kampanja saavuttaa sille sopivimman yleisön, jolloin mainosnäyttöjen merkityksellisyys yleisölle kasvaa. Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava sopivalle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Markkina on pullollaan dataa, johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Mihin huomio kiinnittyy digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa 2019?

2018/12/19

Vuosi 2018 lähenee loppuaan ja katseet käännetään kohti uutta vuotta. Tyypillisesti tässä kohtaa arvaillaan, mitkä teemat nousevat kuumimmiksi puheenaiheiksi tulevana vuonna. Asensimme kristallipalloomme uuden päivityksen, tarkastelimme teen lehtien asemoitumista ja päädyimme siihen, että digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksen puuhamaassa puhutaan ainakin seuraavista teemoista alkavana vuonna 2019.

Lue lisää

Hollantilaiset julkaisijat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep valitsivat yhteisen datahankkeen teknologiakumppaniksi Cxensen

2018/12/12

Pitkäikäinen kumppanimme Cxense on julkistanut, että hollantilaiset kustantajat Sanoma Media, Telegraaf Media Groep ja de Persgroep ovat valinneet yhteisen datapalvelun NLProfielin mahdollistajaksi Cxensen Data Management Platformin (DMP). Yhdessä julkaisijat tavoittavat yli 60 prosenttia hollantilaisista ja jakavat keskimäärin 3,5 miljardia sivulatausta kuukaudessa.

Lue lisää

Kasvava trendi: digitaalisen markkinoinnin in-housing

2018/11/27

Keskustelu mainostajien halusta ja tarpeesta kerätä digitaalisen markkinoinnin langanpäät omiin käsiin käy kuumana. IAB Europen raportin mukaan eurooppalaisista mainostajista jopa 54 % in-housaa mainonnan ohjelmallisen ostamisen kuluvana vuonna ja hulppeat 43 % jäljelle jäävistä harkitsee in-housaamista. Sama trendi nousee vahvasti esille myös Suomessa, yhä useampi mainostaja kokeilee, tai ainakin harkitsee erilaisia malleja digitaalisen markkinoinnin tuottamiseen yrityksen sisällä.

Lue lisää

Relevantin Petri Kokkonen IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi

2018/11/26

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin syyskokous valitsi keskiviikkona 21.11. uuden hallituksen. Puheenjohtajakseen hallitus valitsi Relevantin toimitusjohtajan Petri Kokkosen ja varapuheenjohtaksi Timo Rinteen Sanomilta. Uuden hallituksen toimikausi alkaa 1.1.2019. Toiminnanjohtajana jatkaa Birgitta Takala.

Lue lisää