Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Samuel Palmér

2017/12/14

Samuel on aloittanut lokakuussa Relevantilla System Architectina. Samuel työskentelee yhdessä kehitystiimimme kanssa Relevant Apps tuotteen parissa. Relevant Apps on uusi tuote, josta Relevant Audiencen datakumppanit saavat reaaliaikaisen näkymän datan myynneistään. Tämä lisää entisestään prosessien läpinäkyvyyttä ja automaatiota Relevant Audiencessa mukana oleville kumppaneillemme. Perustuen Samuelin vahvaan taustaan online mainonnan parissa – hän auttaa Relevanttia tarjoamaan asiakkaille laajemmat työkalut seurantaan ja raportointiin sekä mahdollistaa nopeamman reagoinnin tuottojen kasvattamiseksi.

Kysyimme Samuelilta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä:

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Olen tiennyt Relevantin jo vuosia ja pitänyt sitä ammattitaitoisena ja luotettavana yrityksenä, jolla on laajempi osaaminen verkkomainonnan alasta kuin millään muulla Pohjoismaalaisella yrityksellä. Sen takia en epäröinyt hetkeäkään kun minulle tarjoutui mahdollisuus päästä mukaan kehittämään Relevantin tuotteita.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Viime vuosina verkkomainonnan hallintajärjestelmät ovat mielestäni käyttäjän näkökulmasta selkeytyneet, mutta edelleen jaellaan paljon kävijöille epäsopivaa mainontaa. Olemme menossa yhä enemmän kohti datalla hallittua kehittyneempää digitaalista markkinointia, johon liittyy vielä paljon ratkottavia mielenkiintoisia haasteita. Työ alan kehityksen kärjessä näiden asioiden ratkomiseksi on erittäin mielenkiintoista ihmiselle, joka suhtautuu intohimoisesti tekniseen ongelmanratkaisuun.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Relevantin ystävällinen ja avoin ilmapiiri auttaa mielestäni kaikkia työntekijöitä – ei ainoastaan täyttämään omat tavoitteensa – vaan myös työskentelemään yhdessä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Pidän siitä miten avoimesti yrityksessä jaetaan kaikkea tarvittavaa tietoa, näin tiedämme mihin suuntaan olemme menossa ja osaamme toimia sen mukaisesti.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Lue myös:

Tutkimus kohderyhmien käytöstä mainonnassa

2019/06/13

Kohderyhmien käyttäminen digitaalisessa mainonnassa on yleistynyt. Keskustelua on viime aikoina käyty paljon mm. datan laadun ja läpinäkyvyyden ympärillä. Kartoittaaksemme tarkemmin suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohderyhmien käytöstä mainonnassa pyydämme teitä vastaamaan lyhyeen kyselyyn.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää

Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja Petri Kokkonen edustamaan Suomea IAB Europen hallitukseen

2019/06/04

Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.

Lue lisää

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää