Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Samuel Palmér

2017/12/14

Samuel on aloittanut lokakuussa Relevantilla System Architectina. Samuel työskentelee yhdessä kehitystiimimme kanssa Relevant Apps tuotteen parissa. Relevant Apps on uusi tuote, josta Relevant Audiencen datakumppanit saavat reaaliaikaisen näkymän datan myynneistään. Tämä lisää entisestään prosessien läpinäkyvyyttä ja automaatiota Relevant Audiencessa mukana oleville kumppaneillemme. Perustuen Samuelin vahvaan taustaan online mainonnan parissa – hän auttaa Relevanttia tarjoamaan asiakkaille laajemmat työkalut seurantaan ja raportointiin sekä mahdollistaa nopeamman reagoinnin tuottojen kasvattamiseksi.

Kysyimme Samuelilta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä:

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Olen tiennyt Relevantin jo vuosia ja pitänyt sitä ammattitaitoisena ja luotettavana yrityksenä, jolla on laajempi osaaminen verkkomainonnan alasta kuin millään muulla Pohjoismaalaisella yrityksellä. Sen takia en epäröinyt hetkeäkään kun minulle tarjoutui mahdollisuus päästä mukaan kehittämään Relevantin tuotteita.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Viime vuosina verkkomainonnan hallintajärjestelmät ovat mielestäni käyttäjän näkökulmasta selkeytyneet, mutta edelleen jaellaan paljon kävijöille epäsopivaa mainontaa. Olemme menossa yhä enemmän kohti datalla hallittua kehittyneempää digitaalista markkinointia, johon liittyy vielä paljon ratkottavia mielenkiintoisia haasteita. Työ alan kehityksen kärjessä näiden asioiden ratkomiseksi on erittäin mielenkiintoista ihmiselle, joka suhtautuu intohimoisesti tekniseen ongelmanratkaisuun.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Relevantin ystävällinen ja avoin ilmapiiri auttaa mielestäni kaikkia työntekijöitä – ei ainoastaan täyttämään omat tavoitteensa – vaan myös työskentelemään yhdessä yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Pidän siitä miten avoimesti yrityksessä jaetaan kaikkea tarvittavaa tietoa, näin tiedämme mihin suuntaan olemme menossa ja osaamme toimia sen mukaisesti.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Lue myös:

5 tapaa tehdä yleisökohdennusta digitaalisessa markkinoinnissa

2020/05/13

Moni mainostaja miettii, miten voisi hyödyntää dataa markkinoinnissaan ja miten digimainonnasta saisi enemmän tehoja irti. Jotta potentiaalisia asiakkaita voidaan tavoittaa verkossa paremmin kannattaa alkuun tutustua erilaisiin tapoihin tehdä yleisökohdennusta ja sen jälkeen lähteä toteuttamaan itsellesi parhaiten soveltuvia vaihtoehtoja.

Lue lisää

Tilaajamyynnin kasvattamiseen: Piano – The digital business platform

2020/04/29

Piano auttaa medioita rakentamaan sitoutuneita yleisöjä sekä kasvattamaan tilausmyyntituottoja. Jos haluat ymmärtää paremmin yleisösi tarpeita, kasvattaa rekisteröityneiden käyttäjien määrää ja kehittää maksullisen sisällön strategiaa, Piano tarjoaa joustavat työkalut tavoitteiden saavuttamiseen.

Lue lisää

Consent Management Platform – Vaihtoehtoja IAB TCF:n noudattamiseksi

2020/04/22

Toimiala on sopinut, että TCF:n uusimman version 2.0 käytöstä tulee datakohdennetun mainonnan toimivuuden edellytys elokuun puolivälissä 2020. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ohjelmallisen ostamisen ja myymisen toimivuus edellyttää TCF:ää tukevan CMP:n käyttöönottoa 15.8.2020 mennessä.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin in-housing – edut, haasteet ja vaikutukset

2020/04/14

Digitaalisen markkinoinnin in-housingilla tarkoitetaan pääsääntöisesti sitä, että mainostajat kasvattavat omia kyvykkyyksiään digitaalisen markkinoinnin saralla hankimalla itselleen tarvittavat teknologiat ja osaamisen. Skaala on laaja. Joillekin yrityksille tämä voi tarkoittaa markkinointiteknologian ja datan omistajuutta, toisille sisällöntuotantoa, kolmansille kaikkea, sisältäen teknologian, tuotannon, mediasuunnittelun ja ostamisen.

Lue lisää

Datan rooli ja mahdollisuudet ohjelmallisessa ostamisessa

2020/04/07

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan mediatilan ostamista järjestelmän avulla. Data on varmasti yksi merkittävimmistä uusista ulottuvuusksista ohjelmallisen ostamisessa verrattuna perinteiseen tapaan ostaa mediatilaa. Luultavasti mainonnan ohjelmallinen ostaminen ei olisi koskaan saavuttanut nykyistä suosiotaan ilman monipuolisia datan hyödyntämisen mahdollisuuksia.

Lue lisää