Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Rasmus Josefsen

2017/09/07

Rasmus on aloittanut kesäkuussa Relevantilla Data-analyytikkona. Rasmus analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Käytännössä Rasmus avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme. Segmenttejä räätälöidään myyntiin myös suoraan yksittäisten mainostaja-asiakkaiden tarpeet huomioiden. Datan käsittelyn ja ymmärtämisen lisäksi työ vaatii laajaa perehtymistä asiakkaisiin ja datamarkkinaan. Kysyimme Rasmukselta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Markkina kaipaa mielestäni Relevantin kaltaisia toimijoita, joiden toiminnassa läpinäkyvyys ja luotettavuus korostuvat. Nämä tekijät tulevat entistä tärkeämmiksi kun data alkaa ottamaan suurempaa roolia mainonnassa. On inspiroivaa työskennellä yrityksessä, jonka tavoitteena on kaupallistaa dataa reilulla tavalla sekä luoda uusia tulonlähteitä julkaisijoille samalla kuin mainonnan tehokkuus kasvaa. Minua kiinnostaa myös Relevantin keskittyminen nimenomaan laadukkaisiin datan lähteisiin. Kasvava turhautumiseni mainosviesteihin, joilla ei ole minulle merkitystä saa minut ymmärtämään niitä, jotka ottavat käyttöönsä adbockerin. Koko mainosalan pystyttävä mielestäni parempaan ja Relevant on menossa oikeaan suuntaan.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Adbockereiden yleistynyt käyttö kertoo mielestäni siitä, että ihmiset hukkuvat erilaisiin viesteihin vallitsevassa informaatiotulvassa. Dataa hyödyntämällä pystytään vaikuttamaan siihen, että mainosviestit tavoittavat niille sopivan yleisön. Viestien kohdentaminen johtaa parempiin tuloksiin ja vaikuttaa asiakkaiden tyytyväisyyteen. On motivoivaa työskennellä nopeasti kasvalla alalla sekä päästä kehittämään digitaalisen mainonnan mahdollisuuksia uudelle tasolle.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Ensimmäisten viikkojen aikana olen vaikuttunut siitä, miten kattavasti Relevant Audiencessa on mukana yhteistyökumppaneita ja miten laadukkaita ne ovat. Laatu heijastuu tietenkin myös dataan. Laadukasta dataa on ilo työstää ja rakentaa siitä yleisösegmenttejä. Lisäksi muu tiimi on saanut minut tuntemaan oloni tervetulleeksi ja yhteistyö on toiminut hyvin myös kansainvälisesti. Relevantilla on energinen ilmapiiri ja tuemme toisiamme sekä jaamme osaamistamme sisäisesti vahvistaaksemme asiantuntemustamme.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Lue myös:

Motiivipohjaiset segmentoinnit – silta offlinen ja onlinen välillä

2019/04/16

Jotta mainostajalle relevanttia dataa voitaisiin hyödyntää myös digitaalisessa brändimarkkinoinnissa tehokkaasti, olemme mahdollistaneet mainostajien omien segmentointien tuomisen digitaalisen mainonnan kohdennuskriteeriksi.

Lue lisää

Ohjelmallisen mainonnan trendit

2019/03/28

Ohjelmallisesti ostettu mainonta jatkaa digimainonnan kasvun moottorina kaikilla mantereilla. IAB:n ekonomisti Daniel Knapp arvioi, ohjelmallisesti ostettu digimainonta kasvaa 2,5-kertaiseksi vuoden 2023 loppuun mennessä.

Lue lisää

Googlen siirtyminen First price huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa aiheuttaa päänvaivaa mainonnan ostajille

2019/03/26

Googlen Ad Exchange (AdX) on siirtymässä mainonnan ohjelmallisessa myynnissä monien muiden toimijoiden tapaan First price -hinnoittelumalliin, jossa mainostaja maksaa näytöstä tarjoamansa hinnan. Se on yksinkertaisempi verrattuna perinteiseen Second price -malliin, jossa mainosnäytön hintatarjouksen voittanut mainostaja maksaa mainosnäytöstä ainoastaan yhden sentin toiseksi tullutta hintatarjousta enemmän.

Lue lisää

Datakauppiaiden pudotuspeli on alkanut?

2019/03/22

Alkuviikosta uutisoitiin että Oracle on lopettanut AddThis-datan myymisen Euroopassa. Datakauppiaita jotka keräävät datansa GDPR:n vastaisesti löytyy edelleen roppakaupalla ja me Relevantilla uskomme että AddThisin poistuminen on vasta alkusoittoa ja tulemme näkemään merkittävää markkinan siivousta tämän ja ensi vuoden aikana, ensi merkit Pohjoismaissa ovat jo nähtävissä.

Lue lisää

Miten parannan mainospaikkojen näkyvyyttä sivustolla?

2019/02/27

Mainospaikkojen näkyvyys on liiketoiminnan kannalta merkittävässä roolissa kaupallisilla sivustoilla. Mainosten näkyvyys on pystynyt pitkään kuumana aiheena julkaisijoiden, mainostajien ja toimistojen keskuudessa. Mainospaikkojen näkyvyyttä eli viewabilitya mitataan in-screen arvoilla. Kiinnittämällä huomiota mainospaikkojen näkyvyyteen voidaan tuottoihin vaikuttaa merkittävästi. Huonot in-screen arvot kertovat julkaisijalle, että ainakin näihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota.

Lue lisää