Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Rasmus Josefsen

2017/09/07

Rasmus on aloittanut kesäkuussa Relevantilla Data-analyytikkona. Rasmus analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Käytännössä Rasmus avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme. Segmenttejä räätälöidään myyntiin myös suoraan yksittäisten mainostaja-asiakkaiden tarpeet huomioiden. Datan käsittelyn ja ymmärtämisen lisäksi työ vaatii laajaa perehtymistä asiakkaisiin ja datamarkkinaan. Kysyimme Rasmukselta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Markkina kaipaa mielestäni Relevantin kaltaisia toimijoita, joiden toiminnassa läpinäkyvyys ja luotettavuus korostuvat. Nämä tekijät tulevat entistä tärkeämmiksi kun data alkaa ottamaan suurempaa roolia mainonnassa. On inspiroivaa työskennellä yrityksessä, jonka tavoitteena on kaupallistaa dataa reilulla tavalla sekä luoda uusia tulonlähteitä julkaisijoille samalla kuin mainonnan tehokkuus kasvaa. Minua kiinnostaa myös Relevantin keskittyminen nimenomaan laadukkaisiin datan lähteisiin. Kasvava turhautumiseni mainosviesteihin, joilla ei ole minulle merkitystä saa minut ymmärtämään niitä, jotka ottavat käyttöönsä adbockerin. Koko mainosalan pystyttävä mielestäni parempaan ja Relevant on menossa oikeaan suuntaan.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Adbockereiden yleistynyt käyttö kertoo mielestäni siitä, että ihmiset hukkuvat erilaisiin viesteihin vallitsevassa informaatiotulvassa. Dataa hyödyntämällä pystytään vaikuttamaan siihen, että mainosviestit tavoittavat niille sopivan yleisön. Viestien kohdentaminen johtaa parempiin tuloksiin ja vaikuttaa asiakkaiden tyytyväisyyteen. On motivoivaa työskennellä nopeasti kasvalla alalla sekä päästä kehittämään digitaalisen mainonnan mahdollisuuksia uudelle tasolle.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Ensimmäisten viikkojen aikana olen vaikuttunut siitä, miten kattavasti Relevant Audiencessa on mukana yhteistyökumppaneita ja miten laadukkaita ne ovat. Laatu heijastuu tietenkin myös dataan. Laadukasta dataa on ilo työstää ja rakentaa siitä yleisösegmenttejä. Lisäksi muu tiimi on saanut minut tuntemaan oloni tervetulleeksi ja yhteistyö on toiminut hyvin myös kansainvälisesti. Relevantilla on energinen ilmapiiri ja tuemme toisiamme sekä jaamme osaamistamme sisäisesti vahvistaaksemme asiantuntemustamme.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Comments

comments

Lue myös:

Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, All-in-One-ratkaisun, jonka avulla julkaisijat voivat kasvattaa digitaalisten tilausten tuottoja

2018/09/04

Kumppanimme Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, uuden koneoppimiseen perustuvan teknoloigian, jonka avulla voidaan hallita dynaamisia maksumuureja sekä personoituja asiakaskokemuksia. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi.

Lue lisää

Esittelyssä Google Ad Manager

2018/09/03

Kolmen viimeisen vuoden ajan Google on työskennelly tuodakseen DoubleClick Ad Exchangen (AdX) and DoubleClick for Publishers (DFP) yhteen järjestelmään. Tämän päivän DoubleClickiä on kehitetty myös muuten mm. sisältö, mobiiliaplikaatiot ja eri päätelaitteiden videot huomioiden niin, että se voisi lunastaa odotukset seuraavan sukupolven mainosympäristönä.

Lue lisää

Katseet kohti loppuvuoden kehityshankkeita

2018/09/03

Kesällä olemme saaneet ladata akkuja ja iloita toinen toistaan hienoimmista kesäpäivistä. Pian kesä taittuu kirpakkaan syksyy pääsemme nauttimaan pimenevistä illoista. Syksy on myös se hetki kun on aika kääntää katseet kohti loppuvuotta ja ehkä jo ensi vuodenkin kehityshankkeita ja projekteja.

Lue lisää

Esittelyssä Google Marketing Platform

2018/09/03

Google Marketing Platform tuo yheen järjestelmään DoubleClick Digital Marketingin ja Googlen Analytics 360 Suiten digitaalisen median ja asiakaskokemuksen suunnittelun, ostamisen, mittaamisen ja optimoinnin helpottamiseksi. Googlen Marketing Platform auttaa tekemään entistä merkityksellisempää ja tehokkaampaa markkinointia asiakkaiden yksityisyyttä ja omien tietojen hallintaa kunnioittaen.

Lue lisää

Tärkeimmät päivitykset IAB Tech Labin RTB 3.0 Standardiin

2018/09/03

IAB Technology Laboratory on julkaissut kommentointiin OpenRTB standardin toisen vaiheen jatkona viime syyskuussa julkaistun viitekehyksen käyttöönotolle. Tarkoituksena kasvattaa luottamusta mainonnan ohjelmalliseen myyntiin tarjoamalla ostajille lisää läpinäkyvyyttä. Uudet tekniset suuntaviivat on kehitetty tukemaan ohjelmallista kaupankäyntiä ja edistämään ohjelmallisen mainosmyynnin tervettä kasvua.

Lue lisää