Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Rasmus Josefsen

2017/09/07

Rasmus on aloittanut kesäkuussa Relevantilla Data-analyytikkona. Rasmus analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Käytännössä Rasmus avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme. Segmenttejä räätälöidään myyntiin myös suoraan yksittäisten mainostaja-asiakkaiden tarpeet huomioiden. Datan käsittelyn ja ymmärtämisen lisäksi työ vaatii laajaa perehtymistä asiakkaisiin ja datamarkkinaan. Kysyimme Rasmukselta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Markkina kaipaa mielestäni Relevantin kaltaisia toimijoita, joiden toiminnassa läpinäkyvyys ja luotettavuus korostuvat. Nämä tekijät tulevat entistä tärkeämmiksi kun data alkaa ottamaan suurempaa roolia mainonnassa. On inspiroivaa työskennellä yrityksessä, jonka tavoitteena on kaupallistaa dataa reilulla tavalla sekä luoda uusia tulonlähteitä julkaisijoille samalla kuin mainonnan tehokkuus kasvaa. Minua kiinnostaa myös Relevantin keskittyminen nimenomaan laadukkaisiin datan lähteisiin. Kasvava turhautumiseni mainosviesteihin, joilla ei ole minulle merkitystä saa minut ymmärtämään niitä, jotka ottavat käyttöönsä adbockerin. Koko mainosalan pystyttävä mielestäni parempaan ja Relevant on menossa oikeaan suuntaan.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Adbockereiden yleistynyt käyttö kertoo mielestäni siitä, että ihmiset hukkuvat erilaisiin viesteihin vallitsevassa informaatiotulvassa. Dataa hyödyntämällä pystytään vaikuttamaan siihen, että mainosviestit tavoittavat niille sopivan yleisön. Viestien kohdentaminen johtaa parempiin tuloksiin ja vaikuttaa asiakkaiden tyytyväisyyteen. On motivoivaa työskennellä nopeasti kasvalla alalla sekä päästä kehittämään digitaalisen mainonnan mahdollisuuksia uudelle tasolle.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Ensimmäisten viikkojen aikana olen vaikuttunut siitä, miten kattavasti Relevant Audiencessa on mukana yhteistyökumppaneita ja miten laadukkaita ne ovat. Laatu heijastuu tietenkin myös dataan. Laadukasta dataa on ilo työstää ja rakentaa siitä yleisösegmenttejä. Lisäksi muu tiimi on saanut minut tuntemaan oloni tervetulleeksi ja yhteistyö on toiminut hyvin myös kansainvälisesti. Relevantilla on energinen ilmapiiri ja tuemme toisiamme sekä jaamme osaamistamme sisäisesti vahvistaaksemme asiantuntemustamme.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Lue myös:

Tutkimus kohderyhmien käytöstä mainonnassa

2019/06/13

Kohderyhmien käyttäminen digitaalisessa mainonnassa on yleistynyt. Keskustelua on viime aikoina käyty paljon mm. datan laadun ja läpinäkyvyyden ympärillä. Kartoittaaksemme tarkemmin suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohderyhmien käytöstä mainonnassa pyydämme teitä vastaamaan lyhyeen kyselyyn.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää

Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja Petri Kokkonen edustamaan Suomea IAB Europen hallitukseen

2019/06/04

Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.

Lue lisää

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää