Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Rasmus Josefsen

2017/09/07

Rasmus on aloittanut kesäkuussa Relevantilla Data-analyytikkona. Rasmus analysoi dataa ja luo kohderyhmiä Relevant Audienceen. Käytännössä Rasmus avustaa dataa myyviä asiakkaitamme saamaan halutuimmat ja arvokkaimmat yleisöt myytäväksi sekä datan ostajia löytämään heille eniten arvoa tuottavat yleisöt palveluistamme. Segmenttejä räätälöidään myyntiin myös suoraan yksittäisten mainostaja-asiakkaiden tarpeet huomioiden. Datan käsittelyn ja ymmärtämisen lisäksi työ vaatii laajaa perehtymistä asiakkaisiin ja datamarkkinaan. Kysyimme Rasmukselta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Miten kiinnostuit työskentelystä Relevantilla?

Markkina kaipaa mielestäni Relevantin kaltaisia toimijoita, joiden toiminnassa läpinäkyvyys ja luotettavuus korostuvat. Nämä tekijät tulevat entistä tärkeämmiksi kun data alkaa ottamaan suurempaa roolia mainonnassa. On inspiroivaa työskennellä yrityksessä, jonka tavoitteena on kaupallistaa dataa reilulla tavalla sekä luoda uusia tulonlähteitä julkaisijoille samalla kuin mainonnan tehokkuus kasvaa. Minua kiinnostaa myös Relevantin keskittyminen nimenomaan laadukkaisiin datan lähteisiin. Kasvava turhautumiseni mainosviesteihin, joilla ei ole minulle merkitystä saa minut ymmärtämään niitä, jotka ottavat käyttöönsä adbockerin. Koko mainosalan pystyttävä mielestäni parempaan ja Relevant on menossa oikeaan suuntaan.

Mikä tekee digitaalisesta toimialasta kiinnostavan?

Adbockereiden yleistynyt käyttö kertoo mielestäni siitä, että ihmiset hukkuvat erilaisiin viesteihin vallitsevassa informaatiotulvassa. Dataa hyödyntämällä pystytään vaikuttamaan siihen, että mainosviestit tavoittavat niille sopivan yleisön. Viestien kohdentaminen johtaa parempiin tuloksiin ja vaikuttaa asiakkaiden tyytyväisyyteen. On motivoivaa työskennellä nopeasti kasvalla alalla sekä päästä kehittämään digitaalisen mainonnan mahdollisuuksia uudelle tasolle.

Mistä olet nauttinut työssäsi eniten ensimmäisten viikkojen aikana?

Ensimmäisten viikkojen aikana olen vaikuttunut siitä, miten kattavasti Relevant Audiencessa on mukana yhteistyökumppaneita ja miten laadukkaita ne ovat. Laatu heijastuu tietenkin myös dataan. Laadukasta dataa on ilo työstää ja rakentaa siitä yleisösegmenttejä. Lisäksi muu tiimi on saanut minut tuntemaan oloni tervetulleeksi ja yhteistyö on toiminut hyvin myös kansainvälisesti. Relevantilla on energinen ilmapiiri ja tuemme toisiamme sekä jaamme osaamistamme sisäisesti vahvistaaksemme asiantuntemustamme.

Haluaisitko sinä olla osa Relevantin tiimiä?

Oletko digialan kokenut konkari ja kaipaat uusia haasteita vai vasta työurasi alussa, mutta haluaisit innokkaasti oppia lisää verkkomainonnasta ja verkkomedioista? Me Relevantilla etsimme jatkuvasti rentoon porukkaamme vahvistusta erilaisiin tehtäviin. Katso avoimet työpaikkamme.

Comments

comments

Lue myös:

Kesäkuun kuulumiset Relevantilta

2018/06/21

Kevät muuttui vauhdilla kesäksi ja pian päästään nauttimaan ansaituista lomista. Vauhti on riittänyt myös Relevantin keväässä. Viimeisimmät viikot ovat meillä kuluneet pitkälti, datan, GDPR:n, erilaisten kehitysprojektien sekä Ad ops hommien parissa.

Lue lisää

Miten Wall Street Journal kasvatti tilaajamääriään yli 30%?

2018/06/20

Julkaisijat kohtaavat yhä kasvavan haasteen kun mainosbudjeteista melkoinen osa ohjautuu alaa hallitseville jäteille, kuten Googlelle ja Facebookille. Sivustovieralijat ovat tottuneet ilmaisiin sisältöihin, joita on verkossa saatavilla paljon. Todellinen haaste onkin muuttaa käytäntöä ja saada nämä ilmaisiin sisältöihin tottuneet kuluttajat maksamaan sisällöistä.

Lue lisää

Relevant mukana IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmassa

2018/06/20

Relevant on rekisteröitynyt IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmaan, jonka tarkoituksena on auttaa julkaisijoita, teknologian toimittajia, toimistoja ja mainostajia täyttämään velvoitteensa datan ja henkilötietojen käsittelystä 25.5.2018 sovellettavaksi tulleen yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.

Lue lisää

Kuka kerää dataa sivustoltasi?

2018/05/31

Oletko joskus miettinyt, mistä ja miten kaikki digitaalisen mainonnan markkinapaikoilla myytävä data kerätään ja kenen toimesta? Tuleeko se Facebookilta ja Googlelta? Vastaus on; ei tule. Valtaosa myytävästä datasta päätyy marketin tiskille ihan tavallisten yritysten kotisivuilta.

Lue lisää

Luvallisesti kerättyjä ja luotettavia kohderyhmiä

2018/05/31

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita dataan perustuvia kohderyhmäsegmenttejä ostettavaksi ohjelmallisesti. Datakumppanimme noudattavat 25.5.2018 voimaan tulleen EU:n tietosuoja-asetuksen asettamia vaatimuksia ja kohderyhmäsegmentit rakennetaan datasta, jonka käyttö on luvallista. Niinpä voit huoletta hyödyntää segmenttejämme Adformin DSP:n, DoubleClickin Bid Managerin ja Appnexuksen kautta ostettavissa kampanjoissa.

Lue lisää