Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Olli Järvilehto

2017/05/29

Olli Järvilehto | RelevantOlli Järvilehto on aloittanut Relevantilla toukokuun alussa vastuullaan Relevantin dataliiketoiminnan, Relevant Audiencen kaupallinen kehitys. Dataliiketoiminnan tavoitteena on tarjota laadukasta dataa mainostajien saataville. Ollin laaja osaaminen syventää Relevantin asiantuntemusta ja erityisesti ostopuolen vahva tuntemus tuo merkittävää lisäarvoa niin datan kaupallistajille kuin datatuotteitamme hyödyntäville ostajille. Ollin työpäivät Relevantilla kuluvat pitkälti asiakkaita tavaten ja heidän toiveitaan ja tarpeitaan kuunnellen sekä toteuttaen. Asiakkailta tullut palaute toimiikin pitkälti Relevant Audiencen kehitystyön keskiössä. Kysyimme Ollilta muutamia kysymyksiä liittyen Relevant Audienceen sekä ensi fiiliksiä työskentelystä Relevantilla.

Mikä sai sinut innostumaan Relevant Audiencesta?

Mielestäni Relevant Audiencen kaltaiselle toimijalle on todella tilausta. Datan hyödyntäminen markkinoinnin polttoaineena on nopeassa kasvussa. Mainostajat kaipaavat luotettavia, paikalliset markkinat ja yleisöt tuntevia datan tarjoajia. Kun tuote on kehitetty olemassa olevaan tarpeeseen, on sille varmemmin myös kysyntää. On hienoa olla mukana kehittämässä ainutlaatuista palvelua ja aidosti auttaa asiakkaita menestymään paremmin.

Miltä datamarkkinan tuleivaisuus mielestäsi näyttää?

Datan merkitys tehokkaan digitaalisen markkinoinnin toteuttamisessa kasvaa päivä päivältä. Jatkossa mainostajat eivät osta enää pelkästään mainostilaa tietyssä mediassa vaan datalla ja saavutettavalla kohderyhmällä on ensisijainen merkitys. Uskon, että datan myynti tulee kasvamaan nopeasti myös Suomessa. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Villeimpien ennusteiden mukaan data tulee olemaan jopa yritysten arvokkain omaisuus.

Mikä on ollut työssäsi parasta ensimmäisten viikkojen aikana?

Ensimmäiset viikot ovat olleet hyvin vauhdikkaita, olen käyttänyt suurimman osan ajasta tapaamalla ostajia ja nykyisiä sekä potentiaalisia uusia kumppaneita. Vastaanotto on ollut erittäin positiivista kaikilta tahoilta, joka on vahvistanut omaa näkemystä siitä että Relevant Audiencelle on markkinoilla kysyntää. Tutustuminen Relevantin tiimiin on ollut myös erittäin antoisaa, on mahtavaa päästä tekemään hommia rautaisten ammattilaisten kanssa.

Haluatko kuulla lisää Relevant Audiencesta?

Relevant Audienceen on liittynyt jo nyt merkittävä joukko laadukkaita ja mielenkiintoisia yleisödatan tarjoajia. Datamme on pääsääntöisesti toisen osapuolen dataa (2nd party data) eli tiedämme tarkalleen mitä myymme, ja kerromme sen avoimesti myös ostajille. Yleisösegmenttimme koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. Panostamme erityisesti mainostajien tarpeisiin räätälöityihin sekä sesonkiluontoisiin segmentteihin. Tällä hetkellä löydät segmenttimme Adfromin DSP:stä “Relevant Audience” seatin alta, sekä Googlen DBM:stä hakusanalla “Relevant Audience”.

Pyrimme pitämään asiakkaat ajan tasalla kehityksestä ja uusista saatavilla olevista segmenteistä. Relevant Audiencen segmentit ja niiden koko on pian nähtävillä myös verkkosivuillamme. Pysy mukana ja lisää itsesi postituslistalle tästä:

Sähköposti*

Lisätietoja luvassa myös ottamalla yhteyttä suoraan Olliin:
olli.jarvilehto(a)relevant.fi
+358 44 378 8037

Comments

comments

Lue myös:

Syksyn kampanjat suunnitteilla, mutta sopiva kohderyhmä vielä hakusessa?

2018/06/26

Sinulla on ehkä suunnitteilla kampanja, jolle sopivaa kohderyhmää ei eri ostoalustoista (DSP) tunnu löytyvän? Relevant Audience tarjoaa laadukkaaseen dataan perustuvia yleisöjä ostettavaksi ohjelmallisesti. Haluamme tarjota mainostajille kohderyhmiä, jotka ovat kerätty luvallisesti luotettavista ja laadukkaista lähteistä ja joilla voidaan aidosti vaikuttaa kampanjan toimivuuteen ja tuloksiin.

Lue lisää

Kesäkuun kuulumiset Relevantilta

2018/06/21

Kevät muuttui vauhdilla kesäksi ja pian päästään nauttimaan ansaituista lomista. Vauhti on riittänyt myös Relevantin keväässä. Viimeisimmät viikot ovat meillä kuluneet pitkälti, datan, GDPR:n, erilaisten kehitysprojektien sekä Ad ops hommien parissa.

Lue lisää

Miten Wall Street Journal kasvatti tilaajamääriään yli 30%?

2018/06/20

Julkaisijat kohtaavat yhä kasvavan haasteen kun mainosbudjeteista melkoinen osa ohjautuu alaa hallitseville jäteille, kuten Googlelle ja Facebookille. Sivustovieralijat ovat tottuneet ilmaisiin sisältöihin, joita on verkossa saatavilla paljon. Todellinen haaste onkin muuttaa käytäntöä ja saada nämä ilmaisiin sisältöihin tottuneet kuluttajat maksamaan sisällöistä.

Lue lisää

Relevant mukana IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmassa

2018/06/20

Relevant on rekisteröitynyt IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmaan, jonka tarkoituksena on auttaa julkaisijoita, teknologian toimittajia, toimistoja ja mainostajia täyttämään velvoitteensa datan ja henkilötietojen käsittelystä 25.5.2018 sovellettavaksi tulleen yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.

Lue lisää

Kuka kerää dataa sivustoltasi?

2018/05/31

Oletko joskus miettinyt, mistä ja miten kaikki digitaalisen mainonnan markkinapaikoilla myytävä data kerätään ja kenen toimesta? Tuleeko se Facebookilta ja Googlelta? Vastaus on; ei tule. Valtaosa myytävästä datasta päätyy marketin tiskille ihan tavallisten yritysten kotisivuilta.

Lue lisää