Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Olli Järvilehto

2017/05/29

Olli Järvilehto | RelevantOlli Järvilehto on aloittanut Relevantilla toukokuun alussa vastuullaan Relevantin dataliiketoiminnan, Relevant Audiencen kaupallinen kehitys. Dataliiketoiminnan tavoitteena on tarjota laadukasta dataa mainostajien saataville. Ollin laaja osaaminen syventää Relevantin asiantuntemusta ja erityisesti ostopuolen vahva tuntemus tuo merkittävää lisäarvoa niin datan kaupallistajille kuin datatuotteitamme hyödyntäville ostajille. Ollin työpäivät Relevantilla kuluvat pitkälti asiakkaita tavaten ja heidän toiveitaan ja tarpeitaan kuunnellen sekä toteuttaen. Asiakkailta tullut palaute toimiikin pitkälti Relevant Audiencen kehitystyön keskiössä. Kysyimme Ollilta muutamia kysymyksiä liittyen Relevant Audienceen sekä ensi fiiliksiä työskentelystä Relevantilla.

Mikä sai sinut innostumaan Relevant Audiencesta?

Mielestäni Relevant Audiencen kaltaiselle toimijalle on todella tilausta. Datan hyödyntäminen markkinoinnin polttoaineena on nopeassa kasvussa. Mainostajat kaipaavat luotettavia, paikalliset markkinat ja yleisöt tuntevia datan tarjoajia. Kun tuote on kehitetty olemassa olevaan tarpeeseen, on sille varmemmin myös kysyntää. On hienoa olla mukana kehittämässä ainutlaatuista palvelua ja aidosti auttaa asiakkaita menestymään paremmin.

Miltä datamarkkinan tuleivaisuus mielestäsi näyttää?

Datan merkitys tehokkaan digitaalisen markkinoinnin toteuttamisessa kasvaa päivä päivältä. Jatkossa mainostajat eivät osta enää pelkästään mainostilaa tietyssä mediassa vaan datalla ja saavutettavalla kohderyhmällä on ensisijainen merkitys. Uskon, että datan myynti tulee kasvamaan nopeasti myös Suomessa. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Villeimpien ennusteiden mukaan data tulee olemaan jopa yritysten arvokkain omaisuus.

Mikä on ollut työssäsi parasta ensimmäisten viikkojen aikana?

Ensimmäiset viikot ovat olleet hyvin vauhdikkaita, olen käyttänyt suurimman osan ajasta tapaamalla ostajia ja nykyisiä sekä potentiaalisia uusia kumppaneita. Vastaanotto on ollut erittäin positiivista kaikilta tahoilta, joka on vahvistanut omaa näkemystä siitä että Relevant Audiencelle on markkinoilla kysyntää. Tutustuminen Relevantin tiimiin on ollut myös erittäin antoisaa, on mahtavaa päästä tekemään hommia rautaisten ammattilaisten kanssa.

Haluatko kuulla lisää Relevant Audiencesta?

Relevant Audienceen on liittynyt jo nyt merkittävä joukko laadukkaita ja mielenkiintoisia yleisödatan tarjoajia. Datamme on pääsääntöisesti toisen osapuolen dataa (2nd party data) eli tiedämme tarkalleen mitä myymme, ja kerromme sen avoimesti myös ostajille. Yleisösegmenttimme koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. Panostamme erityisesti mainostajien tarpeisiin räätälöityihin sekä sesonkiluontoisiin segmentteihin. Tällä hetkellä löydät segmenttimme Adfromin DSP:stä “Relevant Audience” seatin alta, sekä Googlen DBM:stä hakusanalla “Relevant Audience”.

Pyrimme pitämään asiakkaat ajan tasalla kehityksestä ja uusista saatavilla olevista segmenteistä. Relevant Audiencen segmentit ja niiden koko on pian nähtävillä myös verkkosivuillamme. Pysy mukana ja lisää itsesi postituslistalle tästä:

Sähköposti*

Lisätietoja luvassa myös ottamalla yhteyttä suoraan Olliin:
olli.jarvilehto(a)relevant.fi
+358 44 378 8037

Lue myös:

Tutkimus kohderyhmien käytöstä mainonnassa

2019/06/13

Kohderyhmien käyttäminen digitaalisessa mainonnassa on yleistynyt. Keskustelua on viime aikoina käyty paljon mm. datan laadun ja läpinäkyvyyden ympärillä. Kartoittaaksemme tarkemmin suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohderyhmien käytöstä mainonnassa pyydämme teitä vastaamaan lyhyeen kyselyyn.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää

Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja Petri Kokkonen edustamaan Suomea IAB Europen hallitukseen

2019/06/04

Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.

Lue lisää

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää