Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Olli Järvilehto

2017/05/29

Olli Järvilehto | RelevantOlli Järvilehto on aloittanut Relevantilla toukokuun alussa vastuullaan Relevantin dataliiketoiminnan, Relevant Audiencen kaupallinen kehitys. Dataliiketoiminnan tavoitteena on tarjota laadukasta dataa mainostajien saataville. Ollin laaja osaaminen syventää Relevantin asiantuntemusta ja erityisesti ostopuolen vahva tuntemus tuo merkittävää lisäarvoa niin datan kaupallistajille kuin datatuotteitamme hyödyntäville ostajille. Ollin työpäivät Relevantilla kuluvat pitkälti asiakkaita tavaten ja heidän toiveitaan ja tarpeitaan kuunnellen sekä toteuttaen. Asiakkailta tullut palaute toimiikin pitkälti Relevant Audiencen kehitystyön keskiössä. Kysyimme Ollilta muutamia kysymyksiä liittyen Relevant Audienceen sekä ensi fiiliksiä työskentelystä Relevantilla.

Mikä sai sinut innostumaan Relevant Audiencesta?

Mielestäni Relevant Audiencen kaltaiselle toimijalle on todella tilausta. Datan hyödyntäminen markkinoinnin polttoaineena on nopeassa kasvussa. Mainostajat kaipaavat luotettavia, paikalliset markkinat ja yleisöt tuntevia datan tarjoajia. Kun tuote on kehitetty olemassa olevaan tarpeeseen, on sille varmemmin myös kysyntää. On hienoa olla mukana kehittämässä ainutlaatuista palvelua ja aidosti auttaa asiakkaita menestymään paremmin.

Miltä datamarkkinan tuleivaisuus mielestäsi näyttää?

Datan merkitys tehokkaan digitaalisen markkinoinnin toteuttamisessa kasvaa päivä päivältä. Jatkossa mainostajat eivät osta enää pelkästään mainostilaa tietyssä mediassa vaan datalla ja saavutettavalla kohderyhmällä on ensisijainen merkitys. Uskon, että datan myynti tulee kasvamaan nopeasti myös Suomessa. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Villeimpien ennusteiden mukaan data tulee olemaan jopa yritysten arvokkain omaisuus.

Mikä on ollut työssäsi parasta ensimmäisten viikkojen aikana?

Ensimmäiset viikot ovat olleet hyvin vauhdikkaita, olen käyttänyt suurimman osan ajasta tapaamalla ostajia ja nykyisiä sekä potentiaalisia uusia kumppaneita. Vastaanotto on ollut erittäin positiivista kaikilta tahoilta, joka on vahvistanut omaa näkemystä siitä että Relevant Audiencelle on markkinoilla kysyntää. Tutustuminen Relevantin tiimiin on ollut myös erittäin antoisaa, on mahtavaa päästä tekemään hommia rautaisten ammattilaisten kanssa.

Haluatko kuulla lisää Relevant Audiencesta?

Relevant Audienceen on liittynyt jo nyt merkittävä joukko laadukkaita ja mielenkiintoisia yleisödatan tarjoajia. Datamme on pääsääntöisesti toisen osapuolen dataa (2nd party data) eli tiedämme tarkalleen mitä myymme, ja kerromme sen avoimesti myös ostajille. Yleisösegmenttimme koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. Panostamme erityisesti mainostajien tarpeisiin räätälöityihin sekä sesonkiluontoisiin segmentteihin. Tällä hetkellä löydät segmenttimme Adfromin DSP:stä “Relevant Audience” seatin alta, sekä Googlen DBM:stä hakusanalla “Relevant Audience”.

Pyrimme pitämään asiakkaat ajan tasalla kehityksestä ja uusista saatavilla olevista segmenteistä. Relevant Audiencen segmentit ja niiden koko on pian nähtävillä myös verkkosivuillamme. Pysy mukana ja lisää itsesi postituslistalle tästä:

Sähköposti*

Lisätietoja luvassa myös ottamalla yhteyttä suoraan Olliin:
olli.jarvilehto(a)relevant.fi
+358 44 378 8037

Lue myös:

Webinaari: Haluatko kuulla tulevaisuuden näkymiä maksumuurien käytöstä verkkojulkaisuissa?

2018/10/12

Miten dataa analysoimalla saadaan tietoa todennäköisimmistä tilaajista? Miten maksumuurimallit toimivat ja miksi lukijakeskeinen lähestymistapa voisi korvata sisältöön keskittyneet mallit? Tule mukaan webinaariin, jossa Piechota kertoo yhdessä Cxensen Annbjørg Medhaugin kanssa dynaamisista maksumuureista.

Lue lisää

Datakaupan läpinäkyvyys GDPR:n jälkeisessä maailmassa

2018/10/05

GDPR astuessa voimaan 4 kuukautta sitten koko ala hyperventiloi pahasti ja osa pelkäsi ohjelmallisen mainoskaupan loppuvan kokonaan, jos kuluttajilta ei saataisi lupaa datan käyttöön. Suurin osa peloista oli alunperinkin ylimitoitettuja, sillä kuluttajien käyttäytyminen ei muutu yhdessä yössä uuden asetuksen voimaantulon myötä. Relevantilla olimme vakuuttuneita että GDPR:n voimaantulo kitkisi räikeimpiä hämäräpelureita datamarkkinalta pois.

Lue lisää

Syksy on muutosten aikaa

2018/09/27

Syksy on saatu vauhdilla käyntiin. Niin yksityiselämässä kuin yritysmaailmassakin syksy usein antaa mahdollisuuden aloittaa lomien jälkeen uudella draivilla ja innostaa tekemään muutoksia. Pieniä muutoksia on tapahtunut myös meillä Relevantilla. Olemme nimittäin saaneet johtoryhmäämme mukaan dataliiketoiminnastamme vastaavan Olli Järvilehdon. Onnittelut Ollille! Onko johtoryhmämme sinulle jo muuten tuttu?

Lue lisää

Ajankohtaisia havaintoja vuoden 2018 Dmexcosta

2018/09/27

Dmexco järjestettiin jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Vuodesta 2009 järjestetty tapahtuma on digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja uusien innovaatioiden kohtaamispaikka, jossa mukana on alan johtajia, markkinoinnin ja median ammattilaisia sekä teknologioiden edelläkävijöitä. Luonnollisesti muutamassa päivässä ei kaikkea ehdi kahlata läpi, mutta tässä muutamia teemoja, jotka erityisesti jäivät mieleemme.

Lue lisää

Tehokkaan kohderyhmän valitseminen mainoskampanjalle

2018/09/26

Ihmiset kohtaavat päivän mittaan eri ympäristössä lukemattoman määrän viestejä, joilla mainostajat pyrkivät vaikuttamaan heidän ostokäyttäytymiseen. Mainosviestien tulvassa on yhä vaikeampi koskettaa ja tulla huomatuksi. Puhuttelevan mainosviestin lisäksi on syytä kiinnittää huomiota myös siihen, että kampanja suunnataan niille, jotka todennäköisemmin ovat tuotteesta tai palvelusta kiinnostuneita. Näin palvellaan myös viestin vastaanottajaa.

Lue lisää