Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Mikael Roupé

2018/01/15

Mikael Roupé on aloittanut Relevantilla Digital Business Managerina marraskuussa 2017. Mikael keskittyy viime vuonna lanseeratun datan markkinapaikan Relevant Audiencen Ruotsin toimintojen kehittämiseen. Mikael on toiminut digitaalisen liiketoiminnan parissa jo yli vuosikymmenten ja hänellä on laaja osaaminen datan analysoinnista pohjautuen erityisesti InsightOne ja Experian – järjestelmiin. Mikaelin työpäivät Relevantilla kuluvat pitkälti asiakkaita tavaten ja heidän toiveitaan ja tarpeitaan kuunnellen sekä toteuttaen. Asiakkailta tullut palaute toimiikin pitkälti Relevant Audiencen kehitystyön keskiössä.

Kysyimme Mikaelilta muutamia kysymyksiä liittyen Relevant Audienceen sekä ensi fiiliksiä työskentelystä osana Relevantin tiimiä.

Mikä sai sinut innostumaan Relevant Audiencesta?

Olin lounaalla yhden Relevantin perustajan kanssa ja kiinnostuin todella kun ymmärsin miten dynaamisesta yrityksestä on kyse. Uuden datan markkinanpaikan rakentaminen Ruotsin markkinoille yhdessä osaavaan tiimin kanssa houkutteli minua. On motivoivaa työskennellä alalla, jossa kasvu on nopeaa ja potentiaali rajaton. Luomme todella ainutlaatuista palvelua, joka tavallaan nivoo yhteen kaikki Relevantin tarjoamat tuotteet ja palvelut.

Miltä datamarkkinan tuleivaisuus mielestäsi näyttää?

Datan merkitys tehokkaan digitaalisen markkinoinnin toteuttamisessa kasvaa päivä päivältä. Jatkossa mainostajat eivät osta enää pelkästään mainostilaa tietyssä mediassa vaan datalla ja saavutettavalla kohderyhmällä on ensisijainen merkitys. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Villeimpien ennusteiden mukaan data tulee olemaan jopa yritysten arvokkain omaisuus.

Mikä on ollut työssäsi parasta ensimmäisten viikkojen aikana?

Data on jokaisen prosessin pienin osa. Yhdessä ne pienet osat luovat kokonaisuuden, joka mahdollistaa mm. myynnin ja markkinoinnin kehityksen. Se on jotain, mikä minua erityisesti kiehtoo datassa. Relevantilla työskennellessäni olen saanut tavata paljon inspiroivia ihmisiä mielenkiintoisissa tapaamisissa. Relevantin ilmapiiri on lämmin ja olen saanut tuntea itseni tervetulleeksi tiimiin. On hienoa saada tehdä töitä todellisen alan asiantuntijoiden kanssa.

Haluatko kuulla lisää Relevant Audiencesta?

Relevant Audiencen tarina on lähtenyt lennokkaasti liikkeelle Suomessa ja Tanskassa. Yhteensä tavoitamme jo yli 20 miljoonaa laadukkaiden datakumppaniemme selainta, joista on rakennettu yhteensä jo yli 300 yleisösegmenttiä. Myös Ruotsissa olemme päässeet jo hyvään vauhtiin ja rikkoneet yli miljoonan selaimen rajan.

Segmenttimme koostuvat laajasta valikoimista demografioita ja kiinnostuksen kohteita. Olemme keskittyneet lisäksi mainostajille räätälöityihin sekä kausiluonteisiin segmenttehin. Helpottaaksemme Relevant Audiencen kohderyhmätarjonnan löytämistä eri osto-aluistoista olemme julkaisseet Segment Finderin. Segment Finderisita löydät tarjolla olevat segmenttimme ja voit filtteröidä niitä maan, segmentin tyypin ja IAB:n kiinnostuskategorioiden mukaan. Segment Finderista näet myös tarjolla olevien yleisösegmenttien koot ja datan iän. Löydät valikoiman segmenttejämme Adformin DSP:stä (Demand side Platform), DoubleClickin Bid Managerista ja Appnexuksesta.

Pyrimme pitämään asiakkaat ajan tasalla kehityksestä ja uusista saatavilla. Pysy mukana ja lisää itsesi postituslistalle täältä.

Kysy lisätietoja Ollilta tai jätä yhteydenottopyyntö.
+358 44 378 8037
olli.jarvilehto(a)relevant.fi

Comments

comments

Lue myös:

Header Bidding tekniikat ohjelmallisessa ostamisessa

2018/04/26

Header bidding on mainonnan ohjelmallisen myynnin tekniikka, jonka avulla julkaisija tarjoaa mainosnäyttöä samanaikaisesti usealle taholle ennen kuin mainoskutsu lähetetään julkaisijan palvelimelle. Ideana on että mainostila voidaan myydä sille lähteelle, joka maksaa siitä parhaan hinnan.

Lue lisää

EU:n yleinen tietosuoja-asetus vaikuttaa verkkopalveluihisi

2018/04/11

Riippumatta siitä, onko kyseessä suuri tai pieni yritys, sinun on saatava kävijöiltä suostumus tietojen keräämiseen heistä. Jos sivustollesi on asennettu esimerkiksi Google Analytics tai Sosiaalisen median jakopainikkeet, sinun on pyydettävä suostumus kaikilta, jotka vierailevat sivustollasi. Kun suostumus on saatu, Relevant Consent  muistaa vierailijan suostumuksen ja eikä kysy sitä uudelleen.

Lue lisää

Relevant Audience laajenee Latinalaiseen Amerikkaan

2018/04/11

We’re starting the year with new growth opportunities. Relevant Digital is now partnering with publishers and agencies in LATAM to leverage on the regions steady digital growth. As more agencies and advertisers dive into programmatic buys and given the digital market expected growth for 2018, the choice to explore Latin America is an exciting one.

Lue lisää

Mikä on Adserver?

2018/04/10

Tässä yksinkertainen määritelmä. Adserver eli mainonnanhallintajärjestelmä  on mainosten näyttämiseen käytetty tekninen alusta, johon mainosaineistot ladataan ja, jonka kautta mainokset jaetaan eri ympäristöihin kuten verkkosivustoille, mobiilisiville ja mobiilisovelluksiin. Adserverin käyttöliittymässä käyttäjät voivat hallita ja näyttää mainoksia perustuen tiettyihin sääntöihin kuten esimerkiksi kampanja-aikaan, näyttö-tavoitteisiin ja eri kohdennusvaihtoehtoihin sekä seurata ja optimoida kampanjoita.

Lue lisää

Natiivimainonnassa on kyse jakelusta – ”Sisältö ilman kunnollista jakelua on arvotonta”

2018/04/01

Strosslen Rickard Lawson uskoo, että mainonta, joka ei häiritse, yleistyy tulevaisuudessa. Kun Google ja Facebook korostavat käyttäjäystävällisyyttä, natiivimainonta voittaa, kertoo sisällön suositteluun ja natiivimainontaan erikoistuneen Strosslen julkaisijasuhteista vastaava johtaja Rickard Lawson. Hän puhui IAB:n järjestämässä tapahtumassa natiivimainonnan trendeistä.

Lue lisää