Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, All-in-One-ratkaisun, jonka avulla julkaisijat voivat kasvattaa digitaalisten tilausten tuottoja

2018/09/04

Kumppanimme Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, uuden koneoppimiseen perustuvan teknoloigian, jonka avulla voidaan hallita dynaamisia maksumuureja sekä personoituja asiakaskokemuksia. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi. Personoidun kävijäkokemuksen avulla voidaan tarjoilla kävijälle sopivinta sisältöä ja näin vaikuttaa näin myös digitaalisiin tilaajamääriin.

Jotta Conversion Enginessa on osattu ottaa mahdollisimman hyvin huomioon julkaisijoiden tarpeet, on se kehitetty tiiviissä yhteistyössä useiden Cxensen asiakkaiden kanssa, mukaan lukien The Wall Street Journal. Viimeisen vuoden aikana Wall Street Journal onkin onnistunut saavuttamaan 25% kasvun digitaalisissa tilauksissa.

Julkaisijoiden päivittäisiin haasteisiin perustuen Conversion Engine pystyy ratkaisemaan alan tärkeimpiä ongelmia: Miten dynaaminen maksumuuri-sovellus otetaan käyttöön tilausten kasvattamiseksi mainostuloja menettämättä ja kuinka luodaan pysyvämpiä suhteita tilaajiin henkilökohtaisten viestien avulla. Sekä kuinka kehittyneen analytiikan avulla tunnistetaan kävijät, jotka ovat todennäköisimpiä tilaajia. Ja mikä tärkeintä, miten sitouttaa lukijoita ja asiakkaita dataan perustuvan personoidun asiakaskokemuksen avulla, ja ohjata heitä tilaamaan.

Cxense loi Conversion Enginen helpottamaan laajassa, perustavaa laatua olevassa muutoksessa

Tällä hetkellä julkaisijat asettavat digitaaliset tilaukset ja jäsenyydet tärkeyslistan kärkeen, koska he ymmärtävät, että pelkästään digitaaliseen mainontaan perustuvassa liiketoiminnassa on yhä suurempia riskejä ja liikaa riippuvuuksia. Siksi monet julkaisijat haluavat mahdollistaa jatkuvien tulojen saamisen suoraan lukijoilta ja rakentaa läheisiä ja pitkäaikaisia suhteita tilaajien kanssa sekä vähentää riippuvuutta markkinoiden hallitseviin alustoihin, kuten Googleen ja Facebookiin. Osa kuitenkin kamppailee muutoksen viemisessä käytäntöön, sillä heillä ei ole mahdollisuutta hyödyntää dataa ja käyttäytymistä personoidun kävijäkokemuksen ja henkilökohtaisten suhteiden luomiseksi, vaan luottavat siihen että kaikki sisältö soveltuu kaikille ja käyttävät kovia tai mittaroituja maksumuureja.

“Conversion Engine on luotu ratkaisemaan julkaisijoiden suurimpia haasteita yhdellä kertaa. Se mahdollistaa yleisötietojen tehokkaamman kaupallistamisen, helpottaa yksilöityjen asiakaspolkujen luomista sekä mahdollistaa toistuvia tulovirtoja. Julkaisijat voivat nyt hallita, sitä, miten he sitouttavat arvokkainta resurssiaan eli heidän lukijoitaan”, kommentoi Cxensen toimitusjohtaja Christian Printzell Halvorsen. ”Conversion Enginen käyttöön ottaneet asiakkaat ovat saaneet huomattavia tuloksia nopealla aikavälillä. Tämä osoittaa sen, että Conversion Engine voi merkittävästi vahvistaa julkaisijan digitaalista tilaajamäärää ja tuloja”, Halvorsen lisää.

Nyt kun Cxense on julkistanu Conversion Enginen maalilmanlaajuisesti, voivat julkaisijat liittyä muiden edelläkävijöiden kuten The Wall Street Journalin, The Mainichi Newspapersin, ja Vltava Labe Median joukkoon. Tähän mennessä Conversion Engine tarjoaa jo yli 50 miljoonaa henkilökohtaista kokemusta päivittäin maailmanlaajuisesti.

Halutessasi saat lisätietoja Conversion Enginesta Petri Kokkoselta: +358 40 833 5077, petri.kokkonen(a)relevant.fi.

Lue myös:

Tutkimus kohderyhmien käytöstä mainonnassa

2019/06/13

Kohderyhmien käyttäminen digitaalisessa mainonnassa on yleistynyt. Keskustelua on viime aikoina käyty paljon mm. datan laadun ja läpinäkyvyyden ympärillä. Kartoittaaksemme tarkemmin suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohderyhmien käytöstä mainonnassa pyydämme teitä vastaamaan lyhyeen kyselyyn.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää

Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja Petri Kokkonen edustamaan Suomea IAB Europen hallitukseen

2019/06/04

Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.

Lue lisää

Miten Google Chromen tietoturvapäivitys vaikuttaa online-mainonnan ekosysteemiin?

2019/05/10

Google ilmoitti aiemmin tällä viikolla tuovansa uusia yksityisyystoiminnallisuuksia Chrome-selaimeen. Google jatkaa siis Safarin ja Firefoxin viitoittamalla tiellä, mutta hieman erilaisella lähestymistavalla. Teknisesti Googlen muutos ei tule olemaan iso haaste. Käytännössä se vaatii, että tekonologiatoimijat ja sivustojen ylläpitäjät joutuvat lisäämään yhden arvon evästeisiin, jotta hommat voivat jatkua niin kuin ennenkin.

Lue lisää

Tilaajamäärien kasvattaminen – Ongelmana liian jyrkkä maksumuuri?

2019/04/29

Tilaajamääriä kasvattaessaan julkaisijat päätyvät usein asettamaan sivustolleen staattisen maksumuurin – sellaisen, joka näkyy tasaisesti jokaiselle lukijalle. Tämä johtaa siihen, että tilaajiksi siirtyy lähinnä sitoutuneita lukijoita. Satunnaisten lukijoiden saaminen staattisen maskumuurin avulla tilaajiksi sen sijaan on haastavampaa. Kova maksumuuri voi saada heidät jopa välttelemään mediaa, jolloin tilaajaksi siirtyminen on entistä epätodennäköisempää.

Lue lisää