Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, All-in-One-ratkaisun, jonka avulla julkaisijat voivat kasvattaa digitaalisten tilausten tuottoja

2018/09/04

Kumppanimme Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, uuden koneoppimiseen perustuvan teknoloigian, jonka avulla voidaan hallita dynaamisia maksumuureja sekä personoituja asiakaskokemuksia. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi. Personoidun kävijäkokemuksen avulla voidaan tarjoilla kävijälle sopivinta sisältöä ja näin vaikuttaa näin myös digitaalisiin tilaajamääriin.

Jotta Conversion Enginessa on osattu ottaa mahdollisimman hyvin huomioon julkaisijoiden tarpeet, on se kehitetty tiiviissä yhteistyössä useiden Cxensen asiakkaiden kanssa, mukaan lukien The Wall Street Journal. Viimeisen vuoden aikana Wall Street Journal onkin onnistunut saavuttamaan 25% kasvun digitaalisissa tilauksissa.

Julkaisijoiden päivittäisiin haasteisiin perustuen Conversion Engine pystyy ratkaisemaan alan tärkeimpiä ongelmia: Miten dynaaminen maksumuuri-sovellus otetaan käyttöön tilausten kasvattamiseksi mainostuloja menettämättä ja kuinka luodaan pysyvämpiä suhteita tilaajiin henkilökohtaisten viestien avulla. Sekä kuinka kehittyneen analytiikan avulla tunnistetaan kävijät, jotka ovat todennäköisimpiä tilaajia. Ja mikä tärkeintä, miten sitouttaa lukijoita ja asiakkaita dataan perustuvan personoidun asiakaskokemuksen avulla, ja ohjata heitä tilaamaan.

Cxense loi Conversion Enginen helpottamaan laajassa, perustavaa laatua olevassa muutoksessa

Tällä hetkellä julkaisijat asettavat digitaaliset tilaukset ja jäsenyydet tärkeyslistan kärkeen, koska he ymmärtävät, että pelkästään digitaaliseen mainontaan perustuvassa liiketoiminnassa on yhä suurempia riskejä ja liikaa riippuvuuksia. Siksi monet julkaisijat haluavat mahdollistaa jatkuvien tulojen saamisen suoraan lukijoilta ja rakentaa läheisiä ja pitkäaikaisia suhteita tilaajien kanssa sekä vähentää riippuvuutta markkinoiden hallitseviin alustoihin, kuten Googleen ja Facebookiin. Osa kuitenkin kamppailee muutoksen viemisessä käytäntöön, sillä heillä ei ole mahdollisuutta hyödyntää dataa ja käyttäytymistä personoidun kävijäkokemuksen ja henkilökohtaisten suhteiden luomiseksi, vaan luottavat siihen että kaikki sisältö soveltuu kaikille ja käyttävät kovia tai mittaroituja maksumuureja.

“Conversion Engine on luotu ratkaisemaan julkaisijoiden suurimpia haasteita yhdellä kertaa. Se mahdollistaa yleisötietojen tehokkaamman kaupallistamisen, helpottaa yksilöityjen asiakaspolkujen luomista sekä mahdollistaa toistuvia tulovirtoja. Julkaisijat voivat nyt hallita, sitä, miten he sitouttavat arvokkainta resurssiaan eli heidän lukijoitaan”, kommentoi Cxensen toimitusjohtaja Christian Printzell Halvorsen. ”Conversion Enginen käyttöön ottaneet asiakkaat ovat saaneet huomattavia tuloksia nopealla aikavälillä. Tämä osoittaa sen, että Conversion Engine voi merkittävästi vahvistaa julkaisijan digitaalista tilaajamäärää ja tuloja”, Halvorsen lisää.

Nyt kun Cxense on julkistanu Conversion Enginen maalilmanlaajuisesti, voivat julkaisijat liittyä muiden edelläkävijöiden kuten The Wall Street Journalin, The Mainichi Newspapersin, ja Vltava Labe Median joukkoon. Tähän mennessä Conversion Engine tarjoaa jo yli 50 miljoonaa henkilökohtaista kokemusta päivittäin maailmanlaajuisesti.

Halutessasi saat lisätietoja Conversion Enginesta Petri Kokkoselta: +358 40 833 5077, petri.kokkonen(a)relevant.fi.

Lue myös:

Miten keräät ja hyödynnät tehokkaammin dataa

2018/10/23

Datan hyödyntämisestä puhutaan paljon, mutta millaista teknologiaa ja osaamista tarvitaan, jotta päästään liikkeelle käytännössä? Mahdollisuus analysoida, käsitellä ja aktivoida dataa on tullut laajamittaisesti mahdolliseksi yhä useammalle yritykselle vasta viime vuosina tehokkaampien datatyökalujen kehittyessä.

Lue lisää

Webinaari: Haluatko kuulla tulevaisuuden näkymiä maksumuurien käytöstä verkkojulkaisuissa?

2018/10/12

Miten dataa analysoimalla saadaan tietoa todennäköisimmistä tilaajista? Miten maksumuurimallit toimivat ja miksi lukijakeskeinen lähestymistapa voisi korvata sisältöön keskittyneet mallit? Tule mukaan webinaariin, jossa Piechota kertoo yhdessä Cxensen Annbjørg Medhaugin kanssa dynaamisista maksumuureista.

Lue lisää

Datakaupan läpinäkyvyys GDPR:n jälkeisessä maailmassa

2018/10/05

GDPR astuessa voimaan 4 kuukautta sitten koko ala hyperventiloi pahasti ja osa pelkäsi ohjelmallisen mainoskaupan loppuvan kokonaan, jos kuluttajilta ei saataisi lupaa datan käyttöön. Suurin osa peloista oli alunperinkin ylimitoitettuja, sillä kuluttajien käyttäytyminen ei muutu yhdessä yössä uuden asetuksen voimaantulon myötä. Relevantilla olimme vakuuttuneita että GDPR:n voimaantulo kitkisi räikeimpiä hämäräpelureita datamarkkinalta pois.

Lue lisää

Syksy on muutosten aikaa

2018/09/27

Syksy on saatu vauhdilla käyntiin. Niin yksityiselämässä kuin yritysmaailmassakin syksy usein antaa mahdollisuuden aloittaa lomien jälkeen uudella draivilla ja innostaa tekemään muutoksia. Pieniä muutoksia on tapahtunut myös meillä Relevantilla. Olemme nimittäin saaneet johtoryhmäämme mukaan dataliiketoiminnastamme vastaavan Olli Järvilehdon. Onnittelut Ollille! Onko johtoryhmämme sinulle jo muuten tuttu?

Lue lisää

Ajankohtaisia havaintoja vuoden 2018 Dmexcosta

2018/09/27

Dmexco järjestettiin jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Vuodesta 2009 järjestetty tapahtuma on digitaalisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja uusien innovaatioiden kohtaamispaikka, jossa mukana on alan johtajia, markkinoinnin ja median ammattilaisia sekä teknologioiden edelläkävijöitä. Luonnollisesti muutamassa päivässä ei kaikkea ehdi kahlata läpi, mutta tässä muutamia teemoja, jotka erityisesti jäivät mieleemme.

Lue lisää