Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, All-in-One-ratkaisun, jonka avulla julkaisijat voivat kasvattaa digitaalisten tilausten tuottoja

2018/09/04

Kumppanimme Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, uuden koneoppimiseen perustuvan teknoloigian, jonka avulla voidaan hallita dynaamisia maksumuureja sekä personoituja asiakaskokemuksia. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi. Personoidun kävijäkokemuksen avulla voidaan tarjoilla kävijälle sopivinta sisältöä ja näin vaikuttaa näin myös digitaalisiin tilaajamääriin.

Jotta Conversion Enginessa on osattu ottaa mahdollisimman hyvin huomioon julkaisijoiden tarpeet, on se kehitetty tiiviissä yhteistyössä useiden Cxensen asiakkaiden kanssa, mukaan lukien The Wall Street Journal. Viimeisen vuoden aikana Wall Street Journal onkin onnistunut saavuttamaan 25% kasvun digitaalisissa tilauksissa.

Julkaisijoiden päivittäisiin haasteisiin perustuen Conversion Engine pystyy ratkaisemaan alan tärkeimpiä ongelmia: Miten dynaaminen maksumuuri-sovellus otetaan käyttöön tilausten kasvattamiseksi mainostuloja menettämättä ja kuinka luodaan pysyvämpiä suhteita tilaajiin henkilökohtaisten viestien avulla. Sekä kuinka kehittyneen analytiikan avulla tunnistetaan kävijät, jotka ovat todennäköisimpiä tilaajia. Ja mikä tärkeintä, miten sitouttaa lukijoita ja asiakkaita dataan perustuvan personoidun asiakaskokemuksen avulla, ja ohjata heitä tilaamaan.

Cxense loi Conversion Enginen helpottamaan laajassa, perustavaa laatua olevassa muutoksessa

Tällä hetkellä julkaisijat asettavat digitaaliset tilaukset ja jäsenyydet tärkeyslistan kärkeen, koska he ymmärtävät, että pelkästään digitaaliseen mainontaan perustuvassa liiketoiminnassa on yhä suurempia riskejä ja liikaa riippuvuuksia. Siksi monet julkaisijat haluavat mahdollistaa jatkuvien tulojen saamisen suoraan lukijoilta ja rakentaa läheisiä ja pitkäaikaisia suhteita tilaajien kanssa sekä vähentää riippuvuutta markkinoiden hallitseviin alustoihin, kuten Googleen ja Facebookiin. Osa kuitenkin kamppailee muutoksen viemisessä käytäntöön, sillä heillä ei ole mahdollisuutta hyödyntää dataa ja käyttäytymistä personoidun kävijäkokemuksen ja henkilökohtaisten suhteiden luomiseksi, vaan luottavat siihen että kaikki sisältö soveltuu kaikille ja käyttävät kovia tai mittaroituja maksumuureja.

“Conversion Engine on luotu ratkaisemaan julkaisijoiden suurimpia haasteita yhdellä kertaa. Se mahdollistaa yleisötietojen tehokkaamman kaupallistamisen, helpottaa yksilöityjen asiakaspolkujen luomista sekä mahdollistaa toistuvia tulovirtoja. Julkaisijat voivat nyt hallita, sitä, miten he sitouttavat arvokkainta resurssiaan eli heidän lukijoitaan”, kommentoi Cxensen toimitusjohtaja Christian Printzell Halvorsen. ”Conversion Enginen käyttöön ottaneet asiakkaat ovat saaneet huomattavia tuloksia nopealla aikavälillä. Tämä osoittaa sen, että Conversion Engine voi merkittävästi vahvistaa julkaisijan digitaalista tilaajamäärää ja tuloja”, Halvorsen lisää.

Nyt kun Cxense on julkistanu Conversion Enginen maalilmanlaajuisesti, voivat julkaisijat liittyä muiden edelläkävijöiden kuten The Wall Street Journalin, The Mainichi Newspapersin, ja Vltava Labe Median joukkoon. Tähän mennessä Conversion Engine tarjoaa jo yli 50 miljoonaa henkilökohtaista kokemusta päivittäin maailmanlaajuisesti.

Halutessasi saat lisätietoja Conversion Enginesta Petri Kokkoselta: +358 40 833 5077, petri.kokkonen(a)relevant.fi.

Lue myös:

Millä korvaisimme kolmannen osapuolen evästeen?

2020/03/19

Google ilmoitti estävänsä kolmannen osapuolen evästeet Chrome selaimessa kahden vuoden kuluessa. Heti Googlen ilmoituksen jälkeen alkoivat spekulaatiot siitä, mikä tulee korvaamaan kolmannen osapuolen evästeet tulevaisuudessa. Näkemys tulevasta tuntuu vaihtelevan melko lailla sen mukaan kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee. Tässä tekstissä avaamme hieman Googlen visiota aiheen tiimoilta.

Lue lisää

Relevant Digitalin asiakastyytyväisyys

2020/03/06

Loppuvuodesta 2019 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt neljännen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Display kampanjan ostaminen Googlen kautta – Mitä eroa on Display & Video 360:n ja Google Adsin välillä?

2020/03/05

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjan ostamiseen kaksi vaihtoehtoa. Toinen on Google Adsin kautta ostettava Google Display Network. Ja toinen on vaativampaan käyttöön suunnattu Google Marketing Platformiin kuuluva alusta Display & Video 360, jonka kanssa yhdessä usein käytetään myös Campaign Manager (CM) alustaa. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Tapaa meidät näissä tapahtumissa vuonna 2020

2020/03/03

Tänä vuonna olemme paikalla ainakin näissä tapahtumissa. Jos olet itse osallistumassa ja haluat tavata meitä, olethan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Lue lisää

Miten Googlen kolmannen osapuolen evästeiden kieltäminen tulee vaikuttamaan digitaalisen markkinoinnin ekosysteemiin?

2020/02/03

Google ilmoitti päätöksestään estää kolmansien osapuolten evästeet Chrome selaimesta kahden vuoden kuluessa. Käytännössä tämä tulee tarkoittamaan sitä, että käyttäjädatan kerääminen ja mainonnan kohdentaminen tulee kokemaan ison muutoksen, sillä Chrome hallitsee lähes 70 prosenttia pöytäkoneiden selainmarkkinoista.

Lue lisää