Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, All-in-One-ratkaisun, jonka avulla julkaisijat voivat kasvattaa digitaalisten tilausten tuottoja

2018/09/04

Kumppanimme Cxense on lanseerannut Conversion Enginen, uuden koneoppimiseen perustuvan teknoloigian, jonka avulla voidaan hallita dynaamisia maksumuureja sekä personoituja asiakaskokemuksia. Conversion Engine luo julkaisijoille mahdollisuuden hyödyntää yleisön käyttäytymistä ja mieltymyksiä kaupallisiin tarkoituksiin. Teknologia hyödyntää Cxensen personointialgoritmeja ja käyttäjäprofiileja personoidun kävijäkokemuksen luomiseksi. Personoidun kävijäkokemuksen avulla voidaan tarjoilla kävijälle sopivinta sisältöä ja näin vaikuttaa näin myös digitaalisiin tilaajamääriin.

Jotta Conversion Enginessa on osattu ottaa mahdollisimman hyvin huomioon julkaisijoiden tarpeet, on se kehitetty tiiviissä yhteistyössä useiden Cxensen asiakkaiden kanssa, mukaan lukien The Wall Street Journal. Viimeisen vuoden aikana Wall Street Journal onkin onnistunut saavuttamaan 25% kasvun digitaalisissa tilauksissa.

Julkaisijoiden päivittäisiin haasteisiin perustuen Conversion Engine pystyy ratkaisemaan alan tärkeimpiä ongelmia: Miten dynaaminen maksumuuri-sovellus otetaan käyttöön tilausten kasvattamiseksi mainostuloja menettämättä ja kuinka luodaan pysyvämpiä suhteita tilaajiin henkilökohtaisten viestien avulla. Sekä kuinka kehittyneen analytiikan avulla tunnistetaan kävijät, jotka ovat todennäköisimpiä tilaajia. Ja mikä tärkeintä, miten sitouttaa lukijoita ja asiakkaita dataan perustuvan personoidun asiakaskokemuksen avulla, ja ohjata heitä tilaamaan.

Cxense loi Conversion Enginen helpottamaan laajassa, perustavaa laatua olevassa muutoksessa

Tällä hetkellä julkaisijat asettavat digitaaliset tilaukset ja jäsenyydet tärkeyslistan kärkeen, koska he ymmärtävät, että pelkästään digitaaliseen mainontaan perustuvassa liiketoiminnassa on yhä suurempia riskejä ja liikaa riippuvuuksia. Siksi monet julkaisijat haluavat mahdollistaa jatkuvien tulojen saamisen suoraan lukijoilta ja rakentaa läheisiä ja pitkäaikaisia suhteita tilaajien kanssa sekä vähentää riippuvuutta markkinoiden hallitseviin alustoihin, kuten Googleen ja Facebookiin. Osa kuitenkin kamppailee muutoksen viemisessä käytäntöön, sillä heillä ei ole mahdollisuutta hyödyntää dataa ja käyttäytymistä personoidun kävijäkokemuksen ja henkilökohtaisten suhteiden luomiseksi, vaan luottavat siihen että kaikki sisältö soveltuu kaikille ja käyttävät kovia tai mittaroituja maksumuureja.

“Conversion Engine on luotu ratkaisemaan julkaisijoiden suurimpia haasteita yhdellä kertaa. Se mahdollistaa yleisötietojen tehokkaamman kaupallistamisen, helpottaa yksilöityjen asiakaspolkujen luomista sekä mahdollistaa toistuvia tulovirtoja. Julkaisijat voivat nyt hallita, sitä, miten he sitouttavat arvokkainta resurssiaan eli heidän lukijoitaan”, kommentoi Cxensen toimitusjohtaja Christian Printzell Halvorsen. ”Conversion Enginen käyttöön ottaneet asiakkaat ovat saaneet huomattavia tuloksia nopealla aikavälillä. Tämä osoittaa sen, että Conversion Engine voi merkittävästi vahvistaa julkaisijan digitaalista tilaajamäärää ja tuloja”, Halvorsen lisää.

Nyt kun Cxense on julkistanu Conversion Enginen maalilmanlaajuisesti, voivat julkaisijat liittyä muiden edelläkävijöiden kuten The Wall Street Journalin, The Mainichi Newspapersin, ja Vltava Labe Median joukkoon. Tähän mennessä Conversion Engine tarjoaa jo yli 50 miljoonaa henkilökohtaista kokemusta päivittäin maailmanlaajuisesti.

Halutessasi saat lisätietoja Conversion Enginesta Petri Kokkoselta: +358 40 833 5077, petri.kokkonen(a)relevant.fi.

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Dmexco järjestetään jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Tänä vuonna Relevantilla on Kölnissä oma osasto uusille innovaatioille omistetussa Future Parkissa. Osastomme löytyy Hallista 9 paikalta C-032a. Jos olet tulossa paikan päälle tule ihmeessä käymään. Voit myös sopia ennakkoon tapaamisen Ollin, Petrin tai Ronnyn kanssa.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää