Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat haasteensa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding. Julkaisija voi implementoida molemmat, mutta kumpi soveltuisi paremmin sinulle?

Client-side header bidding

Client-side header bidding on reaaliaikainen kilpailutus useiden kysyntäkumppaneiden välillä. Se avulla voidaan maksimoida samanaikaisesti tarjoavien kysyntäkumppanien määrä. Tekninen toteutus vaatii wrapperin, joka asetetaan sivuston headeriin. Julkaisija voi valita kuinka monta kysynnänlähdettä wrapperiin kytketään. Appnexus on kehittänyt avoimen lähdekoodin wrapperin, Prebid.js:n.

Mitkä ovat client-side header biddingin edut ja haitat?

Edut:

Haasteet:

Server-side Header bidding

Server-side header biddingissä julkaisija valitsee teknologiakumppanin toteuttamaan ja hostaamaan ratkaisua. Sivustolta lähtee yksi kutsu kolmannen osapuolen palvelimelle, joka välittää kutsun edelleen kaikkiin mukaan integroituihin kysyntälähteisiin. Wrapper lähettää kaikki tarjoukset ja hinnat takasin julkaisijalle, jonka ansiosta hinnoittelu on erittäin avointa. Tämä on erityisen hyvä tapa toimia erityisesti mobiilissa, jossa yhteyden täytyy olla nopea ja mainosten latautua nopeasti. Useat mainosteknologioden tarjoajat ovat kehittäneet omat wrapperinsa; Googlella on Exchange Bidding ja Amazonilla taas Amazon TAM.

Mitkä ovat server-side header biddingin edut ja haasteet?

Edut:

Haasteet:

Kuinka valita oikea ratkaisu?

Valitettavasti täydellistä ratkaisua ei ole olemassa ja sekä Client-side että Server-side headereissä on etunsa ja haasteensa. Tutustu etuihin ja haittoihin ja arvioi niitä omasta näkökulmastasi. Huomioi minkälaista inventaaria sinulla on, miltä kysyntätilanne näyttää tällä hetkellä sekä huomioi markkinoinnin tulevat trendit. Mikään ei sinäänsä myöskään estä ajamasta molempia vaihtoehtoja sivustolla yhtä aikaa, monet toimijat maailmalla näin tekevätkin.

Jos suunnittelet ohjelmallisen mainosmyynnin aloittamista verkkosivustollasi tai haluat tehostaa tai nykyaikaistaa olemassa olevaa toimintamallia Relevant on sinulle oiva yhteistyökumppani. Lue lisää..

Lähde: Smart blog

Lue myös:

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Dmexco järjestetään jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Tänä vuonna Relevantilla on Kölnissä oma osasto uusille innovaatioille omistetussa Future Parkissa. Osastomme löytyy Hallista 9 paikalta C-032a. Jos olet tulossa paikan päälle tule ihmeessä käymään. Voit myös sopia ennakkoon tapaamisen Ollin, Petrin tai Ronnyn kanssa.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää

Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja Petri Kokkonen edustamaan Suomea IAB Europen hallitukseen

2019/06/04

Tänään Puolan Varsovassa, IAB Europen päätapahtuma Interactivessa, valittiin hallitus seuraavalle kahdelle vuodelle. Relevant Digital Oy:n toimitusjohtaja ja IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen teki historiaa varmistamalla Suomelle sen ensimmäisen hallituspaikan Euroopan-kattojärjestön hallituksessa.

Lue lisää