Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat haasteensa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding. Julkaisija voi implementoida molemmat, mutta kumpi soveltuisi paremmin sinulle?

Client-side header bidding

Client-side header bidding on reaaliaikainen kilpailutus useiden kysyntäkumppaneiden välillä. Se avulla voidaan maksimoida samanaikaisesti tarjoavien kysyntäkumppanien määrä. Tekninen toteutus vaatii wrapperin, joka asetetaan sivuston headeriin. Julkaisija voi valita kuinka monta kysynnänlähdettä wrapperiin kytketään. Appnexus on kehittänyt avoimen lähdekoodin wrapperin, Prebid.js:n.

Mitkä ovat client-side header biddingin edut ja haitat?

Edut:

Haasteet:

Server-side Header bidding

Server-side header biddingissä julkaisija valitsee teknologiakumppanin toteuttamaan ja hostaamaan ratkaisua. Sivustolta lähtee yksi kutsu kolmannen osapuolen palvelimelle, joka välittää kutsun edelleen kaikkiin mukaan integroituihin kysyntälähteisiin. Wrapper lähettää kaikki tarjoukset ja hinnat takasin julkaisijalle, jonka ansiosta hinnoittelu on erittäin avointa. Tämä on erityisen hyvä tapa toimia erityisesti mobiilissa, jossa yhteyden täytyy olla nopea ja mainosten latautua nopeasti. Useat mainosteknologioden tarjoajat ovat kehittäneet omat wrapperinsa; Googlella on Exchange Bidding ja Amazonilla taas Amazon TAM.

Mitkä ovat server-side header biddingin edut ja haasteet?

Edut:

Haasteet:

Kuinka valita oikea ratkaisu?

Valitettavasti täydellistä ratkaisua ei ole olemassa ja sekä Client-side että Server-side headereissä on etunsa ja haasteensa. Tutustu etuihin ja haittoihin ja arvioi niitä omasta näkökulmastasi. Huomioi minkälaista inventaaria sinulla on, miltä kysyntätilanne näyttää tällä hetkellä sekä huomioi markkinoinnin tulevat trendit. Mikään ei sinäänsä myöskään estä ajamasta molempia vaihtoehtoja sivustolla yhtä aikaa, monet toimijat maailmalla näin tekevätkin.

Jos suunnittelet ohjelmallisen mainosmyynnin aloittamista verkkosivustollasi tai haluat tehostaa tai nykyaikaistaa olemassa olevaa toimintamallia Relevant on sinulle oiva yhteistyökumppani. Lue lisää..

Lähde: Smart blog

Lue myös:

Datan rooli ja mahdollisuudet ohjelmallisessa ostamisessa

2020/04/07

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan mediatilan ostamista järjestelmän avulla. Data on varmasti yksi merkittävimmistä uusista ulottuvuusksista ohjelmallisen ostamisessa verrattuna perinteiseen tapaan ostaa mediatilaa. Luultavasti mainonnan ohjelmallinen ostaminen ei olisi koskaan saavuttanut nykyistä suosiotaan ilman monipuolisia datan hyödyntämisen mahdollisuuksia.

Lue lisää

Millä korvaisimme kolmannen osapuolen evästeen?

2020/03/19

Google ilmoitti estävänsä kolmannen osapuolen evästeet Chrome selaimessa kahden vuoden kuluessa. Heti Googlen ilmoituksen jälkeen alkoivat spekulaatiot siitä, mikä tulee korvaamaan kolmannen osapuolen evästeet tulevaisuudessa. Näkemys tulevasta tuntuu vaihtelevan melko lailla sen mukaan kenen näkökulmasta asiaa tarkastelee. Tässä tekstissä avaamme hieman Googlen visiota aiheen tiimoilta.

Lue lisää

Relevant Digitalin asiakastyytyväisyys

2020/03/06

Loppuvuodesta 2019 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt neljännen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Display kampanjan ostaminen Googlen kautta – Mitä eroa on Display & Video 360:n ja Google Adsin välillä?

2020/03/05

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjan ostamiseen kaksi vaihtoehtoa. Toinen on Google Adsin kautta ostettava Google Display Network. Ja toinen on vaativampaan käyttöön suunnattu Google Marketing Platformiin kuuluva alusta Display & Video 360, jonka kanssa yhdessä usein käytetään myös Campaign Manager (CM) alustaa. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Tapaa meidät näissä tapahtumissa vuonna 2020

2020/03/03

Tänä vuonna olemme paikalla ainakin näissä tapahtumissa. Jos olet itse osallistumassa ja haluat tavata meitä, olethan yhteydessä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Lue lisää