Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat haasteensa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding. Julkaisija voi implementoida molemmat, mutta kumpi soveltuisi paremmin sinulle?

Client-side header bidding

Client-side header bidding on reaaliaikainen kilpailutus useiden kysyntäkumppaneiden välillä. Se avulla voidaan maksimoida samanaikaisesti tarjoavien kysyntäkumppanien määrä. Tekninen toteutus vaatii wrapperin, joka asetetaan sivuston headeriin. Julkaisija voi valita kuinka monta kysynnänlähdettä wrapperiin kytketään. Appnexus on kehittänyt avoimen lähdekoodin wrapperin, Prebid.js:n.

Mitkä ovat client-side header biddingin edut ja haitat?

Edut:

Haasteet:

Server-side Header bidding

Server-side header biddingissä julkaisija valitsee teknologiakumppanin toteuttamaan ja hostaamaan ratkaisua. Sivustolta lähtee yksi kutsu kolmannen osapuolen palvelimelle, joka välittää kutsun edelleen kaikkiin mukaan integroituihin kysyntälähteisiin. Wrapper lähettää kaikki tarjoukset ja hinnat takasin julkaisijalle, jonka ansiosta hinnoittelu on erittäin avointa. Tämä on erityisen hyvä tapa toimia erityisesti mobiilissa, jossa yhteyden täytyy olla nopea ja mainosten latautua nopeasti. Useat mainosteknologioden tarjoajat ovat kehittäneet omat wrapperinsa; Googlella on Exchange Bidding ja Amazonilla taas Amazon TAM.

Mitkä ovat server-side header biddingin edut ja haasteet?

Edut:

Haasteet:

Kuinka valita oikea ratkaisu?

Valitettavasti täydellistä ratkaisua ei ole olemassa ja sekä Client-side että Server-side headereissä on etunsa ja haasteensa. Tutustu etuihin ja haittoihin ja arvioi niitä omasta näkökulmastasi. Huomioi minkälaista inventaaria sinulla on, miltä kysyntätilanne näyttää tällä hetkellä sekä huomioi markkinoinnin tulevat trendit. Mikään ei sinäänsä myöskään estä ajamasta molempia vaihtoehtoja sivustolla yhtä aikaa, monet toimijat maailmalla näin tekevätkin.

Jos suunnittelet ohjelmallisen mainosmyynnin aloittamista verkkosivustollasi tai haluat tehostaa tai nykyaikaistaa olemassa olevaa toimintamallia Relevant on sinulle oiva yhteistyökumppani. Lue lisää..

Lähde: Smart blog

Lue myös:

Mitä kannattaa huomoida kun teet uudelleenkohdennusta eli retargetointia – viisi vinkkiä!

2020/06/16

Uudelleenkohdennus eli retargetointi tarkoittaa muistuttavien mainosten näyttämistä sivustolla jo vierailleille. Alkuun uudelleenkohdentamisessa pääsee melko helposti, mutta kannattaa silti kiinnittää huomiota muutamaan asiaan, jotta kampanjat toimisivat tehokkaasti. Kokosimme blogiimme viisi vinkkiä!

Lue lisää

5 tapaa tehdä yleisökohdennusta digitaalisessa markkinoinnissa

2020/05/13

Moni mainostaja miettii, miten voisi hyödyntää dataa markkinoinnissaan ja miten digimainonnasta saisi enemmän tehoja irti. Jotta potentiaalisia asiakkaita voidaan tavoittaa verkossa paremmin kannattaa alkuun tutustua erilaisiin tapoihin tehdä yleisökohdennusta ja sen jälkeen lähteä toteuttamaan itsellesi parhaiten soveltuvia vaihtoehtoja.

Lue lisää

Tilaajamyynnin kasvattamiseen: Piano – The digital business platform

2020/04/29

Piano auttaa medioita rakentamaan sitoutuneita yleisöjä sekä kasvattamaan tilausmyyntituottoja. Jos haluat ymmärtää paremmin yleisösi tarpeita, kasvattaa rekisteröityneiden käyttäjien määrää ja kehittää maksullisen sisällön strategiaa, Piano tarjoaa joustavat työkalut tavoitteiden saavuttamiseen.

Lue lisää

Consent Management Platform – Vaihtoehtoja IAB TCF:n noudattamiseksi

2020/04/22

Toimiala on sopinut, että TCF:n uusimman version 2.0 käytöstä tulee datakohdennetun mainonnan toimivuuden edellytys elokuun puolivälissä 2020. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ohjelmallisen ostamisen ja myymisen toimivuus edellyttää TCF:ää tukevan CMP:n käyttöönottoa 15.8.2020 mennessä.

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin in-housing – edut, haasteet ja vaikutukset

2020/04/14

Digitaalisen markkinoinnin in-housingilla tarkoitetaan pääsääntöisesti sitä, että mainostajat kasvattavat omia kyvykkyyksiään digitaalisen markkinoinnin saralla hankimalla itselleen tarvittavat teknologiat ja osaamisen. Skaala on laaja. Joillekin yrityksille tämä voi tarkoittaa markkinointiteknologian ja datan omistajuutta, toisille sisällöntuotantoa, kolmansille kaikkea, sisältäen teknologian, tuotannon, mediasuunnittelun ja ostamisen.

Lue lisää