Automated Guaranteed – mitä uutta?

2016/09/28


Jälleen kerran tutuksi tulee uusi lyhenne, AG: Automated Guaranteed. Mitä uutta tällä kertaa? No, Automated Guranteed on uusi ohjelmallisen kaupankäynnin standardi.  Se tekee mediatilan myynnistä tehokkaampaa ja houkuttelevampaa sekä antaa mainostajalle mahdollisuuden ostaa taattuja näyttömääriä medioista helposti.

Automaatio on avainasemassa mainosmyynnin tehokkuuden ja myyntitulojen kasvattamisessa. Pohjimmiltaan avoin suoramyynti on standardi, joka avaa ohjelmallisen kaupankäynnin Premium myynnille automatisoidusti ja tuo todelliset hinnat läpinäkyviksi sekä julkaisijoille että mainostajille.

No, Automated Guaranteed – mitä uutta?

Myynnin automatisoiminen, joka perustuu RTB diileihin, ei ole Automated Guaranteed myyntiä. Toimintamallit, johon useat julkaisijat ja mainostajat ovat tottuneet, ovat hitaita ja usein jopa sekavia. Aikaa kuluu arvon tuottamisen sijaan tarpeettomaan säätöön. Automated Guaranteed mahdollistaa mainonnan tehokkaan ostamisen ja myymisen. Video, desktop ja mobiili inventaaria voidaan ostaa minuuteissa useiden päivien tai jopa viikkojen keskustelun ja kaupankäynnin sijaan.

Nopea käyttöönotto Suomessa

Kymmenen suomalaista mediayhtiötä (Sanoma, Alma Media, Otavamedia, Aller Media, A-lehdet, MTV, KSF Media, Kaleva365, Improve Media ja Keskisuomalainen) julkaisevat yhteisen Automated Guaranteed markkinapaikan syksyllä 2016.  Markkinapaikassa mediatoimistot voivat helpommin ja nopeammin suunnitella ja ostaa digitaalista mainontaa. Markkinapaikan tuotteet kattavat desktop, mobiili ja video mainonnan.

Lehdistötiedotteessa Johanna Vartiainen, Director of Digital Ad Operations and Development, Alma Media sanoo: “Tavoitteenamme on helpottaa ja tehostaa mediatilan ostamista. Monet työkalut ovat vielä kehitysvaiheessa maailmanlaajuisesti, joten on hienoa nähdä suomalaisten mediayhtiöiden ja toimistojen edistävän automatisoitua ostamista.”

”Meillä on ilo työskennellä yhdessä ottaaksemme käyttöön ratkaisu, joka varmistaa suomalaisten kilpailukyvyn medioiden digitaalisessa markkinassa”, lisää Hans Edin, Sanoma Media Finlandin Chief Commercial Officer.

Mediayhtiöt ovat valinneet digitaalisen mainonnan ratkaisuja tarjoavan Adformin yhteiseksi järjestelmän toimittajaksi.

Automated Guaranteed – merkittäviä etuja myyjälle

Smart Adserver on yksi ensimmäisiä julkaisijoille tarkoitettuja täydenpalvelun mainosalustoja, joka tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua kaikille ostotavoille. Työskentelemme parhaillaan  integraatioiden parissa. Julkaisijoiden kannattaa huomioida kaikki ostojärjestelmät tarjotakseen Automated Guaranteed ostomahdollisuutta mahdollisimman laajasti; jatkossa SmartAdserveriä käyttävät mediat saavat tarjontansa esille kaikissa ostoliittymissä.

Smart Adserverin Automate Guaranteed ratkaisu erottuu kilpailijoista olemalla avoin kaikille ostajille riippumatta ostoalustasta. Se on täysin integroitu täydenpalvelun mainosalustaan, jonka avulla voit maksimoida tuotot. Muita Smart Adserverin etuja ovat:

Automated Guaranteed –  kontrolli pysyy myyjällä

Ostajat saavat suoran pääsyn yli 500 Smart Adserverin  premium asiakkaan mediatuotteisiin. Tarjoamme suoran integraation kaikkiin medioihin (70 miljardia premium näyttöä kuukaudessa). Sinun ei tarvitse tehdä erikseen sopimusta kaikkien kanssa vaan ainoastaan Smart Adserverin kanssa.

Mediaa voidaan ostaa suoraan millä tahansa valitsemallasi Automated Guaranteed alustalla. Voit helposti nähdä ennusteen, neuvotella ja varata kampanjoita helppokäyttöisen työjonon kautta. Myös mainostajat voivat huomata budjetissaan suoran pääsyn inventaariin läpinäkyvällä hinnoittelulla.

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi

Comments

comments

Lue myös:

Kesäkuun kuulumiset Relevantilta

2018/06/21

Kevät muuttui vauhdilla kesäksi ja pian päästään nauttimaan ansaituista lomista. Vauhti on riittänyt myös Relevantin keväässä. Viimeisimmät viikot ovat meillä kuluneet pitkälti, datan, GDPR:n, erilaisten kehitysprojektien sekä Ad ops hommien parissa.

Lue lisää

Miten Wall Street Journal kasvatti tilaajamääriään yli 30%?

2018/06/20

Julkaisijat kohtaavat yhä kasvavan haasteen kun mainosbudjeteista melkoinen osa ohjautuu alaa hallitseville jäteille, kuten Googlelle ja Facebookille. Sivustovieralijat ovat tottuneet ilmaisiin sisältöihin, joita on verkossa saatavilla paljon. Todellinen haaste onkin muuttaa käytäntöä ja saada nämä ilmaisiin sisältöihin tottuneet kuluttajat maksamaan sisällöistä.

Lue lisää

Relevant mukana IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmassa

2018/06/20

Relevant on rekisteröitynyt IAB Europen Transparency & Consent Framework -ohjelmaan, jonka tarkoituksena on auttaa julkaisijoita, teknologian toimittajia, toimistoja ja mainostajia täyttämään velvoitteensa datan ja henkilötietojen käsittelystä 25.5.2018 sovellettavaksi tulleen yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.

Lue lisää

Kuka kerää dataa sivustoltasi?

2018/05/31

Oletko joskus miettinyt, mistä ja miten kaikki digitaalisen mainonnan markkinapaikoilla myytävä data kerätään ja kenen toimesta? Tuleeko se Facebookilta ja Googlelta? Vastaus on; ei tule. Valtaosa myytävästä datasta päätyy marketin tiskille ihan tavallisten yritysten kotisivuilta.

Lue lisää

Luvallisesti kerättyjä ja luotettavia kohderyhmiä

2018/05/31

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita dataan perustuvia kohderyhmäsegmenttejä ostettavaksi ohjelmallisesti. Datakumppanimme noudattavat 25.5.2018 voimaan tulleen EU:n tietosuoja-asetuksen asettamia vaatimuksia ja kohderyhmäsegmentit rakennetaan datasta, jonka käyttö on luvallista. Niinpä voit huoletta hyödyntää segmenttejämme Adformin DSP:n, DoubleClickin Bid Managerin ja Appnexuksen kautta ostettavissa kampanjoissa.

Lue lisää