Automated Guaranteed – mitä uutta?

2016/09/28


Jälleen kerran tutuksi tulee uusi lyhenne, AG: Automated Guaranteed. Mitä uutta tällä kertaa? No, Automated Guranteed on uusi ohjelmallisen kaupankäynnin standardi.  Se tekee mediatilan myynnistä tehokkaampaa ja houkuttelevampaa sekä antaa mainostajalle mahdollisuuden ostaa taattuja näyttömääriä medioista helposti.

Automaatio on avainasemassa mainosmyynnin tehokkuuden ja myyntitulojen kasvattamisessa. Pohjimmiltaan avoin suoramyynti on standardi, joka avaa ohjelmallisen kaupankäynnin Premium myynnille automatisoidusti ja tuo todelliset hinnat läpinäkyviksi sekä julkaisijoille että mainostajille.

No, Automated Guaranteed – mitä uutta?

Myynnin automatisoiminen, joka perustuu RTB diileihin, ei ole Automated Guaranteed myyntiä. Toimintamallit, johon useat julkaisijat ja mainostajat ovat tottuneet, ovat hitaita ja usein jopa sekavia. Aikaa kuluu arvon tuottamisen sijaan tarpeettomaan säätöön. Automated Guaranteed mahdollistaa mainonnan tehokkaan ostamisen ja myymisen. Video, desktop ja mobiili inventaaria voidaan ostaa minuuteissa useiden päivien tai jopa viikkojen keskustelun ja kaupankäynnin sijaan.

Nopea käyttöönotto Suomessa

Kymmenen suomalaista mediayhtiötä (Sanoma, Alma Media, Otavamedia, Aller Media, A-lehdet, MTV, KSF Media, Kaleva365, Improve Media ja Keskisuomalainen) julkaisevat yhteisen Automated Guaranteed markkinapaikan syksyllä 2016.  Markkinapaikassa mediatoimistot voivat helpommin ja nopeammin suunnitella ja ostaa digitaalista mainontaa. Markkinapaikan tuotteet kattavat desktop, mobiili ja video mainonnan.

Lehdistötiedotteessa Johanna Vartiainen, Director of Digital Ad Operations and Development, Alma Media sanoo: “Tavoitteenamme on helpottaa ja tehostaa mediatilan ostamista. Monet työkalut ovat vielä kehitysvaiheessa maailmanlaajuisesti, joten on hienoa nähdä suomalaisten mediayhtiöiden ja toimistojen edistävän automatisoitua ostamista.”

”Meillä on ilo työskennellä yhdessä ottaaksemme käyttöön ratkaisu, joka varmistaa suomalaisten kilpailukyvyn medioiden digitaalisessa markkinassa”, lisää Hans Edin, Sanoma Media Finlandin Chief Commercial Officer.

Mediayhtiöt ovat valinneet digitaalisen mainonnan ratkaisuja tarjoavan Adformin yhteiseksi järjestelmän toimittajaksi.

Automated Guaranteed – merkittäviä etuja myyjälle

Smart Adserver on yksi ensimmäisiä julkaisijoille tarkoitettuja täydenpalvelun mainosalustoja, joka tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua kaikille ostotavoille. Työskentelemme parhaillaan  integraatioiden parissa. Julkaisijoiden kannattaa huomioida kaikki ostojärjestelmät tarjotakseen Automated Guaranteed ostomahdollisuutta mahdollisimman laajasti; jatkossa SmartAdserveriä käyttävät mediat saavat tarjontansa esille kaikissa ostoliittymissä.

Smart Adserverin Automate Guaranteed ratkaisu erottuu kilpailijoista olemalla avoin kaikille ostajille riippumatta ostoalustasta. Se on täysin integroitu täydenpalvelun mainosalustaan, jonka avulla voit maksimoida tuotot. Muita Smart Adserverin etuja ovat:

Automated Guaranteed –  kontrolli pysyy myyjällä

Ostajat saavat suoran pääsyn yli 500 Smart Adserverin  premium asiakkaan mediatuotteisiin. Tarjoamme suoran integraation kaikkiin medioihin (70 miljardia premium näyttöä kuukaudessa). Sinun ei tarvitse tehdä erikseen sopimusta kaikkien kanssa vaan ainoastaan Smart Adserverin kanssa.

Mediaa voidaan ostaa suoraan millä tahansa valitsemallasi Automated Guaranteed alustalla. Voit helposti nähdä ennusteen, neuvotella ja varata kampanjoita helppokäyttöisen työjonon kautta. Myös mainostajat voivat huomata budjetissaan suoran pääsyn inventaariin läpinäkyvällä hinnoittelulla.

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi

Lue myös:

Miten ostan mainontaa ohjelmallisesti?

2019/01/25

Ohjelmallisella ostamisella tarkoitetaan online-mainonnan automaatiota, jossa hyödynnetään järjestelmiä mainonnan ostamisessa. Järjestelmät tarjoavat työkalut online-näkyvyyden (display, mobiili, video, natiivi) reaaliaikaiseen ostamiseen, kohdentamiseen ja optimointiin. Ohjelmallinen ostaminen mahdollistaa myös reaaliaikaisen datan hyödyntämisen mainoskampanjassa.

Lue lisää

Kiinnitä huomioita näihin asiohin, kun haluat kasvattaa mainostilan myyntiä ohjelmallisesti

2019/01/23

Mainonnan ohjelmallisella myynnillä tarkoitetaan tyypillisesti verkkomainonnan myymistä ja ostamista usein täysin automatisoidusti erilaisia järjestelmiä hyödyntäen poiketen näin perinteisistä myynnin prosesseista, jotka sisältävät ihmisten välillä käytyjä neuvotteluita sekä tilausten käsittelyä. Mainonnan ohjelmallinen ostaminen on omaksuttu nopeasti eri markkinoilla, sillä se tekee mediatilan ostamisesta helpompaa, nopeampaa ja joustavampaa.

Lue lisää

Relevantin asiakastyytyväisyys

2019/01/22

Loppuvuodesta 2018 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt kolmannen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota kun ostaa dataa?

2019/01/14

Kohdennettu kampanja saavuttaa sille sopivimman yleisön, jolloin mainosnäyttöjen merkityksellisyys yleisölle kasvaa. Nykypäivän kilpaillussa liiketoimintaympäristössä viestit on ohjattava sopivalle yleisölle oikeassa paikassa oikeaan aikaan, jotta ne olisivat tehokkaita. Markkina on pullollaan dataa, johon perustuen mainoskampanjan voi kohdentaa, mutta mistä voi tietää onko data laadukasta ja kannattaako siihen investoida?

Lue lisää

Mihin huomio kiinnittyy digitaalisessa liiketoiminnassa ja markkinoinnissa 2019?

2018/12/19

Vuosi 2018 lähenee loppuaan ja katseet käännetään kohti uutta vuotta. Tyypillisesti tässä kohtaa arvaillaan, mitkä teemat nousevat kuumimmiksi puheenaiheiksi tulevana vuonna. Asensimme kristallipalloomme uuden päivityksen, tarkastelimme teen lehtien asemoitumista ja päädyimme siihen, että digitaalisen liiketoiminnan ja markkinoinnin kehityksen puuhamaassa puhutaan ainakin seuraavista teemoista alkavana vuonna 2019.

Lue lisää