Automated Guaranteed – mitä uutta?

2016/09/28


Jälleen kerran tutuksi tulee uusi lyhenne, AG: Automated Guaranteed. Mitä uutta tällä kertaa? No, Automated Guranteed on uusi ohjelmallisen kaupankäynnin standardi.  Se tekee mediatilan myynnistä tehokkaampaa ja houkuttelevampaa sekä antaa mainostajalle mahdollisuuden ostaa taattuja näyttömääriä medioista helposti.

Automaatio on avainasemassa mainosmyynnin tehokkuuden ja myyntitulojen kasvattamisessa. Pohjimmiltaan avoin suoramyynti on standardi, joka avaa ohjelmallisen kaupankäynnin Premium myynnille automatisoidusti ja tuo todelliset hinnat läpinäkyviksi sekä julkaisijoille että mainostajille.

No, Automated Guaranteed – mitä uutta?

Myynnin automatisoiminen, joka perustuu RTB diileihin, ei ole Automated Guaranteed myyntiä. Toimintamallit, johon useat julkaisijat ja mainostajat ovat tottuneet, ovat hitaita ja usein jopa sekavia. Aikaa kuluu arvon tuottamisen sijaan tarpeettomaan säätöön. Automated Guaranteed mahdollistaa mainonnan tehokkaan ostamisen ja myymisen. Video, desktop ja mobiili inventaaria voidaan ostaa minuuteissa useiden päivien tai jopa viikkojen keskustelun ja kaupankäynnin sijaan.

Nopea käyttöönotto Suomessa

Kymmenen suomalaista mediayhtiötä (Sanoma, Alma Media, Otavamedia, Aller Media, A-lehdet, MTV, KSF Media, Kaleva365, Improve Media ja Keskisuomalainen) julkaisevat yhteisen Automated Guaranteed markkinapaikan syksyllä 2016.  Markkinapaikassa mediatoimistot voivat helpommin ja nopeammin suunnitella ja ostaa digitaalista mainontaa. Markkinapaikan tuotteet kattavat desktop, mobiili ja video mainonnan.

Lehdistötiedotteessa Johanna Vartiainen, Director of Digital Ad Operations and Development, Alma Media sanoo: “Tavoitteenamme on helpottaa ja tehostaa mediatilan ostamista. Monet työkalut ovat vielä kehitysvaiheessa maailmanlaajuisesti, joten on hienoa nähdä suomalaisten mediayhtiöiden ja toimistojen edistävän automatisoitua ostamista.”

”Meillä on ilo työskennellä yhdessä ottaaksemme käyttöön ratkaisu, joka varmistaa suomalaisten kilpailukyvyn medioiden digitaalisessa markkinassa”, lisää Hans Edin, Sanoma Media Finlandin Chief Commercial Officer.

Mediayhtiöt ovat valinneet digitaalisen mainonnan ratkaisuja tarjoavan Adformin yhteiseksi järjestelmän toimittajaksi.

Automated Guaranteed – merkittäviä etuja myyjälle

Smart Adserver on yksi ensimmäisiä julkaisijoille tarkoitettuja täydenpalvelun mainosalustoja, joka tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua kaikille ostotavoille. Työskentelemme parhaillaan  integraatioiden parissa. Julkaisijoiden kannattaa huomioida kaikki ostojärjestelmät tarjotakseen Automated Guaranteed ostomahdollisuutta mahdollisimman laajasti; jatkossa SmartAdserveriä käyttävät mediat saavat tarjontansa esille kaikissa ostoliittymissä.

Smart Adserverin Automate Guaranteed ratkaisu erottuu kilpailijoista olemalla avoin kaikille ostajille riippumatta ostoalustasta. Se on täysin integroitu täydenpalvelun mainosalustaan, jonka avulla voit maksimoida tuotot. Muita Smart Adserverin etuja ovat:

Automated Guaranteed –  kontrolli pysyy myyjällä

Ostajat saavat suoran pääsyn yli 500 Smart Adserverin  premium asiakkaan mediatuotteisiin. Tarjoamme suoran integraation kaikkiin medioihin (70 miljardia premium näyttöä kuukaudessa). Sinun ei tarvitse tehdä erikseen sopimusta kaikkien kanssa vaan ainoastaan Smart Adserverin kanssa.

Mediaa voidaan ostaa suoraan millä tahansa valitsemallasi Automated Guaranteed alustalla. Voit helposti nähdä ennusteen, neuvotella ja varata kampanjoita helppokäyttöisen työjonon kautta. Myös mainostajat voivat huomata budjetissaan suoran pääsyn inventaariin läpinäkyvällä hinnoittelulla.

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi

Lue myös:

Client-side vai Server-side Header bidding?

2019/10/14

Yli 70% julkasijoista käyttää Header biddingia ohjelmallisen mainosmyynnin eCPM hintojen nostamiseksi, täyttöasteen parantamiseksi sekä tuottojen maksimoimiseksi. Vaikka Client-side header bidding on parannus vesiputousmalliin nähden, on siinäkin omat ongelmansa. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi syntyi uusi tekniikka: Server-side header Bidding.

Lue lisää

Vuosittainen Attitudes to Programmatic Advertising raportti on julkaistu – lue mielenkiintoisimmat havainnot

2019/10/04

IAB Europen vuosittain julkaisema “Attitudes to Programmatic Advertising” -raportti on julkaistu taas syyskuussa. Raportti on kattava analyysi mainonnan ohjelmallisen ostamisen tilasta Euroopassa. Jos työskentelet ohjelmallisen parissa suosittelemme sinua tutustumaan raporttiin. Homman helpottamiseksi kokosimme tärkeimmän havainnot.

Lue lisää

Minkälaisia kohdeyleisöjä suomalaiset mainostajat hyödyntävät digitaalisessa mainonnassa?

2019/10/01

Kartoittaaksemme suomalaisten mainostajien ja mediatoimistojen kokemuksia kohdeyleisöjen hyödyntämisestä mainonnassa toteutimme tutkimuksen kesällä 2019. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Nyt on aina jakaa keskeisiä havaintojamme teidän kanssanne.

Lue lisää

Tule moikkaamaan meitä Dmexcossa!

2019/08/30

Dmexco järjestetään jälleen Kölnissä 11-12. syyskuuta. Tänä vuonna Relevantilla on Kölnissä oma osasto uusille innovaatioille omistetussa Future Parkissa. Osastomme löytyy Hallista 9 paikalta C-032a. Jos olet tulossa paikan päälle tule ihmeessä käymään. Voit myös sopia ennakkoon tapaamisen Ollin, Petrin tai Ronnyn kanssa.

Lue lisää

Verkkokauppatutkimuksen tulokset – Mikä ohjaa ostoksille verkkokauppaan?

2019/06/12

Kysely Verkko-ostamisesta toteutettiin Relevant Digitalin ja Tori.fi:n yhteistyönä huhtikuussa 2019. Kysymykset koskivat verkkokaupan valintaan, tuotetietojen etsintään, verkkokaupan palveluun ja käytettyjen tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta liittyviin aihepiireihin.

Lue lisää