Data Management Platform (DMP) – kasvata myyntiäsi datalla

Haluaisit varmasti hyödyntää arvokasta dataasi tehokkaammin nykyisten asiakkaiden sitouttamiseen, uusien löytämiseen ja myynnin kasvattamiseen?

Me Relevantilla olemme toteuttaneet useita Data Management Platformin (DMP) käyttöönottoprojekteja niin julkaisijoille kuin mainostajillekin. DMP:n avulla kerättyä ja rikastettua dataa voidaan hyödyntää sisällön personointiin, mainonnan kohdistamiseen ja mikä tärkeintä, myynnin kasvattamiseen. Sivustolla vietetty aika ja mainonnan tehokkuus kasvavat, jos sisältö on räätälöity kävijälle kiinnostavaksi. Kohderyhmät voidaan tavoittaa personoidulla sisällöllä ja mainonnalla reaaliajassa.

Mikä on DMP?

Data Management Platform kerää reaaliaikaista dataa kaikista päätelaitteista ja sovelluksista. Digitaalisista kanavista kerättyä tietoa voidaan rikastaa muista lähteistä saatavalla datalla – esimerkiksi CRM-tietokannoilla, myyntidatalla sekä eri analytiikkajärjestelmien tuottamalla tiedolla. Data Management Platformilla hallitaan kaikkea tätä tietoa yhdessä käyttöliittymässä. Verkkoanalytiikasta saadaan selville esimerkiksi potentiaalisen asiakkaan kiinnostuksen kohteet ja hänen suosimansa päätelaitteet. Yhdistämällä näitä tietoja esimerkiksi ikään, sukupuoleen tai muihin demografiatietoihin, ostohistoriaan ja tuleviin aikomuksiin saadaan muodostettua arvokkaita yleisöjä.

DMP mahdollistaa datan louhinnan, analysoinnin ja segmentoinnin ja mikä tärkeintä, sen hyödyntämisen myynnin kasvattamisessa. DMP:n integroituu saumattomasti muihin markkinoinnin työkaluihin. Integroitavuus, avoimuus ja läpinäkyvyys ovatkin hyvän DMP:n keskeisiä tunnusmerkkejä, kuten myös työkalut datan aktivointiin omissa palveluissa – olipa kyseessä sitten sivuston tai verkkokaupan personointi.

Tehokkaat kohderyhmät mainontaan

DMP:llä rakennetaan kerättyyn dataan perustuvia kohderyhmiä. Järjestelmien väliset integraatiot mahdollistavat kohderyhmien hyödyntämisen mainonnan kohdistamisessa, omilla sivustoilla tai ulkopuolisissa medioissa ohjelmallisen ostamisen työkaluja hyödyntäen. Ohjelmallinen mainonnan ostaminen mahdollistaa kohderyhmän tavoittamisen yli media- ja maarajojen. Kohderyhmiä voidaan kasvattaa myös mallinnuksen (look-alike modeling) avulla. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kiinnostavaan kohderyhmään haetaan lisää potentiaalista yleisöä etsimällä samankaltaisia segmenttejä ennestään profiloimattomien yleisöjen joukosta. DMP tuo huomattavia säästöjä mainonnan tehokkuuden kautta.

Kohderyhmätietojen hyödyntäminen mahdollistaa digitaalisen markkinoinnin tehon lisäämisen ja myynnin kasvattamisen. Esimerkiksi:

nuoli Ohjaa asiakkaasi nopeammin verkkokaupan kassalle tarjoamalle hänelle sivustolla tarjouksia tuotteista, joista tiedät hänen olevan kiinnostunut.
nuoli Tavoita ostetulla mainonnalla Espoossa asuvat alle 40-vuotiaat iPhone-käyttäjät, jotka ovat ostaneet tuotteen A, mutta eivät tuotetta B.
nuoli Hyödynnä omaan dataan perustuvia segmentointeja Facebook -mainonnan kohdistamisessa.
nuoli Räätälöi sähköpostiviestisi segmentin kiinnostuksen mukaisesti.

Privacy

Lähes poikkeuksetta DMP:ssä käsitellään vain anonyymejä kohderyhmätietoja. Toisin sanoen DMP:ssä ei hyödynnetä luonnolliseen tunnistettavaan henkilöön liittyviä tunnistetietoja eikä viestejä kohdisteta yksittäisille henkilöille vaan kaupallisesti kiinnostaville suuremmille segmenteille. Sekä Relevant että teknologioita tarjoavat yhteistyökumppanimme toimivat kulloinkin voimassa olevia yksityisyyden suojaan ja datan käsittelyyn liittyviä lakeja ja ohjeistuksia noudattaen.

Miten pääset alkuun?

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, autamme sinut eteenpäin. Vastaamme kysymyksiin ja arvioimme DMP:n hyödyn liiketoiminnallesi veloituksetta. Teknologiat, konsultoinnit ja palvelut tuotetaan aina tapauskohtaisesti asiakkaiden tarpeiden mukaisesti parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamiseksi.

Me Relevantilla seuraamme uteliaina kiihtyvällä vauhdilla digitalisoituvaa maailmaa. Kyseenalaistamme vanhat toimintamallit ja haemme uusia, parempia ratkaisuja auttaaksemme asiakkaitamme menestymään. Olemme auttaneet kehittämään jo yli satojen asiakkaidemme verkkoliiketoimintaa ja -mainontaa ja lunastaneet paikkamme alan johtavana kumppanina.

Datasi on arvokasta – hallitse ja käytä sitä! Pysy ajantasalla ja tilaa uutiskirjeemme täältä.

Jätä yhteydenottopyyntö tai kysy lisätietoja: