Suomen ensimmäinen IAB sertifioitu AdOps

2016/11/17

AdOpsilla (eng. Ad Operations) tarkoitetaan niitä toimintoja, jotka tukevat verkkomainonnan myyntiä ja toteutusta. Tarkemmin se sisältää prosesseja ja järjestelmiä, joita käytetään verkkomainonnan myyntiin, jakeluun ja hallintaan sekä toteuman seurantaan. Tyypillisesti AdOps-tiimi on osasto, joka huolehtii mm. verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjoiden seurannasta ja raportoinnista.  Lisäksi AdOps-osaajien toimenkuvaan kuuluu usein inventaarin hallintaan liittyvät tehtävät. Tekemisen kautta AdOpsille on karttunut valtava määrä osaamista ja ymmärrystä verkkomainonnasta ja verkkomedian kokonaisuudesta.

Alan nopea kehitys asettaa vaatimuksen sille, että AdOps ammattilaisen on kehitettävä osaamistaan jatkuvasti. Uudet alustat, kanavat, mainosmuodot, työkalut ja standardit on välttämätöntä tuntea, jotta työstä on mahdollista suoriutua hyvin. Parhaan mahdollisen tuoton saamiseksi mainonnan tehokas hallinta ja optimointi on tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin.

IAB AdOps ja Google sertifioitu tiimi

Relevantilla jatkuva henkilöstön kehittäminen nähdään asiakassuhteiden menestyksen edellytyksenä ja työhyvinvoinnin keskeisenä tekijänä. IAB AdOps sertifikaatin saamiseksi on tunnettava hyvin  digitaalisen mainonnan käsitteet, ohjeistukset ja käytännöt. Sertifikaattien suorittaminen on mielestämme hyvä tapa osoittaa ammattitaitoa.

Nyt voimmekin iloksemme kertoa, että Relevantin AdOps on esimmäinen IAB sertifioitu tiimi Suomessa. Lisäksi halusimme kehittää Googlen eri työkalujen tuntemusta ja suoritimme myös Googlen sertifikaatteja. Jatkossa voimme auttaa paremmin myös Googlen tuotteita käyttäviä asiakkaitamme.

Lisää IAB AdOps sertifioinnista

Yllättäviä tai haastavia tilanteita – Relevant auttaa

Relevantin AdOps tarjoaa verkkomainonnan tukipalveluita. Tilanteet muuttuvat ja toisinaan resursointi saattaa olla haastavaa. Tarjoamme tukea tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa esim. loma- tai sairastapauksissa. Autamme myös ratkomaan hankalia teknisiä ongelmia silloin kun apu on tarpeen. Palvelu voidaan tuottaa myös täysulkoistuksena asiakkaan omissa tiloissa. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat.

Lisätietoja: maria.koskinen(a)relevant.fi

Jaa tämä:

Lue myös:

Kolme DMP:n tärkeintä ominaisuutta: #1 Asiakaskohtainen näkymä

2017/11/21

Pyysimme Cxensen Petteri Vainikkaa (VP of Product Management) listaamaan Data Management Platfromin (DMP) kolme tärkeintä tekijää, jotka vaikuttavat menestykseen markkinassa. Tässä 3 blogitekstin sarjan ensimmäinen osa, joka keskittyy Asiakaskohtaiseen näkymään.

Lue lisää

Mitä eroa on Google Display Networkin ja DoubleClick Bid Managerin välillä?

2017/11/21

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjoiden ostamiseen mm. Google Display Networkin ja ohjelmallisesti ostettaviin kampanjoihin DoubleClick Bid Manager (DBM) alustan. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Mitä eroa on Google AdSensen ja DoubleClick AdExchangen välillä?

2017/11/17

Monille verkkosivustoille, niin suurille ja pienille, mainonta on usein yksi tärkeimmistä tulonlähteistä. Jos pohdit eroa Google Adsensen ja DoubleClick AdExhangen välillä, löydät täältä joitakin olennaisimpia.

Lue lisää

Oman datan hyödyntäminen – 3 perusasiaa

2017/11/16

Haluaisitko tietää, keitä juuri sinun asiakkaasi tai potentiaaliset asiakkaasi ovat, kohdentaa mainontaa juuri heille ja saada heidät tekemään ostoksia? Liikkeelle kannattaa lähteä ihan perusasioista – mihin dataa voidaan käyttää, millaisia riskejä siihen liittyy ja miten päästä helposti eteenpäin?

Lue lisää

Relevant Audiencessa tarjolla jo 300 segmenttiä mainostajille

2017/11/15

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita, läpinäkyviä kohderyhmäsegmenttejä mainostajille ostettavaksi ohjelmallisesti. Tavoitteenamme on tuoda sopivimmat yleisöt helposti mainostajien saataville. Tarjolla on nyt yhteensä jo yli 300 erilaista yleisösegmenttiä, jotka koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. 

Lue lisää