Millaista on työ AdOpsissa 2018?

2018/02/07

AdOps, jonka ensisijainen tehtävä on tukea verkkomedian myyntiä ja toteutusta, on yksi strategisesti tärkeimmistä yksiköistä verkkomainonnan ja myynnin hallinnassa. Tyypillisesti AdOps-tiimi huolehtii mm. mainosmateriaalien trafikoinnista jakelujärjestelmiin, verkkomainonnan teknisestä toimivuudesta, kampanjaseurannasta ja raportoinnista. Tekemisen kautta AdOpsille on karttunut valtava määrä osaamista ja ymmärrystä verkkomainonnasta ja verkkomedian kokonaisuudesta. AdOps-tiimi pystyy auttamaan ja tukemaan kaikkia myynnin sidosryhmiä tehokkaasti kattavan asiantuntemuksensa ansiosta. AdOpsissa tehdään yhteistyötä laaja-alaisesti eri tahojen kanssa myös kansainvälisesti.

Mitä automaatio vaatii AdOps osaajalta?

AdOps-tiimi hyödyntää työssään paljon erilaisia järjestelmiä. Verkkomainonnan hallinnan prosessit automatisoituvat yhä enemmän, mutta työtehtävät AdOpsissa eivät ole sen myötä vähentyneet vaan muuttuneet suorittavasta työstä enemmän asiantuntijatehtäviksi. Aiemmin ongelmat AdOpsin työssä aiheutuivat usein inhimillisistä syistä, nykyään ongelmien pääpaino liittyy enemmän järjestelmien toimivuuteen osana automaatiota. Automaation myötä työ on muuttunut entistä teknisemmäksi ja ongelmien ratkaisutaidot nousseet tärkeään rooliin. Jotta AdOps osaaja pystyy vastaamaan työn muuttuviin vaatimuksiin on hänen pidettävä itsensä ajan tasalla ja olla valmis laajentamaan osaamistaan jatkuvasti.

Hyödynnä AdOpsin asiantuntemusta kehityshankkeissa

Medioiden toimintaympäristö elää valtavassa murroksessa. Verkkomainonnasta saatavat tuotot eivät pysty sellaisenaan paikkaamaan printtituotteiden hiipuvia tuloja. Edellytyksiä verkkomedian tuottojen kasvuun luodaan mm. uusien tekniikoiden, toteutusten ja ympäristöjen avulla. AdOps-tiimin tekninen osaaminen ja laaja kokonaiskuva mainonnanhallinnasta ja verkkosivustoista ovat asioita, joita median kannattaisi hyödyntää kehitystyössä. AdOpsin osaamisesta on varmasti paljon hyötyä mm. tuotteistuksissa, kampanjatoteutuksissa, hinnoittelussa ja sivustouudistuksissa. Erilaisten järjestelmien hyvästä tuntemuksesta on apua myös silloin kun tehdään päätöksiä järjestelmä ominaisuuksien hyödyntämisestä uudella tasolla tai uusien ominaisuuksien / järjestelmien käyttöönotoista.

Relevant AdOps

Tilanteet muuttuvat ja toisinaan resursointi saattaa olla haastavaa. Tarjoamme tukea tarpeen mukaan joko pidempiä aikoja tai hätäapuna yllättävissä tilanteissa esim. loma- tai sairastapauksissa. Autamme myös ratkomaan hankalia teknisiä ongelmia silloin kun apu on tarpeen. Palvelu voidaan tuottaa myös täysulkoistuksena asiakkaan omissa tiloissa. Tiimimme hallitsee kaikki yleisimmät ad-server-, tuotehallinta- sekä ohjelmallisen myynnin teknologiat. Lue lisää Relevantin AdOpsista täältä.

Lisätietoja:

Jos sinulla herää kysymyksiä älä epäröi olla meihin yhteydessä – jätä yhteydenottopyyntö.

Comments

comments

Lue myös:

Relevant Consent – Työkalu GDPR:n noudattamiseksi sivustolla yhteistyössä Ensightenin kanssa

2018/02/16

Aika käy vähiin – Dataa hyödyntävät tahot jakavat saman GDPR:n voimaantulon aiheuttaman päänsäryn; miten noudattaa tietosuoja-asetusta helposti ja turvallisesti häiritsemättä sivuston käyttökokemusta. General Data Protection Regulation (GDPR) tuo mukanaan merkittäviä muutoksia koko organisaatiolle.

Lue lisää

Tori.fi mukaan Relevant Audienceen

2018/02/16

Tori.fi on liittynyt mukaan Relevant Audienceen. Tori täydentää tarjoamaamme laadukkaan ostoaiedatan osalta. Ostoalustoilta löytyy myynnissä jo nyt segmenttejä Torin dataan pohjautuen, tarjoaman löytää myös Segment Finderista. Yhteensä Relevant Audiencesen tarjoamasta löytyy jo yli 430 segmenttiä.

Lue lisää

Smart Programmatic Guaranteed yhteistyöhön Google DBM:n kanssa

2018/02/14

Ostajat voivat varata diilejä premium-sivustoilta taatulla jakelulla ja kiinteään hintaan. Mainostajat voivat nyt helpommin saavuttaa laatu- , mainosten jakelu- ja hintatakuun Smartin ja Google DoubleClick Bid Managerin uuden Programmatic Guaranteed integraation myötä. Programmatic Guaranteedin mahdollistaa mainostajalle diilien varaamisen Smartin premium julkaisijoilta taatulla jakelulla ja kiinteään hintaan Smart RTB+:n ja heidän DSP:nsä välillä.

Lue lisää

Relevantin asiakastyytyväisyys

2018/02/14

Loppuvuodesta 2017 teimme asiakastyytyväisyystutkimuksen Relevantin Adopsin asiakkaille. Kysely toteutettiin nyt toisen kerran. Kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille, palautteesta on suuri apu palveluidemme kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin. Ohessa yhteenvetoa tutkimuksen tuloksista.

Lue lisää

Mitä tarkoittaa Look-alike mallinnus ja miten se toimii?

2018/01/16

Analysoimalla dataa voidaan tunnistaa minkälaiset yleisöt ovat yrityksen parhaita asiakkaita. Tunnistamisen jälkeen voidaan dataa hyödyntäen kohdistaa heille sopivia markkinointitoimenpiteitä. Mutta miten voimme tavoittaa enemmän samankaltaisia yleisöjä kuin parhaat asiakkaamme ja saada lisää asiakkaita kustannustehokkaasti?

Lue lisää