Miksi Data Management Platform (DMP)?

2016/05/25


Monet työkalut keräävät dataa – DMP tekee siitä käyttökelpoista.

Verkosta kertyvä kävijädata on yksi julkaisijoiden tärkeimpiä aarteita. Datan kerääminen ja järkevä hyödyntäminen tarjoaa uusia ansaintamahdollisuuksia. Data Management Platformilla (DMP) kerätään dataa reaaliajassa sivukävijän mobiilin, tabletin ja tietokoneen käytöstä. Varastoitua dataa voidaan rikastuttaa muulla 1. ja 3. osapuolen datalla, kuten esimerkiksi asiakasrekisterin tiedoilla. DMP luo sivukävijöistä profiileja, joita yhdistelemällä luodaan arvokkaita segmenttejä. Segmenttejä hyödynnetään monella tapaa, myös yli mediarajojen.

Analytiikkaohjelmilla saadaan selville sivukävijän ikä, sukupuoli ja sijainti. Yhdistämällä näitä tietoja esimerkiksi sivukävijän kiinnostuksen kohteisiin, aikomuksiin ja ostohistoriaan saadaan jalostettua merkittävästi arvokkaampaa ja käyttökelpoisempaa tietoa. Dataa kerätään ja yhdistetään useista eri lähteistä kuten sivustosta, sovelluksista, tilatuista sisällöistä, CRM:stä, CMS:stä sekä analytiikan järjestelmistä. Data Management Platformilla hallitaan tätä kaikkea tietoa yhdessä järjestelmässä.

Jalostettua dataa voidaan hyödyntää sivukävijöiden sitouttamiseen, personoimalla sisältöjä ja mainontaa kävijän mukaan. Sivustolla vietetty aika kasvaa, jos sisältö on kävijää kiinnostavaa. Kohderyhmät voidaan tavoittaa personoidulla sisällöllä ja mainoksilla välittömästi reaaliajassa. Segmentoitua dataa hyödynnetään markkinoinnissa monella tapaa. DMP:n integroiminen mainonnanhallintaa ja muihin markkinoinnintyökaluihin on mahdollista. Lisäansioita saadaan myös myymällä omaa dataa eteenpäin. Rikastettu data on todella arvokasta ja siitä ollaan valmiita maksamaan.

Data on arvokasta – hallitse ja käytä sitä!

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi

Comments

comments

Lue myös:

Mitä tarkoittaa Look-alike mallinnus ja miten se toimii?

2018/01/16

Analysoimalla dataa voidaan tunnistaa minkälaiset yleisöt ovat yrityksen parhaita asiakkaita. Tunnistamisen jälkeen voidaan dataa hyödyntäen kohdistaa heille sopivia markkinointitoimenpiteitä. Mutta miten voimme tavoittaa enemmän samankaltaisia yleisöjä kuin parhaat asiakkaamme ja saada lisää asiakkaita kustannustehokkaasti?

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Mikael Roupé

2018/01/15

Mikael Roupé on aloittanut Relevantilla Digital Business Managerina marraskuussa 2017. Mikael keskittyy viime vuonna lanseeratun datan markkinapaikan Relevant Audiencen Ruotsin toimintojen kehittämiseen. Mikael on toiminut digitaalisen liiketoiminnan parissa jo yli vuosikymmenten ja hänellä on laaja osaaminen datan analysoinnista pohjautuen erityisesti InsightOne ja Experian – järjestelmiin.

Lue lisää

Uudenlainen lukijaindeksi avaa sisällöntuotannon ja lukijoiden mieltymysten välisiä eroja

2018/01/03

Liian moni artikkeli käsittelee urheilua, enemmän sisältöä kaivattaisiin taas perheeseen ja vanhemmuuteen liittyen. Suhdeluvut saattavat vaihdella sen mukaan, millä tapaa julkaisijat asioista kirjottavat. Esimerkiksi nämä asiat tulivat ilmi Ruotsalaisen natiivimainontaan keskittyneen Strosslen hiljattan valmistuneesta Eurooppalaisesta lukijatutkimuksesta.

Lue lisää

Kiitokset kuluneesta vuodesta!

2017/12/20

Paljon on ehtinyt tapahtua kuluneen vuoden aikana. Yhteenvetona voisi sanoa, että vuosi 2017 oli Relevantille datan, kehityksen, kansainvälisen kasvun, uusien kollegoiden ja tottakai myös loistavien asiakkaiden vuosi. Paljon on ehtinyt tapahtua kuluneen vuoden aikana. Yhteenvetona voisi sanoa, että vuosi 2017 oli Relevantille datan, kehityksen, kansainvälisen kasvun, uusien kollegoiden ja tottakai myös loistavien asiakkaiden vuosi. Tässä muutamia kohokohtia vuoden varrelta.

Lue lisää

Ensimmäiset viikkoni Relevantilla: Samuel Palmér

2017/12/14

Samuel on aloittanut lokakuussa Relevantilla System Architectina. Samuel työskentelee yhdessä kehitystiimimme kanssa RelevantApps tuotteen parissa. Kysyimme Samuelilta muutamia kysymyksiä ja ensifiiliksiä osana Relevantin tiimiä.

Lue lisää