Relevant Audience – Laadukkaan Datan Markkinapaikka

2017/02/06

Yksi keskeisimmistä tehokkaan ja onnistuneen markkinoinnin tekijöistä on kyky kohdistaa viesti juuri oikealle yleisölle. Datan hyödyntäminen markkinoinnin polttoaineena on nopeassa kasvussa. Mainostajat kaipaavat luotettavia, paikalliset markkinat ja yleisöt tuntevia datan tarjoajia. Yleisötiedon jalostaminen ja sen hyödyntäminen mainonnan kohdistamisessa tuo etua niin datan tarjoajalle kuin sen käyttäjällekin. Toki hyöty välittyy myös yleisölle, kun heille pystytään tarjoamaan kiinnostavampia mainoksia ja palveluita.

Vastataksemme markkinan kehittyviin tarpeisiin lanseeraamme parasta mahdollista laatua, niin datan kuin palveluidenkin osalta, tarjoavan Markkinapaikan – Relevant Audiencen.

Palvelumme yhdistää datan myyjät ja laadukkaita kohderyhmäsegmenttejä sekä joustavaa, ratkaisukeskeistä palvelua arvostavat datan ostajat. Relevant Audience on luotettava ja läpinäkyvä kumppani datan kaupallistamiseen. Kehitämme liiketoimintaamme kaikkien osapuolten toiveet ja tarpeet huomioiden. Yleisöjen yksityisyyden kunnioittaminen on meille tärkeää, ja olemme toteuttaneet palvelumme Pohjoismaista lainsäädäntöä ja EU:n tietosuoja-asetuksia noudattaen. Pidämme huolen, että palvelumme noudattaa kulloinkin voimassa olevia lakeja ja asetuksia.

Oman Datan kaupallistaminen

Uskomme, että datan myynti tulee kasvamaan nopeasti. Pohjoismainen markkina ylittää pian 100 miljoonan euron vuosimyynnin, eikä kasvu pysähdy siihen. Tulevaisuudessa data tulee muodostamaan merkittävän tulonlähteen medioille ja muille toimijoille, jotka tavoittavat yleisöjä mobiilisovellusten tai verkkopalveluiden kautta. Datan kaupallistaminen avaa uuden tulovirran, joka lisää kokonaismyyntiä uhkaamatta olemassa olevaa liiketoimintaa.

Relevant Audience on palvelu, joka mahdollistaa helpon ja turvallisen datan myynnin. Palvelumme yhdistää datan myyjät ja laadukkaita kohderyhmäsegmenttejä sekä joustavaa, ratkaisukeskeistä palvelua arvostavat datan ostajat. Kohderyhmäsegmenttien lisäksi tarjoamme monipuolista osaamistamme, työkaluja ja palveluitamme myynnin, kohderyhmien ja digitaalisten palveluiden kehittämiseen. Rakennamme kohderyhmäsegmentit ostajien tarpeet ja toiveet huomioiden, luonnollisesti tiiviissä yhteistyössä datan toimittajien kanssa.

Tavoitteenamme on kaupallistaa dataa reilulla, läpinäkyvällä ja luotettavalla tavalla.

Laadukkaita yleisöjä mainostajille

Datan lähteemme ovat pääasiassa paikalliset julkaisijat ja muut datan tarjoajat, jotka tarjoavat yleisöjään ostettavaksi palvelumme kautta. Kerromme mielellämme mainostajille, kuinka ja mistä lähteistä myynnissä olevat segmenttimme on rakennettu. Löydät valikoiman segmenttejämme Adformin DSP:stä (Demand side Platform) ja DoubleClickin Bid Managerista Relevant Audiencen alta. Tarjolla on esimerkiksi aurinkolomista haaveilevat suomalaiset tai eri alojen työnhakijat. Kehitämme yleisötuotteitamme jatkuvasti ja tulemme laajentamaan tarjontamme myös muihin ostojärjestelmiin.

Ota rohkeasti yhteyttä, jos haluat jutella aiheesta lisää. Voit laittaa meille palautetta myös siitä, millaisia yleisöjä toivoisit olevan tarjolla Relevant Audiencessa tulevaisuudessa.

Lisätietoja:
Petri Kokkonen
petri.kokkonen(a)relevant.fi
+358 40 833 5077

Jaa tämä:

Lue myös:

Kolme DMP:n tärkeintä ominaisuutta: #1 Asiakaskohtainen näkymä

2017/11/21

Pyysimme Cxensen Petteri Vainikkaa (VP of Product Management) listaamaan Data Management Platfromin (DMP) kolme tärkeintä tekijää, jotka vaikuttavat menestykseen markkinassa. Tässä 3 blogitekstin sarjan ensimmäinen osa, joka keskittyy Asiakaskohtaiseen näkymään.

Lue lisää

Mitä eroa on Google Display Networkin ja DoubleClick Bid Managerin välillä?

2017/11/21

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjoiden ostamiseen mm. Google Display Networkin ja ohjelmallisesti ostettaviin kampanjoihin DoubleClick Bid Manager (DBM) alustan. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Mitä eroa on Google AdSensen ja DoubleClick AdExchangen välillä?

2017/11/17

Monille verkkosivustoille, niin suurille ja pienille, mainonta on usein yksi tärkeimmistä tulonlähteistä. Jos pohdit eroa Google Adsensen ja DoubleClick AdExhangen välillä, löydät täältä joitakin olennaisimpia.

Lue lisää

Oman datan hyödyntäminen – 3 perusasiaa

2017/11/16

Haluaisitko tietää, keitä juuri sinun asiakkaasi tai potentiaaliset asiakkaasi ovat, kohdentaa mainontaa juuri heille ja saada heidät tekemään ostoksia? Liikkeelle kannattaa lähteä ihan perusasioista – mihin dataa voidaan käyttää, millaisia riskejä siihen liittyy ja miten päästä helposti eteenpäin?

Lue lisää

Relevant Audiencessa tarjolla jo 300 segmenttiä mainostajille

2017/11/15

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita, läpinäkyviä kohderyhmäsegmenttejä mainostajille ostettavaksi ohjelmallisesti. Tavoitteenamme on tuoda sopivimmat yleisöt helposti mainostajien saataville. Tarjolla on nyt yhteensä jo yli 300 erilaista yleisösegmenttiä, jotka koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. 

Lue lisää