Kasvata sivukävijöiden sitoutumista jakamalla räätälöityä sisältöä

2016/10/25


CASE: Hyödyntämällä yksilöityä sisällönsuosittelua 140-vuotias Kanadalainen sanomalehti Winnipeg Free Press kolminkertaisti sivustolla käytetyn ajan ja tuplasi sivulatausten määrän.

Yhteenveto

Winnpeg Free Press, alueellinen mediayhtiö Kanadassa, otti valtavan edistysaskeleen personoimalla lähes koko etusivunsa sivukävijän kiinnostuksen mukaan. Osa sivustosta on varattu toimitukselliselle sisällölle kuten uutisille, mutta muuten yhtiö käyttää sivuston sisällön jakelussa Cxensen Content teknologiaa.

Haasteet

Yleisö on vaativampaa kuin koskaan, resurssit ovat tiukat ja uudet kilpailijat haastavat jatkuvasti perinteisiä mediayhtiöitä. Kilpailussa mukana pysyminen ja kävijöiden sitouttaminen vei valtavasti resursseja. Teknologian, jonka avulla pystytään kasvattamaan yleisön huomiota sekä lisäämään brändiuskollisuutta ja tuloja, hyödyntäminen omassa liiketoiminnassa.

Kävijät viihtyivät sivustolla pidempään … ja lukivat useampia sisältöjä

Käyttämällä reaaliaikaista kävijätietoa, Winnipeg pystyi jakamaan sivukävijöille kiinnostavia artikkeleja personoidusti ja sivustolla vietetty aika kasvoi.

Winnipeg Free Press luo jokaisen sivulatauksesta kävijälle henkilökohtaisesti personoidun mediakokemuksen. Näytettäväksi valitaan kävijälle parhaiten sopivat sisällöt. Julkaisija seuraa, millaiset sisällöt ovat nousussa, jotta osattaisiin luoda parempaa sivustosisältöä. Kävijää kiinnostaneiden sisältöjen perusteella voidaan jakaa artikkeleita vastaavanlaisille kävijäprofiileille. Kävijät nauttivat personoidusta mediakokemuksestaan enemmän.

Cxense Contentin käyttöönoton jälkeen..

Cxense Content | Relevant

“Kävijöillemme jaetaan enemmän sisältöä, jolla on heille merkitystä. Sen myötä tiimimme käyttää enemmän aikaa siihen, millä on merkitystä.”  Christian Panson, VP Digital, Winnipeg Free Press.

Lisätiedot, ota yhteyttä: Petri Kokkonen, petri.kokkonen(a)relevant.fi
Lähde: Cxense, Lataa pdf

Jaa tämä:

Lue myös:

Kolme DMP:n tärkeintä ominaisuutta: #1 Asiakaskohtainen näkymä

2017/11/21

Pyysimme Cxensen Petteri Vainikkaa (VP of Product Management) listaamaan Data Management Platfromin (DMP) kolme tärkeintä tekijää, jotka vaikuttavat menestykseen markkinassa. Tässä 3 blogitekstin sarjan ensimmäinen osa, joka keskittyy Asiakaskohtaiseen näkymään.

Lue lisää

Mitä eroa on Google Display Networkin ja DoubleClick Bid Managerin välillä?

2017/11/21

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjoiden ostamiseen mm. Google Display Networkin ja ohjelmallisesti ostettaviin kampanjoihin DoubleClick Bid Manager (DBM) alustan. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Mitä eroa on Google AdSensen ja DoubleClick AdExchangen välillä?

2017/11/17

Monille verkkosivustoille, niin suurille ja pienille, mainonta on usein yksi tärkeimmistä tulonlähteistä. Jos pohdit eroa Google Adsensen ja DoubleClick AdExhangen välillä, löydät täältä joitakin olennaisimpia.

Lue lisää

Oman datan hyödyntäminen – 3 perusasiaa

2017/11/16

Haluaisitko tietää, keitä juuri sinun asiakkaasi tai potentiaaliset asiakkaasi ovat, kohdentaa mainontaa juuri heille ja saada heidät tekemään ostoksia? Liikkeelle kannattaa lähteä ihan perusasioista – mihin dataa voidaan käyttää, millaisia riskejä siihen liittyy ja miten päästä helposti eteenpäin?

Lue lisää

Relevant Audiencessa tarjolla jo 300 segmenttiä mainostajille

2017/11/15

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita, läpinäkyviä kohderyhmäsegmenttejä mainostajille ostettavaksi ohjelmallisesti. Tavoitteenamme on tuoda sopivimmat yleisöt helposti mainostajien saataville. Tarjolla on nyt yhteensä jo yli 300 erilaista yleisösegmenttiä, jotka koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. 

Lue lisää