Huomio enemmän mobiiliin 2017!

2016/12/22

Monet julkaisijat ovat menettäneet tuloja digitalisoitumisen myötä. Siirtyminen printistä verkkomediaksi on ollut pitkä tie ja tuonut monenlaista haastetta eteen. Nyt kun digitalisoituminen on saatu hyvään vauhtiin on näköpiirissä seuraava haaste. Mobiilin käyttö on nopeasti ohittamassa tietokoneiden käytön. Julkaisijoiden täytyy pystyä vastaamaan tähän haasteeseen ja kiinnittää tulevaisuudessa enemmän huomiota myös mobiiliin. Monille julkaisijoille kävijöiden siirtyminen mobiiliin on ollut hämmentävää, koska se ei välttämättä ole näkynyt suoraan tuotoissa ja sen takia siihen ei olla välttämättä osattu reagoida riittävän nopeasti.

Tarjoa parempia kokemuksia

Vaikuttaa siltä että jokainen on aina Android tai iPhone kädessä ja näinhän se on – maailmassa on nyt yli 4,8 miljardia matkapuhelimen käyttäjää. Kun kävijät ovat mobiilissa, tulisi julkaisijoiden on siellä myös. Ihmiset viettävät valtavasti aikaa älypuhelimensa parissa. Mediaan käytetyn ajan sekä mainostulojen välillä on kuitenkin historiallisen suuri epäsuhta. Paikakseen tilannetta julkaisijan kannattaisikin kehittää mobiilin sisältöä ja mainontaa tarjotakseen parempia ja houkuttelevampia kokemuksia mainostajille sekä kävijöille.

Mobiilisovellukset ovat yksi tapa maksimoida mobiilista saatavat tuotot. comScoren Mobiili App – raportin mukaan 60% digitaaliseen mediaan käytetystä ajasta tapahtuu nimen omaan mobiilisovelluksissa. Tämä vahvistaa käsitystä siitä, että myös sovellusstrategiaa ja mainostajan mahdollisuuksia sovelluksessa on mietittävä ja kehitettävä edelleen.

Mobiilimainonnan tulevaisuus näyttää valoisalta

Monet tutkimukset povaavat valoisaa tulevaisuutta mobiilimainonnalle, luvassa on kävijöiden korkeampaa sitoutumista ja tuottoa sijoitetulle pääomalle. Kävijät halusivat että mainostajat voisivat tavoittaa heidät helposti ja tarjota aikaan ja paikkaan sidottua tietoa, tarjouksia ja alennuksia suoraan heidän mobiililaitteisiinsa. Mobiilimainonta vie personoitujen mainosviestien uudelle levelille, joka palvelee sekä kuluttajaa että mainostajaa. Paljon tuntuu olevan vielä tehtävää – mutta muistathan ettet aliarvioi mobiilin tärkeyttä.

Smart AdServer tarjoaa innovatiivisia, monipuolisia ja helppokäyttöisiä mobiilimainonnan ratkaisuja. Interaktiivisten mainosmuotojen luominen ja jakelu mobiililaitteisiin ja sovelluksiin käy helposti. Lue lisää..

Lähteet:
https://deviceatlas.com/blog/16-mobile-market-statistics-you-should-know-2016
http://www.business.com/mobile-marketing/the-future-of-mobile-advertising/
https://www.statista.com/statistics/274774/forecast-of-mobile-phone-users-worldwide/

Jaa tämä:

Lue myös:

Kolme DMP:n tärkeintä ominaisuutta: #1 Asiakaskohtainen näkymä

2017/11/21

Pyysimme Cxensen Petteri Vainikkaa (VP of Product Management) listaamaan Data Management Platfromin (DMP) kolme tärkeintä tekijää, jotka vaikuttavat menestykseen markkinassa. Tässä 3 blogitekstin sarjan ensimmäinen osa, joka keskittyy Asiakaskohtaiseen näkymään.

Lue lisää

Mitä eroa on Google Display Networkin ja DoubleClick Bid Managerin välillä?

2017/11/21

Google tarjoaa mainostajalle display kampanjoiden ostamiseen mm. Google Display Networkin ja ohjelmallisesti ostettaviin kampanjoihin DoubleClick Bid Manager (DBM) alustan. Lue tästä muutamia asioita, miten alustat eroavat.

Lue lisää

Mitä eroa on Google AdSensen ja DoubleClick AdExchangen välillä?

2017/11/17

Monille verkkosivustoille, niin suurille ja pienille, mainonta on usein yksi tärkeimmistä tulonlähteistä. Jos pohdit eroa Google Adsensen ja DoubleClick AdExhangen välillä, löydät täältä joitakin olennaisimpia.

Lue lisää

Oman datan hyödyntäminen – 3 perusasiaa

2017/11/16

Haluaisitko tietää, keitä juuri sinun asiakkaasi tai potentiaaliset asiakkaasi ovat, kohdentaa mainontaa juuri heille ja saada heidät tekemään ostoksia? Liikkeelle kannattaa lähteä ihan perusasioista – mihin dataa voidaan käyttää, millaisia riskejä siihen liittyy ja miten päästä helposti eteenpäin?

Lue lisää

Relevant Audiencessa tarjolla jo 300 segmenttiä mainostajille

2017/11/15

Relevant Audience tarjoaa laadukkaita, läpinäkyviä kohderyhmäsegmenttejä mainostajille ostettavaksi ohjelmallisesti. Tavoitteenamme on tuoda sopivimmat yleisöt helposti mainostajien saataville. Tarjolla on nyt yhteensä jo yli 300 erilaista yleisösegmenttiä, jotka koostuvat kattavasta valikoimasta demografioita ja kiinnostuksen kohteita. 

Lue lisää